Jump to content
IGNORERAD

Vart i Thailand trivs ni bäst


kenneth073

Recommended Posts

Håller med Leifen, Prachuap e riktigt nice och när vi tröttnar på Hua Hin drar vi oss nog dit.

fd5c7d0eb7e0326744a7e98125859950.jpg

4ec5459509aecf0de7612795f52aa070.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    12

  • ellim63

    8

  • kenneth073

    7

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hua Hin

har köpt en lägenhet i södra Hua Hin. Från balkongen ser jag golfbanan havet och staden. tar alltid en morgon promenad på stranden när solen stiger upp ur havet.

Känner att detta måste vara paradiset på jorden värmen solen havet underbart.  

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Våga dej utanför Patong och lär känna Phuket så finns det många fina pärlor att njuta av, jag gillar Phuket men reser gärna runt och ser mej omkring och träffar vänner.

En dag så ska vi bestämma oss för något ställe att tillbringa pensionen på och just nu ligger nog Phuket bäst till.

Hehe nog har jag vågat mig utanför Patong alltid ,

 

Hade vår bas där i över 10 år ,men när frugans vän flyttade hem till Saraburi så har det inte liksom blivit av med att åka dit igen.

Håller med dig ,Phuket är fantastiskt vackert och när jag tänker på avkopplande semester så är det just PHUKET jag tänker på.

Link to comment
Dela på andra sajter

För strand/sol/bad föredrar jag Krabi och Trang och söderut. I framtiden hoppas jag trivas bäst i längre perioder i Lop Buri, där vi så småningom ska bygga ett litet hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua Hin

har köpt en lägenhet i södra Hua Hin. Från balkongen ser jag golfbanan havet och staden. tar alltid en morgon promenad på stranden när solen stiger upp ur havet.

Känner att detta måste vara paradiset på jorden värmen solen havet underbart.  

Kom bort till matmarknaden på Soi 88 vid 7 tiden, ligger vid 7/11 precis när mam kommit över järnvägen, vi brukar sitta i den södra änden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Här på altan i risbyn trivs jag allra bäst

IMG_5478.thumb.JPG.3cddcfdcf3863b357d334

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Här på altan i risbyn trivs jag allra bäst

IMG_5478.thumb.JPG.3cddcfdcf3863b357d334

Nu är det tuffa tider där, runt + 40c varje dag, ibland mer. :( 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
25 minuter sedan, skrev leifen:

Nu är det tuffa tider där, runt + 40c varje dag, ibland mer. :( 

gott åt dig he he 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
28 minuter sedan, skrev leifen:

Nu är det tuffa tider där, runt + 40c varje dag, ibland mer. :( 

Tur vi ska investera i en värmepump denna gång då ^_^

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är riktigt jäkla varmt.för varmt för mig.

Man orkar ju inget i denna värmen.

Tur att man inte bor här säger jag ,som jag antagligen kommer ta tillbaka efter några dagar hemma.

Var iallfall ner till Jomtien i förrgår .gick in för att träffa maitan men som vanligt när jag kommer in där så var han ju inte på plats .var visst på makro om jag fattade tjejen rätt.

Tänkte åka till naklua nån dag o hälsa på Btt.

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

gott åt dig he he 

Stämmer, här är det som max 33 och frisk bris. :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Det är riktigt jäkla varmt.för varmt för mig.

Man orkar ju inget i denna värmen.

Tur att man inte bor här säger jag ,som jag antagligen kommer ta tillbaka efter några dagar hemma.

Var iallfall ner till Jomtien i förrgår .gick in för att träffa maitan men som vanligt när jag kommer in där så var han ju inte på plats .var visst på makro om jag fattade tjejen rätt.

Tänkte åka till naklua nån dag o hälsa på Btt.

Så det betyder att Maitan inte fått sitt guesthouse sålt än, sist när jag va där så hade han en som va intresserad av att köpa hans guesthouse men det blev tydligen inget av med det.

Synd att han försvann från MPR med sin tråd "MAITANS GUESTHOUSE" det va skoj att följa livet på Soi 2!

