Jump to content
IGNORERAD

Kvinnornas situation i Thailand...


Tommy

Recommended Posts

Här kan ni läsa lite "sanningar" om gamla och nya värderingar om och ibland kvinnor i Thailand!

Hade själv inte sett denna sidan tidigare, fick en länk av en kompis imorse

Verkar stämma med hur jag uppfattat det hela.

http://www.resbort.c...a/kvinnorna.htm

Kommentarer?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    6

  • Kim

    3

  • ban99arne

    3

  • Vaxet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej Tommy

Mycket bra läsning, den vänstra traditionella spalten gäller till 100% i stora delar av landsbygden ännu.

Den tror jag att forumets medlemmar har stor nytta av att läsa, därför att den tar upp massor av saker som har varit uppe i olika trådar tidigare.

Vi som har påstått att traditionen lever och att även vi förväntas följa den när vi vistas där har ibland inte blivit trodda.

Mycket bra att alla dessa "regler" finns sammanställda så här, och hoppas att folk tar sig tid att läsa detta,

så kommer många saker att klarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra sammanställning av hur läget är i Thailand, den konservativa landsbygden mot den progressiva staden.

Sen tror jag faktiskt att en thailändsk kvinna idag kan anmäla sin man för våldtäkt, lagen ändrades år 2007 om jag inte missminner mig.

Men många här på MPR verkar ju trivas med hur det är på landsbygden och det konservativa livet där kvinnan inte har något att tillägga, varför då kan man undra?

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en thailändsk hustru som bara sitter hemma och passar upp på mig, bättre och förmodligen billigare att skaffa en maid i så fall.

Men om det här sakerna och andra förändras så förlorar nog många sitt paradis på vischan där de kan sitta på verandan av sin nybyggda "Baan farang" med den nya Toyota pickisen på uppfarten, drickandes beer Chang och tycka synd om risbönderna som vandrar förbi med böjda huvuden.

Den bleke skandinaviske brukspatronens paradis försvinner ju ifall landsbygden börjar ta åt sig av moderna värderingar...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag kanner ett fatal personer som helt skulle skriva under pa den vanstra kolumnen och ett fatal personer som helt annamat den hogra kolumnen, den stora majoriteten faller dock nagonstanns mittemellan; precis som fallet skulle varit om man gjort liknande sammanstallning for svenskar.

Den har typen av generaliseringar kan nog vara nyttig for den som snabbt vill fa lite ytlig "kunskap" om Thailand, "Thailand for dummies" typ. Man ska dock alltid komma ihag att Thailand ar betydligt mindre homogent an Sverige och att ett fatal procent av dagens unga passar in i nagon av "facken" aven om jag kan tanka mig att det inom den aldre generationen finns valdigt manga i den vanstra kolumnen. Thailand ar i en socialt jobbig transiering mellan det forgangna och det moderna och manga slits mellan det som var bra/daligt med det gamla och vad som ar bra/daligt med det nya.

Det ar faktiskt inte helt orimligt att det ar storre skillnader mellan dina tva senaste svenska flickvanner an mellan den senaste svenska och thailandska flickvannen sa man ska nog inte overdriva skillnaderna aven om det givetvis ar bra att veta om de generella kulturella skillnaderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Men om det här sakerna och andra förändras så förlorar nog många sitt paradis på vischan där de kan sitta på verandan av sin nybyggda "Baan farang" med den nya Toyota pickisen på uppfarten, drickandes beer Chang och tycka synd om risbönderna som vandrar förbi med böjda huvuden.

Den bleke skandinaviske brukspatronens paradis försvinner ju ifall landsbygden börjar ta åt sig av moderna värderingar...

Ha ha, det där var fyndigt skrivet- riktigt på pricken!

Mvh

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var en riktigt bra sammanställning av dom värderingar som gäller i Thailand och jag håller med Atom att dom flesta kvinnor faller in någonstans mitt i höger och vänsterspalterna. Däremot håller jag inte med MaiChai att höger respektive vänster skulle beskriva stad kontra landsbygd. Kvinnor i städerna har givetvis hunnit längre i moderniseringen av dom traditionella värderingarna men inte är dom så jättelångt före som MaiChai menar. Men han kanske skriver ironisk?

Dessutom finns knappt dom bytjejer som uteslutande lever byliv utan det är oftast en mix av utbildningar, jobb etc i urbana områden och vistelser i hembyn under mellanperioderna.

