Jump to content
IGNORERAD

Vad händer i Jomtien


soi covboy

Recommended Posts

Vi hade kommit överens om en summa på telefon, men dök aldrig upp. Efter det fick jag kontakt på PM då du sa att du ej vågade hit för här satt här sitter många NORr och du var rädd för STRYCK.

Skickat från min N5206 via Tapatalk

MPRe

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    45

  • Soengsang

    26

  • Tommy

    22

  • kitungmakmak

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev rolba:

Skuld?

 

Ska man betala för en månad när man tvingas hem pga sjukdom?

Nu vet jag inte mycket om denna affär men har du åkt hem till Sverige (antar jag) pga sjukdom så måste du ju på något sätt ha chekat ut, då borde du väl ha medelat "Maitan" att du måste avbryta din semester och göra upp om resterande pris.

Det kan ju även vara så att du blev akut sjuk och måste först uppsöka läkarvård i Thailand och därefter åkte  direkt hem till Sverige.

I detta hall borde du väl i efterhand kontakta "Maitan" och göra upp.

Om du däremot blev sjuk i Sverige och då inte kunde genomföra resan så borde väll du/någon närstående medelat "Maitan" om läget och hur ni skulle kunna lösa problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Såvitt jag vet finns det ingen försäkring som täcker utebliven vistelse på ett gästhus i Jomtien.

 

BTT

En vanlig hemförsäkring/reseförsäkring täcker upp detta vid sjukdom/olycka, upp till 10 dagar med ett max om 1000kr per person.

 

Det kallas outnyttjad aktivitet. Den skall vara bokad och betald. Kvitton bifogas anmälan.

 

Mer och mer uppenbart att du inte ens rest till Thailand eller ens haft en försäkring.

En omskrivning av laga förfall. ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Såvitt jag vet finns det ingen försäkring som täcker utebliven vistelse på ett gästhus i Jomtien.

 

BTT

Jodå samvetsförsäkring skulle va kul att se Dina sjukkvitton samt stämplarna i passet för in/utresa i Thailand ??

Väntar på lite bilder men antagligen har Du tappat passet & blivit bestulen på kvittona från Dina sjukbesök ?!?!?!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

 

 

Självklart ska du betala, åtminstone några nätter. Det var ju du som blev sjuk och då täcks det av din försäkring. Reser du utan försäkring så är det bara att betala ur egen ficka.

Reser man inte alls, så kan man åtminstone avboka boendet i god tid, blir man sjuk får man väl kontakta Maitan och säga det,

3 timmar sedan, skrev maitan2:

MPRe

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Rädd för stryk av MPRare... sjuk i huvet låter det som.

Att inte våga, är feghet, inte sjukdom...

Har det någonsin blivit handgemäng på Maitans, pga MPR?

 

Och om BTT inte vågar träffa nån från MPR, så är det väldigt onödigt att utlysa MPR-träffar eller boka nåt på Maitans, som ju är välkänt på forat...

Min diagnos kvarstår.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev maitan2:

Vi hade kommit överens om en summa på telefon, men dök aldrig upp. Efter det fick jag kontakt på PM då du sa att du ej vågade hit för här satt här sitter många NORr och du var rädd för STRYCK.

Skickat från min N5206 via Tapatalk

 

Stämmer bra det faktiskt eftersom jag själv blev hotad till livet på forumet men det var inte därför jag uteblev även om det var väldigt otrevligt att bli mordhotad.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Stämmer bra det faktiskt eftersom jag själv blev hotad till livet på forumet men det var inte därför jag uteblev även om det var väldigt otrevligt att bli mordhotad.

 

BTT

 

Av vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
19 minuter sedan, skrev knasen:

 

Av vem?

 

En okänd "beundrare" 

 

Har mina aningar om vem det var men väljer att ligga lågt eftersom personen uppenbarligen är riktigt sjuk mentalt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

En okänd "beundrare" 

 

Har mina aningar om vem det var men väljer att ligga lågt eftersom personen uppenbarligen är riktigt sjuk mentalt.

 

BTT

Va Det Du Själv ?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev rolba:

Eller en tandvårdsförsäkring :big_smile:

Han skulle ta en pannbensförsäkring när han liks är på g.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

555, en fredagstråd på en tisdag. Tja, vafan... ;)

Mait kommer inte att göra dig illa, och fixar du skulden så är allt glömt.

SC däremot är en hemsk person, men lätt att kuta ifrån om han inte är motorburen - så honom ska du inte reta upp. *ironi*

 

Så BTT, fixa en storslagen MPR-träff hos maitan och gör det när jag är i landet åxå. Damer behöver du inte ens fixa då sötnos ligger tvärs över gatan om man är lite lat.

Då har jag krypavstånd "hem" åxå, naklua ligger nästan i en annan världsdel i förhållande till soi 2.

 

Dessutom gillar vännen Khan så jag har tillåtelse att gå till maitans ställe ensam om jag så vill. Annars får jag inte gå nånstans utan "övervakning".

