Jump to content
IGNORERAD

Strax utanfor Pak Chong...


soiwalker

Recommended Posts

bor min svager med familj. Vi styrde darfor Toyotan fran Bangkok till Pak Chong i helgen for lite hederligt farmarliv. Svagern forsoker forsorja sig som mjolkbonde, dock karvar det lite i dessa finanskris dagar, mjolken gar inte att salja men korna ater likafullt sin ranson varje dag.

P1000433.jpg

P1000436.jpg

I likhet med de flesta thailandare sa ar aven min svager riktigt intresserad av sin tradgard och att uppratthalla en ren och inbjudande miljo kring sitt hus.

P1000435.jpg

Hundra meter fran svagers hus ligger mina och frugans 7 rai. Omgivningen ar helt ok, med en vacker inramning av bergstoppar i alla fyra vaderstreck.

P1000431.jpg

P1000428.jpg

Pa sondagen tog vi bilen till Muek Lek och de omtalade vattenfallen. Givetvis var vi tvungna att mellanlanda pa marknaden i Pak Chong pa vagen, som alla vet sa ar en thailandare aldrig obevapnad nar det galler mat..

P1000440.jpg

Detta bord vackte extra mycket intresse, framforallt pga hinkarna med lacker Pala, enligt uppgift den absolut basta i hela Thailand. Av rena overlevnadsskal sag jag nogsamt till att samtliga pasar fick 4-dubbla plastpasar omkring sig och sedan packade jag sjalv allt varsamt i bilens bagageutrymme for att minimera risken for lackage.

P1000439.jpg

Min svager erbjod sig att betala for ett delikat grishuvud, jag avbojde dock och intog istallet en hederlig toast pa 7-11.

P1000441.jpg

Val framme vid vattenfallet sa tog jag en bild pa.. ett vattenfall. Kanske inte riktigt vad jag forestallt mig, hade val inte hoppats pa Niagara fallet men lite anti-klimax var det allt.

P1000448.jpg

Barnen var iallafall nojda och lekte glatt i det smutsbruna, iskalla vattnet. Som tur var sa hade jag med mig min baste van, Mr Leo samt ett paket Marlboro light..

P1000444.jpg

P1000446.jpg

Jag aterkommer en annan dag med nya utflyktsdokumentarer.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med ett reportage från en annan

del av Thailand.  :great:

Håller med dig att vattenfallet var ingen "hit" direkt.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack grabbar,

kul att ni kollade in bilderna! Med tanke pa det minimala intresset funderar jag dock pa att sluta med bildreportage fran Thailand, verkar mer intressant att tjata om hur j-a daligt livet ar...

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Tack grabbar,

kul att ni kollade in bilderna! Med tanke pa det minimala intresset funderar jag dock pa att sluta med bildreportage fran Thailand, verkar mer intressant att tjata om hur j-a daligt livet ar...

250 visningar, vad menar du ?

Fru GD blev eksalterad - hon kommer från PC och kände igen flera av motiven..

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

:great::great:

Mycket trevligt med bilder och text därtill

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

peterfisk7

Snygga bilder,jag är själv i muek lek varje år.Jag tycker det är fint.

Fortsätt skriv

Peterfisk7

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...