Jump to content
IGNORERAD

Vad händer i Jomtien


soi covboy

Recommended Posts

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

emoji23.pngemoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Ok....det med komma 2 dagar före man kommer, kan du utveckla det?

Och det med att "äta en macka helst inte om man är" ?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Läs mera gubbe så förstår du kanske men och jag tar det en gång till. Skrev fel när jag skrev före menade 2 dar efter men sån fantasi har ni inte att ni fattar det. Är man en duktig barägare har man kunder eller hur och som det har gnällts på förut, feta bara överkroppar på fyllgubbar som sitter och äter en macka där? en öl, macka 130 Bth inte blir man rik på såna. Jag skulle inte sätta mej där och äta när det förmodligen finns trevligare ställen Om baren var välbesökt vore det väl inte svårt att sälja om man inte begär ett överpris. Har inte varit där, ringde bara dit en gång och frågade efter en man, F-n vad han svor åt mej, jag skulle för F-n inte ringa dit, trevlig kille

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    45

  • Soengsang

    26

  • Tommy

    22

  • kitungmakmak

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Läs mera gubbe så förstår du kanske men och jag tar det en gång till. Skrev fel när jag menade före men sån fantasi har ni inte att ni fattar det. Är man en duktig barägare har man kunder eller hur som det har gnällts på förut, feta bara överkroppar på fyllgubbar som sitter och äter en macka där? en öl 130 Bth inte blir man rik på såna. Jag skulle inte sätta mej där och äta när det förmodligen finns trevligare ställen Om baren var välbesökt vore det väl inte svårt att sälja om man inte begär ett överpris. Har inte varit där, ringde bara dit en gång och frågade efter en man, F-n vad han svor åt mej, jag skulle för F-n inte ringa dit, trevlig kille

Hur många Arboga 10% har du trattat i dej nu?

Du kanske gör bäst i att svara när huvudvärken släppt, nån gång efter lunch imorgon!

Dags att du nannar kudden lille vän!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev apknug:

Exakt kom igen nu Brodern! Ordna En rejäl träff hos Maitan! Boka Ragson till underhållningen också!

Jag lovar att komma också, så vi blir några Jomtien Pattaya rävar som dyker upp så värd och trubadur slipper gå i konkurs.

Början av november låter bra, jag drar ner midsommar också men det är kanske lite tidigt och för lite folk.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

 

Jag lovar att åtminstone hälsa på hos maitans i november men boendet får bli hos Stefans.

 

Jag vill inte springa gatlopp mellan maitan och hans gubbar varenda gång jag ska gå ut och in.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Läs mera gubbe så förstår du kanske men och jag tar det en gång till. Skrev fel när jag skrev före menade 2 dar efter men sån fantasi har ni inte att ni fattar det. Är man en duktig barägare har man kunder eller hur och som det har gnällts på förut, feta bara överkroppar på fyllgubbar som sitter och äter en macka där? en öl, macka 130 Bth inte blir man rik på såna. Jag skulle inte sätta mej där och äta när det förmodligen finns trevligare ställen Om baren var välbesökt vore det väl inte svårt att sälja om man inte begär ett överpris. Har inte varit där, ringde bara dit en gång och frågade efter en man, F-n vad han svor åt mej, jag skulle för F-n inte ringa dit, trevlig kille

 

Ja din fantasi snurrar på ordentligt. Du kör bara med "förmodligen"-tänk, men har inga konkreta svar. Tack för att du visar upp det till allmän display. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag lovar att åtminstone hälsa på hos maitans i november men boendet får bli hos Stefans.

 

Jag vill inte springa gatlopp mellan maitan och hans gubbar varenda gång jag ska gå ut och in.

 

BTT

Härligt att du kommer ner, bara jag inte är i kambodja då... (har inte resplanen klar än).

 

Men gatlopp är väl att ta i, nån liten vätskepaus på vägen ut ser jag det mer som om jag har tid för en chang. Trevligt som sjutton, och har jag tur så får jag snacka lite med mait åxå.

 

Nåt jag funderar på vart jag kan hitta osv löser han utan att blinka. Och jag har frågat om allt från mat till säkringar (el grejjor), han vet om det mesta i närheten.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev Boa52:

Okej jag skrev fel menar efter två dagar men så långt kan du inte tänka, bara läsa

Det rödmarkerade då ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag lovar att åtminstone hälsa på hos maitans i november men boendet får bli hos Stefans.

 

Jag vill inte springa gatlopp mellan maitan och hans gubbar varenda gång jag ska gå ut och in.

 

BTT

Vi är många som hoppas att Stefans tar betalt i förskott.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mera gubbe så förstår du kanske men och jag tar det en gång till. Skrev fel när jag skrev före menade 2 dar efter men sån fantasi har ni inte att ni fattar det. Är man en duktig barägare har man kunder eller hur och som det har gnällts på förut, feta bara överkroppar på fyllgubbar som sitter och äter en macka där? en öl, macka 130 Bth inte blir man rik på såna. Jag skulle inte sätta mej där och äta när det förmodligen finns trevligare ställen Om baren var välbesökt vore det väl inte svårt att sälja om man inte begär ett överpris. Har inte varit där, ringde bara dit en gång och frågade efter en man, F-n vad han svor åt mej, jag skulle för F-n inte ringa dit, trevlig kille

Skrev mitt inlägg ang 2 dagar samtidigt som du förklarade din felskrivning.

På det nämda stället intygar jag att maten är kanon.

40 bht för vatten på rummet suger, samt det andra du skriver har jag också noterat live.

Men det finns ju en anledning till återkommande gäster, samt inte återkommande.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
4 timmar sedan, skrev Tommy:

Vi är många som hoppas att Stefans tar betalt i förskott.