Fann dessutom i texten några intressanta fakta från undersökningar jag inte hört talas om tidigare. B la att dom moderna värderingarnas intåg gjort att allt färre thailändska män besöker prostituerade och att dom prostituerade gått från ett snitt på 3 kunder per natt till 1 kund per natt under några få år. Jag har vid flera tillfällen tidigare hävdat att dom traditionella värderingarna i Thailand angående sex är en av dom enskilt största orsakerna till att prostitutionen är så stor och där fick jag ju vatten på min kvarn. Dvs om vanliga tjejer börjar ha sex mer lättvindigt, t ex med sina pojkvänner före äktenskapet så minskar givetvis behovet av prostituerade. Något som undersökningen som det refererades till i texten visar med all tydlighet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det stämmer säkert att kundunderlaget hos de prostituerade minskar i takt med att de thailändska kvinnorna vill ha sex med sina pojkvänner. Men jag undrar om kostnaden för att männen ska få ha sex har minskat eller ökat när de av sina flickvänner istället förväntas uppvakta dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Tommy

Mycket bra läsning, den vänstra traditionella spalten gäller till 100% i stora delar av landsbygden ännu.

Den tror jag att forumets medlemmar har stor nytta av att läsa, därför att den tar upp massor av saker som har varit uppe i olika trådar tidigare.

Vi som har påstått att traditionen lever och att även vi förväntas följa den när vi vistas där har ibland inte blivit trodda.

Mycket bra att alla dessa "regler" finns sammanställda så här, och hoppas att folk tar sig tid att läsa detta,

så kommer många saker att klarna.

Mvh Isan Lover

Måste vara skitjobbigt både för dig IL och framförallt för din tjej om omgivningen på landet ser ner på henne hela tiden och tror att du är hennes kund. Men säger du att det är så och att vänsterspalten stämmer till 100 % så är det väl så.

Quote

Tycker det var en riktigt bra sammanställning av dom värderingar som gäller i Thailand och jag håller med Atom att dom flesta kvinnor faller in någonstans mitt i höger och vänsterspalterna. Däremot håller jag inte med MaiChai att höger respektive vänster skulle beskriva stad kontra landsbygd. Kvinnor i städerna har givetvis hunnit längre i moderniseringen av dom traditionella värderingarna men inte är dom så jättelångt före som MaiChai menar. Men han kanske skriver ironisk?

Dessutom finns knappt dom bytjejer som uteslutande lever byliv utan det är oftast en mix av utbildningar, jobb etc i urbana områden och vistelser i hembyn under mellanperioderna.

Fann dessutom i texten några intressanta fakta från undersökningar jag inte hört talas om tidigare. B la att dom moderna värderingarnas intåg gjort att allt färre thailändska män besöker prostituerade och att dom prostituerade gått från ett snitt på 3 kunder per natt till 1 kund per natt under några få år. Jag har vid flera tillfällen tidigare hävdat att dom traditionella värderingarna i Thailand angående sex är en av dom enskilt största orsakerna till att prostitutionen är så stor och där fick jag ju vatten på min kvarn. Dvs om vanliga tjejer börjar ha sex mer lättvindigt, t ex med sina pojkvänner före äktenskapet så minskar givetvis behovet av prostituerade. Något som undersökningen som det refererades till i texten visar med all tydlighet.

Personligen är min subjektiva upplevelse av Thaitjejer att många tjejer som kommer från landet har fått barn redan som 16-17 åringar emedan stadstjejerna skaffar barn mycket senare.

Detta torde då tala emot att de traditionella värderingarna gäller mer på landet än i storstaden.

Verkar ju vara tvärtemot, att stadstjejer släpper till senare än landsortstjejer, eller?

Quote

Det stämmer säkert att kundunderlaget hos de prostituerade minskar i takt med att de thailändska kvinnorna vill ha sex med sina pojkvänner. Men jag undrar om kostnaden för att männen ska få ha sex har minskat eller ökat när de av sina flickvänner istället förväntas uppvakta dem?

Så för att minska kostnaderna för männen så föreslår du, vadå?  :whistle:

Kanske att en flickvän som har blivet uppvaktad och haft sex med sin pojkvän dessutom, typ liksom på köpet skall ha sex med några pojkar till. ;)

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Personligen är min subjektiva upplevelse av Thaitjejer att många tjejer som kommer från landet har fått barn redan som 16-17 åringar emedan stadstjejerna skaffar barn mycket senare.

Detta torde då tala emot att de traditionella värderingarna gäller mer på landet än i storstaden.

Verkar ju vara tvärtemot, att stadstjejer släpper till senare än landsortstjejer, eller?

Som sagt tidigare så tror jag traditionellt thailändska värderingar gäller i hög grad även i städerna, inte bara på landet. Det är i alla fall min erfarenhet.

