Jump to content
IGNORERAD

PAD ser inte oväntat ut att frias för kaoset dom ställde till med i Bangkok.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Atom

Hej Svarten,

Forst av allt, grattis till barnet. Den allmanna uppstandelsen av att blivit far igen ger dig visst skydd for dina senaste inlagg som jag finner nagot markliga, milt sagt :) .

Jag har sedan mitt forra inlagg forflyttat mig fran var lilla lagenhet i Bangna via var dotters exklusiva forskola i Bangkok till vart hus i en arbetarkommun i Chachoengsao. Var dotters forskola tillampar en strang policy dar det bara tillats 20% thailandare sa bara 6 av barnen ar ”riktiga thailandare” (resten ar bortskanda luk-krung och expat-ungar ;) ). Det ar oerhort tufft for thailandska foraldrar att fa in sina barn pa denna skola och det ar bara den yttersta overklassen som gore sig besvaret. 2 av 6 fadrer ar kanda fd TRT politiker och ytterligare 2 kommer fran familjer som stod Thaksin nara, man skulle kunna saga att 67% av dem var TRT-trogna (vad de sager om sina Isaan-betjanter sparar vi till en annan trad). I min hemkommun sa fick TRT 82% av rosterna nar Thaksin omvaldes men bara 38% rostade pa TRT vid det hastigt utlysta omvalet innan militarkuppen och 18% rostade pa PPP; i en arbetarkommun! Denna, kanske overdrivet langa, ingress ar bara for att visa att thailandsk politik inte foljer vanliga vanster-hoger skalor utan ar baserat pa geografiska standpunkter for de allra flesta och pa ”svagerpolitik” for de riktigt rika; sa langt fran politiska varderingar man bara kan komma.

Jag gillar Isan Lover och han ar en av de personer pa forumet jag allra helst skulle vilja traffa IRL. Jag har ocksa storsta respekt for dig sedan tidigare inlagg och vad jag forstatt sa ar vi bada socialdemokrater, atminstonde fram till senaste valet. Jag ar dock inte sa imponerad av Isan Lovers debattteknik som oftast gar ut pa att slanga ur sig nagot och sedan valdigt sallan svara pa foljdfragor utan istallet starta ett nytt amne.  Du Svarten, Baa och UdonCh sager att vi forlojligar Isan Lover men ingen av er har, trots upprepade forfragningar, velat eller kunnat specificera vad som var forlojligande. Jag tolkar det som en frustration och en allman kansla av att Isan Lover tillintetgors och star som ensam forsvarare for ”de fattiga”. Betank da att ”de elaka” i denna trad bestar av mig, Vaxet. MaiChai och NoBuzz och om det inbegriper ocksa aldre liknande tradar kanske wille, Joints och nagon mera. De flesta av dessa skribenter star pa samma sida som dig Svarten nar det handlar om invandring, nationalism, utbildning och andra humanitara fragor sa de/vi kan knappast beskyllas for att vara hogerextremister. Ar det manne detta som bekymrar dig? Att personer som normalt sett star pa din sida har diametrala uppfattningar gallande thailandsk politik? Om det verkligen ar en omtanke om Isan Lover och att han behandlas illa sa tycker jag att du ska lasa om alla tradar om thailandsk politik; betydligt fler nedsattande omdomen har getts fran "Thaksinlagret" an "Anti-Thaksinlagret".

Ta hand om Magrood och barnet och ha en bra helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Vaxet

    10

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej Atom

Jag tycker nog att en del personer skriver lite obalanserade och onödigt aggresiva inlägg ibland.

Och om jag märker att en person bara vill bråka och inte diskutera sakfrågan seriöst väljer jag att inte deltaga.

Att vi har olika syn på Thailändsk politik får vi nog leva med.

Det kaos som flera av er beskriver som en demokratisk process som har lett fram till att "odemoktaterna" nu har makten, är enligt min demokratiska uppfostran så långt ifrån demokrati som man kan komma.

