Jump to content
IGNORERAD

Resan fick abrupt slut när bussen slog runt


pigge01

Recommended Posts

Ja åka buss är med livet som insats speciellt nattbussar och när det regnar ute ,kortare dag sträckor på slät väg är väl ok ,men undvik backiga partier 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad skall man åka då om det är kortare sträckor... Kan ju flyga vissa partier men sen blir det liksom landsväg vare sig jag vill det eller inte. Gå - inte en chans i helvete att jag traskar med resväskan 30 km eller mer. Odin skulle säkert se det som en morgonpromenad men jag gör det inte.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad skall man åka då om det är kortare sträckor... Kan ju flyga vissa partier men sen blir det liksom landsväg vare sig jag vill det eller inte. Gå - inte en chans i helvete att jag traskar med resväskan 30 km eller mer. Odin skulle säkert se det som en morgonpromenad men jag gör det inte.

Jag skrev ju kortare srtgäckor ok om det inte finns annat sedan finns det ju faktiskt tåg på en del sträckor som är suveränt att åka 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ju kortare srtgäckor ok om det inte finns annat sedan finns det ju faktiskt tåg på en del sträckor som är suveränt att åka 

Hmm, men blir ju inte säkrare för det (kortare exponeringstid för faran iofs)... Kanske helikopter för kortare transporter men det har jag inte råd med.

Får leva med att jag kan dö imorgon, för dom kör som blindstyren här. I jomtien verkar dom ha infört nåt 4-filigt vägsystem just där jag bor nära VT 1&2, skall du mot trafiken på vägen så kör på trottaren (2 filig väg med en avskiljare emellan).

I maha sharakam så varierade antalet filer med trafiken utan nån kontroll, var det fullt så blev det bara fler filer och tomt så var det ett par som det var ritat på gatan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök åka dubbeldäckare om det går och sitt i mitten på nedervåningen. Själv undviker jag buss

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En som körde av en bro i Thailand igår, 29 döda.

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Försök åka dubbeldäckare om det går och sitt i mitten på nedervåningen. Själv undviker jag buss

Hej

Själv tycker jag att det verkar vara just dubbeldäckare som välter mest?

Men sittplaceringen har jag inga invändningar emot, värsta platsen måste väl vara fönsterplats längst fram och högst upp i en dubbeldäckare, har suttit där några gånger och tänkt på vad som skulle hända om det blev en ordentlig krock.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, enkelvåningsbussen och sittplats 3 rader (kanske inte helt optimalt) från fronten har det blivit (fattar inte hur jag kan få samma jäkla plats hela tiden) med naklua air och så dagtid. Säkerhetsbälte på (troligen den enda i bussen som har det på) dessutom.

Men kör vi in i en lastbil med 10 ton sand på flaket så hjälper det nog inte i alla fall.

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att det verkar vara just dubbeldäckare som välter mest?

Men sittplaceringen har jag inga invändningar emot, värsta platsen måste väl vara fönsterplats längst fram och högst upp i en dubbeldäckare, har suttit där några gånger och tänkt på vad som skulle hända om det blev en ordentlig krock.

Mvh isan lover

Nu är de flesta envåningsbussar för långfärd i Thailand lika höga som tvåvåningsbussar i de flesta fall. Undantag finns förståss

Bus.jpg

img076.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

har slutat åka buss, flyger till khon kaen sen taxi 7 mil efter det egen bil helst på dagtid och försöker undvika stora "motorvägar", peppar peppar ta i allt trä som finns, hittills har jag överlevt, en sak till håll er hemma nu i nyår, massor med fyllisar ute å åker då, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...