Jump to content
IGNORERAD

Svenskt kanon-snus i Thailand!!


Oregistrerad

Recommended Posts

Soengsang,

att kalla folk för olika hemska saker hjälper ju dig inte speciellt bra i livet. Här hotas absolut ingenting. Här inbjudes bara till "förhandlingar" i Chaiyaphum. Jag vet att du är paniskt rädd för att åka på en snyting, men varför håller du då på som du gör hela tiden. Du verkar som om du måste ha någon atyt sparka på, och helst skall dom ligga ner. Om sedan den personen vill prata med dig, ja då skriker du HOT. Hjälpa han vill prata med mig... det är ett HOT.

Soengsang, dagens tips till dig - Sätt dig ner och funderar på vad du håller på med i stället. Fundera på varför du answr att det är så roligt att vara en stygg och taskig människa. Nu måste du antagligen byta umgänge varje vecka för du är taskig emot alla du träffar.

Igen då för att få slut på detta. Thomas ta dig ifrån byn Soengsang och ner till Chaiyaphum, och möt de människor som du har stuckit kniven i ryggen på, och be om ursäkt.... så får vi se, kanske det fungerar....

Angående Koh Samui, det verkar vara en öm punkt för dig, till skillnad ifrån dig så sprider inte jag rykten och pratar skit om andra.. Och eftersom du verkar ha en sådan fantastisk ordnad ekonomi, snusa på..

uncen....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    50

  • Soengsang

    42

  • Sam sip sam

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Till min förfäran får jag nu se att ryggdunkarnas fader är inne och sprider sin oplanerade karma.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Till min förfäran får jag nu se att ryggdunkarnas fader är inne och sprider sin oplanerade karma.

Chan2014

vilken av dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang,

att kalla folk för olika hemska saker hjälper ju dig inte speciellt bra i livet. Här hotas absolut ingenting. Här inbjudes bara till "förhandlingar" i Chaiyaphum. Jag vet att du är paniskt rädd för att åka på en snyting, men varför håller du då på som du gör hela tiden. Du verkar som om du måste ha någon atyt sparka på, och helst skall dom ligga ner. Om sedan den personen vill prata med dig, ja då skriker du HOT. Hjälpa han vill prata med mig... det är ett HOT.

Soengsang, dagens tips till dig - Sätt dig ner och funderar på vad du håller på med i stället. Fundera på varför du answr att det är så roligt att vara en stygg och taskig människa. Nu måste du antagligen byta umgänge varje vecka för du är taskig emot alla du träffar.

Igen då för att få slut på detta. Thomas ta dig ifrån byn Soengsang och ner till Chaiyaphum, och möt de människor som du har stuckit kniven i ryggen på, och be om ursäkt.... så får vi se, kanske det fungerar....

Angående Koh Samui, det verkar vara en öm punkt för dig, till skillnad ifrån dig så sprider inte jag rykten och pratar skit om andra.. Och eftersom du verkar ha en sådan fantastisk ordnad ekonomi, snusa på..

uncen....

Jag e jävligt less på att du PM:ar folk ang vad du tror jag gjort, rena lögner och hittepå gillar jag inte, just därför!

Fick följande story nedan ang dina PM berättat för mig vid ett stenbord i CP här om dagen, och dessa lögner upprör mig!

Jag citerar ordagrant vad som sades vid stenbordet ang dina PM, och som tur är har jag bra minne!

Så, vem fan har jag stulit av, och vad?

Och du ska ha klart för dig jag har inte stulit någons fru, det får du fan förklara, för blandar du in min familj då har du pissat i det blå skåpet!

Citat från min vän på vad som sades runt stenbordet:

Du denne T****c, visst var det väl han som var med oss på mötet här i CP? är killen helt sjuk eller.... vända sig emot en av sina egna...... att han hade stulit sin nuvarande från från en kompis nere på Koh Samui, så man kanske inte kan förvänta sig mer ifrån det hållet då... Eller vad tror du...?? jag skiter i vilket, men bra att veta var man har den killen. Jag blev varnad för honom tidigare, av samme kille som pratade om hur han snodde sin kompis fru, så jag vet att det är en lite lurig kille.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte kissa o gå och lägga dig!