Och om man påstår sig vara demokrat så har jag svårt att förstå hur man kan hamna på maktelitens och militärens sida politiskt och inte folkets.

Ha det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker nog att en del personer skriver lite obalanserade och onödigt aggresiva inlägg ibland.

Och om jag märker att en person bara vill bråka och inte diskutera sakfrågan seriöst väljer jag att inte deltaga.

Du menar som t.ex Baa's inlägg i den här tråden? Varför deltog du i försvaret av honom då?

Quote

Det kaos som flera av er beskriver som en demokratisk process som har lett fram till att "odemoktaterna" nu har makten, är enligt min demokratiska uppfostran så långt ifrån demokrati som man kan komma.

Förtydliga gärna vilka du menar så den du addresserar får möjlighet att svara på ditt aggressiva påhopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

". vid det hastigt utlysta omvalet innan militarkuppen och 18% rostade pa PPP; i en arbetarkommun!

Denna, kanske overdrivet langa, ingress ar bara for att visa att thailandsk politik inte foljer vanliga vanster-hoger skalor utan ar baserat pa geografiska standpunkter for de allra flesta och pa ”svagerpolitik” for de riktigt rika; sa langt fran politiska vrderingar man bara kan komma."

Exactemente Herr A Tom, precis så är det här oxå i arbetarkommunen, 18% moderater i senaste valet.

Förstår inte vad de har i Flen att göra, de kan väl hålla sig till Lindingö!

[move]Arbetarkommunalisten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj

Har p.g.av tidsbrist, flytt, inte haft möjlighet att svara, ber om ursäkt för det.

Vill även passa på att ge mitt allra största förlåt till Er som jag namngav i mitt inlägg, inte heller det var särskilt välballanserat.

Att inlägget hamnade i just denna tråd var nog mer en tillfällighet, kunde nog ha placerats vid ett bättre tillfälle med för den delen.

Min "aggresivitet" riktas absolut inte mot någon specifik person utan mer på sakfrågan. Vad jag egentligen menade var att det blev väldigt tröttsamt att behöva läsa varannat inlägg med seriösitet och de andra med mest (i mina ögon) ointressanta egna uppfattningar om personen i fråga. I varje fall jag tappade både tråden och intresset att fortsätta läsa från början intressanta ämnen. Tycker fortfarande att IL blir lite väl hårt ansatt, som någon skrev, skulla vara intressant att träffa IL in real life, kan bara bekräftadetta eftersom jag har gjort det, en genomsympatist, otroligt kunnig man, just däför så överreagerade jag måhända en smula. Än en gång förlåt till Er som utpekats.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Halloj

Har p.g.av tidsbrist, flytt, inte haft möjlighet att svara, ber om ursäkt för det.

Vill även passa på att ge mitt allra största förlåt till Er som jag namngav i mitt inlägg, inte heller det var särskilt välballanserat.

Att inlägget hamnade i just denna tråd var nog mer en tillfällighet, kunde nog ha placerats vid ett bättre tillfälle med för den delen.

Min "aggresivitet" riktas absolut inte mot någon specifik person utan mer på sakfrågan. Vad jag egentligen menade var att det blev väldigt tröttsamt att behöva läsa varannat inlägg med seriösitet och de andra med mest (i mina ögon) ointressanta egna uppfattningar om personen i fråga. I varje fall jag tappade både tråden och intresset att fortsätta läsa från början intressanta ämnen. Tycker fortfarande att IL blir lite väl hårt ansatt, som någon skrev, skulla vara intressant att träffa IL in real life, kan bara bekräftadetta eftersom jag har gjort det, en genomsympatist, otroligt kunnig man, just däför så överreagerade jag måhända en smula. Än en gång förlåt till Er som utpekats.

