Jump to content
edvardpop

Every picture tells a story

Recommended Posts

edvardpop
On 2018-09-30 at 07:05, skrev Naam kaeng:

Mycket fina bilder - även om det tog en stund innan jag begrep vad vi ser på denna bild......   😊

373237713_Z18C1253copy.thumb.jpg.348d070daecb016bb07dbb2b62182de7.jpg.5b568d8bdde1aabea8af5ae926970bc6.jpg

Tack Naam kaeng!

Ja, det är ju möjligt att det inte var så tydligt 😀 Hade ju kunnat zoomat in lite mer eller tagit med en version som varit snävare beskuren förstås.

Händer väl inte så ofta att flickor bevittnas i vinkeln typ den på bilden såvida man inte råkar vara stammis på Baccara tex på soi Cowboy

där det är möjligt att se vad som försiggår på andra våningen genom det genomskinliga golvet ;)

On 2018-10-01 at 22:03, skrev wavis:

Kanon bilder, Tre fyra som i mitt tycke fångar verkligen ögonblicket. En fråga, Har du kameran lite nere undanskymt o skjuter eller tar upp o visar kameran o tar foto ...Varför jag frågar är att när man tar upp en kamera o ska fota så blir alla helt stela o inget bra , Men ser i många av dina foto att blicken från personerna du fotar är just från ögonblicket då något händer. 

Tack wavis! Att försöka smyga med en systemkamera som det sitter ett batterigrepp på är ganska svårt men det går om den/dem man avbildar

är inbegripna med nånting eller borta i tankar. Görs det i hyfsat högt tempo är det ännu bättre. Fotar nästan aldrig med kameran nere undanskymd.

Har visserligen live view på den men fotograferar i stort sett uteslutande med ansiktet bakom kameran och den optiska sökaren. 

Antar att det syns ganska bra vilka som fotats utan dem varit medvetna om det och vilka jag gått fram till och frågat. Hoppas dock inte att det händer

allt för ofta att dem sistnämnda upplevs som stela och obekväma. Klart vissa är ju mer linslusar än andra och öppnare för att vara med på bild.

Sedan är det dem som just i fotoögonblicket upptäcker att dem är på väg att bli fotade som morsan i familjen på den svartvita bilden tex i sista

delen från Da Lat. Där smög jag inte tillräckligt bra. Eller sköt inte snabbt nog. Kanske därför iof sig som den bilden blev så lyckad 🙂

Edited by edvardpop
  • Ge karma 7
  • Fint 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

2much

Fina bilder som vanligt..................

• Ge karma 3

edvardpop
55 minuter sedan, skrev 2much:

Fina bilder som vanligt..................

Tack. Tja, intet nytt under solen som dem säger 😃;)

Du har väl redan sett de flesta tidigare fast i betydligt bättre upplösning då antar jag. Såg tex att den sista bilden

i senaste serien låg på endast 99 K medans den i min dator är på 1,2 mb. 12 gånger sämre upplösning här alltså.

dtbkk
28 minuter sedan, skrev edvardpop:

Tack. Tja, intet nytt under solen som dem säger 😃;)

Du har väl redan sett de flesta tidigare fast i betydligt bättre upplösning då antar jag. Såg tex att den sista bilden

i senaste serien låg på endast 99 K medans den i min dator är på 1,2 mb. 12 gånger sämre upplösning här alltså.

Fina bilder. Synd komprimeringen på sidan är som den är men men...

• Ge karma 2

Swedmark

Helt fantastiskt och rörande bilder.

• Fint 1

Baxarn

Wow. Jag är imponerad. Bilderna blir bara bättre och bättre. Jag hoppas att du får bli hundra år och resa runt och ta ögonblicksbilder. 🤩

• Fint 2

edvardpop
On 2018-12-26 at 13:45, skrev dtbkk:

Fina bilder. Synd komprimeringen på sidan är som den är men men...

Tack! Jo, det är väl som det är. Efter att Photobucket gjorde bilder som är länkade därifrån synliga för tredje part(eller vad det

kallas) åter igen var jag inne på att göra ett nytt försök. Därefter satte dem dock fula stämplar på bilderna och då fick det va.

Sådana vill jag fan inte ha... Vet inte om det finns nån liknande tjänst.

18 timmar sedan, skrev Swedmark:

Helt fantastiskt och rörande bilder.

Stort tack! Blev aningen rörd själv faktiskt(även om det kanske finns ord som lämpar sig bättre) då jag kollade igenom

senaste delen i ett bildspel och kom till trädet(killing tree) där ungar pryglades på Dödens fält, fortfarande med barnen

som figurerar på bilderna i första halvan från Olympic Market i färskt minne. Pol Pot hade varit värd ett öde likt Saddam

Hussein eller Khadaffi men tyvärr hann han aldrig ställas inför rätta.

15 timmar sedan, skrev Baxarn:

Wow. Jag är imponerad. Bilderna blir bara bättre och bättre. Jag hoppas att du får bli hundra år och resa runt och ta ögonblicksbilder. 🤩

Tack så mycket! Hoppas jag med. Tillls vidare håller jag mig borta från kass mat och alkohol i möjligaste mån hur långt nu det kan räcka 😉 

Finns ju kvar en massa platser man inte varit på att beta av.

Edited by edvardpop
  • Ge karma 7

2much

Fina bilder som vanligt, keep up the good work..................................

• Ge karma 1

Mr Ning Ning

Jag blir imponerad av dina bilder!

Och det enkla är det bästa.

Detta är carpe diem på hög nivå.

Tack.

• Ge karma 1