Jump to content
IGNORERAD

50 poliser stormar falang spelklubb i Pattaya.


Juha

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Mycket äldre än de yngre gamla........:big_smile:

 

......men bara äldre än de normalt gamla.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    31

  • janne_h

    11

  • Baa

    10

  • Nemo

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är dom väldigt gamla dessa äldre?

Hur långt är ett snöre?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Hur långt är ett snöre?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

Från den ena änden till den andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Hur långt är ett snöre?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Viker man det dubbelt så blir snöret hälften så långt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde en gammal polare som är ordförande på Bridgeklubben i Cha-Am och frågade vad som händer där på bridgefronten. Vi spelar som vanligt svarade han. Han hade varit i kontakt med polischefen och frågat honom om vad som gäller och fått svaret att han hade minsann inte tänkt göra något tillslag mot klubben. Men om han skulle få en order från en högre ort att göra en razzia så skulle han ju bli tvungen men i så fall skulle har ringa och förvarna 30 min innan. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde en gammal polare som är ordförande på Bridgeklubben i Cha-Am och frågade vad som händer där på bridgefronten. Vi spelar som vanligt svarade han. Han hade varit i kontakt med polischefen och frågat honom om vad som gäller och fått svaret att han hade minsann inte tänkt göra något tillslag mot klubben. Men om han skulle få en order från en högre ort att göra en razzia så skulle han ju bli tvungen men i så fall skulle har ringa och förvarna 30 min innan. [emoji4]

 

Fritz..

Var det enbart lokala poliser i tillslaget?

Oklart om lokala Pattaya polisen någonsin gör ett tillslag så länge dom får betalt, ja det skulle vara iallafall någon annan betalar dom för att slå till.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Var det enbart lokala poliser i tillslaget?

Oklart om lokala Pattaya polisen någonsin gör ett tillslag så länge dom får betalt, ja det skulle vara iallafall någon annan betalar dom för att slå till.

Det var inte polisen som gjorde tillslaget utan en myndighet som sitter i Chon Buri förstärkta med militären. Kommer inte ihåg vad den myndigheten heter men den har med spel och dobbel att göra. När dom sen kom med alla "fångarna" till polishuset så var polisen enligt lag tvungna att ta över ärendet, vare sig dom ville det eller inte.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Det var inte polisen som gjorde tillslaget utan en myndighet som sitter i Chon Buri förstärkta med militären. Kommer inte ihåg vad den myndigheten heter men den har med spel och dobbel att göra. När dom sen kom med alla "fångarna" till polishuset så var polisen enligt lag tvungna att ta över ärendet, vare sig dom ville det eller inte.

 

Fritz..

Hahahahahahaha!!!!

Det var säkert på order av övergeneralen själv. Spela bridge utan att bjuda in honom gör man (tydligen) inte ostraffat:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Fritz:

Det var inte polisen som gjorde tillslaget utan en myndighet som sitter i Chon Buri förstärkta med militären. Kommer inte ihåg vad den myndigheten heter men den har med spel och dobbel att göra. När dom sen kom med alla "fångarna" till polishuset så var polisen enligt lag tvungna att ta över ärendet, vare sig dom ville det eller inte.

 

Fritz..

Hej

Låter troligt att militären är inblandad som du säger, polisen har säkert känt till Bridgespelandet i många år utan att ingripa, men blir dom beordrade av Juntan att ingripa har dom väl inget val om dom vill behålla sina jobb.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Låter troligt att militären är inblandad som du säger, polisen har säkert känt till Bridgespelandet i många år utan att ingripa, men blir dom beordrade av Juntan att ingripa har dom väl inget val om dom vill behålla sina jobb.

Med vänlig hälsning isan lover

Rimligt att man bedriver polisiär verksamhet ifall det är det man uppbär lön för.

Sedan are just detta tillslag var mindre lyckat är en annan sak.

Men att polisen ska utgöra en lokal maffia med beskyddarverksamhet som enda agenda är inte så lyckat.

Och faktum är att Taxen la inte 2 strån i kors för att göra något åt denna utbredda korruption i poliskåren.

Phrayut är galen, inte tu tal om det.

Men han gör iallafall något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
36 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Rimligt att man bedriver polisiär verksamhet ifall det är det man uppbär lön för.

Sedan are just detta tillslag var mindre lyckat är en annan sak.

Men att polisen ska utgöra en lokal maffia med beskyddarverksamhet som enda agenda är inte så lyckat.

Och faktum är att Taxen la inte 2 strån i kors för att göra något åt denna utbredda korruption i poliskåren.

Phrayut är galen, inte tu tal om det.

Men han gör iallafall något.

Hej

 

Håller med om mycket bl.a att diktatorn Prayuth med största sannolikhet är "galen" och lider av någon eller flera psykiska störningar, att just diktatorer ofta har varit "galna" är ju något som har gått igen genom historien världen runt.