MVH

Baa

All heder åt dig Baa, lite hugg och slag får man ta när man sticker ut hakan som jag själv gillar att göra ibland, men ändå ett mycket sympatiskt drag av dig att göra detta inlägg.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

". vid det hastigt utlysta omvalet innan militarkuppen och 18% rostade pa PPP; i en arbetarkommun!

Denna, kanske overdrivet langa, ingress ar bara for att visa att thailandsk politik inte foljer vanliga vanster-hoger skalor utan ar baserat pa geografiska standpunkter for de allra flesta och pa ”svagerpolitik” for de riktigt rika; sa langt fran politiska vrderingar man bara kan komma."

Exactemente Herr A Tom, precis så är det här oxå i arbetarkommunen, 18% moderater i senaste valet.

Förstår inte vad de har i Flen att göra, de kan väl hålla sig till Lindingö!

[move]Arbetarkommunalisten Arne[/move]

Spasiba, fram med Lars "Stalin" Olly, då blir det nog så bra så bra! :jester:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag skulle ocksa vilja stamma in i Vaxet's tack till Baa. Den har typen av kommunikation, dar man inte far chansen att forklara sig, anvanda gester med mera kommer alltid att medfora risker for missforstand med mera. Man far ta det for vad det ar och jag kan inte pa rak arm namna nagon pa forumet som jag inte skulle uppskatta att ta en ol med, med manga medlemmar skulle det nog kunna bli flera  ;)  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Spasiba, fram med Lars "Stalin" Olly, då blir det nog så bra så bra! :jester:

Hasta la vista, framför allt Maud "Pinochet" Olofsson, då blir det bäst!

[move]

Centrumkomunalisten Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag håller med! Jättebra av Baa!  :good:

Vad gäller IL så sticker ju även han ut hakan rejält så det är nog inte så konstigt att han blir hårt ansatt.

Betvivlar inte en sekund att han är jättetrevlig men hans debatteknik och språk online lämnar en del att

önska om man avser att inte söka konfrontation.

Man kan lixom inte hävda att man själv är jesus medan andra är obildade och sen trycka huvudet i backen

när folk ifrågasätter detta. Att sen gåsaktigt låta eventuell kritik rinna av en med motiveringen att den

inte är seriös och konfrontativ ökar iaf bara min vilja att skriva vad jag tycker om det. :)

IL skriver en hel del kontradiktoriska saker och får det i nacken från och till. Inget konstigt med det.

Det är lixom en naturlig del på vägen från infantilitet till mognad i den kommunikativa utvecklingsprocessen.

Att kunna ta emot kritik visar både på mognad och ödmjukhet och jag tycker att Baa visar på karaktär med

sitt senaste inlägg.

Så...  då var det bara en unge kvar på dagis... :)

Nu ska jag ut och ta en sista bärs i Pattis innan det bär av mot de Isaanska risfälten! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hasta la vista, framför allt Maud "Pinochet" Olofsson, då blir det bäst!

[move]

Centrumkomunalisten Arne

[/move]

Och hur många har Maud dödat? :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Spasiba, fram med Lars "Stalin" Olly, då blir det nog så bra så bra! :jester:

Och hur många har Lars dödat? :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Och hur många har Maud dödat? :not_i:

Ren jävla röta att inte fler har strukit med av att höra på den gälla tanten.

GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tar dock på mig att jag liknande IL vid Bagdad-Bob för ett par månader sedan och lovar härmed att sluta med det.

Tycker jag absolut inte du skall sluta med.Den kommentaren var ju helt enkelt klockren!

Dom flesta minns väl Bagdad-Bob och hans goa kommentarer som ingen kunde göra annat än o skratta åt.

Tillägg: Nu menar jag inte att alla skall skratta åt IL!

Finns väl ingen som kan ta högklassig ironi på fel sätt?  ;)   tror dessutom att IL inte tog jätte-illa upp av den kommentaren...  men de e vad jag tror asså...  :whistle:

Här kommer ett alternativ till melodifestivalen ikväll:

Mohammed Saïd al-Sahaf

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Svarten,

Forst av allt, grattis till barnet. Den allmanna uppstandelsen av att blivit far igen ger dig visst skydd for dina senaste inlagg som jag finner nagot markliga, milt sagt .

