Jump to content
IGNORERAD

varför så feta?


oberg

Recommended Posts

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    21

  • Nilsson68

    7

  • Soengsang

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

En livsnjutare undviker fysisk träning.Det får räcka med att springa på puben och bolaget för jämnan he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

osund mat å för möjed go dricka o för lite röra på sig (motionera) är väl en del av sanningen

Link to comment
Dela på andra sajter

173cm / 70 kG behöver ingen BH för brösten eller hängmagen.

Håller med TS ser ut som om många är för tjocka och svetiga, jag tror inte det har med Pondus att göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog är det pondus alltid, det är väl förmodar jag mestadels de som flyttat till Thailand som avses och då har anammat den Thailändska filosofin eller om man vill "det skall synas att man har råd att äta", :haha:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En livsnjutare undviker fysisk träning.Det får räcka med att springa på puben och bolaget för jämnan he he.

Du njuter mera av livet om du är någorlunda i form, behöver inte vara atlet men mera än 20 m till puben ska man orka

Link to comment
Dela på andra sajter

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Vet inte var du bor eller arbetar. Men där jag bor och arbetar är det hasip-hasip. Några ser stora ut andra vältränade. Samma på jobbet. Vist att röra på sig är hälsosamt det vet alla. Tror säkert att många tänker att man ska röra på sig mer. Äta sundare mm mm. Men tror att på MPR finns vältränade och mindre vältränade. Men det måste vara upp till var och en att ta hand om sin kropp som man önskar själv.

Mvh

Nilsson

193cm

113kg

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Du njuter mera av livet om du är någorlunda i form, behöver inte vara atlet men mera än 20 m till puben ska man orka

Jag har faktiskt 250 meter till puben.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du njuter mera av livet om du är någorlunda i form, behöver inte vara atlet men mera än 20 m till puben ska man orka

20m!!!!!!! Får man ta ett vätskestopp om det är 25???? 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar du ditt utan att bli genomsvettig? 

Är jag kraftigt bakis kan jag bli genomsvettig.Men då ringer man Taxi he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt 250 meter till puben.

Då är du dj. väl tränad 10-12 ggr per dag blir ju ca 3 km lite för lite du måste öka på pubbesöken nästan till det dubbla, då springer du lättare ifatt eller ifrån tjejer:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du dj. väl tränad 10-12 ggr per dag blir ju ca 3 km lite för lite du måste öka på pubbesöken nästan till det dubbla, då springer du lättare ifatt eller ifrån tjejer:big_smile:

Ha ha.Det var tusan ett bra inlägg.Men ökar jag pubbesöken så tror jag att mina 98 kg ökar faktiskt.:big_smile:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha.Det var tusan ett bra inlägg.Men ökar jag pubbesöken så tror jag att mina 98 kg ökar faktiskt.

Ja muskler väger mer än fett!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha.Det var tusan ett bra inlägg.Men ökar jag pubbesöken så tror jag att mina 98 kg ökar faktiskt.:big_smile:

Ja men tyvärr får du ju inte dricka öl på puben, sorry. Nu var jag inte snäll men allt för springa ifrån eller efter

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

"Den genomsnittlige MPR-medlemmen" ?????

Har du genomfört ngn vetenskaplig statistik på detta eller är det bara för att provocera som du brukar göra med dina inlägg!!??

Har aldrig någonsin sett en bild på hur du ser ut men som det trollet du är, så kommer det heller inte att hända kan jag tänka mig.....

 

Jag anmäler mig visserligen välvilligt som en av de som är både överviktig och som inte lever helt hälsosamt men det har orsaker som definitivt inte har med MPR att göra och de orsakerna har du heller inte ett skit med att göra........

 

Har du ngn gång överhuvudtaget tänkt tanken på att starta en positiv tråd eller göra ett positivt inlägg!?

Förmodligen inte för du skriver antagligen bara när du är tankad, vilket genast slår tillbaka till din kritik mot andra som dricker, så kryp tillbaka under den stenen som du kom upp ifrån.......

Det är väl där du bor tillsammans med dina partners: Boa52 & GlennPhuket.....

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Den genomsnittlige MPR-medlemmen" ?????

Har du genomfört ngn vetenskaplig statistik på detta eller är det bara för att provocera som du brukar göra med dina inlägg!!??

Har aldrig någonsin sett en bild på hur du ser ut men som det trollet du är, så kommer det heller inte att hända kan jag tänka mig.....

