Jump to content
IGNORERAD

"Jungfrustrand" på Phuket full med solstolar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Trots att parasoll och solstolar vid stranden Laem Sing på Phuket är strikt förbjudna visar fotografier från gårdagen att stora delar av stranden fortfarande täcks av dem.
Phukets vice guvernör Chokdee Amornwat – ansvarig för öns strandhantering – lovade att ta till åtgärder nästa vecka. "Laem Sing är inte listad som en av stränderna under 10%-strandhanteringsplanen. Den ska vara en jungfrustrand, fri från all strandmöblering, och på så sätt återställas till sin naturliga skönhet," sade Chokdee.
Trots att stranden hanteras av Kamalas lokala Administrationsorganisation (OrBorTor) kommer Chokdee kliva in och ta hand om situationen. "Problemet är att denna strand är lite mer komplicerad eftersom ingången till stranden är privatägd. Oavsett detta arbetar vi på det och förväntar oss att skrida till handling nästa vecka," sade han.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Phuket-beach-covered-umbrellas-chairs/62895

1_201611615435109_LxLjzALErfCLFZtmDwSaRr

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    7

  • Nicholas

    6

  • Baa

    5

  • Nakhon

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, detta problem är ju olidligt - faranger som slipper sitta i solen på sanden, tur att dom styrande tar hand om hur en (nästan privat) strand hanteras istället för andra saker. :ironi:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, detta problem är ju olidligt - faranger som slipper sitta i solen på sanden, tur att dom styrande tar hand om hur en (nästan privat) strand hanteras istället för andra saker. :ironi:

Jo, men bakom det oskyldiga med ett parasoll ligger organiserad kriminell verksamhet, precis som med jet skis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syrran ska ner, för 5´te gången. Så inte ett ord mer skitsnack, om den däringa ön Phuket ,för  h-e ;) 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jo, men bakom det oskyldiga med ett parasoll ligger organiserad kriminell verksamhet, precis som med jet skis.

 

Så jag stödjer kriminella när jag går ner och sätter mig på en solstol (förutom på onsdagar) på stranden i Jomtien under ett parasoll.

Visserligen bryter dom i TS kanske mot nån regel eller lag, men det är ju ingen annan som har tillgång till den stranden om jag läser texten rätt och solstolar efterfrågas (annars hade dom nog inte funnits där) - så brottet är inte så allvarligt tycker jag.

Dessutom har jag inte ens idats kolla vad som händer på stranden på onsdagar i Jomtien, kanske vi har lagbrytare/kriminella här åxå när jag tänker efter. Men det finns ett skäl till det och det är att finns (skall inte finnas) solstol och parasoll så ids jag inte sitta i solen i sanden så jag går inte ner.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jag stödjer kriminella när jag går ner och sätter mig på en solstol (förutom på onsdagar) på stranden i Jomtien under ett parasoll.

Visserligen bryter dom i TS kanske mot nån regel eller lag, men det är ju ingen annan som har tillgång till den stranden om jag läser texten rätt och solstolar efterfrågas (annars hade dom nog inte funnits där) - så brottet är inte så allvarligt tycker jag.

Dessutom har jag inte ens idats kolla vad som händer på stranden på onsdagar i Jomtien, kanske vi har lagbrytare/kriminella här åxå när jag tänker efter. Men det finns ett skäl till det och det är att finns (skall inte finnas) solstol och parasoll så ids jag inte sitta i solen i sanden så jag går inte

Du har en rätt bra förmåga att förstora saker och ting och lätt ramla överstyr. Vet inte om det är både du och den där gubben Chan. Finns säkert en hel drös andra , som har alldeles på tok för lite å göra på sin fritid. Svar emottages!

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en rätt bra förmåga att förstora saker och ting och lätt ramla överstyr. Vet inte om det är både du och den där gubben Chan. Finns säkert en hel drös andra , som har alldeles på tok för lite å göra på sin fritid. Svar emottages!

 

Och vad var frågan? Jag svarade på N:s inlägg om att det ligger kriminella element bakom parasollerna.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad var frågan? Jag svarade på N:s inlägg om att det ligger kriminella element bakom parasollerna.

Tar la vi imörrn då istället eftersom du inte är man nog..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar la vi imörrn då istället eftersom du inte är man nog..

Imorgon är jag i sisaket, så då är internet nåt jag har ibland - om jag har sån tur. Vill du ha svar så får du ställa frågan medans jag är i Jomtien.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det är därför det kallas fritid.   :rolleyes:

Ja du är väl en av domdär, som varit med ett rätt bra tag. Kanske rentav från början lr!?

 

 

 

i gänget

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon är jag i sisaket, så då är internet nåt jag har ibland - om jag har sån tur. Vill du ha svar så får du ställa frågan medans jag är i Jomtien.

Då är jag upptagen.,  Men kanske nån annan gång. Men "Jomtien" erkänn du skojar lite med oss, lr.:misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är jag upptagen.,  Men kanske nån annan gång. Men "Jomtien" erkänn du skojar lite med oss, lr.:misdoubt:

Japp, jag sitter och fryser i Sverige... snart... TG960 avgår om en månad ungefär med mig ombord.

Nu skall jag släpa mig till en 7/11 och en ATM. Måste plocka ut lite pengar åxå innan jag beger mig till ett ställe utan solstolar.

Nån risby i isaan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad var frågan? Jag svarade på N:s inlägg om att det ligger kriminella element bakom parasollerna.

Kanske menar under parasollerna :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske menar under parasollerna :-) 

Ja, det är nog mer troligt, jag håller ju till där. Och har inte rapporterat vart jag är nånstans.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl för i helvete finnas annat att lägga resurser på om man vill rensa ut maffioso på Phuket, men då försvinner ju fickpengarna, så jävla genomskinligt så det är oförståeligt hur nån går på Junta-maffians dumheter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en rätt bra förmåga att förstora saker och ting och lätt ramla överstyr. Vet inte om det är både du och den där gubben Chan. Finns säkert en hel drös andra , som har alldeles på tok för lite å göra på sin fritid. Svar emottages!

 

Om det är mej du menar har jag 100% fritid, vad annars, har du inget annat för dej än att vara här och interfira, du har väl alltid några plankbitar att rätta till på stugan?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl för i helvete finnas annat att lägga resurser på om man vill rensa ut maffioso på Phuket, men då försvinner ju fickpengarna, så jävla genomskinligt så det är oförståeligt hur nån går på Junta-maffians dumheter!

Vad skulle vara effektivare än att klippa av intäkterna vid källan?

Standard procedure för att få en maffia på knä.

Dessutom äger dom inte marken.

Så ifall dom vill betala hyra till staten är det säkert en annan femma.

Men om ägande rätt saknas blir det den med störst puffra som tar stranden.

Omysigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vad skulle vara effektivare än att klippa av intäkterna vid källan?

 

Standard procedure för att få en maffia på knä.

 

Dessutom äger dom inte marken.

Så ifall dom vill betala hyra till staten är det säkert en annan femma.

 

Men om ägande rätt saknas blir det den med störst puffra som tar stranden.

 

Omysigt.

 

Detta är ju småpotatis, ta tag i alla scammers och taxi, tuctucmaffian, men det kan dom inte, klarar sig inte med livet i behåll, eller så svälter dom ihjäl, Du kan stoppa varenda solstol på hela Phuket och kommer inte i närheten av alla andra scams!"  Prestige heter det, bara skitsnack!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju småpotatis, ta tag i alla scammers och taxi, tuctucmaffian, men det kan dom inte, klarar sig inte med livet i behåll, eller så svälter dom ihjäl, Du kan stoppa varenda solstol på hela Phuket och kommer inte i närheten av alla andra scams!"  Prestige heter det, bara skitsnack!

Juntan jobbar med phuket på flera fronter.

Det har bland annat märkts genom maffians vedergällning på deras polis-station.

Det är en hydra som inte låter sig tämjas över en natt.

Men det sker iallafall någonting i rätt riktning när det gäller att bekämpa korruption.

Sedan går det i fel riktning på yttrandefrihet.

Tror inte man kan räkna med att bli helt nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet ju alla, tar man bort alla solstolar från alla stränder i Thailand så försvinner alla problem. idi*ter som inte fattat det än.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Maffian i/på Phuket är av en mycket större dignation än bara solstolar och taxi. Den är så stor och involverar alla ruttna segment på ön.

En polis och utredare av maffian med förgreningar till ryssar fick fly landet. Bra att dom börjar, men som vanligt blir det där det är enklast eller där dom får greppet om en boss som äger området. Svält ut bossen genom att ta bort inkomsten har jag förståelse för. Go on.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl för i helvete finnas annat att lägga resurser på om man vill rensa ut maffioso på Phuket, men då försvinner ju fickpengarna, så jävla genomskinligt så det är oförståeligt hur nån går på Junta-maffians dumheter!

Det är klart att det går att lägga resurser på annat och det gör man tydligen , MEN SE DEMOKRATIMAFFIAN har satt många frön

Link to comment
Dela på andra sajter

Maffian i/på Phuket är av en mycket större dignation än bara solstolar och taxi. Den är så stor och involverar alla ruttna segment på ön.

En polis och utredare av maffian med förgreningar till ryssar fick fly landet. Bra att dom börjar, men som vanligt blir det där det är enklast eller där dom får greppet om en boss som äger området. Svält ut bossen genom att ta bort inkomsten har jag förståelse för. Go on.

 

Om dom tar bort "solstolsmaffian" om den nu finns, så kommer dessa människor inte att lägga sig på rygg ock "spela död", dom kommer att finna andra vägar till inkomst, reglera istället möjligheterna och ta ut rejäla bestraffningar till myndigheten som ger ut felaktiga eller köpta tillstånd, sluta dalta med snutjävlar och ge dom inte inaktiv tjänst utan bura in dom i väntan på rättegång så dom inte smiter som dom gör idag, sen när man inte hittar dom lägger man ner målet, korruptionen segrar hela tiden, men solstolar o parasoller springer ju inte sin väg så dom kan vi "bura in"!  

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom tar bort "solstolsmaffian" om den nu finns, så kommer dessa människor inte att lägga sig på rygg ock "spela död", dom kommer att finna andra vägar till inkomst, reglera istället möjligheterna och ta ut rejäla bestraffningar till myndigheten som ger ut felaktiga eller köpta tillstånd, sluta dalta med snutjävlar och ge dom inte inaktiv tjänst utan bura in dom i väntan på rättegång så dom inte smiter som dom gör idag, sen när man inte hittar dom lägger man ner målet, korruptionen segrar hela tiden, men solstolar o parasoller springer ju inte sin väg så dom kan vi "bura in"!  

Så du föreslår att inte göra någonting istället för att börja någonstans?

Ologiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...