Jump to content
IGNORERAD

varför så feta?


oberg

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    21

  • Nilsson68

    7

  • Soengsang

    4

  • Kenneth4618

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Hej

Tror att du har rätt men någon bra förklaring till det har jag inte.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Tidsbrist kanske. 12 timmar framför datorn och sedan 6-7 timmar på en barstol, blir ju inte så mycket tid över för träning.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Den genomsnittlige MPR-medlemmen är nog okänd då det bara är en liten grupp på någon procent som finns på bilder.

Verkar som rundlagda är lite trevligare och mer öppna på detta forum i alla fall.

Själv motionerar jag mycket i Thailand och går ned i vikt, men är ändå överviktig.

Känns som det är viktigare att banta bort mycket av mitt deltagande på MPR och nyttja livet till kvalité istället.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Mer än varannan svensk idag är överviktig. Tror inte genomsnittet på MPR skiljer sig så mycket från det

Jag vet många som har högt BMI dvs. på pappret feta, men som istället har en del vältränade muskler.

En kompis gjorde på ett läkartest bla. över 50 armhävningar på 1 minut, och maskinen spottade ut ett papper att han var för tjock.

Skulle själv räknas som fet enligt detta. Är 186 cm och 106 kg.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

För c:a 20 år sedan hade jag en ädel kagge och hade en toppnotering på 118 pannor.

Men nu tar MPR så mycket av min tid att jag inte har tid att käka så mycket längre ... min vikt idag ligger på 92 kg , och varenda magruta syns tydligt.

Så man kan ju säga att jag är väldigt avvikande här :D

10371952_781215888568683_2858655345855629870_n.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att vara tjock om magen, än en obotlig tjockskalle...

 

Mvh. borje222

hellre en tjock plånbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter snabbläst vissa trådar kring nyår så verkar mesta fetman sitta i huvudet. ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den genomsnittlige MPR-medlemmen är nog okänd då det bara är en liten grupp på någon procent som finns på bilder.

Verkar som rundlagda är lite trevligare och mer öppna på detta forum i alla fall.

Själv motionerar jag mycket i Thailand och går ned i vikt, men är ändå överviktig.

Känns som det är viktigare att banta bort mycket av mitt deltagande på MPR och nyttja livet till kvalité istället.

 

Helt rätt med lite motion även om man är  lite överviktig, har du bara bra kondis går allt mycke bättre. Min far var lite tjock men inte många hängde med han i skogen när han var 70 år och han mådde bra länge

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha hängt med dåligt på mpr. Mr Tallen lider då direkt inte av fettma

Vad lider han av övervikt - ig ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen e nock att vi haur det brau i Svedala.- Som 66+ kan jau bara konstatera att ju gick upp 10kg  1995  när jau slutade röga, sen  när man fick importera  öl  fra Das Vaterland blev man ju ente smalare heller  :D

Skriv på svenska eller prova på någon annan tråd kanske ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är både fet o dryg i skallen, (det vet det flesta som träffat mig)

IMG_1773.thumb.jpg.5bb4484907683d1816a95

              FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är både fet o dryg i skallen, (det vet det flesta som träffat mig)

IMG_1773.thumb.jpg.5bb4484907683d1816a95

              FF

Samma här

smal.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt med lite motion även om man är  lite överviktig, har du bara bra kondis går allt mycke bättre. Min far var lite tjock men inte många hängde med han i skogen när han var 70 år och han mådde bra länge

Inte många som hänger med på nattvandringar heller trots mogen ålder, bara så du vet, och en viss pondus gör inte ett skvatt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Har fått för mih att de flesta här på MPR valt att inte visa sig på bild? 

Själv är jag livsnjutare utan att bli fet eller för svettig. 174cm 70kg.

Skulle jag hålla till i Pattis förjämnan som verkar vara populärt så skulle man nog se annorlunda ut. Men den risken finns inte! Där jag jobbat har det funnits både feta lata och en del  sportfånar som gråtit över att småstadsfotbollslaget förlorat en VIKTIG match. Sådant retar mig så sport är heller inte intressant för mig. Och dom pratar alltid om laget som dom själv vore aktiva genom att använda ordet " Vi" när dom pratar om det. Vadå "Vi"? Om man inte är med i laget!

Link to comment
Dela på andra sajter

En "bieffekt" om man tar bort för många kilon i mogen ålder är att skinnet blir för stort, hänger lite här o där, inte helt vackert det heller så lite småmullig får duga bra för oss HP!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte ens en chaffismage och är en jävel på att sjunga ;)

F1202.thumb.jpg.9a7b284fafae16511f42c15b

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
1 timme sedan, skrev acarls:

Här kommer bortförklaringen ni väntat på....

16%2B-%2B1

Ingen bortförklaring..sanningen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-01-02 at 17:37, skrev oberg:

 

När man tittar på bilder här på MPR slås av hur tjocka och otränade dom flesta är.

 

Om man ser på befolkningen i Sverige så är det fler och fler som ägnar sig åt regelbunden fysisk träning,

man kan knappast undgå det i skolor, på arbetsplatser, bland grannar o.s.v.

Det är innebandy, fotboll, gymmet, crosstrainern , cykla till och från jobbet, Vättenrundan,

Vasaloppet, svenska klassikern, o.s.v i en aldrig sinande ström så är så gott som alla ute

och "rör på sig", men inte bland medlemmarna på MPR. Hur kan det komma sig??

 

Vad är det som gör att den genomsnittlige MPR-medlemmen är så totalt ointresserad

av att hålla sin kropp trim med träning och bra kost?

 

Alkohol, dålig mat, cigaretter och TV-tittande verkar vara mer lockande på MPR.

Det finns självklart några undantag, men generellt sett ser dom flesta rätt osunda ut.

Ha, bara elakt förtal! När jag varit i Thailand har jag alltid haft en fin kropp...bredvid mig  :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Batting:

Ha, bara elakt förtal! När jag varit i Thailand har jag alltid haft en fin kropp...bredvid mig  :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Och för när till baren, 3 km så ni får motion eller orkar inte gå dit, Hm då sitter ni hemma på chang verandan, Hugget som stucket måste hitta på en bättre plan

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Boa52:

Och för när till baren, 3 km så ni får motion eller orkar inte gå dit, Hm då sitter ni hemma på chang verandan, Hugget som stucket måste hitta på en bättre plan

 

Hur långt har du till dunken?  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...