Sangwal Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 (ändrad) Ja i dessa tider med kommunals skandal. Är dom ensamma med detta beteende? kör facket med maffiametoder? Ska facket få sätta småföretagare i blockad tills dom tecknar avtal med facket? Många frågor på lördagsmorgonen och kommer det fram att mitt egna fackförbund sysslar med likvärdiga utsvävningar som kommunals, lär jag lämna facket.. Rock on! Ändrades Januari 16, 2016 av Sangwal Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Fuck the fack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det finns mer skit i facket än i en bajamaja på Roskildefestivalen... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det finns mer skit i facket än i en bajamaja på Roskildefestivalen... Ja, dom har bara skrapat lite på ytan.. förhoppningsvis kommer fler få lämna sina poster. Men vad gör det, då dom har fina avgångsvederlag.... Rock on! Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Förhoppningsvis så kommer fler att inse att det är de som betalar både lyxliv, höga löner samt avgångsvederlag för dessa maktkåta svin och lämnar facket... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 "Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely" Lord Acton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det finns mer skit i facket än i en bajamaja på Roskildefestivalen... Förr i tiden doppade man charlatanerna i tjära och fjädrar. En modern variant är att sätta dom i en roskilde-bajamaja och sedan välta den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2016 "Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely" Lord Acton Ja, så är det nog, kanske dax att kräva lägre medlemsavgifter.. För har dom råd med allt det som har kommit fram, så lär dom kunna halvera avgiften.. Sen kan man fråga sig varför dom har fallskärmsavtal? Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 (ändrad) Just nu är jag jävligt glad att jag var med och firman hade ett kollektivavtal när jag råkade ut för en arbetsplatsolycka Annars hade jag förlorat ca 20000:- i månaden + att Afa betalar alla sjukhusbesök, mediciner, sjukgymnast, avgifter för pension mm Hittills har jag också fått 20000 för sveda &värk och mer blir det. Blir det besående men så kan det även bli livränta och invalidersättning Ändrades Januari 16, 2016 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Vad har du råkat ut för något otrevligt? Ramlat ner från en stege och krossat en handled och skadat en ryggkota “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 16, 2016 Just nu är jag jävligt glad att jag var med och firman hade ett kollektivavtal när jag råkade ut för en arbetsplatsolycka Annars hade jag förlorat ca 20000:- i månaden + att Afa betalar alla sjukhusbesök, mediciner, sjukgymnast, avgifter för pension mm Hittills har jag också fått 20000 för sveda &värk och mer blir det. Blir det besående men så kan det även bli livränta och invalidersättning Fast Alfa är väl fristående från facket? Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Fast Alfa är väl fristående från facket? Rock on! Afa försäkring https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Är fascinerad av hela denna historia. I toppen finns LO och Sossarna, dom har knullat arbetarna sen dag ett. Läste någonstans att hela 1400 gått ur kommunal så nu återstår bara en sisådär 1.7 miljoner i fårskocken att mjölka för LO, hoppas dom klarar sig på det. Spelar ingen roll, detta kommer vara glömt om sex månader och naiva arbetare kommer fortsatt rövknullas så eliten kan runka till Puma Swede. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Just nu är jag jävligt glad att jag var med och firman hade ett kollektivavtal när jag råkade ut för en arbetsplatsolyckaAnnars hade jag förlorat ca 20000:- i månaden + att Afa betalar alla sjukhusbesök, mediciner, sjukgymnast, avgifter för pension mm Hittills har jag också fått 20000 för sveda &värk och mer blir det. Blir det besående men så kan det även bli livränta och invalidersättning Ja för män kan facket fungera. Det är ju ursprungligen enbart tänkt för män och det verkar inte ha ändrats nämnvärt. Du var inte med i kommunal som undersköterska antar jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det som är både märkligt och väldigt sorgligt är. Att inte ens facket lever upp till sin roll. Att värna sina medlemmars bästa. Verka för trygghet och bra arbetsförhållande på alla arbetsplatser. Nu är det så att facket har blivit ett pampvälde där man endast ser till sitt egna arsle(finns undantag). Det tråkiga med facket-hyrsgästföreningen o.dyl organisationer är. När man behöver hjälp får man inte det. Vad ska vi göra. Får arbetsgivaren full makt . Då kommer inte arbetaren få det roligt. Båda arbetsgivare och fack har varit totalt korkade under lång tid. Istället föra en dialog där man arbetat för Sveriges bästa. Har båda parter endast varit egoister. Idialister finns inte längre utan ren egoism. Facket nya gullgrisar är inte längre medlemmarna som betalar utan våra nya kära Svenskar. Samma som sossarna. Dom skiter totalt I dom gamla som röstat på dom I 60 år Ha en härlig söndag. Ps hoppas nu på en diskution om pengarullingen inom både fack och politik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Det som är både märkligt och väldigt sorgligt är. Att inte ens facket lever upp till sin roll. Att