Jump to content
IGNORERAD

Jomtien - villket av dessa hotell för familj?


sawadee kaa

Recommended Posts

sawadee kaa

Har sett rekommendationer om Silver Sand, Welcome Jomtien Beach Hotel och Jomtien Thani, vilket är det bästa av dessa och vad är skillnaden dem emellan (läge, rum, pool, frukost etc)?

Ser fram emot ert svar! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så stor skillnad på dessa tre.

Welcome ligger några hundra meter mer söderut och erbjuder ett lite lugnare läge, men all tre är prisvärda hotell med både bra pool och nära till stranden.

Har ytterligare två rekomendationer som ser bra ut, den ena är Sea Breaze som ligger mitt på Beachroad i Jomtien. Det andra Nuza Playa hotell, ett nytt 5 sjärning Hotell ca 4-500 meter söder om Welcome.

Men som sagt de tre du frågade om är helt ok, skulle jag själv välja blev det nog Welcome hotell.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Silversand och Welcome och

jag tror Silversand passar bäst för er.

Ett mindre hotell ,inte så många gäster att trängas med.

Det ligger vid Jomtien beachroad.Nära till stranden.

Lätt att ta en taxi ner till Pattaya

Det finns 2 pooler.Det finns många resturanger i närheten

Det är många svenskar som bor där och som kommer tillbaka år efter år

Welcome är helt ok att bo på

Det ligger längre ner på beachroad

På soi Welcome finns många svenska resturanger.

Vill du spela golf,uppsök Jomtien golf travel service. soi Welcome2

Här en bild på poolen

t44.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar jag veta att Knifetown själv gärna håller sig runt Soi Welcome när han bor i Thailand. ;)

Silver Sand och Thani är också ok, men lite mer villt i omgivningarna är det dock.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee kaa

Quote

Har ytterligare två rekomendationer som ser bra ut, den ena är Sea Breaze som ligger mitt på Beachroad i Jomtien. Det andra Nuza Playa hotell, ett nytt 5 sjärning Hotell ca 4-500 meter söder om Welcome.

Tack så mycket och ja, jättebra med fler tips! Hittar dock ingen information om det nya hotelle Nuza Playa, finns det någon hemsida och vad ligger priserna på där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack så mycket och ja, jättebra med fler tips! Hittar dock ingen information om det nya hotelle Nuza Playa, finns det någon hemsida och vad ligger priserna på där?

http://www.asiarooms...CFQ8wpAodCHwmmg

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee kaa

Är det någon av dessa hotell där frukost buffé ingår (dvs frukostbord med all typ av mot såsom tex nudlar, stekt ris mm)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det någon av dessa hotell där frukost buffé ingår (dvs frukostbord med all typ av mot såsom tex nudlar, stekt ris mm)?

Jag vet att Welcome har detta, men hur bra eller dålig buffen är, kan jag inte svara på.

De har dock både Farang och Thaifrukost.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee kaa

Hittade ett annat hotell "White House Resort Pattaya", någon som vet hur detta hotell är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hittade ett annat hotell "White House Resort Pattaya", någon som vet hur detta hotell är?

Jag vet att Tommy, medlem på detta forum, bott där så han kan säkert svara dig.

MEN, soi White house som leder till denna resort påminner i mångt och mycket om soi 6 i Pattis.

En bargata med halvnakna damer överallt. Gillar man det så ok, har man barn med sig så nja, enligt mig.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee kaa

Quote

MEN, soi White house som leder till denna resort påminner i mångt och mycket om soi 6 i Pattis.

En bargata med halvnakna damer överallt. Gillar man det så ok, har man barn med sig så nja, enligt mig.

Ja då får det nog bli "nja" då, tack snälla för denna info. När vi ändå är inne och jämför hotell så har jag hittat ytterligare två...är något av dessa något att rekommendera?

Grand Chalet Wing & Grand Jomtien Palace

Är så tacksam för era svar, de är guld värda! :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja då får det nog bli "nja" då, tack snälla för denna info. När vi ändå är inne och jämför hotell så har jag hittat ytterligare två...är något av dessa något att rekommendera?

Grand Chalet Wing & Grand Jomtien Palace

Är så tacksam för era svar, de är guld värda! :clapping:

Grand Jomtien palace är bra, men ofta fullbokat då ryska resebyråer använder detta hotell.

Kan du få rum här så kommer du bli nöjd!

Grand chalet wing, ingen aning, har aldrig hört talas om detta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee kaa

En sista fråga bara.fick även tips på ett lägenhetskomplex "Royal Apartments" i Jomtien. Ligger det bra till och är det något att rekommendera? I annatfall får det nog bli Grand Jomtien Palace.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En sista fråga bara.fick även tips på ett lägenhetskomplex "Royal Apartments" i Jomtien. Ligger det bra till och är det något att rekommendera? I annatfall får det nog bli Grand Jomtien Palace.

Sorry, ingen aning.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee kaa

Som alternativ 2 hade vi tänkt boka detta "Sigma Resort Jomtien Pattaya", "Jomtien Garden Hotel & Resort Pattaya " eller "Ambassador City Jomtien Pattaya", dvs om det är så att Grand Jomtien är fullt. Är det ett likvärdigt hotell som Grand Jomtien? Eller skulle du hellre ha ett annat hotell som alternativ 2?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som alternativ 2 hade vi tänkt boka detta "Sigma Resort Jomtien Pattaya", "Jomtien Garden Hotel & Resort Pattaya " eller "Ambassador City Jomtien Pattaya", dvs om det är så att Grand Jomtien är fullt. Är det ett likvärdigt hotell som Grand Jomtien? Eller skulle du hellre ha ett annat hotell som alternativ 2?

Många frågor här! :heat:

Har väl igentligen svarat redan, alternativ 2 enligt mig borde vara Welcome. Ambassador ligger fel.

Jomtien garden är sunkit och Sigma vet jag inget om.

Lycka till med bokandet och välkommen till Jomtien.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

White house...

Har en pool med rakbladsvassa sprickor i kaklet, när vi bodde där för 1 år sedan var det en liten grabb som skar sig så illa att han fick sy 5 stygn, inget mer bad på den semestern, och den stackarn skar sig 2a dagen.

Personalen var ok, frukosten sådär, läget som Bilvax skrev, längst in på en bargata.

Vi hade 2 bra rum, med "connecting door" det ena var bara ett normalt rum, det andra var 1 sovrum och ett vardagsrum, passade oss helt utmärkt!

Grand Jomtien Palace är helt ok, 2 stora pooler, och 1 liten.

Vi trivdes bra, särskilt i pool bungalowerna, i Cottage wing, suveränt!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grand Jomtien palace är bra, men ofta fullbokat då ryska resebyråer använder detta hotell.

Kan du få rum här så kommer du bli nöjd!

Grand chalet wing, ingen aning, har aldrig hört talas om detta.

Grand chalet wing är en sidobyggnad till Grand jomtien så det är samma hotell

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...