Men vad gäller ålder så säger ju inte dom traditionella värderingarna något enda om att det t ex skulle vara fel att gifta sig redan som 15 åring och få barn vid 16. Så jag vet inte vad du menar med att detta talar emot att traditionella värderingar följs?

Tror liksom du att det är betydligt vanligare att tjejer på landet får barn tidigare jämfört med tjejer från städer. Och det i sin tur beror nog på att dom rikare bor i städerna och de rikares barn får nog ofta en både bättre och längre utbildning än barnen från landet. Planerar man att utbilda sig upp till 22 års ålder så är det ju problematiskt att få barn vid 17. Slutar man som tjej å andra sidan skolan vid 15 och inte har något jobb så faller det ju naturligt att dom ganska desperat letar en äkta man/försörjare att bilda familj med.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Vaxet

Nu ska du få chansen att lära dig lite till.

"Måste vara skitjobbigt både för dig IL och framförallt för din tjej om omgivningen ser ner på henne hela tiden och tror att du är hennes kund. Men säger du att det är så och att vänsterspalten stämmer till 100 % så är det väl så."

Man ser inte ner på oss på något sätt på landsbygden, vi har aldrig träffat någon med den inställningen i omgivningen.

Men den attityden kan vi möta om vi åker till ex. vis till större turistorter som Pattaya, Hua Hin och

koh Samui eller vissa områden i Bangkok.

Där kan osmakliga kommentarer förekomma och dom tar för givet att falangen inget förstår.

Det är inget stort problem för oss där heller, men det har förekpmmit.

Att det är så för flera av medlemmarna på forumet är jag nästan säker på.

Det är också en av anledningarna till att dom tjejer som inte är i branschen gärna undviker vissa platser och områden, just för att inte bli tagna för säljare och kund.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Till Vaxet,

Mitt tidigare inlägg var lite sarkastiskt och ironiskt.

Jag tycker det är bra att de thailändska killarna lär sig att ungås på ett respektfullt och "romatiskt" vis med de kvinnor som de dejtar. Tidigare var det ju lite si och så med saken, eftersom de inte brydde sig speciellt om de skulle få ligga med tjejen eller ej. Så fort lusten föll på så bar det ju av till någon lokal bordell där de för en billig peng kunde kliva på och av i ett raskt tempo för att lätta på trycket utan att behöva ta hänsyn till damen på madrassen.

Åtkilliga är de thaitjejer som har berättat om de thailändska männens oförmåga att visa lite omtanke under akten mellan lakanen. Detta betende har de väl lärt sig just på minutenbordellerna.

Nu får de istället betala för presenter, middagar eller biobesök för att det ska bli lite amorös stämning, vilket sedan kan leda till lite gratis sex.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Till Vaxet,

Mitt tidigare inlägg var lite sarkastiskt och ironiskt.

Jag tycker det är bra att de thailändska killarna lär sig att ungås på ett respektfullt och "romatiskt" vis med de kvinnor som de dejtar. Tidigare var det ju lite si och så med saken, eftersom de inte brydde sig speciellt om de skulle få ligga med tjejen eller ej. Så fort lusten föll på så bar det ju av till någon lokal bordell där de för en billig peng kunde kliva på och av i ett raskt tempo för att lätta på trycket utan att behöva ta hänsyn till damen på madrassen.

Åtkilliga är de thaitjejer som har berättat om de thailändska männens oförmåga att visa lite omtanke under akten mellan lakanen. Detta betende har de väl lärt sig just på minutenbordellerna.

Nu får de istället betala för presenter, middagar eller biobesök för att det ska bli lite amorös stämning, vilket sedan kan leda till lite gratis sex.

Kära Siam Nilsson, om det inte framgick tydligt nog så ber jag om ursäkt, men mitt svar till dig var också en ironi och sarkasm.

Är personligen rätt säker på att det ekonomiskt blir betydligt kostsammare att gifta sig, skaffa hus, skaffa barn och familj, samt leva tillsammans i en familj, än att gå shorttime då och då.

Men enligt min livserfarenhet också så oerhört mycket trevligare liv.

Quote

Som sagt tidigare så tror jag traditionellt thailändska värderingar gäller i hög grad även i städerna, inte bara på landet. Det är i alla fall min erfarenhet.

Men vad gäller ålder så säger ju inte dom traditionella värderingarna något enda om att det t ex skulle vara fel att gifta sig redan som 15 åring och få barn vid 16. Så jag vet inte vad du menar med att detta talar emot att traditionella värderingar följs?