Visst kan man ha åsikter om polisen i Thailand men sedan kuppen 2014 har dom tvingats att utföra en rad nya uppdrag och det förmodligen ganska motvilligt.

 

Som att jaga bort försäljare på stranden, upprätthålla juntans parasoll och solstolsförbud. stänga populära marknader och förbjuda gatuhandel på sedan länge använda platser, slå till mot bridgespelande pensionärer, gripa folk som läser Orwells böcker, gripa dom som utför tre finger hälsningar eller äter sanswich offentligt, driva bort "illegalt" boende familjer i ex.vis Bangkok och detta lär väl öka nu när man ska rensa kilometervis av strandbanken mot Chao Prayha i Bangkok, här har förmodligen folk bott i över 100 år o.s.v.

 

Visst behöver polisens arbete effektviseras och göras friare ifrån korruption men mycket av det juntan har tvingat polisen till nu är faktiskt tveksamt i mångas ögon.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det lite OT, vad är detta med att äta smörgås? 

Något jag uppenbarligen missat, var har detta hänt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Låter troligt att militären är inblandad som du säger, polisen har säkert känt till Bridgespelandet i många år utan att ingripa, men blir dom beordrade av Juntan att ingripa har dom väl inget val om dom vill behålla sina jobb.

Med vänlig hälsning isan lover

Jag har hört mycket snack från personer som var med vid tillslaget, somliga av dom med stora kunskaper om hur det Thailändska rättsmaskineriet fungerar men ingen av dom har ens antytt att det är Juntan som beordrade det hela. Utan man menar på goda grunder att det var ett par bittra thaifruntimmer som tipsade myndigheten mot " spel och dobbel " att det pågick spel om pengar i lokalen.

Myndigheten hade begärt om hjälp av militären som dom fick.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med om mycket bl.a att diktatorn Prayuth med största sannolikhet är "galen" och lider av någon eller flera psykiska störningar, att just diktatorer ofta har varit "galna" är ju något som har går igen genom historien världen runt.

Visst kan man ha åsikter om polisen i Thailand men sedan kuppen 2014 har dom tvingats att utföra en rad nya uppdrag och det förmodligen ganska motvilligt.

 

Som att jaga bort försäljare på stranden, upprätthålla juntans parasoll och solstolsförbud. stänga populära marknader och förbjuda gatuhandel på sedan länge använda platser, slå till mot bridgespelande pensionärer, gripa folk som läser Orwells böcker, gripa dom som utför tre finger hälsningar eller äter sanswich offentligt, driva bort "illegalt" boende familjer i ex.vis Bangkok och detta lär väl öka nu när man ska rensa kilometervis av strandbanken mot Chao Prayha i Bangkok, här har förmodligen folk bott i över 100 år o.s.v.

 

Visst behöver polisens arbete effektviseras och göras friare ifrån korruption men mycket av det juntan har tvingat polisen till nu är faktiskt tveksamt i mångas ögon.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Tveksamt för dom som vill vara korrupta.

Och det är många.

Taxen lyfte inte ett finger i den frågan.

Man får ta det onda med det goda.

Än är inte slutet kommet.

Nya politiker kommer komma både efter Phrayut och Taxen.

Finns ingen anledning att bita sig fast vid någon av dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev Baa:

Nu blir det lite OT, vad är detta med att äta smörgås?

Något jag uppenbarligen missat, var har detta hänt?

Hej

Enligt media så var det även några som greps för detta också i Bangkok, men själv fattade jag inte vad det var som retade juntan med detta men förmodligen var det mer än 5 personer som åt samtidigt offentligt, då skulle det ju kunna vara ett brott mot Juntans mötesförbud, jag antar att det var så det låg till.

 

Media rapporterade om detta i samma veva som när tre finger hälsande greps och läsande av Orwells bok förbjöds.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
9 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har hört mycket snack från personer som var med vid tillslaget, somliga av dom med stora kunskaper om hur det Thailändska rättsmaskineriet fungerar men ingen av dom har ens antytt att det är Juntan som beordrade det hela. Utan man menar på goda grunder att det var ett par bittra thaifruntimmer som tipsade " Banglamung district office with responsibility for licensing and registration " att det spelades om pengar i lokalen och överdrev det hela. Denna myndighet hade sedan begärt och fått assistens av militär vid tillslaget.

 

Fritz..

Måhända myndigheten har en speciell bri(d)g(e)ard för ändamålet. ;)  För det var väl inga militärer med vid tillslaget vad jag kommer ihåg, men jag kommer inte ihåg mycket å andra sidan. Fick som för mig att det bara var poliser, men du har ju närmare kontakter med "bovarna" så du borde ju veta.

