Jump to content
IGNORERAD

Jul/nyår i Korat?


Guest jfk_68

Recommended Posts

Guest jfk_68

Jag är tidigt ute... men lika bra det.

Jag vet av erfarenhet att det är lite svårt att kontakta och samla folk under de perioder som vi är i Thailand.

Det är flera av oss som bor i Korat med omnejd (ja, ja... du är också välkommen BIGBOSS... fast du tillhör vår nordliga grannprovins) och tänkte nu försöka samla ihop en del av er för en viss kväll.

Eftersom detta bevisligen är det största forumet så borde det också vara stället där det är enklast att samla folk.

Min tanke är att träffas för en matbit, en hel del bira med fortsatta aktiviteter under jul/nyårs-helgerna i år - med respektive fru/flickvän också (bäst för världsfreden).

Inte julafton eller nyårsafton då de flesta har annat planerat... men kanske en mellandag eller strax efter nyår.

Ser på medlemskartan att det redan finns många nålar instuckna i vårt kära Korat.

Jag är nere hela vintern... så för mig passar vilket datum som helst.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Oj... det var ett enormt gensvar.

Hur ska jag klara av att behandla alla dessa... intresserade.  ;D

Och framför allt: var ska vi hitta en tillräckligt stor lokal?

Skämtåsido. några månader har vi ju på oss...  :crazy:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Jfk,

Alla ligger och sover.

Jag klev upp 06:30 här i Bangkok.  :ahh: Ja, jag vet att jag är skadad... :icon_lol:

Jag kan tyvärr inte ansluta till fest i Korat ...Blir Sverige under jul och nyår.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Jfk,

Alla ligger och sover.

Jag klev upp 06:30 här i Bangkok.  :ahh: Ja, jag vet att jag är skadad... :icon_lol:

Jag kan tyvärr inte ansluta till fest i Korat ...Blir Sverige under jul och nyår.

Mvh

Martin

Njae... nu ligger många och sover ja... men tråden var uppe ett dygn med över 40 besökare.

Men, men... kanske inte så många Korat-bor här... än.

06.30... Bangkok... det är ju för fyra timmar sedan om jag räknar rätt.  :o

Själv är jag uppe 18-19 timmar dygn... och jobbar och annat under sommarmånaderna.

I vinter vilar jag... och tar igen all sömnbrist igen - på din sida av klotet.  :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart jfk

Är du nere nu eller är du i svedala, tror att jag åker en sväng omkring mitten av Aug. till Los samt korat.

Men kanske kommer till jan.. också.

mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Självklart jfk

Är du nere nu eller är du i svedala, tror att jag åker en sväng omkring mitten av Aug. till Los samt korat.

Men kanske kommer till jan.. också.

mvh

Nerike

I Sverige fram till oktober/november (inte bestämt datum än) och sedan 4-6 månader i Korat.

Då återkommer vi i vinter om detta...  8)

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Det skulle ha varit trevligt att träffa lite svenskar i Korat men då är jag som det ser ut inte där, tyvärr. Har hittat några roliga ställen men behöver absolut fler och trevligt sällskap är ju aldrig fel. Hoppas att det kan bli vid annat tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi planerar att vara i LOS i jul/nyår men vet i dagsläget inte om det är i Korat vi befinner oss, men i så fall återkommer jag gärna.

BBJ

(Ps var det mig du åsyftade med BIGBOSS??)

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry  :rolleyes3: såg just att det fanns en annan BIGBOSS vv bortse från mitt PS  :fan1:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr jfk tror inte vi är nere över jul/nyår

men vi kanske hinner tömma nåra flaskor Hong Thong före jul :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Tyvärr jfk tror inte vi är nere över jul/nyår

men vi kanske hinner tömma nåra flaskor Hong Thong före jul :thumbsup:

Synd.

Ja, vi lär hinna skåla och annat både före och efter jul... både i Sverige och Thailand.

Jag är snart tillbaka i livet... typ... här i Sverige. För mycket jobb just nu.

Återkommer för en besiktning av poolen vilken vecka som helst... snart...  8)

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Oj... det var ett enormt gensvar.

Hur ska jag klara av att behandla alla dessa... intresserade.  ;D

Och framför allt: var ska vi hitta en tillräckligt stor lokal?

Skämtåsido. några månader har vi ju på oss...  :crazy:

/jfk

Vi fattiglappar har inte råd :icon_redface: . Och om vi skulle ha råd då har vi inte tid. Planerar att komma ner i April (kanske). Allt beroende på hur, var och nær jag jobbar.

Skulle vara vældigt skønt att fira jul och nyår i Korat, men just nu samlas det bara pengar till hus och sånt. Sen får man se :-

JFK lirar i en annan division :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Hej!

kul ide :idea2:

Vi planerar att fira Julen hemma i Sverige med släkten för att åka till Thailand 26-27/12(skall boka nästa vecka då jag kommer till Sverige).Sen skall nyåret skålas in i gummans födelseby i Surin(Nong Lek)med släkten där.Kanske vi kan smita iväg någon dag till Korat under besöket i Surin,jag hör av mig när jag vet mer. :thumbsup:

MVH/Caveman

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...