Jump to content
edvardpop

Every picture tells a story

Recommended Posts

edvardpop

Fan vad skoj med en bildtråd från en sån mästerfotograf!! 
Kör blandade bilder, alltså ifrån hela världen... Du är grym på att fota!!

Grym trådstart, Click on!

Fortsätt å detta diverse tema , enligt mitt tycke s skall du publicera alla dina konstverk till bilder.

ett av dina fan

Tackar för trevliga kommentarer! Har ingen framtida resa inplanerad för närvarande men det kommer väl. 

Fast alla bilder publicerar jag nog helst inte kongo24 utan det blir nog även fortsättningsvis att man sållar en massa.

Kommer säkert bli en hel del bilder i den här tråden ändå.

Ändrades av edvardpop
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis

Av denna serie fastnade jag för "mannen bakom klockorna" samt "barbie-dockorna"

/Enis

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
edvardpop

Av denna serie fastnade jag för "mannen bakom klockorna" samt "barbie-dockorna"

/Enis

Kul med feedback! "Mannen bakom klockorna" hör till en av bilderna i denna serie jag gillar bäst.

En fundering. Ram på bilderna, för eller mot? Spelar det ngn roll? Vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
amja

I varje bildserie brukar det finnas ett speciellt ansikte jag fäster mig vid. Nu fanns det flera skapliga men inget såntdär "kanon" (Är väl bara jag som inte klickar just nu) det kommer alla gånger i nästa serie så fortsätt du med dina fina serier! Ni är några som är outstanding här, vissa för berättelserna, andra för närvaro....åssså du! Lite av allt det jag nämnde, men fantastiska porträtt. Man tackar och hoppas på fortsätning

Mvh

Amja

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Avregistrerad clion

Härliga billderna Edvard som vanligt

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Avregistrerad clion

Bilderna är underbara  en fråga när du tar bilderna på kvällen vilken vilken bländare har du och vilken styrka på blixten

Med vänlig hälsning lärjungen

ds du skrev nåt om Roddan en av mina favo så du får en nyårs present  gubben är 70 bast men har en fru på omkr 30 så det är inte bara i Thailand som kulorna gäller

Den här sången är med hanns dotter ant lika gammal som hans fru  Helvite varför kan ja inte sjunga :beat_plaster:

en till mycket bra

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Underbara vardags, eller för all del helgdagsskildringar, det va ju jul o nyår, min favorit är den sovande mannen, ögonblicket gör bilden, men här var det nog lite mer än ett ögonblick som gällde!

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
dtbkk

Många fina bilder från dig som vanligt.

Ral eller inte, den eviga frågan. Ibland lyfter det bilder, ibland distraherar det. Inte bara här men även generellt. Beror på hur var och när jag ska visa bilderna. För IG och FB kör jag oftast en small svart ram numera bara för att visa vart bilden slutar och den hamnar inom sig själv. För en del svartavita bilder kan det vara snyggt med svart/vita taggar kvar som det ser ut som med negen. Jag körde även så när man vaskade vanlig svartvit fil på gamla analoga sättet. Men ofta med alla olika ramar och mönster kan det bli för mycket, tar bort ögonen från det sjäva objektet. Det blir som en distration. Men ibland kan det vara kul att testa. 

Mina två cent...

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
THAISWEDE

Tack för fina bilder.

Ram eller inte vete fan. Men jag tycker att bilden blir bättre om den är stor och fyller upp skärmen. Kanske inte går att fixa, kan inget om foto.

Flera fina foton. Killen bakom klockorna, lilltejen vid templet i början, killen med slangbellan är bara några.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
mangokid

Härliga bilder, fastnade oxå för bilden  "mannen bak klockorna".

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
edvardpop

I varje bildserie brukar det finnas ett speciellt ansikte jag fäster mig vid. Nu fanns det flera skapliga men inget såntdär "kanon" (Är väl bara jag som inte klickar just nu) det kommer alla gånger i nästa serie så fortsätt du med dina fina serier! Ni är några som är outstanding här, vissa för berättelserna, andra för närvaro....åssså du! Lite av allt det jag nämnde, men fantastiska porträtt. Man tackar och hoppas på fortsätning

Mvh

Amja

Tack för dina synpunkter, Amja! Synd att du inte fastnade riktigt för något av fotona i senaste bildserien fast så är det även för egen del vissa dagar. Med den enorma mängd som

många konsumerar bilder nu för tiden är svårt att inte bli smått blasé då och då. I alla fall blir jag det. Med det inte sagt att du inte skulle varit av samma uppfattning vid ett annat tillfälle...