 

EDIT:Kollade första sidan, visst fan var militären med på tillslaget :bag:

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Måhända myndigheten har en speciell bri(d)g(e)ard för ändamålet. ;)  För det var väl inga militärer med vid tillslaget vad jag kommer ihåg, men jag kommer inte ihåg mycket å andra sidan. Fick som för mig att det bara var poliser, men du har ju närmare kontakter med "bovarna" så du borde ju veta.

I media kunde man från början läsa att det var polisen som gjorde tillslaget men den uppgiften var fel.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Fritz:

I media kunde man från början läsa att det var polisen som gjorde tillslaget men den uppgiften var fel.

 

Fritz..

Såg nu att militären var med på ett hörn åxå, det är nog lite min egen hjärna som sätter käppar i hjulet för mig - känns lite overkill att sätta in militär mot kortspelande panchisar.

Men det är ju Thailand, allt kan hända.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev Nicholas:

Tveksamt för dom som vill vara korrupta.

Och det är många.

Taxen lyfte inte ett finger i den frågan.

Man får ta det onda med det goda.

Än är inte slutet kommet.

Nya politiker kommer komma både efter Phrayut och Taxen.

Finns ingen anledning att bita sig fast vid någon av dessa.

Hej

Att "taxen" inte lyfte ett finger i frågan är väl inte riktigt sant, en av landets största kampanjer någonsin mot just myndighets korruption blev ju verklighet när Thai Rak Thai bildades och fick makten.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte tillräckligt med trådar att älta thailändsk korruption och Juntan i utan måste även denna tråd kidnappas ? :(

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Senaste nytt direct and live från bridgeklubbens hemsida. ;)

 

"The Club awaits the decision from The Public Prosecutor's Office on 29th March as to whether the charge made against the club bridge director of "Running a gaming establishment without a licence" should be forwarded to the court for said court to decide.

The submission of new revised CBLT licence documents alowing the club to function are pending such decision(s)"

 

Ja ja, vi får väl fortsätta spela bridge i buskarna ett tag till ser det ut som :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-02-11 at 05:13, skrev Fritz:

Senaste nytt. Alla som blev anhållna ( förutom klubbens ordförande ) kommer att få eller har redan fått tillbaka sina pengar och sina pass. Detta lär vara unikt i Thailand eftersom fallet ännu inte är formellt nedlagt. Polisen har även lovat att alla fingeravtryck som togs kommer att " tappas bort " ! Dator och annan elektronisk utrustning behåller polisen tills det hela är officiellt nedlagt. Nu ska vi " bara " fixa fram kortlekar med rätta stämpeln så kan vi börja spela igen, men det verkar vara lättare sagt än gjort.

Lite kuriosa. Två svenskar lyckades smita undan från att bli anhållna vid razzian. Den ena knallade bara ut från bridgelokalen satte sig på moppen och drog iväg utan att någon ingrep. Den andre smög in på damtoaletten och höll sig där tills det tystnat utanför. Tydligen var det inte elittruppen som genomförde razzian ;)

Efter mötet tog jag med några polare hem där vi ägnade oss åt olagligheter samt intagande av mat och dryck.

Grillat_mm_008.thumb.JPG.76ae19cd02036f2

Grillat_mm_009.thumb.JPG.afe3a74d6eac862

Att Pastorn vågar! Umgås med kända kriminella OCH låta bildbevis ligga på nätet!

Förövrigt sitter jag på några lådor spelkort som kanske kan sändas ner som böcker......

Om nu reklamkort duger, helgrön baksida med BOBERGS tryckeri tryckt i vitt...

Om det är intressant, så skicka ett Pm

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev amja:

Att Pastorn vågar! Umgås med kända kriminella OCH låta bildbevis ligga på nätet!

Förövrigt sitter jag på några lådor spelkort som kanske kan sändas ner som böcker......

Om nu reklamkort duger, helgrön baksida med BOBERGS tryckeri tryckt i vitt...

Om det är intressant, så skicka ett Pm

Mvh

Amja

Det var snällt men erbjudandet är bara intressant om korten är stämplade av den thailändska skattemyndigheten.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

På måndag drar vi igång bridgespelet igen. Fick detta mejl från klubbens ordförande, ska bli intressant att se vilken skillnad det blir mot förr, om det nu blir nån skillnad.

 

" The club is reopening Monday 4th "at the Private Premises"

Best Regards "

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
3 timmar sedan, skrev Fritz:

På måndag drar vi igång bridgespelet igen. Fick detta mejl från klubbens ordförande, ska bli intressant att se vilken skillnad det blir mot förr, om det nu blir nån skillnad.

 

" The club is reopening Monday 4th "at the Private Premises"

Best Regards "

Svaga 2-öppningar har kanske förbjudits?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...