Jump to content
IGNORERAD

varför så feta?


oberg

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Måste nog bero på att "den genomsnittlige MPR-medlemmen" är rädd för att bli nån tanig liten halvfigur som har sådana komplex över sin kropp att denne måste förhålla sig anonym, givetvis finns det även i det här fallet undantag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    21

  • Nilsson68

    7

  • Soengsang

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Din jävla sopa, visa dig själv ist!

Spyr på alla jävla troll!!

 

Nu är du ju där igen, troll och allt sånt snart hänger gänget med, oj oj

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ju där igen, troll och allt sånt snart hänger gänget med, oj oj

Du fattar lika mycket som en lyktstope som vanligt!

Men ens inte irritera ig på dig, för du är rätt harmlös, och har ändå haft balls nog att figurera på bild.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste nog bero på att "den genomsnittlige MPR-medlemmen" är rädd för att bli nån tanig liten halvfigur som har sådana komplex över sin kropp att denne måste förhålla sig anonym, givetvis finns det även i det här fallet undantag :)

Har man inte komplex om man väger 150 kg, säger inte att det är lätt att få bort, oberg skrev ju bara att många var överviktiga på MPR alla blir tokig

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fattar lika mycket som en lyktstope som vanligt!

Men ens inte irritera ig på dig, för du är rätt harmlös, och har ändå haft balls nog att figurera på bild.

Har då inte sett dej på bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Har då inte sett dej på bild

Du har nog missat mycket, så det är förlåtet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att vara tjock om magen, än en obotlig tjockskalle...

 

Mvh. borje222

Följer inte det med, magen och det andra:misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, det var bara ett konstaterande att många här på MPR är överviktiga.

Det behövs ingen vetenskaplig statistik, bilderna talar för sig själva.

 

Om man ser på t.ex. FB så handlar massor av inlägg om motion, hälsa och träning.

När såg du senast en trådstart om det här på MPR.

Det var väl lite det som jag reflekterade över, så här i tider av nyårslöften.

 

God Fortsättning!

 

Kul att du nämner FB antar att du menar Facebook?

Var faktiskt en diskussion här för en tid sedan.

Då var det lite si o så om man gillade fb.

Men nu när du jämför så stannar jag på MPR. Och eftersom du ser dina hobbies med träning mm. Så kan väl du i all välmening kommentera deras storlek. Eller?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste nog bero på att "den genomsnittlige MPR-medlemmen" är rädd för att bli nån tanig liten halvfigur som har sådana komplex över sin kropp att denne måste förhålla sig anonym, givetvis finns det även i det här fallet undantag :)

Om du väger 150-160 kg tror jag att den personen har problem och komplex

Link to comment
Dela på andra sajter

därför har du fetma?

Du måste ha hängt med dåligt på mpr. Mr Tallen lider då direkt inte av fettma

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du nämner FB antar att du menar Facebook?

Var faktiskt en diskussion här för en tid sedan.

Då var det lite si o så om man gillade fb.

Men nu när du jämför så stannar jag på MPR. Och eftersom du ser dina hobbies med träning mm. Så kan väl du i all välmening kommentera deras storlek. Eller?

 

 

Tapatalkat

 

 

Förstår inte hur du tänker, handlade väl inte om man gillar Facebook eller inte. Han skriver att på Facebook pratar dom om motion och hälsa inte på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, det var bara ett konstaterande att många här på MPR är överviktiga.

Det behövs ingen vetenskaplig statistik, bilderna talar för sig själva.

 

Om man ser på t.ex. FB så handlar massor av inlägg om motion, hälsa och träning.

När såg du senast en trådstart om det här på MPR.

Det var väl lite det som jag reflekterade över, så här i tider av nyårslöften.

 

God Fortsättning!

 

Bättre att vara lite överviktig än skitviktig som du tror att du är

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om du väger 150-160 kg tror jag att den personen har problem och komplex

Jag är mer intresserad av i fall du har komplex för din totala avsaknad av humor och ironi eller om du bara är totalt ovetandes om att något sådant ens existerar? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mer intresserad av i fall du har komplex för din totala avsaknad av humor och ironi eller om du bara är totalt ovetandes om att något sådant ens existerar? :)

Han förstår inte ens att grunden till en vältränad och snygg kropp utgörs av att man har kebabpizza som basföda.  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur du tänker, handlade väl inte om man gillar Facebook eller inte. Han skriver att på Facebook pratar dom om motion och hälsa inte på MPR

Boa. Jag menade istället för att MPR jämförs med hans sätt att se på forum. Dvs det han jämför med i hans tränings Facebook. Så var det väl bättre om man fortsatte där. Eller?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mer intresserad av i fall du har komplex för din totala avsaknad av humor och ironi eller om du bara är totalt ovetandes om att något sådant ens existerar? :)

Har väl skrivit flera inlägg i den här tråden med humor och ironi men läser väl inte så långt. tomte knas:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste nog bero på att "den genomsnittlige MPR-medlemmen" är rädd för att bli nån tanig liten halvfigur som har sådana komplex över sin kropp att denne måste förhålla sig anonym, givetvis finns det även i det här fallet undantag :)

Hehe, jag har blivit kallad benrangel trots min ganska imponerande mage! Om man retuscherar bort alla foton på den kan jag knappast kallas överviktig ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påminner lite om Stockholms träffen när Tennek började tjafsa, fast det var på riktigt! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Boa. Jag menade istället för att MPR jämförs med hans sätt att se på forum. Dvs det han jämför med i hans tränings Facebook. Så var det väl bättre om man fortsatte där. Eller?

 

Tapatalkat

 

 

Han gjorde väl inte det han skrev VARFÖR skrivs det inget på MPR om motion och hälsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påminner lite om Stockholms träffen när Tennek började tjafsa, fast det var på riktigt! :rotfl:

Det hade jag ju förträngt... tack så mycket för påminnelsen!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mer intresserad av i fall du har komplex för din totala avsaknad av humor och ironi eller om du bara är totalt ovetandes om att något sådant ens existerar? :)

Är det 150 kg som är humor eller ironi

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade jag ju förträngt... tack så mycket för påminnelsen!

Herr Chang har talat.

Ja det är det jag menar, på en riktigt live träff så är 99,9 5 vänner, tjoar och limmar och fan vete allt! :drunk: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjärnan består ju till stor del av fettvävnad, vilket härmed bevisas av troll.. Nej förlåt trådskaparens totala (men dock obevisade) avsaknad av fett..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han gjorde väl inte det han skrev VARFÖR skrivs det inget på MPR om motion och hälsa

Ingen aning faktiskt.

Men starta gärna något.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...