Jump to content
IGNORERAD

Ryska Maffian


Joints

Recommended Posts

Som en parallell kan nämnas att i Kosovo så förekommer inte bara de fd. Jugoslaviska och Ryska gruperingarna utan även Grekisk, Turkisk, Albansk, Italiensk, Bulgarisk, Rumänsk, Georgisk, Iransk, Marocansk, Brittisk, Amerikansk, Colombiansk, Mexikansk, Cubansk, Afgansk, Israelisk, Syrisk, Pakistansk, Indisk, Vitrysk, Baltisk, Fransk, Spansk, Tjetjenisk, Ukrainsk, Kinesisk, Koreansk och till och med Japansk organiserad brottslighet representerad.

och så Jönssonligan från Sverige förståss.

[move]Privatspanaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jocko53

    12

  • Odin

    10

  • ban99arne

    9

  • Joints

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Exactemente Herr Bacon, även Jönsson-ligan har ju insett att det finns flis att hämta i Thailand.

Dynamit-Harry bestämmer det mesta numera i Hua Hin.

[move]

Fd skolpolisen Arne

[/move]

Och Vanheden härjar i Pattis.

Jag ser honom varje dag - överallt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och Vanheden härjar i Pattis.

Jag ser honom varje dag - överallt.

:D

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Farang, Jag har inget att tillägga till det som Macon skrev, har du?

Är inte så insatt i maffiaverksamhet men är väl säkert rätt och riktigt det han skriver. Och jag håller till fullo med om denna mening i sista.

Quote

(även om de inte syns så ofta utåt).

Det är just den grejen, finns många ryssar. och även naturligtvis andra nationaliteter som gör affärer i Thailand. Men så fort det är ryssar så är det ryssmaffian på grund av jag vet inte vad. Beskyddarverksamhet, vapen, droger osv som har med vad vi kallar maffiafasoner att göra. var finns den i Thailand när det gäller ryssarna? Skumma affärer är inte lika med maffia... ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Farang

Det är inte meningen att dom skall synas, deras verksamhet är inte av det slaget.

Och förmodligen är just "skumma affärer" det som dom helst sysslar med.

Den typ av maffia som skildras i film och TV är lite otidsenlig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Att den ryska maffian existerar är det nog ingen som betvivlar. Frågan var hur väl de integrerats i Thailand och där tycker jag mig inte ha fått något riktigt bra svar. Kanske inte så konstigt eftersom det inte är det lättaste att bevisa.

Men precis som Farang så tror jag att en hel del snack om ryska maffian i Pattaya inte är mer än just snack. Ungefär som jag alla de FBI och CIA agenter man har hört talas om i Bangkok. Borde finnas flera tusen av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Joints

Ja att dom finns i Thailand vet man ju, men om dom mest semestrar eller gör "affärer"  i stor skala är svårt att veta.

Kanske penningtvätt kan vara aktuellt?

Vad det gäller olika länders polis och agent närvaro kan den ju bero på samma orsak som att reportrar

ifrån TV, Tidningar och radio gillar att vara i Thailand oavsett vilket land i Asien dom ska rapportera om.

Nämligen att det är behagligare att vistas där än på dom platser dom ska skriva och rapportera om.

Sen finns det nog en och annan som utger sig för att ha ett spännandr jobb och skryter om det i baren.

Men mycket storys har man ju hört med åren.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Lover.

Maffia i Thailand är = polisen. Dom har kontrollen och låter ingen annan konkurera.

Penningatvätt??? Du får inte föra ut kapital ur Thailand utan papper på att du fört in summorna först!!!

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Isaan Lover.

Maffia i Thailand är = polisen. Dom har kontrollen och låter ingen annan konkurera.

Penningatvätt??? Du får inte föra ut kapital ur Thailand utan papper på att du fört in summorna först!!!

Däremot så går det utan problem att köpa ädla stenar och guld för i stort sett hur mycket som helst ett litet rör med safirer kan vara värt stora pengar utan att det granskas på vägen ut från Thailand, det är bara ett exempel på hur detta görs!

Som jag skrev i mina inlägg tidigare så agerar inte de olika kriminella organisationerna självständigt i Thailand (eller andra länder med en stark inhemsk brottslighet), utan i kombination med t.ex. korrumperade poliser, politiker och lokal "maffia".

Fram till och med den finansiella krisen så pratades det även mycket om skalbolag i kombination med hus/hotell och condo-byggen i Thailand i dessa kriminella kretsar och att den Thailänska lagstiftningen i kombination med en ovana av att denna typ

av brott var mycket fördelaktig för de aktörer som gick in först i denna typ av verksamhet.

Hur det sedan har blivit med den saken idag vet jag inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Mancon

Jag har ju träffat och jobbat åt en del maffia folk ifrån olika länder p.g.a att dom ofta äger och flyger privata jetplan.

Och min erfarenhet är att dom vet vad dom gör, och sällan etablerar sig utan att ha pengar att hämta.

