Jump to content
IGNORERAD

varför så feta?


oberg

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Är det 150 kg som är humor eller ironi

Är du så här trög eller gör du dig bara till? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    21

  • Nilsson68

    7

  • Soengsang

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oj vad han fick igång.. Lavinartat?

Osar troll tycker jag.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du så här trög eller gör du dig bara till? ???

Vist har du legat och sovit en månad eller, så trodde du hade hämtat mera kraft eller var du sur en mån:matrix:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vist har du legat och sovit en månad eller, så trodde du hade hämtat mera kraft eller var du sur en mån:matrix:

Var utmattad men nu har hullet från julmaten gett mig nya krafter :P 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vist har du legat och sovit en månad eller, så trodde du hade hämtat mera kraft eller var du sur en mån:matrix:

Eftersom du kritiserar så många,,,lägg ut en dagsfärsk bild på dig själv ,,,,

å inte en 15 år gammal önskedröm

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns det inte någon tråd här för ett tag sedan, som hette 10Kg., eller något i den stilen?

Orkade inte söka, men den kanske bara vilar........

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog vilja påstå att det som visas på bild på MPR trots allt utgör ett ganska representativt urval av Sveriges befolkning, i vart fall vad gäller den åldersgruppen. Det vore en direkt lögn att påstå att de människor jag ser på gatorna i Göteborg skulle vara mindre överviktiga, och de är knappast alla medlemmar i MPR.

Även om jag medger att jag blir mer upprörd av överviktiga kvinnor i alla åldrar :)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, det var bara ett konstaterande att många här på MPR är överviktiga.

Det behövs ingen vetenskaplig statistik, bilderna talar för sig själva.

 

Om man ser på t.ex. FB så handlar massor av inlägg om motion, hälsa och träning.

När såg du senast en trådstart om det här på MPR.

Det var väl lite det som jag reflekterade över, så här i tider av nyårslöften.

 

God Fortsättning!

 

Nu backar du väl en hel del? Du skriver inte bara många utan du skriver "att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim

Sedan jämför du ett forum som är inriktat mot Thailand med något så generellt som fb. Om det är facebook du menar så är det väl solklart att facebook som spänner över i stort sett allt som finns har mer artiklar om motion än ett forum om Thailand. Behövs inte många hjärnceller för att inse det!  

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Har man inte komplex om man väger 150 kg, säger inte att det är lätt att få bort, oberg skrev ju bara att många var överviktiga på MPR alla blir tokig

Oberg skrev att "

att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim   "

Hur många är medlemmar på MPR och hur vet han att genomsnittet på kanske 8000 medlemmar är totalt ointrisserade av att hålla sin kropp i trim. Hur många är det fråga om tycker du? Det fanns några undantag skriver han också. Hur många tror du han menar med dessa några? De flesta tycker han ser rätt osunda ut. Hur många är dessa några tror du?

Han gjorde väl inte det han skrev VARFÖR skrivs det inget på MPR om motion och hälsa

Han jämför MPR och FB och förvånas över hur lite det skrivs om motion och hälsa på MPR jämfört med FB.  Är det förvånande att det inte finns fler trådar om motion och hälsa på MPR jämfört med på FB?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu backar du väl en hel del? Du skriver inte bara många utan du skriver "att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim

Sedan jämför du ett forum som är inriktat mot Thailand med något så generellt som fb. Om det är facebook du menar så är det väl solklart att facebook som spänner över i stort sett allt som finns har mer artiklar om motion än ett forum om Thailand. Behövs inte många hjärnceller för att inse det!  

 

 

 

Oberg skrev att "

att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim   "

Hur många är medlemmar på MPR och hur vet han att genomsnittet på kanske 8000 medlemmar är totalt ointrisserade av att hålla sin kropp i trim. Hur många är det fråga om tycker du? Det fanns några undantag skriver han också. Hur många tror du han menar med dessa några? De flesta tycker han ser rätt osunda ut. Hur många är dessa några tror du?

Han jämför MPR och FB och förvånas över hur lite det skrivs om motion och hälsa på MPR jämfört med FB.  Är det förvånande att det inte finns fler trådar om motion och hälsa på MPR jämfört med på FB?

 

Utan skit snack är många man ser på forumet överviktiga och sitter antingen med mat eller en öl framför sej kanske fotoläge då, vet inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns det inte någon tråd här för ett tag sedan, som hette 10Kg., eller något i den stilen?

Orkade inte söka, men den kanske bara vilar........

/biker

 

Det fanns det undrar varför den slutade förmodligen tyckte många att man var överviktig då, så tråden är inte halt fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan skit snack är många man ser på forumet överviktiga och sitter antingen med mat eller en öl framför sej kanske fotoläge då, vet inte

Svara på mina frågor istället för att säga att jag snackar skit! Vad tror du trådskaparen vill uppnå med sin tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du kritiserar så många,,,lägg ut en dagsfärsk bild på dig själv ,,,,

å inte en 15 år gammal önskedröm

B

Har lagt ut en bild som är fyra år gammal 5-10 kg skulle jag kunna ta bort och må lite bättre, är inte lika snabb längre frugan hinner upp mej, måste börja träna

Link to comment
Dela på andra sajter

Svara på mina frågor istället för att säga att jag snackar skit! Vad tror du trådskaparen vill uppnå med sin tråd?

