Jump to content
IGNORERAD

Förnya svenskt körkort i Thailand


dalahesten

Recommended Posts

Mitt svenska körkort behöver förnyas och jag undrar hur man bär sig åt för att göra det här i Thailand. Går det att göra hos den svenska ambassaden i Bangkok? Isåfall, vilka dokument erfordras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom precis tillbaka från den svenska ambassaden. Var smått glad över att äntligen få prata lite svenska men möttes av en thailändsk tant vid receptionen med extrem brytning som svarade med"Engrrriiishh preeeeeeaaaaase". En petitess måhända, men jag är ändå besviken. :(

Fick en blankett och en stämpel från dem och tydligen måste jag skicka in min ansökan till Sverige själv (trodde i mitt blåögda tänkande att de skulle ordna med det).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom precis tillbaka från den svenska ambassaden. Var smått glad över att äntligen få prata lite svenska men möttes av en thailändsk tant vid receptionen med extrem brytning som svarade med"Engrrriiishh preeeeeeaaaaase". En petitess måhända, men jag är ändå besviken. [emoji20]

Fick en blankett och en stämpel från dem och tydligen måste jag skicka in min ansökan till Sverige själv (trodde i mitt blåögda tänkande att de skulle ordna med det).

Att det skulle sitta en icke thaispråkig person i receptionen i en Thailändsk ambasad finns inte. Så typiskt av Sverige att inte visa den respekten mot sina medborgare, att inte ha svensktalande personal på en ambasad, man skämms.

sʞıɔʞɐʇ ɟɹåu uoɐʞs ɐɹʞ ɯǝp ʇɐdɐʇɐןʞ

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom precis tillbaka från den svenska ambassaden. Var smått glad över att äntligen få prata lite svenska men möttes av en thailändsk tant vid receptionen med extrem brytning som svarade med"Engrrriiishh preeeeeeaaaaase". En petitess måhända, men jag är ändå besviken. :(

Fick en blankett och en stämpel från dem och tydligen måste jag skicka in min ansökan till Sverige själv (trodde i mitt blåögda tänkande att de skulle ordna med det).

Vafasen säger du! Det var nästan det värsta jag hört, receptionisten pratar inte svenska, ambassaden ombesörjer inte postgången till Sverige av blanketten. Skrämmande service de har, skulle inte förvåna mig om du dessutom fick fylla i blanketten själv....  

Varför tror du att tanten i receptionen skulle prata svenska?  :rolleyes:    Svenska ambassaden är ju bara en av hundratals hyresgäster i byggnaden.  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med receptionisten syftar jag på receptionisten vid den svenska ambassaden. Och ja, jag var tvungen att fylla i den själv. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Med receptionisten syftar jag på receptionisten vid den svenska ambassaden. Och ja, jag var tvungen att fylla i den själv. :D

Trodde du menade den som sitter vid ingången på nedre plan. :)    Nåväl. bra att det löste sig. Se till att skicka det som registered mail så att det kommer fram ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...