Jump to content
IGNORERAD

Jag hade iallafall tur med vädret

Farang

Recommended Posts

Detta är min senaste resa som jag kommer ihåg den, var slutet av november början av december, började med en avfärd med buss från Malmö till Malmö Airport. Mitt pass hade dom ju knäckt och limmat ihop på förra resan, och det skulle jag bytt för länge sedan. Men det blev en sån där att "det tar jag imorgongrej" av det hela så det blev aldrig av. Åkte med det ihoplimmade och checkade in och det gick bra, skulle gå genom passkontrollen och det gick inte bra... Va fan det är ju tejpat sa dom där, och skickade upp mig till passpoliserna för att hämta ett rosa bögpass. Hade 2 framför mig som bägge åkte på 980 kr för att få ut sina, och jag svor inombords för dom pengarna kunde jag ha roligare för därnere. När det var min tur så så sa jag som det var, att dom knäckte mitt pass på förra resan, och nån snubbe på flygplatsen i Bangkok limmade ihop det för mig och sa Welcome to Thailand. Dom svarade med att han kan fan inte ha jobbat på passkontrollen, och jag sa att jag vet faktiskt inte var han jobbade. "Glömde" nämna att han faktiskt hade sagt till mig att jag skulle byta pass när jag kom till Sverige igen, så jag fick mitt bögpass gratis. Ärlighet varar inte längst...

Landar i Phuket dagen efter rätt halvsent. Hade haft lite planer på att busa lite på Bangla innan, för att dagen efter åka till Bangkok och möta en brud jag träffade på förra resan, samt en snubbe jag chattat lite på hubbarna med tidigare. Ändrar mig i sista stund så går ut och tar ett bloss bara i duggregnet, och bokar ny biljett direkt till Bangkok. När jag landar där får jag SMS från Bangkok-bruden om att jag ska ha en trevlig kväll i Phuket och använda kondom. Svarar med ett asgarv att jag redan är i Bangkok, samt var vi skall träffas. Blir några groggar och beer chang, sen checkar jag in hemma hos henne för att det skulle bli billigare... kommer inte ihåg så mycket mer av första kvällen, brukar vara astrött efter resan och det var också anledningen till att jag drog direkt till BKK, den kvällen är körd ändå.

Dagen efter började hon snacka om att hon behövde ny säng, soffa samt att hon ville jag skulle lösa ut hennes guld från pantbanken. När jag fått reda på vad kalaset skulle gå på ungefär, så sa jag till henne att välja. Antingen säng och soffa eller guldet, men tar du guldet så säljer du en baht och ger mig pengarna. Hon tog guldet och när det var utlöst så gick vi till en annan guldaffär och sålde en baht. Dom såg mycket förvånade ut när hon gav farangen pengarna för det. Sen käkade vi och drog till hennes barkompisar. Blev dyrt för hon bjussade dom på en massa jävla ladydrinks bakom ryggen på mig. Fick säga till henne att hejda sig med sådant, för det var inte därför jag kommit till Thailand. Okey, fick en kul kväll och dagen efter skulle vi göra en massa, typ Floating Market, elefantnånting, tempel osv. När vi vaknade dagen efter så började hon pyssla med en massa i lägenheten istället, och återigen tjata om säng och soffa. När vi äntligen kom iväg var det för sent för att hitta på något, så vi landade bland hennes barkompisar igen. Senare på kvällen kom snubben från hubbarna och vi fick en trevlig kväll. Men dyr för hon hade bjudit på drinkar igen.

