Jump to content
IGNORERAD

Ram runt bilder?


L64

Recommended Posts

Lamai64 jag tycker at det är lagom eller gå ned lite!  ;)

Kanske till 4 pixlar!  :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    6

  • lars60

    4

  • Skibi

    3

  • lostinisaan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

lostinisaan

Jag tycker inte att man kan sätta regler som t.ex:

"640x480 - då blir det 5 pixlars ram"

Det beror på bilden och på hur den visas.

Jag är inget proffs på detta men tycker personligen att man kan ha väldigt tunna ramar när man har flera bilder på samma sida (nu förutsätter jag att man tittar på en hemsida och inte att bilden är utskriven), mest för att ha det ska vara snyggt separerat mellan varje bild.

Visar man däremot ett porträtt i fullstorlek vill man kanske ha en annan typ och tjocklek av ram.

Motivet kan också spela roll, med dåligt motiv blir ramen ful.

chang.jpg

Bra motiv blir även ramen bra ...  :na:

Singha.jpg

;)

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har lyckats!!!  :drinks:   fick det att funka med action och batch med hjälp av den eminenta filmen ovan... tack lostinisaan  :great:

Så för en enkelbild är det nu bara att trycka på F2 så fixar sjåppen till det.Gjorde även batch "manuellt" och det verkade funka bra... nästa steg är väl och försöka göra en action på detta med.

Nu till min fråga, vad tror ni om ramstorleken på nedanstående bilder?  på bildstorlek 768x576 så är den 5 pixlar.

Är detta lagom eller skall man gå upp/ned lite?

[attachment=1]

[attachment=2]

Detta är bra kör på det

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bra motiv blir även ramen bra ...  :na:

Singha.jpg

Jajamen, lostinisaan!  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som kan tänka er använda vår egen gallerifunktion för att lägga upp bilder, så lägger den till en ram automatiskt när man länkar till sin bild i ett inlägg.

[smg id=283 type=preview]

[smg id=xxx type=preview]
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För er som kan tänka er använda vår egen gallerifunktion för att lägga upp bilder, så lägger den till en ram automatiskt när man länkar till sin bild i ett inlägg.

index.php?action-mgallery;sa=media;id=283;preview

[smg id=xxx type=preview]

Är det någon som förstår vad våran boss menar?  :mdr:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni använder denna funktion http://www.maipenrai...forum/mgallery/

Och länkar till en bild i galleriet när ni skriver ett inlägg, med koden som ges under varje enskild bild i galleriet så har bilden en ram - automatiskt.

Detta kräver dock att man laddar upp bilderna till galleriet först, något som kanske känns lite omvänt, men är betydligt snabbare om man kan ladda upp större mängder bilder på en och samma gång.

Bra om man t.ex. ska skriva en reseberättelse och inte orkar ladda upp en bild i taget, utan kör upp allt på en och samma gång.

För att sedan länka till dessa bilder i berättelsen med:

[smg id=xxx type=preview]

Jag ska försöka förbättra samarbetet mellan bilderna i galleriet samt de bilder som bifogas, få se om vi kan få dem att bli kompisar med varandra liksom. Mer om detta senare...

Mitt inlägg är naturligtvis inte relevant för de som vill lägga till en ram runt sin bild och skriva ut den eller spara den på sin hårddisk. Utan endast här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kan någon förklara för mig varför mitt program Photoshop tar eget initiativ? Jag använder "Storlek på arbetsyta" som det heter i den svenska versionen jag har. Markerar 3 pixlar och resultatet blir 3 pixlar, nertill och till höger. Upptill och till vänster blir det 2 pixlar.

Förstår ingenting.

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...