 

Så, kom igen nu BTT, tredje gången gillt eller vad man nu säger, men gör det när jag är i Thailand - så sugen på att träffa mannen, myten legenden. Oj vad jag fick dejavu nu... jag har nog skrivit detta tidigare.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
On 5/10/2016 at 15:40, skrev B747:

Och hur ser det ut på Maitans? Dåligt med bilder därifrån nu.

 

Du har inte missat något, du har sett bilderna förut men det var väl några nya ansikten.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Du har inte missat något, du har sett bilderna förut men det var väl några nya ansikten.

 

Tja det är ju samma gubbar som sitter där och häckar år ut och år in.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tja det är ju samma gubbar som sitter där och häckar år ut och år in.

 

BTT

Det är faktiskt det som kännetecknar bra ställen, folk som återkommer.

För övrigt har du tidigare sjunkit så lågt att du själv hotat folk på forumet med slagträn.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

555, en fredagstråd på en tisdag. Tja, vafan... [emoji6]

Mait kommer inte att göra dig illa, och fixar du skulden så är allt glömt.

SC däremot är en hemsk person, men lätt att kuta ifrån om han inte är motorburen - så honom ska du inte reta upp. *ironi*

 

Så BTT, fixa en storslagen MPR-träff hos maitan och gör det när jag är i landet åxå. Damer behöver du inte ens fixa då sötnos ligger tvärs över gatan om man är lite lat.

Då har jag krypavstånd "hem" åxå, naklua ligger nästan i en annan världsdel i förhållande till soi 2.

 

Dessutom gillar vännen Khan så jag har tillåtelse att gå till maitans ställe ensam om jag så vill. Annars får jag inte gå nånstans utan "övervakning".

 

Så, kom igen nu BTT, tredje gången gillt eller vad man nu säger, men gör det när jag är i Thailand - så sugen på att träffa mannen, myten legenden. Oj vad jag fick dejavu nu... jag har nog skrivit detta tidigare.

Exakt kom igen nu Brodern! Ordna En rejäl träff hos Maitan! Boka Ragson till underhållningen också!

Jag lovar att komma också, så vi blir några Jomtien Pattaya rävar som dyker upp så värd och trubadur slipper gå i konkurs.

Början av november låter bra, jag drar ner midsommar också men det är kanske lite tidigt och för lite folk.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Skuld?

 

Ska man betala för en månad när man tvingas hem pga sjukdom?

 

BTT

Det du är skyldig, sen, om du kan bevisa för ditt försäkringsbolag att du betalt och att du dessutom, faktiskt varit sjuk så får du tillbaka pengarna av bolaget...

Och hur svårt det är att fixa ett sjukintyg av en läkare i Thailand, det har du ingen aning om, men jag lovar att det är enkelt.

Men det kräver ju som flera redan sagt att du faktiskt rest, nåt som ditt försäkringsbolag lätt kan kolla...

19 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag kan skicka ner dom där 100 bahten jag har liggande i nåt skåp.)

 

BTT

Att du är sjukligt snål och gniden har redan framgått, i otaliga inlägg från dej genom åren, men detta tar priset, erbjuda 100, när skulden antagligen ligger på 19000!

18 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Såvitt jag vet finns det ingen försäkring som täcker utebliven vistelse på ett gästhus i Jomtien.

 

BTT

Inte om ingen godtagbar anledning att betala ut nånting föreligger, mytomani, är inte direkt nån sjukdom, ingen akut iaf.

Så om du bokade bara för att verka häftig (för dej själv) så år du vackertt betala eller leva med skammen.

16 timmar sedan, skrev maitan2:

Vi hade kommit överens om en summa på telefon, men dök aldrig upp. Efter det fick jag kontakt på PM då du sa att du ej vågade hit för här satt här sitter många NORr och du var rädd för STRYCK.

Skickat från min N5206 via Tapatalk

NORr... Betyder antagligen MPRare?

16 timmar sedan, skrev maitan2:

MPRe

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Tänkte väl det, så han vågade inte för att han var rädd för lite pisk?

Knappast en sjukdom? Och om man som jag väljer att lita på Maitan istället för storlögnaren BTT, så är det tydligt att BTT aldrig var sjuk, inte ens om han råkade vara i Thailand...

Och därför bör betala för att Mait höll ett rum reserverat, som han annars kunde hyrt ut, hur mycket BTT kommit överens om att betala vet bara han och Mait.

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Stämmer bra det faktiskt eftersom jag själv blev hotad till livet på forumet men det var inte därför jag uteblev även om det var väldigt otrevligt att bli mordhotad.

 

BTT

Har väldigt svårt att tro nån som bara ljuger och skrävlar, en mytoman, helt enkelt!

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

En okänd "beundrare" 

 

Har mina aningar om vem det var men väljer att ligga lågt eftersom personen uppenbarligen är riktigt sjuk mentalt.

 

BTT

Bullshit? Antagligen.

2 timmar sedan, skrev svampen:

Va Det Du Själv ?????