 

MVH

 

Precis, Stefans är inget bra alternativ för BTT!

 

RUMSBETALNING: LÅGSÄSONG (16 April - 15 Okt). Betala vid ankomsten med kontanter eller bankkort. Visa och Mastercard accepteras. Betalning innan ankomst sker till vår bank. -- HÖGSÄSONG (16 Okt - 15 april). Betalning till vår bank om inte annat överenskommits. Vill Ni betala till bank skickar vi information om vårt bankkonto.

 

När han sen hamnar i onåd hos Mai (managern) så inser han att han hamnat ur askan i elden! :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju härligt att folk inte är så långsinta. Många som verka lite kränkta by Proxy här......

Den enda som har anledning att vara lite upprörd håller klokt nog låg profil.

Men MPR är ju MPR (vad skulle det annars vara......)...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev GreenValley:

 

Precis, Stefans är inget bra alternativ för BTT!

 

RUMSBETALNING: LÅGSÄSONG (16 April - 15 Okt). Betala vid ankomsten med kontanter eller bankkort. Visa och Mastercard accepteras. Betalning innan ankomst sker till vår bank. -- HÖGSÄSONG (16 Okt - 15 april). Betalning till vår bank om inte annat överenskommits. Vill Ni betala till bank skickar vi information om vårt bankkonto.

 

När han sen hamnar i onåd hos Mai (managern) så inser han att han hamnat ur askan i elden! :crazy:

 

 

Om du menar den där katoyen så har jag redan blivit lurad på 1500 baht av henom:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Om du menar den där katoyen så har jag redan blivit lurad på 1500 baht av henom:)

 

BTT

Vet inte vem du menar, det var i alla fall inte managern.

När hände detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev GreenValley:

Vet inte vem du menar, det var i alla fall inte managern.

När hände detta?

 

Skulle stanna några timmar på dagen tills flyget gick hem då drog henom till med 1500 baht istället för det vanliga 800 bahts priset.

 

Henom la väl 700 baht i egen ficka.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vad jag vet så saknar väl maitans rum med balkonger?

 

Hos Stefans har man ju tom havsutsikt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

koratbengt

Maitan har  rum med balkong,bor du hos Stefans se till att få ett rum på framsidan så får du havsutsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Om du menar den där katoyen så har jag redan blivit lurad på 1500 baht av henom:)

 

BTT

 

15 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Skulle stanna några timmar på dagen tills flyget gick hem då drog henom till med 1500 baht istället för det vanliga 800 bahts priset.

 

Henom la väl 700 baht i egen ficka.

 

BTT

Så då har du inte blivit lurad på 1500 Baht, utan kanske på 700.

Men egentligen vet du inte om hen (På en Transperson passar  det ganska bra med hen...) lurat dej, eller om hen bara gjort rätt?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
27 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Så då har du inte blivit lurad på 1500 Baht, utan kanske på 700.

Men egentligen vet du inte om hen (På en Transperson passar  det ganska bra med hen...) lurat dej, eller om hen bara gjort rätt?

 

MVH

 

Jag kan alla tricksen i boken

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag kan alla tricksen i boken

 

BTT

Å ändå betalade du  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 minuter sedan, skrev berlitz:

Å ändå betalade du  :D

 

Kändes lite jobbigt att släpa på resväskor bara för att vara några extra timmar på ett annat hotell så jag valde att offra dom där extra 700 bahten fast å andra sidan sparade jag in pengarna på att ta bussen till Suvan.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kändes lite jobbigt att släpa på resväskor bara för att vara några extra timmar på ett annat hotell så jag valde att offra dom där extra 700 bahten fast å andra sidan sparade jag in pengarna på att ta bussen till Suvan.

 

BTT

Jag brukar besöka Maitan när jag har ärende i Jomtien och det kan bli någon gång varje månad, det sitter alltid andra gäster där som jag inte sett förr och de ser inte alkoholiserade ut så det är allt snurr där med olika gäster.Såg en bild på dig upplagd på FB idag,och du är dig lik tycker jag,om nu inte bilden var gammal förstås.Kanske ses i november!

 

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kändes lite jobbigt att släpa på resväskor bara för att vara några extra timmar på ett annat hotell så jag valde att offra dom där extra 700 bahten fast å andra sidan sparade jag in pengarna på att ta bussen till Suvan.

 

BTT

Kan du förklara hur "hen" lurade dej på 1500 Baht, fick hen betalt för "extra service" också?

Har du, ärligt talat bott på Stefans, eller är det google igen?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Skrev mitt inlägg ang 2 dagar samtidigt som du förklarade din felskrivning.

På det nämda stället intygar jag att maten är kanon.

40 bht för vatten på rummet suger, samt det andra du skriver har jag också noterat live.

Men det finns ju en anledning till återkommande gäster, samt inte återkommande.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Du och Ragson tycker jag verkar trevliga killar. Maitan kanske okså är trevlig men inte när jag ringde, skit i det. Om han hade en väl sköt bar med fina intäkter skulle det inte vara svårt att sälj den. Nu vet inte jag utan spekulerar många falanger som har barer i thai har den bara för att kunna dricka och äta gratis ingen tanke på att ha sparade intäkter

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Har du, ärligt talat bott på Stefans, eller är det google igen?

 

I sin lilla bipolära fantasivärld så har han varit överallt, gjort allt, sett allt, kan allt, och gjort alla i LOS.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag kan alla tricksen i boken

 

BTT

 

Menar du denna boken?

http://bfy.tw/5pFl

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så saknar väl maitans rum med balkonger?

 

Hos Stefans har man ju tom havsutsikt.

 

BTT

www.maitans.com

Skickat från min N5206 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...