IGNORERAD

Nytt fotbollslag i Pattaya

Chryzaliz

Pattaya kan numera stoltsera med 3 lag i de proffesionella fotbollsserierna.

I dag är det träningsmatch för Internazionale Pattaya FC som i år gör debut i dessa sammanhang och skall spela i Regional League 2 Central Eastern.

Motståndare är TPL-laget Chiangrai United som slutade 9:a i TPL förra året.

interpattaya01.thumb.png.1c5fb57dcdd6788

Dela på andra sajter

De finns på Facebook, https://www.facebook.com/InterPattayaFC/?fref=ts och hemsida är på gång.

För den som skulle få för sig att slita sig från stenbordet så spelar de här ute i obygden på Dark Side.

https://www.google.se/maps/place/12°54'24.6"N+100°57'49.0"E/@12.9057809,100.9601721,1460m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv

Kartan nedan är ju inte så informativ. Kör soi Siam Country upp till sjön, Mabptachan och följ sedan skyltarna mot Horseshoe Point. Det är sedan skyltat mot Planet Football 11-side. Förhoppningsvis har klubben fått upp egna skyltar men de var inte på plats förra helgen.

Väl mött, FRI ENTRÈ

interpattaya03.thumb.jpg.51c3ad9abe25878

Dela på andra sajter

Intressant läsning om hur man skapar sig ett (eller fler) fotbollslag i Thailand!

Central East

After an easy start, now things get a bit complicated. Rayong FC is the side which got promoted to Division 1 out of Central East and relegated side Trat FC takes the place instead of Rayong FC in the East. JW Police moved from the Central West group to the East and is now called Internazionale Pattaya. JW have withdrawn from the competition and sold its licence to the newly formed Inter Pattaya.

The man behind the club in the well known tourist centre is Payu Nerngchamnong who in early 2015 took over Pattaya United. Under his responsibility and with his money, he brought a rotten Nong Prue Stadium back to shine and lead United back to Thailand's top-flight.
End of 2015 Payu withdrew as President of Pattaya United and have founded Inter after he could not agree with Chonburi FC about the ownership rights.

Pattaya City is an another new Club in the East. And as surprise to many, another club in the seaside town. Pattaya City has taken over the license from Tawee Wattana, a club who once was known as Sriracha FC before he was taken over and relocated, and belonged to Chonburi FC (or the Chonburi FA depending on the definition), as well as Pattaya United did. Latter then again. The president of City is the Mayor of Pattaya, Ittipol Khunplome. In the past, Ittipol Khunplome was already president of Pattaya United and his brother is none other than the Chonburi FC boss Wittaya Khunpluem.

Thus, with City, Inter and United, which is for sale, the city of Pattaya currently has three clubs in Thailand's professional football. Besides Bangkok and Rayong, Pattaya is the third town in Thailand which is home to more than two clubs.

With the permission of Saraburi, Kheng Khoi TRU, which was promoted from the Khǒr Royal Cup to the Regional League 2015, is now known as Saraburi TRU FC. Maybe not that bad for fans in the province if TPL side Saraburi FC should be sold, or must cease his activities for financial reasons.

Royal Thai Fleet is not going to be part of the Regional League for the first time since got promoted out of the Khǒr Royal Cup in 2010. The club decided to withdraw and fall back to the amateur cup competitions.

Pluak Daeng Rayong United are the new boys in the division this year as they moved here from the Bangkok division. Also new, at least under this name is Benjamarachutit Chanthaburi. The Benjamarachutit School agreed on a contract with TG Rayong, which it allows the school to play under the license of TG for the next two years. TG Rayong finished bottom in 2014 and was banned for one year.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Det är Thailand i ett nötskal. Det vore ju intressant om de kunde lösa förra säsongens match i div.1 som saknar resultat och är avgörande vilka lag som går upp i TPL. Police och Pattaya  är ju klara men det tredje laget blir det som vinner den matchen som saknar resultat, Sukhothai FC - Nakhon Pathom United.

Vidare så är man väl inte på det klara vilka lag som skall lämna TPL. Div.1 och TPL startar om 4 veckor.

PS. Pattaya City borde väl knappast räknas som ett Pattayalag då de är baserade i Si Racha och spelar sina matcher på Chachoengsao province stadium.

Dela på andra sajter

Och vi har inte ens ett stadion överhuvudtaget som är spelbart! Klantarna i klubben har glömt den lilla detaljen att ha kontrakt med planägarna så nu står hoppet till borgmästarens intresse i klubben emedan han kan förväntas slå näven i bordet och beordra snabbhantering av ärendet! (Han har i alla fall matchtröja på sig på bilderna vid förra mötet)!

Dela på andra sajter

Det blev seger för Inter Pattaya mot Chiangrai med 2-1(1-0).

Seriepremiär om en vecka och det är tur att man börjar på bortaplan då läktarbygget inte dragit igång än.

Planen har konstgräs och det bjöds stundtals på ganska trevligt och snabbt spel. Skall bli intressant att följa dem i seriespelet.

Dela på andra sajter

Om det var Chiang Rai från D2 spelade vi mot dom i kvalet, 2-2 B o 6-0 hemma! Men då va det redan klart att dom skulle hamna sist i kvalet! 

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...