Självklart blir det fortsättning på storyn nu när jag har börjat. Har ju minst ett tiotal bildserier kvar att redovisa från den senaste resan. 

Bilderna är underbara  en fråga när du tar bilderna på kvällen vilken vilken bländare har du och vilken styrka på blixten

Med vänlig hälsning lärjungen

ds du skrev nåt om Roddan en av mina favo så du får en nyårs present  gubben är 70 bast men har en fru på omkr 30 så det är inte bara i Thailand som kulorna gäller

Den här sången är med hanns dotter ant lika gammal som hans fru  Helvite varför kan ja inte sjunga :beat_plaster:

en till mycket bra

Tack Clion! Lite olika det där ang bländare och vad som fotas. Bilderna inne på marknaden togs mestadels i bländarförval och med stor bländare typ 2,2 - 4,5. Bara ett fåtal med blixt.

Hade visst även kameran i automatläget på flera av dem ut av ngn anledning. Annars vid mörkare förhållanden kanske tidförval passar bättre och öka ISO. Fotar inte så ofta i mörker.

555 Satan, jag trodde Helvite var namnet på "Roddans" fru. Bra namn iof sig. Han ser ju ut att va vid god vigör annars trots fyllda 70. Inte i min smak(sångmässigt främst) riktigt men dottern va ju fin.

Underbara vardags, eller för all del helgdagsskildringar, det va ju jul o nyår, min favorit är den sovande mannen, ögonblicket gör bilden, men här var det nog lite mer än ett ögonblick som gällde!

Tack herr Baa! Trevligt att läsa. Gillar att alla Thaiare verkar kunna sova var helst dem befinner sig. Så borde det vara i Sverige också. Fotot tog nog fler än ett ögonblick att ta men

inte så många ändå att fotografen blev upptäckt. Vad jag gillar i just den bilden är att den blå färgen på ställningen går igen på fliten mannen har runt halsen. 

Många fina bilder från dig som vanligt.

Ral eller inte, den eviga frågan. Ibland lyfter det bilder, ibland distraherar det. Inte bara här men även generellt. Beror på hur var och när jag ska visa bilderna. För IG och FB kör jag oftast en small svart ram numera bara för att visa vart bilden slutar och den hamnar inom sig själv. För en del svartavita bilder kan det vara snyggt med svart/vita taggar kvar som det ser ut som med negen. Jag körde även så när man vaskade vanlig svartvit fil på gamla analoga sättet. Men ofta med alla olika ramar och mönster kan det bli för mycket, tar bort ögonen från det sjäva objektet. Det blir som en distration. Men ibland kan det vara kul att testa. 

Mina två cent...

Tack dtbkk! Har väl ungefär samma funderingar beträffande dina två cent. Började med svarta smala ramar när intresset för foto startade för några år sedan men ville sedan

testa andra versioner. Nu är det nästan mer frestande att skippa dem. Känns ofta som att dem inte bara tar onödig tid i anspråk utan också liksom skymmer sikten för vad

som är det viktigaste, själva bilden. Kan dock ha sin plats på tex ljusa bilder med vit himmel i speciellt då bakgrunden där dem publiceras är vit. Sedan är det kanske bra att

vara konsekvent. Senaste bildserien tex var det nog en 5-6 olika ramar i.

Tack för fina bilder.

Ram eller inte vete fan. Men jag tycker att bilden blir bättre om den är stor och fyller upp skärmen. Kanske inte går att fixa, kan inget om foto.

Flera fina foton. Killen bakom klockorna, lilltejen vid templet i början, killen med slangbellan är bara några.

Tack THAISWEDE! Håller med. Vet inte varför inte bilderna är större. De vertikala är väl ok i storlek men de horisontella fick gärna vara bra mycket större. Kanske att det går ställa in nånstans? 

Härliga bilder, fastnade oxå för bilden  "mannen bak klockorna".

Tack mangokid! Tydligen flera här som gillar den bilden. Var lite förvånad över minns jag, att killen inte(vad det verkade som i alla fall) tog ngn notis om mig trots att jag stod

en rätt bra stund och försökte ta det där fotot.

Ändrades av edvardpop
  • Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ellim63

Tack för underbara bilder! :wai:

full fart!

IMG_2382_zpswrxiqkaj.jpg

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Rebnel

Ubon Ratchathani del 3

I denna den sista delen från Ubon Ratchathani kommer jag företrädesvis röra mig utanför staden

men fortfarande inom provinsen. Kortare såväl som längre utflykter i alla dess väderstreck.

