Jump to content
IGNORERAD

Hundar!


aug52

Recommended Posts

Hej, nu tänkte jag ställa en fråga ang hundar i Thailand, befinner mig just nu i Cha Am och tar mina morgonpromenader där.

Jag måste ha en käpp med mig för några gånger så har dom visat aggrivisitet och det är ganska obehagligt, strax före jul blev en kvinna anfallen av ett gäng hundar och blev ganska illa biten i ena skinkan med sjukhusbesök som följd och inneliggande på rummet ett par veckor.

Enligt vad jag hört så kom polisen till platsen och spårade upp hundarna den hunden som bet sköt dom med en bedövningspil och tog med sig den.

En annan har berättat att han för något år sedan en tidig morgon såg hur man bedövade ett flertal hundar som dom sedan kastade upp på en lastbil, vart dom sedan gör av dom verkar man ha lite olika teser om, men man dödar dom tydligen inte, för det är väl inte ok i Thailand.

Någon här som vet hur man gör med det här problemet, rensar man ur då och då och vad gör man av hundarna som man tar bort?

//Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen i "vår" by går ut efter mörkrets inbrott, inte ens de som är de tuffa grabbarna på dagtid.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en käpp och attityd klarar man sig väldigt långt. Det gäller att visa hundarna att man inte viker sig för dom.

Det ända dom ser är kroppspråket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som att det bara är att accepter, det här hände på dagtid och det är fan inte ok, jag ska skriva till borgmästaren här eller vad man nu har!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...