:XD: Säkert!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tommy:

Det du är skyldig, sen, om du kan bevisa för ditt försäkringsbolag att du betalt och att du dessutom, faktiskt varit sjuk så får du tillbaka pengarna av bolaget...

Och hur svårt det är att fixa ett sjukintyg av en läkare i Thailand, det har du ingen aning om, men jag lovar att det är enkelt.

Men det kräver ju som flera redan sagt att du faktiskt rest, nåt som ditt försäkringsbolag lätt kan kolla...

Att du är sjukligt snål och gniden har redan framgått, i otaliga inlägg från dej genom åren, men detta tar priset, erbjuda 100, när skulden antagligen ligger på 19000!

Inte om ingen godtagbar anledning att betala ut nånting föreligger, mytomani, är inte direkt nån sjukdom, ingen akut iaf.

Så om du bokade bara för att verka häftig (för dej själv) så år du vackertt betala eller leva med skammen.

NORr... Betyder antagligen MPRare?

Tänkte väl det, så han vågade inte för att han var rädd för lite pisk?

Knappast en sjukdom? Och om man som jag väljer att lita på Maitan istället för storlögnaren BTT, så är det tydligt att BTT aldrig var sjuk, inte ens om han råkade vara i Thailand...

Och därför bör betala för att Mait höll ett rum reserverat, som han annars kunde hyrt ut, hur mycket BTT kommit överens om att betala vet bara han och Mait.

Har väldigt svårt att tro nån som bara ljuger och skrävlar, en mytoman, helt enkelt!

Bullshit? Antagligen.

:XD: Säkert!

 

MVH Tommy

Mait har ett litet hotell och har haft det länge är han så klok att om inte en kommer innan två dagar kan han väl hyra ut det kan ju inte stå tomt en mån och sen komma och gnälla

Över utebliven hyra förstår att han ska sälja och att ingen vill köpa. Ingen lever ju på en bar, även i Thai på att ha tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
52 minuter sedan, skrev Boa52:

Mait har ett litet hotell och har haft det länge är han så klok att om inte en kommer innan två dagar kan han väl hyra ut det kan ju inte stå tomt en mån och sen komma och gnälla

Över utebliven hyra förstår att han ska sälja och att ingen vill köpa. Ingen lever ju på en bar, även i Thai på att ha tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

Du menar alltså om man inte kommit till sitt bokade rum två dagar innan man har bokat så ska hotellet hyra ut det till någon annan ?????????????????

 

Ja jävlar vad smart ;)

Detta begrep jag absolut ingenting av:  tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

Förklara gärna

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du menar alltså om man inte kommit till sitt bokade rum två dagar innan man har bokat så ska hotellet hyra ut det till någon annan ?????????????????

 

Ja jävlar vad smart ;)

Detta begrep jag absolut ingenting av:  tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

Förklara gärna

 

Det är ingen ide att försöka begripa. Jag har gett upp i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Mait har ett litet hotell och har haft det länge är han så klok att om inte en kommer innan två dagar kan han väl hyra ut det kan ju inte stå tomt en mån och sen komma och gnälla

Över utebliven hyra förstår att han ska sälja och att ingen vill köpa. Ingen lever ju på en bar, även i Thai på att ha tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

5-6 Pripps 7,2% ikväll?

Eller är du bara korkad?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du menar alltså om man inte kommit till sitt bokade rum två dagar innan man har bokat så ska hotellet hyra ut det till någon annan ?????????????????

 

Ja jävlar vad smart ;)

Detta begrep jag absolut ingenting av:  tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

Förklara gärna

 

Antagligen termiter i skallen, eller en massa fulöl...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du menar alltså om man inte kommit till sitt bokade rum två dagar innan man har bokat så ska hotellet hyra ut det till någon annan ?????????????????

 

Ja jävlar vad smart ;)

Detta begrep jag absolut ingenting av:  tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

Förklara gärna

 

Okej jag skrev fel menar efter två dagar men så långt kan du inte tänka, bara läsa

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tommy:

5-6 Pripps 7,2% ikväll?

Eller är du bara korkad?

 

MVH Tommy

Dricker aldrig öl som är 7,2% fy f-n va dåligt. Det är ju vad vi ser på foton 3-4 fyllgubbar som sitter där, blir väl inga pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

Mait har ett litet hotell och har haft det länge är han så klok att om inte en kommer innan två dagar kan han väl hyra ut det kan ju inte stå tomt en mån och sen komma och gnälla

Över utebliven hyra förstår att han ska sälja och att ingen vill köpa. Ingen lever ju på en bar, även i Thai på att ha tre- fyra fyll gubbar som sitter där och äter en macka helst inte om man inte är??????

[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Ok....det med komma 2 dagar före man kommer, kan du utveckla det?

Och det med att "äta en macka helst inte om man är" ?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Dricker aldrig öl som är 7,2% fy f-n va dåligt. Det är ju vad vi ser på foton 3-4 fyllgubbar som sitter där, blir väl inga pengar

Så, Arbogas 10% då?

Sov gott!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...