Jag har sedan mitt forra inlagg forflyttat mig fran var lilla lagenhet i Bangna via var dotters exklusiva forskola i Bangkok till vart hus i en arbetarkommun i Chachoengsao. Var dotters forskola tillampar en strang policy dar det bara tillats 20% thailandare sa bara 6 av barnen ar ”riktiga thailandare” (resten ar bortskanda luk-krung och expat-ungar). Det ar oerhort tufft for thailandska foraldrar att fa in sina barn pa denna skola och det ar bara den yttersta overklassen som gore sig besvaret. 2 av 6 fadrer ar kanda fd TRT politiker och ytterligare 2 kommer fran familjer som stod Thaksin nara, man skulle kunna saga att 67% av dem var TRT-trogna (vad de sager om sina Isaan-betjanter sparar vi till en annan trad). I min hemkommun sa fick TRT 82% av rosterna nar Thaksin omvaldes men bara 38% rostade pa TRT vid det hastigt utlysta omvalet innan militarkuppen och 18% rostade pa PPP; i en arbetarkommun! Denna, kanske overdrivet langa, ingress ar bara for att visa att thailandsk politik inte foljer vanliga vanster-hoger skalor utan ar baserat pa geografiska standpunkter for de allra flesta och pa ”svagerpolitik” for de riktigt rika; sa langt fran politiska varderingar man bara kan komma.

Jag gillar Isan Lover och han ar en av de personer pa forumet jag allra helst skulle vilja traffa IRL. Jag har ocksa storsta respekt for dig sedan tidigare inlagg och vad jag forstatt sa ar vi bada socialdemokrater, atminstonde fram till senaste valet. Jag ar dock inte sa imponerad av Isan Lovers debattteknik som oftast gar ut pa att slanga ur sig nagot och sedan valdigt sallan svara pa foljdfragor utan istallet starta ett nytt amne.  Du Svarten, Baa och UdonCh sager att vi forlojligar Isan Lover men ingen av er har, trots upprepade forfragningar, velat eller kunnat specificera vad som var forlojligande. Jag tolkar det som en frustration och en allman kansla av att Isan Lover tillintetgors och star som ensam forsvarare for ”de fattiga”. Betank da att ”de elaka” i denna trad bestar av mig, Vaxet. MaiChai och NoBuzz och om det inbegriper ocksa aldre liknande tradar kanske wille, Joints och nagon mera. De flesta av dessa skribenter star pa samma sida som dig Svarten nar det handlar om invandring, nationalism, utbildning och andra humanitara fragor sa de/vi kan knappast beskyllas for att vara hogerextremister. Ar det manne detta som bekymrar dig? Att personer som normalt sett star pa din sida har diametrala uppfattningar gallande thailandsk politik? Om det verkligen ar en omtanke om Isan Lover och att han behandlas illa sa tycker jag att du ska lasa om alla tradar om thailandsk politik; betydligt fler nedsattande omdomen har getts fran "Thaksinlagret" an "Anti-Thaksinlagret".

Ta hand om Magrood och barnet och ha en bra helg!

Hej Atom!

Helgen är slut och nu har jag tid att svar dig! Jag har varit fullt upp med barn, resor, gäster och tvätt att jag inte förrän nu har haft tid att besvara ditt känsloladdat inlägg!

Tack för omsorgen om min familj! Jag hoppas att allt är väl med din också!