Eller åtminstone lära dig o citera ordentligt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför snusar man? För att få nikotin kicken och för man är slav under nikotinet, det är väl ingen som ska påstå att det igentligen smakar gott, samma med rökning skit samma bara det ryker och man får i sig sitt nikotin, smakar skit helt enkelt och ska ingen annan påstå något annat, som någon frekvent turistnisse i Pattaya påstod...........dricker gör vi för det är gott........kvalificerat bullshit. .....framgår ju framför allt av alla fylle bilder på forumet.

Chan2014

Håller med till 101%.   :good:   Det är få som vill erkänna (inte ens till sig själv) att dessa droger (främst alkohol) tar man bara för att berusa sig. Hur många skulle vilja dricka en alkoholfri GT till exempel?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 101%.   :good:   Det är få som vill erkänna (inte ens till sig själv) att dessa droger (främst alkohol) tar man bara för att berusa sig. Hur många skulle vilja dricka en alkoholfri GT till exempel?

Det är många som dricker alkoholfria gt

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte kissa o gå och lägga dig!

Eller åtminstone lära dig o citera ordentligt :)

Nu sjunker du rejält, trodde faktisk bättre om dej, jäkla barnsligt och uttrycka sig på detta viset, är du full eller, men tryter argumenten brukar det bli så när man blir tumlad, fan ta det som en man eller är det dax att bejaka din kvinnliga sida?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ha det bättre, sitter och njuter av lugnet och fågelsången på ljugarbänk en, kaffet är serverat och precis lagt in en prilla Kanon snus från Thailand.

Chan201420160205_092748.thumb.jpg.ddf6e2e424a783

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är många som dricker alkoholfria gt

 

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

 

 

Bland medlemmarna här på MPR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen alkoholfri gin, annars blir det väl ingen GT. 

Chan2014

Nä det finns inte, men det går tydligen att göra nåt som liknar det. Tror dock knappast att någon här bemödar sig med det, framför allt när det inte ger någon berusningseffekt. Och som du säger, det blir ju ingen GT utan gin.  B)

For the nonalcoholic white wine infusion:

  • 2 tablespoons juniper berries
  • 1 teaspoon coriander seeds
  • 3/4 teaspoon anise seeds
  • 1 medium lemon
  • 2 cups dealcoholized or nonalcoholic white wine

For the drink:

  • Ice
  • 1 lemon or lime wedge
  • 4 ounces tonic water, chilled
Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det finns inte,

841d4bbcc6b03465382652b533f43e3a.jpg

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen alkoholfri gin, annars blir det väl ingen GT. 

Chan2014

Nä det finns inte, men det går tydligen att göra nåt som liknar det. Tror dock knappast att någon här bemödar sig med det, framför allt när det inte ger någon berusningseffekt. Och som du säger, det blir ju ingen GT utan gin.  B)

For the nonalcoholic white wine infusion:

  • 2 tablespoons juniper berries
  • 1 teaspoon coriander seeds
  • 3/4 teaspoon anise seeds
  • 1 medium lemon
  • 2 cups dealcoholized or nonalcoholic white wine

For the drink:

  • Ice
  • 1 lemon or lime wedge
  • 4 ounces tonic water, chilled

841d4bbcc6b03465382652b533f43e3a.jpg

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

Visst finns det annars kan man slå i några droppar gin essens

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det finns inte, men det går tydligen att göra nåt som liknar det. Tror dock knappast att någon här bemödar sig med det, framför allt när det inte ger någon berusningseffekt. Och som du säger, det blir ju ingen GT utan gin.  B)

For the nonalcoholic white wine infusion:

  • 2 tablespoons juniper berries
  • 1 teaspoon coriander seeds
  • 3/4 teaspoon anise seeds
  • 1 medium lemon
  • 2 cups dealcoholized or nonalcoholic white wine

For the drink:

  • Ice
  • 1 lemon or lime wedge
  • 4 ounces tonic water, chilled

841d4bbcc6b03465382652b533f43e3a.jpg

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

 

 

Visst finns det annars kan man slå i några droppar gin essens

Och detta skulle bli en storsäljare på vilken bar som helst :dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Och detta skulle bli en storsäljare på vilken bar som helst :dribble:

Ja det tror jag absolut 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde man inte fukta snus med att ha en bit potatisskal i dosan? Något jag bara hört för länge sedan, annars när jag snusade och bara hade kvar nått torrt kunde man droppa i väldigt lite whiskey så blev det lite bättre.

För länge länge sedan när jag rökte pipa så brukade man ha en potatisskiva i tobakspaketet så det borde funka på snus också

När man läser om alla bekymmer alla  snusare har numera är man glad att man slutade med detta år 2000

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det tror jag absolut 

Jag tror nog inte det.Inte många som sätter sig på en bar och tar en alkoholfri GT,inte i min värld iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Visst finns det annars kan man slå i några droppar gin essens

I dag ångrar man att man inte slog i essens i groggarna i går i stället för Gilbeys Gin. :sFduh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rå potatis har jag inte hört talas om  mot torrt snus, men alkohol (lite, väldigt lite - men gärna med nån smak man gillar) eller en använd tepåse har jag hört tipsas om i alla fall.

När det riktigt krisat för mig i stugan så har jag bara tagit några droppar vatten och skakat dosan som fan. Fast det gäller ju lössnus. Blev inte bra men bättre.

Nu har det inte krisat, hade 4 dosor med mig för 5 månader och har 1½ dosa kvar till flyget hem om drygt en vecka. Gick ½ dosa på bussen från sisaket. Fanns inte mycket annat att göra. 

Men sålänge det är en vettig produkt till ett vettigt pris så skulle jag nog gärna undvika att skicka dosorna genom tullen. Innebär ju alltid en risk, har inte hört om nån som åkt dit dock.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall först som sist säga - Jag snusar inte själv. 
Fick dock idag höra ifrån en god vän som är stor-snusare, att han funnit efter år av längtan, efter rejält fint svenskt snus, en möjlighet att köpa riktigt fint jämförbart snus här i Thailand.

Han har nu handlat där i ett par år, och rekommenderar detta varmt till alla snusare. Pröva säger han, var inte oroliga, om ni kontaktar företaget, så sänder dom över en provdosa till Er till att börja med.

Detta företag startades av en svensk med thailändsk fru. Mannen dog för ett par år sedan, men företaget drives sedan dess av frun på ett alldeles charmant sätt. Företaget ligger en bit utanför Khorat närmare bestämt i Pak Chong, för Er som vet var detta ligger... Ja dom har McDonalds där.... Ni kan kontakta företaget här:
http://svensktsnus.co.th/                                                                                               

Telefon; 0850 235 493

Priserna är ungefär hälften mot de svenska priserna i Sverige och grymt mycket lägre än vad svenskt snus annars säljs för här i Thailand.
Lycka till ni snus-mumrikar!!
uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag ångrar man att man inte slog i essens i groggarna i går i stället för Gilbeys Gin. :sFduh:

Fritz..

Ja men trevligt var det [emoji3]

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall först som sist säga - Jag snusar inte själv. 
Fick dock idag höra ifrån en god vän som är stor-snusare, att han funnit efter år av längtan, efter rejält fint svenskt snus, en möjlighet att köpa riktigt fint jämförbart snus här i Thailand.

Han har nu handlat där i ett par år, och rekommenderar detta varmt till alla snusare. Pröva säger han, var inte oroliga, om ni kontaktar företaget, så sänder dom över en provdosa till Er till att börja med.

Detta företag startades av en svensk med thailändsk fru. Mannen dog för ett par år sedan, men företaget drives sedan dess av frun på ett alldeles charmant sätt. Företaget ligger en bit utanför Khorat närmare bestämt i Pak Chong, för Er som vet var detta ligger... Ja dom har McDonalds där.... Ni kan kontakta företaget här:
http://svensktsnus.co.th/                                                                                               

Telefon; 0850 235 493

Priserna är ungefär hälften mot de svenska priserna i Sverige och grymt mycket lägre än vad svenskt snus annars säljs för här i Thailand.
Lycka till ni snus-mumrikar!!
uncen...

Du uppmanar folk att inte förlita sina transporter till folk som inte har jobbat med sånt förut. Nu startar du en tråd om snus och försöker göra reklam för nån snuskrängare,men du snusar inte själv????:waaaht:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...