Så något pysslar dom nog med i Thailand också.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Däremot så går det utan problem att köpa ädla stenar och guld för i stort sett hur mycket som helst ett litet rör med safirer kan vara värt stora pengar utan att det granskas på vägen ut från Thailand, det är bara ett exempel på hur detta görs!

Som jag skrev i mina inlägg tidigare så agerar inte de olika kriminella organisationerna självständigt i Thailand (eller andra länder med en stark inhemsk brottslighet), utan i kombination med t.ex. korrumperade poliser, politiker och lokal "maffia".

Fram till och med den finansiella krisen så pratades det även mycket om skalbolag i kombination med hus/hotell och condo-byggen i Thailand i dessa kriminella kretsar och att den Thailänska lagstiftningen i kombination med en ovana av att denna typ

av brott var mycket fördelaktig för de aktörer som gick in först i denna typ av verksamhet.

Hur det sedan har blivit med den saken idag vet jag inte!

Hej

Penningstvätt . att köpa guld och ädelstenar är inte penningstvätt, du saknar fortvarande papper på, var du fick pengarna till att köpa

guldet eller ädelstenarna.

Skal bolags affärer är inte heller så lyckade med svarta pengar,eftersom den alltid eller oftast leder till diskussion och granskning

av alla papper.

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, ryska maffian köper upp allt guld för att plombera sina tänder, därav det höga guldpriset just nu.

Fd skolpolisen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Däremot så går det utan problem att köpa ädla stenar och guld för i stort sett hur mycket som helst ett litet rör med safirer kan vara värt stora pengar utan att det granskas på vägen ut från Thailand, det är bara ett exempel på hur detta görs!

Men det är väl inte pengartvätt?

För om de skall sälja de ädla stenarna i annat land så får de pengar igen som det inte finns papper på var de kommer ifrån så då är de tillbaks på ruta ett!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte, men jag är helt säker på att det är nått skumt i alla fall.

[move]

Privatspanaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad det gäller olika länders polis och agent närvaro kan den ju bero på samma orsak som att reportrar

ifrån TV, Tidningar och radio gillar att vara i Thailand oavsett vilket land i Asien dom ska rapportera om.

Nämligen att det är behagligare att vistas där än på dom platser dom ska skriva och rapportera om.

Mvh Isan Lover

Det här är en ren spekulation men jag tror inte att RPS hade betalt den svenska polisen Annethe Ahlenius lön ifall hon hade åkt till USA istället för Thailand som det förmodligen står i hennes arbetsbeskrivning. Tror du att hon åkte till Thailand på ren chans eftersom klimatet är behagligt?

I min arbetsbeskrivning står det att jag ska täcka Thailand och syostasien. Kunde ju givetvis slagit ner mina bopålar bland risfälten i Nakhon Nowhere men eftersom jobbet i sig kräver tillgång till bra kommunikationer så blev det Bangkok.

Kunde valt Pattaya också men tycker inte om det stället, Phuket hade också varit ett alternativ men jag tycker det är för dyrt att leva där. Men jag valde inte Thailand för klimatet, jag valdes av min arbetsgivare för mina kunskaper och erfarenheter från området.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om IL återigen trampat Bangkoknomenklaturan på den ömma tån ..

Fler som vet hur det eg går till

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Penningstvätt . att köpa guld och ädelstenar är inte penningstvätt, du saknar fortvarande papper på, var du fick pengarna till att köpa

guldet eller ädelstenarna.

Skal bolags affärer är inte heller så lyckade med svarta pengar,eftersom den alltid eller oftast leder till diskussion och granskning

av alla papper.

M.V.H

Jocko

Om jag nu har förstått detta rätt och inte fått det helt om bakfoten, så är det just på grund av att man kan muta olika personer som handhar dessa olika papper som Thailand är så interessant i dessa kretsar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har rätt i det du säger, men en skal affär är att tömma ett bolag på sina tillgångar,

och sedan göra sig av med resten, och du förstår att i det läget lägga svartapengar i potten  :kort:

Har du skattade och vita pengar så  funkar det helt ok, i länder som Thailand så har inte lagstiftningen

hunnit i kapp verkligheten, men svartapengar  det funkar inte, jag hoppas att vi är eniga.

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Sirikit fick ju en uppmaning av Putin att krya på saj när hon vart krasslig  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Kan man inte satsa sina "maffiapengar" i att köpa hotell och andra turistanläggningar i bolagsform, och på det sättet få dom vita?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Kan man inte satsa sina "maffiapengar" i att köpa hotell och andra turistanläggningar i bolagsform, och på det sättet få dom vita?

Mvh Isan Lover

Det verkar jobbigt. Varför inte bara måla dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört från en mycket uppsatt källa inom skolpolisväsendet att ryssarna köpt upp di flesta tvättinrättningarna i Thailand och det är inte filsingarna som de ska vaska.

Har även hört att Thaksin eg var ryss.

[move]

KonspirationsteoRetikern Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...