Jag var på ganska många rockkonserter som ungdom. Jag skulle alltid vara längst fram mot scenen och stod ofta framför högtalarna pga trängseln mitt i scenen. Detta har lett till att jag har nedsatt hörsel. Och detta leder till att jag pratar mycket högljutt eftersom jag inte hör min egen röst ordentligt. Under åren har vissa medarbetare och chefer försiktigt försöka påpeka för mig att de störs av min röst. Jag har visserligen kunnat kräva konkreta exempel på tillfällen då jag skulle ha stört dem och krävt utskrifter av decibelmätningar. Jag har också kunnat fråga dem om de är besvikna på mig och vill hämnas för att jag inte har samma politiska åsikter trots att vi har samma åsikter i övrigt. Men jag tog till mig deras åsikter i stället för att be om förklaringar för deras ”märkligt” beteende. Jag förstår att det inte handlar om djävulskap, politik eller åsikter. Numera stänger jag dörren när jag pratar i telefon samt försöker tänka efter när jag pratar i korridorerna. Visst händer det förhållandevis ofta att jag glömmer bort mig och prata högljutt i alla fall. Men nu är det annorlunda eftersom det som tidigare störde var att höra min högljudda röst regelbundet.

Som Baa påpekade tycker jag också att IL har ofta tilltalats på ett mindre trevlig sätt under längre tid. Det handlar inte om enstaka inlägg eller namngivna personer utan om dess regelbundna återkommande. Enstaka exempel av inlägg skulle kunna diskuteras sönder i evigheter om ev. grad av trevnad. Men jag tror att de flesta inte ser på det sätt som IL ofta tilltalas är samma sätt som man t.ex. tilltalar sin chef under löneförhandling, en ny kvinna som man är intresserade av eller deltagande i en intervju för livets kanonjobb.

Min tanke med mina senaste ”märkliga” inlägg och karmering var att påpeka just detta på samma sätt som arbetskamrater gjorde när det gäller min högljudda röst. Som Baa har beskrivit mycket bättre än vad jag kan störs jag när jag läser i trådar om personliga påpekande när det diskuteras åsikter. På samma sätt som flera anser att IL har dålig debatteknik tycker jag att han utsätts för minst lika dålig debatteknik. Ingen vinner en debatt med nedsättande kommentarer. Det hävdas att IL är dålig på svara på argument och frågor. Jag skulle vilja hävda att några har brister med att ställa fram frågor och argument på ett sätt som IL har lust att svara på.

Jag har inte menat något illa och trodde inte att min markering skulle bli en sådan stor grej. Jag tänkte bara att jag också måste kunna säga vad jag tycker och dela ut kritik såsom så många andra skribenter gör!

Ha det gott!

Svarten

P.S. Jag tycker att det är mycket viktig att det finns en stor variation av politiska åsikter. Det skulle aldrig falla mig att hämnas på likasinnade för att de inte har samma diametrala åsikter om thailändsk politik som jag – dvs. att som utländsk turist inte ta ställning till specifika politiska grupperingar men samtidigt önska att alla regionala och sociala grupperingar i landet har möjlighet att välja något parti som tar tillvara deras intressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej Svarten,

Tack for ditt inlagg. Jag haller fortfarande inte med om att IL skulle behandlats samre an nagon pa "den andra sidan", i denna trad, snarare tvartom. Jag tycker inte heller att man i en politisk diskussion ska behova tilltala sina meddebattorer pa ett satt "som man tilltalar sin chef vid en loneforhandling", det tror jag skulle bli ganska trakigt. Jag tror ocksa att det ar valdigt fa pa forumet som stor sig pa IL's uppfattning i sakfragan men att hans ensidighet inbjuder till ibland kanske onodigt sarkastiska och ironiska svar.

Att atminstonde jag reagerade mer pa din kritik an andras angaende mina/vara inlagg till IL beror pa att jag hade, och fortfarande har, lite hogre forvantningar pa dig an manga andra skribenter och det tycker jag du ska vara glad for  :yes:

Ha det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag nog att IL är ganska bra på att provocera själv i olika trådar, rubriken på denna är ett exempel en annan hade en rubrik "Fri sjukvård (Infört av Thaksin)" om jag inte missminner mig. Han ber ju liksom om att få mothugg men vill bara ha ryggdunk.

