Jump to content
IGNORERAD

Netflix har nu lanserats i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Efter år av väntan har den populära film- och TV-serietjänsten Netflix nu lanserats i Thailand och 129 andra länder i världen.
"Ni bevittnar födelsen av ett globalt TV-nätverk," sade VD:n Reed Hastings under den pågående elektronikmässan Consumer Electronics Show i Las Vegas. Nyheten kom som en överraskning för många eftersom man tidigare sagt att man siktar på att bli tillgängliga i merparten av världen till slutet av året.
I Thailand kan man prova på tjänsten i en månad gratis, varpå man kan välja mellan tre olika betalningsplaner för 280, 350 och 420 baht per månad. Webbplatsen, appen och undertexter finns dessvärre inte tillgängliga på thailändska, och utbudet av thailändskt material är begränsat till de fåtal filmer man haft sedan tidigare. Man uppger dock att både språk och material kommer läggas till senare.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/818868/after-long-wait-netflix-launches-in-Thailand-with-caveats

c1_818868_620x413.thumb.gif.a7934fd5fa0a

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Nicholas

    4

  • rowa

    4

  • tisse

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Utgår ifrån att general Prutt kommer att censurera innehållet.

Kan inte tänka mig att han kommer tillåta The Hunger Games t.ex .

Den där 3 fingerhälsningen är ju livsfarlig ...

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite oklart huruvida jag som Netflix-abbonent i Sverige skulle kunna avnjuta denna service under mina tre veckor i Thailand nästa månad.  Utan att trixa med VPN och proxytrams. Inte för att det är särskilt viktigt för mig.

Intressant dock med de tre prisnivåerna THB 280, 350 och 420. Vad jag kan se är priserna i Sverige just nu för ganska exakt samma tjänster SEK 79, 99 och 119. Man kan ju nästan påstå att endast moms 25% i Sverige och moms 7% i Thailand skiljer. Det kan för all del skilja vad gäller vilka filmer och tv-serier man kan se i Thailand jämfört med Sverige. Det skiljer definitivt vad man kan se i Sverige (och övriga Europa) jämfört med USA, tyvärr till Sveriges nackdel.

Också intressant att se om man kommer välja att endast texta på thai, eller om man ger sig på att dubba visst material. Jag är osäker på hur stor toleransen för textat material är i Thailand, kan bara konstatera att i exempelvis Frankrike, Tyskland och Spanien har Netflix funnit det nödvändigt att dubba mycket material, om än inte allt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du loggar in på ditt svenska Netflix abonnemang i Thailand så lär det funka utan VPN/proxy/DNS. Däremot kommer du att få det Thailändska utbudet. Det är så det funkar t ex. om du loggar in med ett svenskt abonnemang i USA. Då får du USA-utbudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om tråden ser lite konstig ut beror det på att jag slog ihop den med en annan ganska identisk tråd.

Om du loggar in på ditt svenska Netflix abonnemang i Thailand så lär det funka utan VPN/proxy/DNS. Däremot kommer du att få det Thailändska utbudet. Det är så det funkar t ex. om du loggar in med ett svenskt abonnemang i USA. Då får du USA-utbudet.

OK tack, det var intressant. Med andra ord kan det vara smart att ha med sig Netflix-uppgifter om man besöker USA. Jag har sett amerikaner klaga på begränsat Netflix-utbud i England, och det lär väl inte vara bättre i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som jag har mitt svenska netflix utbud iallafall,,, och utan vpn 

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT när det gäller streamingtjänster, jag har C-more sportpaket med datorabbonemang och det fungerar utmärkt i Thailand exempelvis. Tidigare hade jag C-more sportpaketet till min TV därhemma i Sverige och då "Fick" man även möjlighet att se det online-men inte utanför Sveriges gränser.

Så de som vill se livesport som SHL, Hockeyallsvenskan och Allsvensk fotboll i Thailand kan skaffa sig ett sådant abonnemang-förutsatt att man har en hyfsat stabil lina-mitt wifi går lite upp och ner men inatt såg jag SHL hockey utan några problem via datorn.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Ser ingen skillnad på utbudet med eller utan VPN

Ingen svensk text utan vpn.

Inte på mobilen iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ingen svensk text utan vpn.

Inte på mobilen iallafall.

 

Knappar jag in svensk text på undertexter  på mobilen så blir det svensk text för mej iallafall (utan vpn) 

Ändrades av tisse

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappar jag in svensk text på undertexter  på mobilen så blir det svensk text för mej iallafall (utan vpn) 

Ska kolla noggrannare ikväll.

S2:E3 peaky blinders väntar [emoji1]

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Thai versionen på provmånad. De enda texter som jag än så länge hittat är engelska för hörselskadade, så det verkar vara US versionen. Om jag loggar in via VPN så blir det svenska utbudet.

Ändrades av rowa
redigering
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som Neftlix ska ska blockera VPN på grund av krav från filmindustrin.

http://www.idg.se/2.1085/1.647457/netflix-satter-ner-foten--blockerar-vpn

Vad de borde kunna lyckas med är att se till att ett svenskt abonnemang inte kan logga in med ex USA IP adress och få upp det amerikanska utbudet. Ganska rimligt egentligen då man köpt ett svenskt abonnemang. Misstänker att det medvetet "tillåtit" detta då det attraherar kunder och vår så länge det går, tills nu då.