Han förstår inte.

Troligen vill han inte göra sig dum och dryga sig, men förstår ofta inte bättre eller är full, så det blir tokigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns det inte någon tråd här för ett tag sedan, som hette 10Kg., eller något i den stilen?

Orkade inte söka, men den kanske bara vilar........

/biker

 

Såg just att någon lyft den tråden igen.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svara på mina frågor istället för att säga att jag snackar skit! Vad tror du trådskaparen vill uppnå med sin tråd?

Låter bekant, nåt släktskap?:big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om dom allra

flesta som var med i 10kg-klubben väger mer nu än när tråden startades.

 

Banta bort några pannor är ingen stor grej.

Grejen är att behålla vikten över tid.

Och då handlar det om att lägga om sina

mat, dryck- och motionsvanor.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du missat 10kg tråden?

Där ser du hur mycket många medlemmar har tappat i vikt.

Oj jag var sen med svar märkte jag. :beta:

Ändrades av BanFang
svarade sent
Link to comment
Dela på andra sajter

Svara på mina frågor istället för att säga att jag snackar skit! Vad tror du trådskaparen vill uppnå med sin tråd?

Du hänger inte med, har inte skrivit att du snackar skit, jag skrev utan skitsnack och vad trådskaparen vill uppnå kanske att dom flesta som är på bild i MPR är tjocka gubbar alla andra som är med på MPR vet inte jag hur dom ser ut, är det så att alla som skriver här ser ut på ett sätt och dom som inte skriver på ett annat sätt. Läser ditt  svar i morgon God Natt på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än varannan svensk idag är överviktig. Tror inte genomsnittet på MPR skiljer sig så mycket från det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om dom allra

flesta som var med i 10kg-klubben väger mer nu än när tråden startades.

 

Banta bort några pannor är ingen stor grej.

Grejen är att behålla vikten över tid.

Och då handlar det om att lägga om sina

mat, dryck- och motionsvanor.

 

 

Vad vill du med din TS och inlägg?

Din omtanke över extra kilo?

Sälja kyklingpulver?

Eller andra planer!

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hänger inte med, har inte skrivit att du snackar skit, jag skrev utan skitsnack och vad trådskaparen vill uppnå kanske att dom flesta som är på bild i MPR är tjocka gubbar alla andra som är med på MPR vet inte jag hur dom ser ut, är det så att alla som skriver här ser ut på ett sätt och dom som inte skriver på ett annat sätt. Läser ditt  svar i morgon God Natt på dej

Det är nog bäst att du analyserar det som är skrivit tidigare i tråden och funderar lite. Sov gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Vad är du för gubbe som blanda in mej, sam gubben brukar skriva och svara mej utan att han läst mina inlägg, vist kan det finnas orsaker att man är överviktig men vist håller du med mej, många är tjocka som fan, okej vissa har orsaker det vet väl alla, måste vi alla visa upp vår nuna för att vissa av er ska nöjda, konstig tanke. Titta på bilderna i MPR sen kan ni va världens goa gubbar, som jag läser är det inte att provocera vad han skriver och snart gaddar ni väl ihop er igen och det blir, troll, full och såna saker. Du tar åt dej direkt det gör man inte riktigt om man är nykter. 150 kg är inte bra för en människa och det vet du  äom det finns anledning

Jag blandar in dig p.g.a. att du, tillika med Oberg & GlennPhuket, ständigt skriver skit....... 

Visst, du är inte i samma pinsamma klass som dem, men du jobbar dig uppåt......

Din egen nykterhet syns väldigt tydligt i ditt språkbruk från inlägg till inlägg och representeras gott i ovanstående text....

Är du dock dyslektiker, så ber jag om ursäkt men dyslexi är sällan eller aldrig "random", utan ett ständigt förekommande fenomen hos den drabbade vilket du inte påvisar........

 

Angående min egen nykterhet, så är jag väldigt uppenbarligen det.......

DSC_0002.thumb.JPG.1beb7bb845c04deae712b

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du med din TS och inlägg?

Din omtanke över extra kilo?

Sälja kyklingpulver?

Eller andra planer!

 

Tapatalkat

 

 

Oberg är enbart ett gissel i cybervärlden, dvs. ingen som man ska svara på, likställt med SPAM, (som man normalt får i papperskorgen...)

Känns faktiskt som det gått inflation i dessa skräpmeddelande det senaste året, möjligt man måste uppgradera virusskyddet...

Finns det trollsydd..?

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Anledningen e nock att vi haur det brau i Svedala.- Som 66+ kan jau bara konstatera att ju gick upp 10kg  1995  när jau slutade röga, sen  när man fick importera  öl  fra Das Vaterland blev man ju ente smalare heller  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...