värna sina medlemmars bästa. Verka för trygghet och bra arbetsförhållande på alla arbetsplatser. Nu är det så att facket har blivit ett pampvälde där man endast ser till sitt egna arsle(finns undantag). Det tråkiga med facket-hyrsgästföreningen o.dyl organisationer är. När man behöver hjälp får man inte det. Vad ska vi göra. Får arbetsgivaren full makt . Då kommer inte arbetaren få det roligt. Båda arbetsgivare och fack har varit totalt korkade under lång tid. Istället föra en dialog där man arbetat för Sveriges bästa. Har båda parter endast varit egoister. Idialister finns inte längre utan ren egoism. Facket nya gullgrisar är inte längre medlemmarna som betalar utan våra nya kära Svenskar. Samma som sossarna. Dom skiter totalt I dom gamla som röstat på dom I 60 år Ha en härlig söndag. Ps hoppas nu på en diskution om pengarullingen inom både fack och politik Här är det lördag men det är klart att det blir antagligen söndag imorgon och det blir säkert härligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja för män kan facket fungera. Det är ju ursprungligen enbart tänkt för män och det verkar inte ha ändrats nämnvärt. Du var inte med i kommunal som undersköterska antar jag? Nu har ju kommunal haft kvinnliga ordföranden sedan 1996 Fast mellan 78 - 88 var det klipp och klistra Sigvard Marjasin så det är nog han som satt upp reglerna i Kommunal “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Goda brors-systemet med frimurare överallt i toppen dvs. satanister med en agenda från toppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Förhoppningsvis så innebär detta att fler engagerar sig i facket, ingen förening är svagare än en med oengagerade medlemmar. Det spelar ingen roll hur mycket styrelsen försöker göra om inte medlemmarna gör något också. Vilka är dom? dom som alltid klankas på, är det den osynliga klagomuren för dom som aldrig gör något??? Undrar en egen företagare Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Själv så fick jag gå ur facket då jag inte tjänade tillräckligt per år på mitt frilansande - trots att jag jobbade heltid med det! https://www.sjf.se/for-dig-som-ar/frilans/frilansrekommendationen Men SJF tyckte ändå att jag skulle kräva ersättning från mina kunder i nivå med deras frilansrekomendation varpå jag undrade varför jag skulle följa rekommendationer från en organisation so inte ens låter mig vara medlem? De flesta frilansare i Sverige idag - vilka utgör majoriteten av alla journalister och fotografer - har andra jobb bredvid för att få det att gå runt ekonomiskt. Jag har tur och lever med låga omkostnader, har gjort en del företagsinvesteringar som visat sig vara lyckosamma men det jag fortfarande lägger ner mest tid på är frilansandet och totalt sett är det de som jag tjänar minst på. Jag gick med i Småföretagarnas A-kassa istället och skaffade mig en bra företagsförsäkring genom ett fristående försäkringsbolag. Har aldrig känt något behov av att få sponsra fackpamparnas fester och utsvävande leverns... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Själv så fick jag gå ur facket då jag inte tjänade tillräckligt per år på mitt frilansande - trots att jag jobbade heltid med det! https://www.sjf.se/for-dig-som-ar/frilans/frilansrekommendationen Men SJF tyckte ändå att jag skulle kräva ersättning från mina kunder i nivå med deras frilansrekomendation varpå jag undrade varför jag skulle följa rekommendationer från en organisation so inte ens låter mig vara medlem? De flesta frilansare i Sverige idag - vilka utgör majoriteten av alla journalister och fotografer - har andra jobb bredvid för att få det att gå runt ekonomiskt. Jag har tur och lever med låga omkostnader, har gjort en del företagsinvesteringar som visat sig vara lyckosamma men det jag fortfarande lägger ner mest tid på är frilansandet och totalt sett är det de som jag tjänar minst på. Jag gick med i Småföretagarnas A-kassa istället och skaffade mig en bra företagsförsäkring genom ett fristående försäkringsbolag. Har aldrig känt något behov av att få sponsra fackpamparnas fester och utsvävande leverns... Jag tycker att som frilansare på heltid så är det självklart att du inte ska vara med i ett fackförbund, du är väl mer att likna med en småföretagare. Annat är det för dom som har en fast anställning och frilansar för att få in extra pengar. Bara min åsikt. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Den som arbetar i Svedala nog är det bra med svensktkollektivavtal om sedan det finns många avarter inom facket så är det ju beklagligt.Men sparka ut rötägg och kämpa tillsammans är vi starkare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Ja i dessa tider med kommunals skandal. Är dom ensamma med detta beteende? kör facket med maffiametoder? Ska facket få sätta småföretagare i blockad tills dom tecknar avtal med facket? Många frågor på lördagsmorgonen och kommer det fram att mitt egna fackförbund sysslar med likvärdiga utsvävningar som kommunals, lär jag lämna facket.. Rock on! 1976 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Fackskandaler som skakat Sverige. http://norran.se/nyheter/norran-listar-fackskandaler-som-skakat-sverige-genom-tiderna-516651 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2016 Dela Inlagd Januari 16, 2016 Skitstövlar finns det överallt i alla led “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu