Jump to content
IGNORERAD

"Jungfrustrand" på Phuket full med solstolar


MPR Nyheter

Recommended Posts

 

Så du föreslår att inte göra någonting istället för att börja någonstans?

 

Ologiskt.

Varför inte börja med att rycka upp roten på ogräset istället för att jaga skott?

Att lägga resurserna på att jaga småbrottslingar gör bara att resurserna är slut innan man kommer till de stora bananerna. Men det kanske är det som är meningen, då har man en anledning att sluta jakten när resurserna tryter (och man kommer för nära det riktiga problemet).......

Enligt mig bara fånigt alibiodlande för att kunna fortsätta affärerna som de alltid varit, kanske några fickor som bytt ägare bara.....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    7

  • Nicholas

    6

  • Baa

    5

  • Nakhon

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Så du föreslår att inte göra någonting istället för att börja någonstans?

 

Ologiskt.

Kunde förvänta mig det svaret, int lätt att förklar för en som inge förstår! Ung. så sa en profil i TV för många många år sedan, tänka sig att det fortfarande gäller.

Tänk lite, om du låter snutjävlarna fortsätta stoppa pengar i egen fick istället för att bedriva sitt arbete men måste visa upp resultat medialt, då tar men det som syns, inte för att det behövs utan för att det är den minsta förlusten, momentant, tror du verkligen att dessa stolar försvinner för alltid är du naivare än....välj själv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst verkar det ologiskt om juntan endast jagar solstolar. Själv är jag nog för oinsatt för att se meningen men kan bara anta att det även sker saker som inte syns. Tror även genomsnittsthai skiter i om det finns solstolar eller inte på phuket så pr-mässigt är det nog inte lika illa som det möjligtvis kan vara för svenska pensionärer i Isaan.

Jag förstår inte påståendet hur borttagandet av solstolar kan ge effekten att inkomsterna bara byter fickor, förklara gärna den om nu någon verkligen vet orsaken. Själv känns det som fel tidpunkt att bry sig om solstolar för juntan då de behöver god pr samt inkomsterna från turisterna men som sagt jag vet för lite om de riktiga orsakerna. Mycket av pengarna slussas vidare till mäktiga personer/politiker i Bkk samt en del stannar kvar genom ett visst självstyre så jag kan bara gissa att det ingår i ett maktspel mellan olika individer/grupper. Möjligen är solstolar en svart inkomst som stannar på Phuket och därför anses viktig att stoppa från mäktiga personer i Bkk. Som sagt, bara spekulationer.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det måste väl för i helvete finnas annat att lägga resurser på om man vill rensa ut maffioso på Phuket, men då försvinner ju fickpengarna, så jävla genomskinligt så det är oförståeligt hur nån går på Junta-maffians dumheter!

Hej

När man i ett land som har upplevt 20 militärkupper och kuppförsök, har en stor andel fattiga, där 10% äger 90%, ett skolsystem som tillhör dom sämsta i världen, har en hög korruption inom hela statsapparaten och en sned fördelning av landets tillgångar på en farligt hög nivå väljer att fokusera på solstolar blir man mållös.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Kunde förvänta mig det svaret, int lätt att förklar för en som inge förstår! Ung. så sa en profil i TV för många många år sedan, tänka sig att det fortfarande gäller.

Tänk lite, om du låter snutjävlarna fortsätta stoppa pengar i egen fick istället för att bedriva sitt arbete men måste visa upp resultat medialt, då tar men det som syns, inte för att det behövs utan för att det är den minsta förlusten, momentant, tror du verkligen att dessa stolar försvinner för alltid är du naivare än....välj själv!

Ge polisen en klok lön är en bra början, va i helvete en trafik polis har 12000 baht i månaden Tror fan det att dom skor sig

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte börja med att rycka upp roten på ogräset istället för att jaga skott?

Att lägga resurserna på att jaga småbrottslingar gör bara att resurserna är slut innan man kommer till de stora bananerna. Men det kanske är det som är meningen, då har man en anledning att sluta jakten när resurserna tryter (och man kommer för nära det riktiga problemet).......

Enligt mig bara fånigt alibiodlande för att kunna fortsätta affärerna som de alltid varit, kanske några fickor som bytt ägare bara.....

Pengar kommer från botten.

Små bäckar blir floder.

Det här är en av alla rötter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte sett dom stora tillslagen så betyder det bara att man inte följt med i nyhetsrapporteringen.

Jag har sett stora tillslag emot högdjur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte sett dom stora tillslagen så betyder det bara att man inte följt med i nyhetsrapporteringen.

 

Jag har sett stora tillslag emot högdjur.

Hur många då? Mediahoreri! Dom som betalt råkar inte illa ut!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märkligt att den svenska polisen inte tar mutor med tanke på hur dåligt de tjänar ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Pengar kommer från botten.

Små bäckar blir floder.

Det här är en av alla rötter.

 

Vi får nog vara överens om att vi har olika sätt att ta oss an saker helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge polisen en klok lön är en bra början, va i helvete en trafik polis har 12000 baht i månaden Tror fan det att dom skor sig

 

Även om du tripplar den lönen så fortsätter dom.

Helt enkelt bara för att dom kan.................................

 

 

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om jag inte vill sitta i sanden/solen då? Vad är vinsten med att ta bort solstolarna och på så sätt även turisterna - det fattar jag fortfarande inte.

Lika lite som jag fattar strandskyddet i glesbygden i Sverige. Det finns inte en jävel som hittar våran stuga utan karta eller om dom kör vilse. Likförbannat så fick bror min inte bygglov närmare än 200m från sjön just pga strandskyddet.

Känns bara som att man lägger krutet på fel saker ibland - i bägge länder.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om jag inte vill sitta i sanden/solen då? Vad är vinsten med att ta bort solstolarna och på så sätt även turisterna - det fattar jag fortfarande inte.

Lika lite som jag fattar strandskyddet i glesbygden i Sverige. Det finns inte en jävel som hittar våran stuga utan karta eller om dom kör vilse. Likförbannat så fick bror min inte bygglov närmare än 200m från sjön just pga strandskyddet.

Känns bara som att man lägger krutet på fel saker ibland - i bägge länder.

Nja, strandskyddet är nog inte designat för att jävlas just med din bror. Det är ffa till för att kuster och annat vatten ska vara tillgängligt för så många som möjligt, inte bara de som äger marken. Dessutom finns det en miljöaspekt i det hela.

Men visst kan det känns trist om man kommer i kläm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, strandskyddet är nog inte designat för att jävlas just med din bror. Det är ffa till för att kuster och annat vatten ska vara tillgängligt för så många som möjligt, inte bara de som äger marken. Dessutom finns det en miljöaspekt i det hela.

Men visst kan det känns trist om man kommer i kläm.

Jag" äger " marken ända ner till vattnet men jag kan inte neka nån att promenera vi strandkanten förbi mej, bra regel tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...