Jump to content
IGNORERAD

Vad säger man till en ny bekantskap om detta...?


cocoon

Recommended Posts

Hallå,

Det här är från en ny bekantskap jag och frun träffat, denna bekanta har haft en Thai tjej här i 6 månader och nu har hon varit hemma i Thailand ett tag och väntat på PUT. När vi träffade dom så verkade dom väldigt lyckliga. Nu hörde han av sig till mig för råd..Det verkar som att dom har problem och det är bara tjat(som så ofta med thai:)) om pengar..

Mitt råd var att snacka med henne och höra efter om hon menar allvar och menar hon allvar skulle jag dumpa henne illa kvickt. Brevet känns för mig extremt kränkande?

Jag bad honom att kanske fråga här på MaipenRai och få reda på vad den samlade "expertisen" tyckte och tänkte om ett sådant här brev?

Han bad mig att göra det istället... Så med hans tillstånd så postar jag hans flickväns senaste brev här och hoppas ni kan ge honom råd eller tankar över hur han ska hantera detta...

"Snor" antar jag betyder snål

"Miser" antar jag betyder snål också...

hello huney now i just can come internet shop and like same i many feel before you not open anything about yur money you thinking only want to keep and miser man (snor) and not interested to come for marry me and if can come you want to give price for marry so little so you and me very difficut for try to understand about money and always i feel you are very snor man i was to tell you many time about me i don't like people miser and not wish to be with...and always i try to understand you about you told me you not have money you not rish but i know you can have big money for come to thai and marry with me and make me happyness i konw you can if you really want to do it i not stupid i know you can if you want to do for that but you not do you afried you lose money and want only for keeping why you not change i can understand if that thai man but you are farang man you can do that and even you are old man already why you say you no money for come to thai and for marry and you say to me you must keep money together with me before so you can come i not feel good i not like that i spend time with you 6 month i try to learn to you about you and then i know you are to much miser man that only one reason why i not want to come anymore to be with old man and why old man must snor i try to understand you but sorry i cant if you can come for marry me 500000 b thai i will be with u and come to you and will not do bad thing to you more because i know your borther look after me alls time i not enough for you if you make me poor like that if i come to you and be nothing more i will not come is better i think like that you know when you give me before i come 34000 b so so little money for get from old farang and i think i will be in Thailand and spending time with friends and find some jobe is better if i be with you but nothing change in my life i want to have or open some good shop in thai and i want to build home like that i thinking but now i feeling i not want to come to be with man miser and poor like you i not need to spend time with someone cant come to marry me with big money

i have only 1 reason for not come is you not come and no money no big money for marry only

nothing other reason

i not want anyone say to me and ask me why hannu not come and when he can marry i dont know how and answer to them and i say you are very poor man and cant come to thai for this time and no money for marry so they say ohh not so good for me they will can understanding if you are about 25-37 year old but you alraedy to much age so how you will cant come for marry or you want only get lady thai and give nothing must work work and keep self and cme for marry self ??? ??

-=====o0o0o0¤================================¤0o0o0o=====-

          ´o0  I got a postcard that portrayed the planet earf.  0o`

          ´o0 on the back of it, it said: "I wish you were here".0o`

-=====o0o0o0¤==============

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    8

  • cimit

    7

  • Kim

    4

  • Farang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Låt henne STANNA där hon är skicka inga pengar, hon vill bara ha pengar för att skaffa något eget att jobba med eller leva livet.

Glöm och töm en ny i stället

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är inte riktigt en fråga som en annan ska svara på.. tycker det står klart och tydligt vad som gäller? :suicide:

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes kärlek består endast av pengar och inget annat om jag får säga min mening..Mitt råd till honom är att ABSOLUT inte sända pengar till henne och försöka hitta en annan tjej som tycker om DIG och inte plånboken.

"Sen tycker ju alla tjejer om mannens plånbok iof" Men det får ju finnas gränser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att andra kan hjälpa till att svara på något sådant här? Jag misstänker att inget kan få honom att tänka om.. Han hoppas på att allt löser sig. Men om en överväldigande majoritet av svaren här pekar på att han bör "dumpa" så kanske man kan få honom att hitta tillbaks till verkligheten hur hemsk den än är..Många här vet säkerligen hur svårt det kan vara att göra det rätta när man är kär upp över öronen som denna bekantskap är.

Om inte jag kan få honom att tänka om kan man ju hoppas att flera utförliga svar kan få honom att tänka om..?? Chansen är väl inte så stor men han är en trevlig "prick" och förtjänar något bättre.

-=====o0o0o0¤================================¤0o0o0o=====-

          ´o0  I got a postcard that portrayed the planet earf.  0o`

          ´o0 on the back of it, it said: "I wish you were here".0o`

-=====o0o0o0¤==============

Link to comment
Dela på andra sajter

En undran hur gammal är är han egentligen och hur gammal är hon? hon nämner ju hela tiden att han är så gammal. Är det för stor ålderskillnad så kan man ju förstå hene kanske?