Tror liksom du att det är betydligt vanligare att tjejer på landet får barn tidigare jämfört med tjejer från städer. Och det i sin tur beror nog på att dom rikare bor i städerna och de rikares barn får nog ofta en både bättre och längre utbildning än barnen från landet. Planerar man att utbilda sig upp till 22 års ålder så är det ju problematiskt att få barn vid 17. Slutar man som tjej å andra sidan skolan vid 15 och inte har något jobb så faller det ju naturligt att dom ganska desperat letar en äkta man/försörjare att bilda familj med.

Håller med dig och min kommentar grundar sig mer på att jag inte tror geografin spelar så stor roll om när och hur man gör sexualdebut eller tror på det gamla eller nya.

Känner familjer i Bangkok som är oerhört gammaldags i sin barnuppfostran och barnen skulle aldrig göra sina föräldrar besvikna.

Samtidigt så har jag träffat folk från landet som har en mycket avslappnad syn på det nya sättet att leva. Man kan inte generellt satta landsbyggd mot stad som vissa på detta forum tenderar att göra i alla frågor.

Quote

Hej Vaxet

Nu ska du få chansen att lära dig lite till.

"Måste vara skitjobbigt både för dig IL och framförallt för din tjej om omgivningen ser ner på henne hela tiden och tror att du är hennes kund. Men säger du att det är så och att vänsterspalten stämmer till 100 % så är det väl så."

Man ser inte ner på oss på något sätt på landsbygden, vi har aldrig träffat någon med den inställningen i omgivningen.

Men den attityden kan vi möta om vi åker till ex. vis till större turistorter som Pattaya, Hua Hin och

koh Samui eller vissa områden i Bangkok.

Där kan osmakliga kommentarer förekomma och dom tar för givet att falangen inget förstår.

Det är inget stort problem för oss där heller, men det har förekpmmit.

Att det är så för flera av medlemmarna på forumet är jag nästan säker på.

Det är också en av anledningarna till att dom tjejer som inte är i branschen gärna undviker vissa platser och områden, just för att inte bli tagna för säljare och kund.

Mvh Isan Lover

Du skrev att Tommys länk stämde till 100% och jag svarade bara dig på detta. I länken står nämligen:

"Hos thailändare, särskilt ute i landet, finns en vanlig fördom. Om en kvinna promenerar med en utländsk man så måste hon arbeta inom sexindustrin och mannen vara hennes kund".

Alltså om detta stämmer som du säger i ditt första inlägg så tycker folk på landet som ovan. Jag tror inte det, men du skrev att det stämmer till 100% i ditt inlägg.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker det är bra att de thailändska killarna lär sig att ungås på ett respektfullt och "romatiskt" vis med de kvinnor som de dejtar. Tidigare var det ju lite si och så med saken, eftersom de inte brydde sig speciellt om de skulle få ligga med tjejen eller ej. Så fort lusten föll på så bar det ju av till någon lokal bordell där de för en billig peng kunde kliva på och av i ett raskt tempo för att lätta på trycket utan att behöva ta hänsyn till damen på madrassen.

eller varför inte ...

Jag tycker det är bra att barstollen lär sig att ungås på ett respektfullt och "romatiskt" vis med de kvinnor som de dejtar. Tidigare var det ju lite si och så med saken, eftersom de inte brydde sig speciellt om de skulle få ligga med tjejen eller ej. Så fort lusten föll på så bar det ju av till någon lokal bordell där de för en billig peng kunde kliva på och av i ett raskt tempo för att lätta på trycket utan att behöva ta hänsyn till damen på madrassen.

[move]

Arne Cassanova

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även du min Brutus...

Visst kan "av och på" mentaliteten förekomma lite här & var (även hos barstollar), och inte minskar beteendet när spriten går in i kroppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen tror jag faktiskt att en thailändsk kvinna idag kan anmäla sin man för våldtäkt, lagen ändrades år 2007 om jag inte missminner mig.

Tror Den gode Maichai har fel här faktiskt...

Däremot har jag för mig att lagen om rätten att kräva sex (våldta?) av sin maka, ändrades 2007.

Ändringen var att det då blev jämlikt, numer har även makan rätt att kräva sex av sin man, vilket alltså inte var fallet innan :girl_devil: , bara att krypa på, när det krävs :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ändringen var att det då blev jämlikt, numer har även makan rätt att kräva sex av sin man ..", vad blir påföljden om man vägrar?

Finns det förmildrande omständigheter?

[move]

Totalvägraren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam..enda skillnaden är att det tar längre tid att kliva på och av när man har sprit i kroppen  :crazy: Mvh Måne  :heat:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra läsning där Tommy!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Kim

Du skrev

"B la att dom moderna värderingarnas intåg gjort att allt färre thailändska män besöker prostituerade och att dom prostituerade gått från ett snitt på 3 kunder per natt till 1 kund per natt under några få år."

