Jump to content
IGNORERAD

Fri 90-dagars visum!!!!!!


LungAlahato

Recommended Posts

Dum fråga... om man ska åka i december och bli borta mer än 30 dagar kan man söka redan under denna avgiftsfria tid då ???

Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dum fråga... om man ska åka i december och bli borta mer än 30 dagar kan man söka redan under denna avgiftsfria tid då ???

Chrille

Även om visan är gratis så måste du söka visa som vanligt. Det gör du på ambasad eller Thaikonsulat i Sverige.Du måste även uppvisa bokningsbekräftelse på din biljett.

Du måste ha ett pass som inte äldre än att du har minst 6 mån kvar till utgången av passet på inresedagen skall du vistas i annat land med under din resa så gäller detta datum vid alla gränser . OBS ! Inga undantag ges.

Tevlig resa!!! Det kommer att bli varmt  Akta dig för solen och byt inte öl mot vatten. Ha Ha

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta och byt Pass var 4 år!!! Ingen större mer kostnad!  :rules:

Vid resa mera än 30 dagar, boka en fullbiljett via Thai till Malaysia vi har 90dagar vid inresa!!!

Fullbiljetten kan återbetalas innan avresedagen på ett Thai A Kontor.

Pigge01

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dum fråga... om man ska åka i december och bli borta mer än 30 dagar kan man söka redan under denna avgiftsfria tid då ???

Chrille

Vill påpeka att erbjudande gäller mellan 5.mars och 4.juni om ni läser annonsen ordentligt.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dum fråga... om man ska åka i december och bli borta mer än 30 dagar kan man söka redan under denna avgiftsfria tid då ???

Chrille

Quote

Vill påpeka att erbjudande gäller mellan 5.mars och 4.juni om ni läser annonsen ordentligt.

Ett utfärdat visum är giltigt i 90 dagar

Ska du resa i december så kan du söka visum i september - oktober

90 dagars visum = 60 + 30

Efter 60 dagar måste du göra en förlängning på Immigration i Thailand

Den kostar 1900-2000 bath

Jag tror inte den förlängningen är gratis

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Antager att detta är ett försök att locka ner folk under den kommande lågsäsongen, inte för att vara generösa, utan få ner mer folk under en längre period.

Vad tror ni?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygbiljett 8-10 000 :- SEK

Visum ca 300.-SEK

Även med en thailändsk måttstock så får nog det här "generösa" erbjudandet anses som synnerligen korkat och rent av oförskämt.

Va f*n tror dom om turisternas hjärnkapacitet.

Sätt en stämpel i passet gratis vid ankomsten och skippa ambassadböket!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar.

Om jag förstår det hela rätt så om jag ska åka 2 december så kan jag söka tidigast 2 september..

Alltså måste jag passera passkontrollen innan 90 dagar har gått efter mitt visa godkännande på ambassaden..

Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack för alla svar.

Om jag förstår det hela rätt så om jag ska åka 2 december så kan jag söka tidigast 2 september..

Alltså måste jag passera passkontrollen innan 90 dagar har gått efter mitt visa godkännande på ambassaden..

Chrille

:good:

En annan sak som ambassaden är noga med är att ditt pass måste vara helt

Jag hade en liten skada i mitt pass och det var bara att åka hem igen.

Gå till polisen,ansöka om nytt pass,tillbaka till ambassaden igen.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Stickman påstår i sin krönika att gratiserbjudandet endast gäller single entry visa. WTF?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller endast single entry. Fattar inte vad de håller på med...

Inte f-n tror jag nån reser till Thailand pga gratis visum. Nog behövs det lite bättre erbjudanden.

Inte är det precis så att man blir fattig pga av visumkostnaden.

Staten kunde väl gå in med pengar så Thai airways kunde halvera biljettpriset. Då skulle det hända grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt för idag.

Men det är nog säkrast att kolla med ambassaden först.

TOURIST VISA EXEMPTION IN EFFECT FROM 5TH MARCH

In a bid to promote tourism Thailand is removing the requirement of a tourist visa for all travelers for a period of three months starting from Thursday, 5th March 2009.

The exemption was announced by Tharit Charungvat, Director-General of the Department of Information of the Ministry of Foreign Affairs.

Usually, Thailand gives a Visa On Arrival to citizens of 20 countries for a period not exceeding 15 days, and a visa-free stay for travelers from another 42 countries for up to 30 days.

The new ruling effectively waives the Tourist Visa On Arrival and visitors no longer have to apply for a tourist visa to Thailand at Thai consulates and embassies worldwide.

However those wishing to stay for longer periods will have to apply for a visa before arriving in Thailand. This allows for a stay of up to 60 days and will be free of charge. All foreigners applying for a visa other than a tourist visa must still pay the regular price.

http://www.pattayada...NEWS=0000008574

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Soppköket

Hej !

Kan bara bekräfta det avgiftsfria turistvisumet. Fick tillbaka mitt pass i torsdags från konsulatet i Göteborg. Ansökte om trippel entry och skickade för säkerhets skull med 600kr. Fick tillbaka pengarna med passet samt ett kvitto som talade om att det var gratis.

Tackar så mycket  :great:

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest twin1

Hej där alla! Jag känner mig helt vilsen men jag har iaf fattat att 90 dagar är gratis att få men om man vill stanna längre kan man söka nytt visum i Thailand då ? Eller kan man söka ett visum i swe som gäller för en längre tid ? Och vad är max då ? Och om man börjar jobba i Thailand när man är där kan man söka jobbvisum när man är i Thailand då ? Har jag fattat det rätt att man måste ha en biljett som gåller både fram och tillbaka ? Kan man ex boka från swe till thai och sen bara thai till malysia bara för att det ska se bra ut ?

Mvh mikael "en förvirrad turist som vill stanna ett tag" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mikael,

Om nu Soppköket fick trippel entry så innebär det ju att han kan stanna 270 dagar i Thailand, med undantag av två besök i något grannland var nittionde dag.

Det råder delade meningar om huruvida returbiljett till Sverige behövs vid utresan när man ska stanna så länge.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest twin1

Tack för svaret Herr Chang, men måste retur resan vara från det land man kom ifrån ? kan man bara inte boka en flygresa till malysia eller nått annat grannland ?

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack för svaret Herr Chang, men måste retur resan vara från det land man kom ifrån ? kan man bara inte boka en flygresa till malysia eller nått annat grannland ?

Mvh Mikael

Ja, man tycker ju det. Men då jag aldrig provat själv kan jag inte säga med 100% säkerhet. Kanske bäst att ringa och fråga de flygbolag du ska åka med. I Thailand lär man inte bry sig, har aldrig behövt visa någon returbiljett där vid ankomst.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...