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Snucke, Vadå kan förstå henne? Om man nu skulle gifta sig... så är det lite kärlek eller har jag fel? här handlar det om pengar i hennes lilla hjärna:)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

För stora ålderskillnader brukar i många fall inte bara handla om kärlek. Du får tro vad du vill!!!

Men han kanske är en gammal snygging! Tänk lite förnuftigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojo men tycker det inte spelar så mycket med åldern, i detta ser man på det BARA handlar om pengar. Tror dom flesta inte tycker det är så kul:)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett fall där gubbarna knappt håller ihop och tjejerna är hyfsat snygga 35 åringar och dom lämnar dom snabbt efter permanent uppehållstillstånd. ingenting jag försvarar men sånt händer. så kanske bäst det hände honom innan. Men har men deg så stannar dom!!! Kolla på Svennis!! :dance:

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det man själv ... men vilken tjej stannar inte för deg:) hahaha men tycker det är självfallet spelar ingen roll om han är 60-70år och hon 30-35 år är något och babla om.. självklart den bruden ska dumpas.. finns juh bra tjejer också ;)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

cimit jag håller med fan så hemskt. Men jag har sett det för många gånger så jag har blivit lite lutrad. Har haft bar i Thailand sett där och  sett några av exets bekanta i Sverige göra så. Och vad fan kan jag göra mer än säga att deras beteenda är för jävligt. Har sagt det till dom personligen men det hjälper föga!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

och är mn 60-70 år så får man väl fan slänga upp lite mera deg få han och förstå det så kommer hon säkert. sen beror det ju lite på hur hon ser ut också. är hon snygg kostar kalaset!! :pleasantry:

Link to comment
Dela på andra sajter

cocoon

För det första, hon ser ut som en moneyhoney..

För det andra, en halv miljon i sinsod är lite väl mycket.

För det tredje, varför lägga ut någon annans mail ? ? ?

För det fjärde, Kan inte din bekant tänka själv? ? ?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahah klart man ser upp till de svenske men hade absolut inte brytt mig så.. Men man måste kommentera vissa inlägg här för starta en liten konflikt:) :polling:

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta händer nog ganska många misstänker jag, låt mannen bränna sig en gång om han inte lyssnar på råd, kanske låter hårt men han är nog inte ensam.

Learnin by pain, eller hur det nu stavas, har jag hört talas om.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Farang vadå finns det bilder på damen?

snucke

Ingen aning, om du menade punkt nr 1 så vad det enbart menat efter vad jag läste.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är 47 och hon är 23..

Till Farang...

Tja.. mailet är utlagt så folk kan ta ställning och det finns ju inga namn med på damen ifråga..Sedan att det råkade komma med namn på killen ifråga var ett misstag men det gjorde visst inget..

Han kan nog tänka själv men det är nog inte lätt att ta beslutet att göra slut, han är ju kär..Vem misstror sin käresta när man har haft 6 glada månader tillsammans...?

Hoppas dock han lyssnar på majoriteten av svaren som kommer in här...Jag antog ju även att svaren skulle vara av en viss karaktär när jag föreslog att han skulle posta en fråga här...Svaren brukar ju vara ganska snarlika när man frågar folk som har lite erfarenhet av Thailand i detta ofta återkommande ämne..

Lär han sig inte av våra råd så får det ju bli som Walle säger "learning by pain". Men o andra sidan finns ju chansen att det går att ordna upp allt och dom blir lyckliga tillsammans...Vad vet jag..

-=====o0o0o0¤================================¤0o0o0o=====-

          ´o0  I got a postcard that portrayed the planet earf.  0o`

          ´o0 on the back of it, it said: "I wish you were here".0o`

-=====o0o0o0¤==============

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Han är 47 och hon är 23..

Hoppas dock han lyssnar på majoriteten av svaren som kommer in här...Jag antog ju även att svaren skulle vara av en viss karaktär när jag föreslog att han skulle posta en fråga här...Svaren brukar ju vara ganska snarlika när man frågar folk som har lite erfarenhet av Thailand i detta ofta återkommande ämne..

Lär han sig inte av våra råd så får det ju bli som Walle säger "learning by pain". Men o andra sidan finns ju chansen att det går att ordna upp allt och dom blir lyckliga tillsammans...Vad vet jag..

Ja han har haft 6 fina månader med henne!!

Men hon vill ha mer och för mycket pengar!!

Spola henne och skaffa en tjej på ca: 28-33år om hon har ett barn så låt lasta henne inte för det!

Dom är i regel mera mogna att flytta hit!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...