Detta tror jag beror på den ekonomiska utvecklingen, dom har helt enkelt råd att vara med tjejen längre.

Tidigare var Thailändska bordeller lite mer traditionella "horhus" där allt skulle vara klart inom en timma.

Nu är det mer karaoke modellen som gäller, där man äter och dricker tillsammans med tjejerna,

och en glad kväll avslutas med att man tillbringar natten tillsammans.

Många av männen träffar samma tjej ofta och har enslags relation.

Detta hade varit omöjligt för bönder tidigare, men numera är det vanligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim

Du skrev

"B la att dom moderna värderingarnas intåg gjort att allt färre thailändska män besöker prostituerade och att dom prostituerade gått från ett snitt på 3 kunder per natt till 1 kund per natt under några få år."

Detta tror jag beror på den ekonomiska utvecklingen, dom har helt enkelt råd att vara med tjejen längre.

Tidigare var Thailändska bordeller lite mer traditionella "horhus" där allt skulle vara klart inom en timma.

Nu är det mer karaoke modellen som gäller, där man äter och dricker tillsammans med tjejerna,

och en glad kväll avslutas med att man tillbringar natten tillsammans.

Många av männen träffar samma tjej ofta och har enslags relation.

Detta hade varit omöjligt för bönder tidigare, men numera är det vanligt.

Mvh Isan Lover

Tja, det finns säkert flera orsaker till att kunderna hos dom prostituerade minskar men själv tror jag nog inte det beror på att den personliga ekonomin blir bättre utan för att behovet av prostituerade minskar.

Har man ett samhälle där flickor förväntas hålla på sig till sin äkta man samt tappar sitt värde och sitt anseende om dom inte gör det så skapas självklart ett behov av pros för killarna.

Klassamhället och den totala frånvaron av socialt trygghetssystem sköter sedan tillgängligheten/tillgången till tjejer som är beredd att prostituera sig.

Tar man sedan bort faktorer som styr "behov" alternativt "tillgång" så kommer prostitutionen givetvis att minska. Dvs, om t o m medelklasstjejerna nu börjar släppa till långt innan dom gifter sig och dessutom till pojkvänner som inte ens med säkerhet kommer att bli deras livspartner så sjunker förstås "behovet" då medelklasskillarna inte i samma utsträckning behöver uppsöka bordeller för att få ut sin sexuella frustration.

Behovet har alltså minskat medan tillgången fortfarande är densamma och därför går frekvensen kunder per dygn och tjej i undersökningen ner från 3 till 1.

Min erfarenhet är för övrigt att det framförallt är thailändare med pengar som nyttjar prostituerade regelbundet, dvs medelklass och upp. Bönder har sällan råd med så dyra utsvävningar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Kim

Det jag tänkte på var dom karaoke barer som ploppar upp ute bland risfälten.

Där lao tjejer jobbar och med priser som är anpassade till byarnas ekonomi.

I vår del av Isaan är det en ganska ny företeelse, som hade varit helt otänkbar att driva med vinst för bara 5-7 år sedan.

Men att det har minskat om man ser till hela landet är möjligt,

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim

Det jag tänkte på var dom karaoke barer som ploppar upp ute bland risfälten.

Där lao tjejer jobbar och med priser som är anpassade till byarnas ekonomi.

I vår del av Isaan är det en ganska ny företeelse, som hade varit helt otänkbar att driva med vinst för bara 5-7 år sedan.

Men att det har minskat om man ser till hela landet är möjligt,

Mvh Isan Lover

Laotiska tjejer kan ju vara riktigt söta... Vad kostar det för en short-time :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag själv är ju gift och har inga planer på att vara otrogen.

Men har besökt några av dom här ställena tillsammans med släktingar.

Man äter, dricker och sjunger och umgås med servitriserna som också säljer sig.

Priset är ca 300 baht (men det förekommer nog både billigare och dyrare).

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag själv är ju gift och har inga planer på att vara otrogen.

Men har besökt några av dom här ställena tillsammans med släktingar.

Man äter, dricker och sjunger och umgås med servitriserna som också säljer sig.

Priset är ca 300 baht (men det förekommer nog både billigare och dyrare).

Mvh Isan lover

Tackar, och jag är ju oxå gift, har heller inga planer på otrohet...

Men tänkte att tex Bäste-Thai-Token kanske vill se sig om i landet...

Har de små bord utanför 7-11 butikerna, där man kan  avnjuta Sangsom till självkostnadspris?

Som en extra bonus slipper man ju kära ner sig i en oärlig Thaländska :victory:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...