Stoppa VPN tittande på det svenska abonnemanget från Thailand torde de inte kunna komma åt i nån större utsträckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar hur länge Netflix tolererar att en del "delar med sig" sina inloggningsuppgifter till släkt och bekanta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar hur länge Netflix tolererar att en del "delar med sig" sina inloggningsuppgifter till släkt och bekanta.

Herr Chang har talat.

Det går ju ändå inte att köra på fler enheter än man har tecknat avtal (1, 2, 4, >4 ) och betalat för.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju ändå inte att köra på fler enheter än man har tecknat avtal (1, 2, 4, >4 ) och betalat för.

//Singha711

Nej, inte samtidigt. Men det är inte många som tittar dygnet runt...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte samtidigt. Men det är inte många som tittar dygnet runt...

Herr Chang har talat.

Jo, det är för samtidigt tittande. När vi tittar på en film, (via VPN i Sverige) så tittar pojken samtidigt på en annan på sin tabet (thailändsk IP).

Det är ju bl.a. det som de olika priserna går ut på.

Och då räknas en (extern) IP-adress tydigen som en användare vilket rent teoretiskt innebär att ännu fler kan titta på olika filmer samtidigt eftersom det kan finnas fler enheter bakom en router med samma (extern) IP. Har själv inte testat, men det skulle inte förvåna mig att det går att göra så.

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är för samtidigt tittande. När vi tittar på en film, (via VPN i Sverige) så tittar pojken samtidigt på en annan på sin tabet (thailändsk IP).

Det är ju bl.a. det som de olika priserna går ut på.

Och då räknas en (extern) IP-adress tydigen som en användare vilket rent teoretiskt innebär att ännu fler kan titta på olika filmer samtidigt eftersom det kan finnas fler enheter bakom en router med samma (extern) IP. Har själv inte testat, men det skulle inte förvåna mig att det går att göra så.

//Singha711

 

Hmm... jag tror inte du förstår vad jag menar. Visst betalar man för att 2 eller 4 ska kunna titta samtidigt kan man förstås göra det.

Vad jag menar är att 20 personer kan känna till lösenord för ett 4-personersabonnemang, och så länge inte mer än 4 av dom samtidigt utnyttjar tjänsten så fungerar det. Vilket inte ligger i Netflix intresse, men sannolikt anser man det inte värt besväret att försöka stoppa det. Än så länge.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag tror inte du förstår vad jag menar. Visst betalar man för att 2 eller 4 ska kunna titta samtidigt kan man förstås göra det.

Vad jag menar är att 20 personer kan känna till lösenord för ett 4-personersabonnemang, och så länge inte mer än 4 av dom samtidigt utnyttjar tjänsten så fungerar det. Vilket inte ligger i Netflix intresse, men sannolikt anser man det inte värt besväret att försöka stoppa det. Än så länge.

Herr Chang har talat.

I ett uppbyggnadsskede där det främst handlar om att så snabbt som möjligt få så många 'intressenter' eller potentiella kunder är det säkert inte helt ovälkommet för Netflix att på detta sätt få snabbt mycket spridning.

Men jag tror ändå inte att det är så värst många som utnyttjar Netflix generösa regler på detta sätt. Det blir i längden ganska jobbigt att 'administrera' 20 användares tittande på max 4 spridda enheter samtidigt. Det blir nog så att den ena och den andra i gruppen skaffer sitt eget abbonemang och då är det ju Bingo för Netflix igen.

F.ö. drabbas ju inte Netflix av denna konstruktion, varken kapacitetsmässigt eller ekonomiskt. Det är ju endast kategorin 'potentiella kunder' som resonemanget handlar om. Och där vinner man som bekannt inget om man inte först bjuder på lite.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett uppbyggnadsskede där det främst handlar om att så snabbt som möjligt få så många 'intressenter' eller potentiella kunder är det säkert inte helt ovälkommet för Netflix att på detta sätt få snabbt mycket spridning.

Men jag tror ändå inte att det är så värst många som utnyttjar Netflix generösa regler på detta sätt. Det blir i längden ganska jobbigt att 'administrera' 20 användares tittande på max 4 spridda enheter samtidigt. Det blir nog så att den ena och den andra i gruppen skaffer sitt eget abbonemang och då är det ju Bingo för Netflix igen.

F.ö. drabbas ju inte Netflix av denna konstruktion, varken kapacitetsmässigt eller ekonomiskt. Det är ju endast kategorin 'potentiella kunder' som resonemanget handlar om. Och där vinner man som bekannt inget om man inte först bjuder på lite.

Mvh

//Singha711

Visst kan man fråga sig hur mycket Netflix förlorar på sådant beteende, endast Netflix har väl möjlighet att göra en heltäckande bedömning.

Det är dock mycket viktigt för Netflix att hela tiden uppvisa stigande siffror vad gäller antalet betalande användare. Oktober 2015 skyllde man lägre tillväxt i USA än förväntat på att många befintliga kunder fått nytt kreditkortsnummer och inte meddelat Netflix det. I morgon är det dags för ny kvartalsrapport, och om antalet användare inte växt enligt förväntningarna måste man ha någon slags ursäkt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...