Jump to content
IGNORERAD

Ryska Maffian


Joints

Recommended Posts

Snurrar man runt på olika thaifora så ser man att ryska maffian dyker upp lite här och där. Det ryktas om att de finns både i Pattaya och Phuket, troligtvis också i Bangkok. Fast stämmer det verkligen? Jag har nog aldrig sett något konkret bevis på att ryska maffian härjar i Thailand och hur är det egentligen möjligt?

Den organiserade brottslighet i Thailand styrs ju av poliser, militärer och i viss mån av politiker i symbios med skurkarna. Hur skulle några utlänningar ha någon chans att slå sig in på den marknaden? Jag kan tänka mig att det möjligtvis finns ett slags samarbete men det måste i så fall vara givande för värdarna.

Finns det någon som sett någon bevis för ryska maffian i Thailand eller har jag rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jocko53

    12

  • Odin

    10

  • ban99arne

    9

  • Joints

    6

Mest aktiva i denna tråd

Ja jag tror inte att det ligger några ärliga skattade pengar bakom dom jättelika Ryska nöjeskomplex som kommer upp som svampar ur jorden på mkt. exklusiva adresser tex. på Walking Street Pattaya. Det måste ligga en hel del ``power´´ bakom bara att få tillgång till marken, då menar jag inte bara pengar.

Min personliga uppfattning är att om 5år så är inte Pattaya en så rolig plats att vara på.//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är i länder som har korrupt polis som kriminella nätverk trivs.

Ryska maffian  placerar pengar över hela värden,  i alt som är roligt,sprit,kvinnor och spel.

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocko, Du glömde den största inkomstkällan - droger. Ryssarna både kan och törs det som tex. H-A misslyckades med//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Me understand... Fast ryska brudar- ere så e så roligt :suicide: ??

Ryska damer går inte av för hackor..Mums

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok utseendemässigt men om dom lackar till så vill inte jag vara i närheten...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även KFC har fått påhälsningar och lär ha tvingats att servera rödbetssoppa i stället för kyckling.

[move]

Arne Corleone

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var var inte så länge sedan polisen sköt 2 stycken från maffian som hade hotat polisen i Pattaya dom sköts när dom kom körande i en Rolls så det var väl inga hantlangare precis.Fick veta det förra året då jag var där.

Dom har tagit över en fin fiskrestaurang på Walking steet med där äter dom utan att betala och sedan spelas det rysk musik på cd.

Man anväder det klassisks tricket att vara vänliga och bjuda flott sedan blir man kompis med krögaren och blir hembjudna och efter det hotar man med att vi vet var du bor och var dina barn går i skolan.Betala NU.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det måste ligga en hel del ``power´´ bakom bara att få tillgång till marken, då menar jag inte bara pengar.

Krävs en massa "power" om det inte är pengar du menar, då inte ryssar heller får äga marken :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var var inte så länge sedan polisen sköt 2 stycken från maffian som hade hotat polisen i Pattaya dom sköts när dom kom körande i en Rolls så det var väl inga hantlangare precis.Fick veta det förra året då jag var där.

Dom har tagit över en fin fiskrestaurang på Walking steet med där äter dom utan att betala och sedan spelas det rysk musik på cd.

Man anväder det klassisks tricket att vara vänliga och bjuda flott sedan blir man kompis med krögaren och blir hembjudna och efter det hotar man med att vi vet var du bor och var dina barn går i skolan.Betala NU.

Hej

Ryska maffiabossar åker garanterat inte omkring i en håla som Pattaya,så det var säkert någon småhandlare.

tekniken  som du beskriver hör hemma i någon b-film,den används definitivt inte av Ryska maffian.

det finns ingen anledning att betala  och bli kompis för att hota folk,det finns andra sätt,

men att dom fins i Thailand  det är säkert.

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du beskriver (gameldags gangstermaner)är hur H-A agerade och misslyckades.

Jag tror att Igor drar åt tumskruvarna betydligt högre upp i Thaihirarkin.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryska maffian finns... Jag hade "turen" att träffa på en rysk överste när jag hade bar i pattis och han var en stor konsument... men han ville veta om jag hade ryska kunder.. antar att han ville knyta dem till sig... Men från mig fick han inget mer höra än att jag hade haft någon "Sergej" på besök.. Översten i fråga var iaf en riktigt trevlig kille och trots hans i härdiga bjudande så fick han inte mer än "Sergej" i från mina läppar.. Var på han till slut släppte denna heta ledtråd... Dock så kom han faktiskt tillbaka alldeles innan hans komendering var slut och konsumerade en hel del vodka.

Då är det nog värre med den svenska maffian som verkligen försöker att tränga sig på.. Är man inte vaken så har man ingen business kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. ja det är kanske bara jag som är nojig, men jag försöker så gott det går att hålla mej borta från Sergeiare...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

den ryska maffian försökte etablera sig i Pattaya i början/mitten på 90-talet, dom tog över en hel del krogar, drev in pengar, hotade och krävde beskydd, sålde droger, försökte sig på hallick verksamhet osv.

Sedan försvann samtliga över en natt, (jag tror det var 93 eller 94) och allt lugnade ner sig. Efter någon månad så hittades en massa kostym klädda lik i ett träsk intill en krokodilfarm ett stycke utanför Pattaya och det slogs upp stort i pressen och TV i Thailand. Då gick den dåvarande polis chefen ut i en intervju och sa "att det är inte bra att oerfarna turister går ut på trekking i den Thailänska vilda naturen utan guide, då går det tyvärr så här"!

Efter detta så har ryssarna hålligt sig mycket lugna, men så sent som förra året så sköts det ett par ryska tjejer och en man i någon typ av intern uppgörelse under natten på beachen.

Däremot så har det etablerat sig mer än en hel del rika ryssar i Jomtien det senaste åren där dom har köpt en hel del lägenheter och hus men dom håller en mycket låg profil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har säkert rätt men nu känns det som om det är lite mer sofistikerat lite mindre muskler men mer hjärna, förstår du vad jag menar? Gentlemanna skurkar på nåt vis, fast undertonerna går det inte att ta miste på.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter detta så har ryssarna hålligt sig mycket lugna, men så sent som förra året så sköts det ett par ryska tjejer och en man i någon typ av intern uppgörelse under natten på beachen.

Tanker du inte pa de tva ryska tjejerna som blev ranmordade av en yaba-torsk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kann nämna att di numera även etablerat sig i Flen och tagit över en pizzeria, Boris Bodega heter den numera.

Arne Carlzone

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag är inte helt främmande för att ryssarna kan ha en viss framgång i Thailand.

Finns det bara pengar att hämta så kan nog lokala polischefer och generaler vara sugna på samarbete.

Och är det något ryssarna har fått dom senaste åren så är det pengar, se bara på ökningen av privata jetplan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...