Ny dag och jag vaknar rätt tidigt, det gör inte hon. Säger till henne att komma bort till Nana när hon vaknat så träffar jag hubbsnubben där så länge. Hon dök upp när det återigen var för sent för att hitta på något, så det blev samma visa den kvällen med en massa ladydrinks igen. Dagen efter kom vi på nytt inte ut ur lägenheten i tid, hubbsnubben skulle åka till Sverige och jag ringer upp honom. Säger att det låter som ett dåligt skämt med flygplatsen är faktiskt stängd. Han åkte ut ändå och fick en lyxsvit av SAS på Rembrant. Vi träffas några fler gånger men alla mina dagar hade slutat med barbesök hos donnans vänner, och en jävla massa ladydrinks. Började kraftigt tröttna och efter en vecka sa jag till henne att jag drar till Pattaya nu, ensam, jag har fan inte råd att umgås med dig. Detta är inte riktigt uppskattat, men jag börjar packa väskan ändå. Frågar henne efter kameran som hade sagt att hon stoppat i sin handväska kvällen innan. I give to you already, svarar hon. Sen började hon snacka om att jag kanske tappat den i taxin eller nån annanstans. Det var andra gången hon körde en sån grej, förra gången hade hon tagit hand om ett USB-minne och skyllt på alla ställen där jag kanske tappat det, den gången hittade jag det i hennes handväska och hon kom då på att hon hade tagit det för att jag inte skulle tappa det. Nu är Farang sur på riktigt, för kameran är väck, vänder upp och ner på hela lägenheten utan att hitta den, och gör klart för henne att kameran hade hon sagt att den låg i väskan och att hon inte hade gett tillbaka den. Tar min väska och frågar om hon skall ha nått att käka innan jag drar. Vi hoppar in i en taxi för att dra till Sukkan, han kör 200 meter sen vill han inte längre för det är för mycket trafik, men han vill ha sina 35 baht. Säger till donnan att fråga nästa INNAN om han orkar köra hela vägen. Hoppar in i nästa och han kör 200 meter till, ända fram till tunnelbanestationen. Ytterligare 35 baht där, och lösa tågbiljett istället, jag är nu mycket irriterad. Vi kommer iallafall fram till Sukhumvit till slut och får lite mat.

Trots att jag har väskan med mig så verkar donnan inte fattat att jag är på väg. Ringer en taxi till dit vi sitter, ett nummer som hon inte hade, utan som jag hade fått på flygplatsen. När taxin äntligen kommer säger jag hejdå, och hon svarar med ett fuck off. Äntligen på väg till Pattaya, äntligen av med henne. Tar cirka en halvtimme så ringer mobilen, då verkar hon fatta att jag hade gett mig av. Får en massa fuck you, och att jag aldrig mer skall ringa henne. Inga problem för min del, hade inte tänkt ringa ändå. Sen ringer telefonen ungefär 5 gånger till närmsta kvarten med en massa fuck you och fuck off, så jag tröttnar och stänger av den. Sätter på den igen efter nån timme, och det ringer nästan direkt. Men denna gång var det en polare i Pattis som undrade om jag var på väg, och det var jag ju. Nästa samtal är från henne igen, hon undrade om jag hade stängt telefonen. JA, det gjorde jag, och ska du ringa och bara säga fuck off så kommer jag inte svara alls när du ringer mer, sen för övrigt kan du sluta ringa mer ikväll. Och det gjorde hon inte så jag satte telefonen på tyst läge istället.

Äntligen framme i Pattis, säger till chaffisen att stanna nånstans mellan sjuan och åttan på Beachen. Knallar sen upp på sjuan och checkar in på nått hak rätt långt upp på andra. Ringer polaren som är och käkar med fyra donnor, får höra av han att en av dom är jätteintresserad av att träffa en singel som mig. Kommer dit och han o jag snackar medans thaibrudarna pladdrar med varandra, sen drar vi vidare till deras bar. Var för övrigt bara en av dom brudarna jag tyckte var snygg, men verkade vara noll intresse från alla. Fick höra sen att det var snyggingen som hade sagt att hon var intresserad men eftersom jag inte märkte nått av det så drog jag vidare. Är ju inte direkt sådär jättesvårt att hitta nån annan snygging i Pattaya som visar lite intresse, så jag brydde mig faktiskt inte alls. Blev en gångtur runt bland barerna den kvällen, hamnade bland annat på NID som är världsberömt på Nonki's men där var dött. Hamnade sen bland barerna på tian, kände igen 2 brudar från "min tid" där, så jag slog mig ner och beställde in ett fullset. Satt en riktig pudding där med, så hon fick följa med till rummet, väldigt bra brud, duktig i bingen samt gick när hon fick betalt på morgonen.

Nästa dag på kvällen mötte jag upp polaren i hans tjejers bar igen. Fick frågan av mama san där om varför jag inte hade tagit snyggingen kvällen innan, för hon var lite besviken på att vi bara hade dragit iväg. Jo men jag hade ju försökt få kontakt med henne, men hon visade ju noll intresse svarade jag. Då fick hon sig en utskällning av mama san och kom och satte sig vid mig. Hon påstog att hon tittat många gånger mot mig kvällen innan, men jag hade tittat åt annat håll, och jag sa ungefär samma sak eftersom jag bara sett henne stå ute vid gatan med ryggen åt mig kvällen innan. Började bli hungriga nu, så undrade om hon skulle med och käka, sen pyntade jag barfine och vi knallade iväg ett sällskap på fyra. När vi satt vid uterestaurangen så började hon bli rätt så snackig, och verkade faktiskt vara väldigt trevlig. Undrade varför hon inte hade kommit och snackat kvällen innan, men det tyckte hon inte om att göra för gubbar som jag sitter bara och klappar henne på fittan i baren, så hon står hellre ute på gatan. Kanske skall göra klart nu att jag faktiskt inte klappar barbrudarna på fittan i baren, så det inte blir några missförstånd? Efter vi käkat så drog vi vidare till nån katoy-show mellan tian och nian, och nu har hon redan börjat snacka om saker vi skall göra nästa dag. Här gick det undan, från noll intresse till sikta in sig på long-time efter nån timme, och det innan vi ens har hunnit ligga med varandra. Kvällen avslutas iallafall med att vi checkar in på ett annat rum nästa morgon, var för mycket liv på sjuan så jag ville därifrån. Sen blev det fiskeparker och en massa annat kul, Bangkok-donnan ringde flera gånger om dagen och jag svarade ibland. Sen en kväll ringde polaren och sa att han fått samtal från Bangkok-donnan och att hon var i Pattaya nu för att leta efter mig. Tog sen 30 minuter så ringde han igen, då stog hans ex från Bangkok och även hon kommit dit för att leta upp honom. Detta finns ju inte sa jag, dom måste ju sammarbeta, detta kan inte vara en slump. Hans donna skulle iallafall se till att han aldrig mer återsåg Sverige, och jag visste inte alls vad min skulle hitta på. Förklarade läget för snyggingen och vi stannade på rummet för att kolla på TV. Inte ens polaren visste var jag bodde så där var det lugnt.    Ny dag och jag sitter vid Second med polaren, vi drar några Chang helt för oss själva för en gångs skull. Min nuvarande har åkt till sitt rum för att hämta mer kläder. Där blev long-time, hon fick vara med resten av tiden. När vi sitter där i godan ro, polaren och jag, så tar jag en snabb titt ut mot gatan. och tittar rakt in i ögonen på Bangkok-donnan. Hon är där med en annan tjejkompis och dom slår sig ner. Hennes polare frågar mig om läget, och jag svarar att jag vet fan inte. Jag vet inte varför hon sökt upp mig eller vad hon kommer hitta på, polaren fick ju mordhot från sin. Men det var ingen fara sa hon, sen började jag snacka med BKK-donnan. Hon började lipa, saknade mig så mycket, och jag tyckte bara att hon skulle åka tillbaka hem igen. Hon var ledsen för att hon bränt mina pengar, och tar nu upp resten av guldet jag löste ut och ger till mig. Jag har varit med om mycket konstigt i Thailand, och hört mycket konstigt från andra, men jag har ALDRIG hört talas om en thaibrud som ger farangen tillbaka nått guld, och här var det ju dessutom slut mellan oss. Hade faktiskt lust att ta emot guldet, men tänkte att gör jag det så får jag väl snacka med snuten sen om att jag robbat henne också... så ger hon sig av, vart vet jag inte förrän nästa dag. Får återigen samtal från henne och hon har gett upp och åkt hem till Bangkok. Fick även besked från henne att polarens donna var i Bangkok, och visst hade dom samarbetat.

Hon snyggingen skulle jag föresten vilja ha ett DNA-prov ifrån, för även om hon såg thai ut så gillade hon inte Heineken, utan föredrog beer Chang. Gillade att sola så hon blev brun och fin, alla andra thai älskar att vara vita. När vi gick på 7-Eleven och hon skulle handla tog hon upp sin egen plånbok och betalade. Sen fick jag fråga henne om hon ville ha sina pengar nu, eller om jag kunde skicka dom från Sverige. Började få lite ebb i kassan så var det som gällde eller dra ner lite på tempot. Då svarade hon att det var inga problem om jag inte hade några pengar, för hon hade på banken så hon kunde ge mig. Finns det nån möjlighet att hon var thai då?

Resten av resan blev lugn och fin, massa agogo, sangsom, chang, party party samt kvalitetstid med snyggingen. Sista kvällen i Pattaya avslutades med att jag hämtade mitt USB-minne och drog över samtliga bilder polaren hade tagit på det, så jag fick med mig några kort iallafall. Sen blev det morgonen efter en minibuss till Bangkok för att åka vanlig buss tillbaka till Phuket, förbannade bråk på flygplatsen. Åkte från Pattis 11:30 och landade i Phuket Town dyngtrött 05:00 morgonen efter. Ingen idé att dra till flygplatsen direkt, så jag tog en tuk-tuk in till Bangla för att dra en chang. Knallade sen upp till gatan ovanför Bangla och letade upp ett rum. Checkade in och tog en dusch, sen var det dags att sova. eller nej, tänker inte sova bort dom sista timmarna i Thailand. Gick ut och drog några sangsom-lippo för att piggna till, och skickade vid åttatiden ett SMS till Glottiz och undrade om han var vaken. Och det var han så där blev en trevlig frukost.

Knallade mest runt sen när Glottiz fick åka och jobba, och vid elvatiden fick jag den briljanta idén att ringa flyget för att kolla om där var några förseningar. Rabblade upp DK2918 två gånger för bruden som svarade i andra änden, och hon sa att hon precis fått besked på att mitt flyg är försenat tre timmar. Gött mos, skulle landa på Malmö flygplats 00:50 egentligen och blivit sittandes där till morgonen efter pga av att bussarna går inte så sent och taxi därifrån är inte lösbart. Blev tre timmar extra på Bangla istället, och några nya chang med Glottiz lite senare.

Kommer i god tid ut till Phukets flygplats för att checka in på ett tre timmar försenat flyg, är där två timmar innan. Kollar in tavlan och kan inte hitta DK2918 någonstans så får gå till informationen och fråga. Inte fan var det flyget försenat, det hade lyft på utsatt tid. Vad göra nu då undrar jag, och dom skickade upp mig en trappa till nått kontor det stog LTU på har jag för mig. Snackade med dom, men dom kunde inte göra något, utan hänvisade mig till telenumret som stog på min biljett. Ringde igen och först fattade hon ingenting, sen undrade hon vem jag hade pratat med. Jag frågade då vem som hade luren klockan elva idag, och hon hade haft den hela dagen. Jo men då är det ju dig jag pratade med då... då började hon pladdra om att det var flyget till Köpenhamn som var försenat. Jag har aldrig sagt något om nått Copenhagen, jag sa DK2918 och du svarade exakt, I just got message that it's delayed 3 hours, och jag tackade så mycket. Nu har flyget gått, det var INTE försenat alls, så vad gör vi nu. Då svarar fanskapet med att hon har ingenting med flygbiljetter att göra. Dom på LTU ger mig tre andra nummer, första funka inte och dom andra två ledde tillbaka till kärringen som nu satt sig på tvären ordentligt. Ringde tillbaka igen, hon hörde/såg att det var jag som ringde antagligen, för hon sa nått bara sen la hon luren åt sidan några minuter. När hon plockade upp den igen lät hon väldigt sur, men jag sa bara att jag vill inte prata med henne. Det enda jag vill ha är numret till Apollo i Sverige så pratar jag med dom istället. Då mjuknade hon direkt, och skulle höra av sig igen inom 20 minuter. Gick ut och rökade en cigarett, och när jag kom upp igen så hade jag ny biljett utan nån extra kostnad till Köpenhamn, vilket passade mig bättre än Malmö. Fast jag hade hoppats på att få vänta ett par dygn. Landade i Köpenhamn för några timmar sedan, min väska kom uppochner på bandet, sidofickorna var öppnade och nån hade snott påsen med lite papper i samt nyckeln till lägenheten. Har inte kollat igenom väskan noga än, men är rätt säker på att USB-minnet med dom få korten jag hade låg i den med. Så jag har antagligen inte ett enda foto från denna trippen. Just det ja, har antagligen åkt på blodpropp i benet igen efter flyget med som grädde på moset. Tja, enda regnet jag såg till denna tripp var första minuterna på Phukets flygplats så jag hade iallafall tur med vädret.

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Trevligt berättat om en lite ovanlig story!  :great:

Åkte själv på ett "bögpass! á 980 kr den 15/9 på Arlanda.  :grrrrrr:

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Bra läsning Tack :clapping::clapping::clapping:

Apro på pass så hade jag det blå passet och fick byta i färtid.

Till ett rött det klara ter års resande sedan samma visa igen,

huvudsidan släpper från passet.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Bra story Farang!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...