 

Jag anmäler mig visserligen välvilligt som en av de som är både överviktig och som inte lever helt hälsosamt men det har orsaker som definitivt inte har med MPR att göra och de orsakerna har du heller inte ett skit med att göra........

 

Har du ngn gång överhuvudtaget tänkt tanken på att starta en positiv tråd eller göra ett positivt inlägg!?

Förmodligen inte för du skriver antagligen bara när du är tankad, vilket genast slår tillbaka till din kritik mot andra som dricker, så kryp tillbaka under den stenen som du kom upp ifrån.......

Det är väl där du bor tillsammans med dina partners: Boa52 & GlennPhuket.....

 

Ja bögberg är ingen rolig historia däremot en mkt sorglig historia

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ! Kanske för att vi har råd ;-)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Den genomsnittlige MPR-medlemmen" ?????

Har du genomfört ngn vetenskaplig statistik på detta eller är det bara för att provocera som du brukar göra med dina inlägg!!??

Har aldrig någonsin sett en bild på hur du ser ut men som det trollet du är, så kommer det heller inte att hända kan jag tänka mig.....

 

Jag anmäler mig visserligen välvilligt som en av de som är både överviktig och som inte lever helt hälsosamt men det har orsaker som definitivt inte har med MPR att göra och de orsakerna har du heller inte ett skit med att göra........

 

Har du ngn gång överhuvudtaget tänkt tanken på att starta en positiv tråd eller göra ett positivt inlägg!?

Förmodligen inte för du skriver antagligen bara när du är tankad, vilket genast slår tillbaka till din kritik mot andra som dricker, så kryp tillbaka under den stenen som du kom upp ifrån.......

Det är väl där du bor tillsammans med dina partners: Boa52 & GlennPhuket.....

 

Vad är du för gubbe som blanda in mej, sam gubben brukar skriva och svara mej utan att han läst mina inlägg, vist kan det finnas orsaker att man är överviktig men vist håller du med mej, många är tjocka som fan, okej vissa har orsaker det vet väl alla, måste vi alla visa upp vår nuna för att vissa av er ska nöjda, konstig tanke. Titta på bilderna i MPR sen kan ni va världens goa gubbar, som jag läser är det inte att provocera vad han skriver och snart gaddar ni väl ihop er igen och det blir, troll, full och såna saker. Du tar åt dej direkt det gör man inte riktigt om man är nykter. 150 kg är inte bra för en människa och det vet du  äom det finns anledning

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Den genomsnittlige MPR-medlemmen" ?????

Har du genomfört ngn vetenskaplig statistik på detta eller är det bara för att provocera som du brukar göra med dina inlägg!!??

Har aldrig någonsin sett en bild på hur du ser ut men som det trollet du är, så kommer det heller inte att hända kan jag tänka mig.....

 

Jag anmäler mig visserligen välvilligt som en av de som är både överviktig och som inte lever helt hälsosamt men det har orsaker som definitivt inte har med MPR att göra och de orsakerna har du heller inte ett skit med att göra........

 

Har du ngn gång överhuvudtaget tänkt tanken på att starta en positiv tråd eller göra ett positivt inlägg!?

Förmodligen inte för du skriver antagligen bara när du är tankad, vilket genast slår tillbaka till din kritik mot andra som dricker, så kryp tillbaka under den stenen som du kom upp ifrån.......

Det är väl där du bor tillsammans med dina partners: Boa52 & GlennPhuket.....

 

 

Nej, det var bara ett konstaterande att många här på MPR är överviktiga.

Det behövs ingen vetenskaplig statistik, bilderna talar för sig själva.

 

Om man ser på t.ex. FB så handlar massor av inlägg om motion, hälsa och träning.

När såg du senast en trådstart om det här på MPR.

Det var väl lite det som jag reflekterade över, så här i tider av nyårslöften.

 

God Fortsättning!

 

Ändrades av oberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja bögberg är ingen rolig historia däremot en mkt sorglig historia

Du är värst som vanligt, huva

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, det var bara ett konstaterande att många här på MPR är överviktiga.

Det behövs ingen vetenskaplig statistik, bilderna talar för sig själva.

 

Om man ser på t.ex. FB så handlar massor av inlägg om motion, hälsa och träning.

När såg du senast en trådstart om det här på MPR.

Det var väl lite det som jag reflekterade över, så i tider av nyårslöften.

 

God Fortsättning!

 

Din jävla sopa, visa dig själv ist!

Spyr på alla jävla troll!!

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...