Vissa enligt plan, andra inte. De bilder som följer i inledningen här är sådana som tagits under 

dem utan mål.

IMG_1439_zpshfdxeoaf.jpg

IMG_1563_zps7ptctzjt.jpg

IMG_1547_zps3jm8glrn.jpg

IMG_1558_zpsgkdc4n0f.jpg

IMG_157420copy_zpsb2vhkmiw.jpg

IMG_1997_zpsolfaigtm.jpg

IMG_1994%20copy_zpsfimjd8yh.jpg

IMG_2605_zpsxkvjyiiz.jpg

IMG_2607_zpslngwvfai.jpg

IMG_5076_zpsvhhbvmll.jpg

IMG_5092_zps2he7jxpf.jpg

IMG_2623_zpsjdqugrpd.jpg

IMG_5115_zpsokje5yt3.jpg

Mun River startar i Khao Yai National Park och mynnar så småningom ut i Mekongfloden. Följer man Mun River en bit västerut

med utgångspunkt Ubon Ratchathani ligger där en rad restauranger som kantar floden. En dag stannade jag till vid en sådan

för en tom yam kung och lite relax.

IMG_1646_zpsicuk82gs.jpg

IMG_1643_zpsllywzl8d.jpg

IMG_1644_zpszvooah2p.jpg

IMG_1660_zpsdnbwlizi.jpg

f512bfd5-23c4-417c-9bd9-10a6f744d2fe_zps

IMG_1641_zpsbvfua3gy.jpg

IMG_1672_zpsyqjs7vbd.jpg

IMG_1666_zpstcguaska.jpg

IMG_1675_zpsrf7gdtua.jpg

IMG_1653_zpsznz98eoh.jpg

IMG_1654_zps7zxthpbt.jpg

Ännu ett tempel. 12 km sydost om Ubon ute i skogen ligger Wat Nong Pah Pong. I den lummiga parken som omgärdar

templet finns även ett museum och ett kloster som är populärt bland västländningar som är intresserade av att studera

och praktisera buddhismens läror.

IMG_2328_zpsii353mu2.jpg

IMG_2331%20copy_zpspc8rk9nc.jpg

IMG_2345_zpsb2syegjv.jpg

IMG_2359_zpswjsrbwql.jpg

IMG_2378_zpshcrkwhyz.jpg

IMG_2382_zpswrxiqkaj.jpg

IMG_2479%20copy_zpscgelvrdx.jpg

Resterande bilder från Ubon Ratchathani provinsen är från en dagstur som gick österut via Wat Tham Khua Sawan vid

Mekongfloden där den gränsar till Laos och sedan vidare till Pha Taem National Park.

IMG_2917_zps2jyy9jci.jpg

IMG_291620copy_zps9hkzn6rv.jpg

IMG_2951_zpsdadkjqef.jpg

IMG_2926_zpsc07pk9tk.jpg

IMG_2930_zps0sz5qbap.jpg

IMG_2986_zpsshnmp2pc.jpg

IMG_2953_zpsrjoms8kn.jpg

IMG_2985_zpsyikif4rv.jpg

IMG_2962%20-%20Kopia-01_zpsb1krxvtg.jpeg

IMG_3016_zpshsbbqk9z.jpg

IMG_3028_zpsg7uo99i6.jpg

IMG_3031_zpsxcspl1w0.jpg

IMG_3030_zpsacbi8lds.jpg

IMG_3049_zps6au2qpfv.jpg

IMG_3034%202_zpssftafne4.jpg

IMG_3083_zpsdea6jn3t.jpg

IMG_3084_zpsbwntadpp.jpg

IMG_312920copy_zpsbkqo3l7e.jpg

IMG_3099_zpsjfazabmh.jpg

IMG_3107_zpssbfkezg2.jpg

IMG_3111_zps00h5ppqx.jpg

IMG_3132_zpsud46467d.jpg

IMG_3144_zps4h5yjahz.jpg

IMG_3147_zps3kwxnjsy.jpg

IMG_3174_zpst8yuny8q.jpg

IMG_5170_zpsz1vjy9rj.jpg

IMG_3198_zpswax22gnf.jpg

IMG_320320copy_zpsgqro89t4.jpg

IMG_3226-01-01_zps3y6zdbjm.jpeg

Tack

Jag gillade den med båten samt alla porträtt. Tycker mycket om svartvita bilder, dom verkar säga mer.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy