Jump to content
IGNORERAD

Tåg till Surin


Kung Otto

Recommended Posts

Tänkte åka tåg till Surin nästa gång.Någon som vet pris och tider?

Och har dom Chang? :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kung Otto

    5

  • Sangwal

    3

  • Kim

    2

  • Bucknut

    2

Mest aktiva i denna tråd

Chang ombord ligger runt 100 baht, men handla i Supermarket innan. 25 baht.

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Chang ombord ligger runt 100 baht, men handla i Supermarket innan. 25 baht.

100Baht :confused:

40 Baht betalade jag när vi åkte tåg från Ayuttahaya

Köpa på supermarket och sitta sen med varma öl  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

100Baht :confused:

40 Baht betalade jag när vi åkte tåg från Ayuttahaya

Köpa på supermarket och sitta sen med varma öl  :D

Men dom var jävligt billiga :rolleyes3: :crazy:

Tror hellre jag köper en dyr kall chang på tåget..

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men huvudfrågan var bra...hur mycket kostar det att ta tåget??

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte åkt tåg till Surin på en herrans massa år men kan nog ändå berätta att det är det absolut billigaste färdmedlet men går oerhört långsamt. I alla fall om man tar tredjeklasståg som jag gjort eftersom jag aldrig orkat vänta tills dagens enda expresstågsavgång. Räkna med ett antal timmar längre resa än om du tar bussen (som tar ca 8 tim).

Köpa öl kan man göra vid varje stn där massvis av lokala försäljare kliver ombord med än det ena än det andra som dom säljer till passagerarna. Och stationerna är många och ligger tätt så oroa dig inte för att ölen tar slut.

Det är riktigt trevligt att åka tåg i Thailand, men som sagt, räkna med en sjuhelsikes lång restid jämfört med bussen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostade 600 baht för en sovplats mellan BKK-Surin i oktober 2007

Har åkt den stäckan flera gånger och väljer alltid sovplats då resan tar cirka 10 timmar.

Tar alltid tåget som går kl 19.00 och är då framme cirka kl 05.30

Inte kul med bara sittplats på ett sånt tåg, då det blir väldigt långtråkigt  :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 tim resa är definitivt med expresståget, har för mig att tredjeklasstågen tar åtminstone 12 tim eller mer pga alla småstopp vid stationer varannan kilometer.

600 baht för en sovplatsbiljett är väl också snudd på dubbelt så mycket som en bussbiljett kostar där resan också är 2 tim kortare. Inte underligt att man inte åkt tåg till Surin på många år alltså. :)

Ps  Tredjeklassbiljetter på tåget är dock snorbilliga och jag skulle inte bli förvånad om man kommer ända till Surin för runt 150 baht eller nåt sånt. Kommer dock inte ihåg vad jag betalat tidigare, bara att det var betydligt billigare än bussen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

10 tim resa är definitivt med expresståget, har för mig att tredjeklasstågen tar åtminstone 12 tim eller mer pga alla småstopp vid stationer varannan kilometer.

600 baht för en sovplatsbiljett är väl också snudd på dubbelt så mycket som en bussbiljett kostar där resan också är 2 tim kortare. Inte underligt att man inte åkt tåg till Surin på många år alltså. :)

Ps  Tredjeklassbiljetter på tåget är dock snorbilliga och jag skulle inte bli förvånad om man kommer ända till Surin för runt 150 baht eller nåt sånt. Kommer dock inte ihåg vad jag betalat tidigare, bara att det var betydligt billigare än bussen.

billig livförsäkring att betala 300  b för mera för tåget + att man kan ligga också

en att åka med dessa livsfarliga långfärds bussar

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Har ingen statistik att presentera vad gäller bussfärder i Thailand.

Men jag måste säga att dom gör mig nervös...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste bussturen Prasat-Bangkok 6timmar  ;D

Till Kapchoeng från Bangkok med minibuss tog 12timmar ???

Dyrt var var 500b per.skalle den sura bussen körde alla småvägar den kunde hitta,tanka 3gånger,äta3-4g

så jag ville ha alternativ,men tåg 10timmar :fan1:

Bättre köpa en bil :-

Link to comment
Dela på andra sajter

Tåg 67 mellan Bkk-SiKhoraphum som lämnar Bkk 20.30 och framme i Sikhoraphum 05.07, 2 st 1:a klass sovbiljetter, 2 bäddar, 2010 baht.  :wai:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast kostade det mig 600 Bath från Surin till Bkk, fast det var med buss, vilket jag anser billigt..

Chaffören körde riktigt bra också. Alltså ingen vansinneskörning..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajen_Isaan

Jag har åkt tåg en massa gånger dem senaste åren, från surin-bkk och tvärtom, jag tycker det passar perfekt, åkt både dag och natt, billigt och smidigt, 100 ggr bättre än bussen iallfall, men ska man till pattis så e såklart bussen till pattis smidigare.. Tåg= Prisvärt och bra!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det gäller fortfarande, men for ett par år sedan publicerades inte riktigt alla tåg i den engelskspråkiga tidtabellen - det fanns fler tåg i den thaispråkiga! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Resan tar c:a 7 tim. Man kan beställa mat på tåget som serveras efter Pak Chong (den stora sjön) c:a 2,5 tim efter avgång fr. BKK. Dricka kan köpas ombord på tåget endast burk Chang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt Honda wave 125 till Surin , Ban dan , tog 8 tim från Bkk  :glasses: det va kul men jag gör nog inte om det. Har även åkt till Phuket med samma wave det tog 2 dar hehe .

Pinklao

Link to comment
Dela på andra sajter

Buss går fetbort!

Tåg är det som gäller för mig. Fördelen är att man kommer fram på morgonen utvilad för man sovit gott i en säng! Sen att dom har restaurangvagn gör ju inte saken sämre. Där serveras mat och iskalla Chang!  :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena måne

Nej ja bor inte där men har en släkting som ha hus å dam där så jag har vart där en del, trevligt ställe  :great:

jag bor annars i närheten av Pinklao i Bkk

Mvh pinklao

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...