Jump to content
IGNORERAD

Varuhus med "gigantiska" glasdörrar, Koh Samed??


Shovel78

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Shovel78

    15

  • Tallviking

    10

  • Nemo

    7

  • Benriach

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vet nån vart det finns ett varuhus med gigantiska glasdörrar på Koh Samed? Hart varit där sen -97 en till två gånger per år men kan inte komma på vart detta varuhus är. Tänkte då närmast på farmen-Jockes olycka nu senast http://www.expressen.se/noje/tv-profilen-jag-tankte-att-jag-skulle-do/ 

Troligen var det på Koh Samui. Enda "Varuhuset" jag kan tänka mig på Koh Samet är 7/11-butiken i samhället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen var det på Koh Samui. Enda "Varuhuset" jag kan tänka mig på Koh Samet är 7/11-butiken i samhället

Varför ta en speedboat till fastlandet? Bangkok hospital finns på ön samt flyg evakuering till Bangkok om nödvändigt. Lanta kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen var det på Samed eftersom nollan for till Pattaya och ett sjukhus där. Men där tyckte han det inte va bra och ville hem, snyft snyft. Troligen va han så full och sprang igenom dörren på 7-11 på högra sidan mot stranden. Den dörren går lite långsammare jämfört med den på det nyare 7-11 mittemot. Vicken sopa :sick:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen var det på Samed eftersom nollan for till Pattaya och ett sjukhus där. Men där tyckte han det inte va bra och ville hem, snyft snyft. Troligen va han så full och sprang igenom dörren på 7-11 på högra sidan mot stranden. Den dörren går lite långsammare jämfört med den på det nyare 7-11 mittemot. Vicken sopa :sick:

?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ta en speedboat till fastlandet? Bangkok hospital finns på ön samt flyg evakuering till Bangkok om nödvändigt. Lanta kanske?

"Först till kvarn får mala", i det här fallet olycksplatsen bestämmer kanske vilket sjukhus det blir.  Funkar så på många ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte sett farmen, men nolla och sopa om någon som har skadat sig rejält känns sådär.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag ta det på norrlänska?

Då tar det hela dagen innan duuu ääär       fäärdiiiig

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Då tar det helad dagen innan duuu ääär       fäärdiiiig

Prexis, det var tanken. Så det går in liksoooom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte sett farmen, men nolla och sopa om någon som har skadat sig rejält känns sådär.

Jag har inte heller sett Farmen, men springer man igenom gigantiska glasdörrar som inte finns är man en nolla och en sopa, så de så.

Fast å andra sidan ska man ju inte tro allt som skrivs. 

Ändrades av Shovel78
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, man ska absolut inte tro allt som skrivs. Men att springa in i ett glasklart fönster är han inte den första att göra herr spade.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

"Först till kvarn får mala", i det här fallet olycksplatsen bestämmer kanske vilket sjukhus det blir.  Funkar så på många ställen.

Det finns 5 sjukhus på Samui, man kan nå vilket som helst av dom i löpet av 30 min.Varför skulle han ta en speedboat till Donsak i 45 min för 2 timmars vidare ambulansfärd till Thaksin hospital?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom till Kho Samet sent den 3/12. På morgonen 4/12 c:a kl.8-9 kom en öppen taxiambulans med sirenerna på från stranden men en person liggande i mitten. Det som syntes var ett par nakna fötter och en underkropp som var insvept i en sarong. Jag var då i höjd med restaurangen Chili innan 7/11 på väg ner till stranden.

När hände detta egentligen, vilken dag, fm. eftm.?

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, man ska absolut inte tro allt som skrivs. Men att springa in i ett glasklart fönster är han inte den första att göra herr spade.

Beror på hur full man är vid tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom till Kho Samet sent den 3/12. På morgonen 4/12 c:a kl.8-9 kom en öppen taxiambulans med sirenerna på från stranden men en person liggande i mitten. Det som syntes var ett par nakna fötter och en underkropp som var insvept i en sarong. Jag var då i höjd med restaurangen Chili innan 7/11 på väg ner till stranden.

När hände detta egentligen, vilken dag, fm. eftm.?

Kanske det var nollan/sopan då? Media uppger inget datum för skadan. Sen påstår nollan/sopan att kroppspulsådern gick av. Har för mig att den inte finns i ett underben utan heter där arteria illiaca, men va faan vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Changnoi:

 Bli inte upprörd över mitt ordval av denna "Farmen Jocke". Jag har bara en personlig avsky för pseudokändisar som vill bli nyhetsstoff genom att göra bort sig i dokusåpor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns 5 sjukhus på Samui, man kan nå vilket som helst av dom i löpet av 30 min.Varför skulle han ta en speedboat till Donsak i 45 min för 2 timmars vidare ambulansfärd till Thaksin hospital?

Nej jag har ingen aning. jag bara tänkte om det sjukhusets transportbil (ambulans) kom först till platsen och bestämde därmed vart han skull forslas, så brukar det funka här i alla fall. Fast med de avstånden du nämner, så verkar ju inte det så logiskt heller. Kanske han hade en försäkring som gällde på det sjukhuset?  :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sprang han genom rutan, när han lämnade 7/11, hade han snattat eller stulit nåt?  Det normala är väl att man går ut och då kan man ju inte få sådana skador som han fick.

Link to comment
Dela på andra sajter

En olycka kan väl alla råka ut för, eller hur? Alla av oss har råkat ut för diverse olyckor och säkerligen har många utav oss varit betydligt klantigare än Jocke.

F.ö. så hände det på Koh Samet så det där med gigantiska glasdörrar får vi väl ta med en nypa salt. Han befinner sig på Bangkok Hospital i Pattaya där han opererats och väntar på att få flyga hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sprang han genom rutan, när han lämnade 7/11, hade han snattat eller stulit nåt?  Det normala är väl att man går ut och då kan man ju inte få sådana skador som han fick.

Han kanske sprang in till 7/11? Kanske va på vippen att bli 14:00 och stopp på alkoholförsäljningen fram till 17:00?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske sprang in till 7/11? Kanske va på vippen att bli 14:00 och stopp på alkoholförsäljningen fram till 17:00?

Haha, bra teori men......

 

De hade gigantiska panoramadörrar i glas, och

när jag skulle gå ut

såg jag inte att den var stängd utan sprang rakt in i rutan.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Haha, bra teori men......

 

Aj faan, där sket det sig. Har fortfarande inte hajjat var dom gigantiska glasdörrarna finns, eller varuhuset för den delen. Man är ju lite trög av sig. Man får vara glad att man har fast jobb och work permit i LOS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag fortfarande är kvar på Kho Samet så har jag hört mig för hos en del som både har business och är longstay

Det som kommit fram är att det är en svensk som gick igenom en glasdörr och blödde ymnigt! Detta skulle hänt antingen den 2 eller 3 december.

Glasdörren som gick sönder efter svenskens forcerande tillhörde en massagesalong! Så 7 eleven kan avföras som teori för händelsen.

Vilken massagesalong det var vet jag inte men det var någon av de som finns på vägen mellan hamnen och passagen ner till stranden det finns några att välja på men troligt är att det är någon av dem som ligger i mitten av nämnda sträcka.

Och vad jag har sett har ingen gigantiska glasdörrar, förövrigt så finns ju inte några sådana här på ön det vet alla som varit här. 

Nu kommer det naturligtvis bli en del spekulationer.

Ändrades av BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...