Jag skulle också kunna starta provocerande trådar, som exempelvis "Utgången giftig skolmjölk i skolorna(Infört av Thaksin)" men gör inte det för jag vill inte provocera någon Thaksin supporter.

Håller man inte med IL så är man inte seriös, det är kontentan av IL´s debattteknik.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej MaiChai

Att rubriken till denna tråd "PAD ser inte oväntat ut att frias för kaoset dom ställde till med i Bangkok." är ett exempel på en provocerande rubrik har jag svårt att se, enligt den info som finns i ämnet är det ju precis det som håller på att ske, en aktuell nyhet m.a.o.

Och att det skulle vara provocerande med en rubrik som tar upp ämnet med den fria vården också anses provocerande är inte lätt att förstå.

Den tillkom eftersom det hade varit många diskussioner om denna reform på forumet

(en del trodde inte den var genomförd och ej fungerade), och jag svarade då att jag ska kolla detta på plats när jag kommer till byn.

Och hur det fungerade skrev jag om i denna tråd, borde vara bra info för dom som inte trodde på reformen.

Men att det fungerar i Nong Khai provins innebär ju inte att det gör det i hela landet.

Men en populär och viktig reform är det om det fungerar på rätt sätt, och vård är något som alla människor förtjänar tycker jag.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, Bangkoknomenklaturan blir ju alltid provocerade av att se förbättringar till di dumma och mindre bemedlade.

Mycket vill ju som bekant ha mer, därav deras missundsamhet.

[move]Fotfolket Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej MaiChai

Att rubriken till denna tråd "PAD ser inte oväntat ut att frias för kaoset dom ställde till med i Bangkok." är ett exempel på en provocerande rubrik har jag svårt att se, enligt den info som finns i ämnet är det ju precis det som håller på att ske, en aktuell nyhet m.a.o.

Och att det skulle vara provocerande med en rubrik som tar upp ämnet med den fria vården också anses provocerande är inte lätt att förstå.

Den tillkom eftersom det hade varit många diskussioner om denna reform på forumet

(en del trodde inte den var genomförd och ej fungerade), och jag svarade då att jag ska kolla detta på plats när jag kommer till byn.

Och hur det fungerade skrev jag om i denna tråd, borde vara bra info för dom som inte trodde på reformen.

Men att det fungerar i Nong Khai provins innebär ju inte att det gör det i hela landet.

Men en populär och viktig reform är det om det fungerar på rätt sätt, och vård är något som alla människor förtjänar tycker jag.

Mvh Isan Lover

Men då skulle ju rubriken varit "Fri sjukvård (Införta av Sonthi och militären) eftersom det var de som införde den helt fria sjukvården genom att ta bort den avgift på 30 THB som det kostade under Thaksin...

Men det är bra och veta att du inte tar illa upp om man startar provocerande trådar röramde Thaksin.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej MaiChai

Nej jag tar inte illa upp om du eller någon annan startar trådar som ni tycker är provocerande.

Tvärtom ser jag fram emot det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej jag tar inte illa upp om du eller någon annan startar trådar som ni tycker är provocerande.

Tvärtom ser jag fram emot det.

Då ska jag testa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då ska jag testa det.

Väntar med spänning!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Väntar med spänning!

-och jag väntar med spänning på hur Vaxet reagerar när Joints startar trådar för att

provocera IL som inte tar illa upp. Jag tar inte illa upp heller om inte Vaxet reagerar

för våldsamt på IL's eller Joints reaktioner.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

För att återknyta till trådens ämne så ser det ut som om 21 ledare för PAD kommer att infinna sig hos polisen imorgon, man har valt en polisstation ute på Vibbhavadi road för att undvika sammanstötningar med de röda.

http://www.bangkokpo...to-hear-charges

Men jag tor ju det finns en del konfrontationssugna bland de röda som kommer att ta sig dit.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...