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Som khennet sa. I baan

489e003c8b1633c4bfc62bea13d996b8.jpg

Umgås o ha det bra.

cd4ec66374f731375394e12d021fa8a2.jpg

eb0e4204f76c8b0db10db2b7d1337024.jpg

1d732a8394d2bcc420db45df83ae9ab8.jpg

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jerker:

Har trivs jag bäst chum Phae isaan 9275ec7c00b7c20770c4e82b932ec0e9.jpg

7a7df325a76eb14924404c6fc62f3c30.jpg

En bra bok något gott dricka sen sitter man har kopplar av.

385495a363e55218c3998edfebb4c900.jpg

Jesper & Pakusa

 

ser för jäkla mysigt ut! 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev kycklingen:

Här trivs jag 

image.jpg

 

förstår det, vi var ju där första gången förra året o skulle ju dit en sväng förra månaden.....tyvärr blev det inte så men nästa resa så hoppas vi på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev ellim63:

 

förstår det, vi var ju där första gången förra året o skulle ju dit en sväng förra månaden.....tyvärr blev det inte så men nästa resa så hoppas vi på det!

Jag har bara hört gott om er, jag vet bla att din fru var oerhört hjälpsam i köket med att hjälpa/lära On med julmaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på koh Lipe i Jan och det var faktist mycket bättre än jag hade trott, det var min dotter som valde det resmålet, vi tog 1v på Koh Phangan o 3dar på Koh Tao, 1v på Lipe och sen 3dar i BKK.

Lipe var väldigt turistigt och nästan bara svenskar(nordbor) men man såg de bara på kvällarna när man gick på restaurangerna, dagtid fanns det många stränder inom promenadavstånd.

Här en bild från Hotellet vi bodde på(Green Hotel), det var helt ok.

 

ps. lägger in några bilder till.....

ps.2 vi delade minibuss(lipe-Hat Yai) med värdens bästa handbollspelare 1993,Magnus Andersson + familj. Jag sa: jag känner igen dig, men du har ju inget hår idag...... :D

IMG_4938.thumb.jpg.33d540e8528e8fb2976bcIMG_4873.thumb.jpg.cf911e9507ee7295db35eIMG_4892.thumb.jpg.a80fc44e4ac976d296387IMG_4916.thumb.jpg.de36b221b563d5367c09cIMG_4917.thumb.jpg.1a83f52786faaecd98bb0IMG_4919.thumb.jpg.e8d5f486d6bdd07b973b8IMG_4942.thumb.jpg.cc8452ad6a19a6015f8c2IMG_4947.thumb.jpg.82182ae6e63065bec9373

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag var på koh Lipe i Jan och det var faktist mycket bättre än jag hade trott, det var min dotter som valde det resmålet, vi tog 1v på Koh Phangan o 3dar på Koh Tao, 1v på Lipe och sen 3dar i BKK.

Lipe var väldigt turistigt och nästan bara svenskar(nordbor) men man såg de bara på kvällarna när man gick på restaurangerna, dagtid fanns det många stränder inom promenadavstånd.

Här en bild från Hotellet vi bodde på(Green Hotel), det var helt ok.

 

ps. lägger in några bilder till.....IMG_4938.thumb.jpg.33d540e8528e8fb2976bcIMG_4873.thumb.jpg.cf911e9507ee7295db35eIMG_4892.thumb.jpg.a80fc44e4ac976d296387IMG_4916.thumb.jpg.de36b221b563d5367c09cIMG_4917.thumb.jpg.1a83f52786faaecd98bb0IMG_4919.thumb.jpg.e8d5f486d6bdd07b973b8IMG_4942.thumb.jpg.cc8452ad6a19a6015f8c2IMG_4947.thumb.jpg.82182ae6e63065bec9373

 

visst finns det otroligt mycket sevärt o många upplevelser att upptäcka i "Vårat Thailand" :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har ingen favorit, BKK är lite jobbig tycker jag dock. Och Isaan kan vara för lugnt, mest tycker jag om att kunna flytta på mig om jag så vill utan större problem.

Men några veckor med kycklingarna, eller med myset i Jomtien ligger högt på listan just nu - kan ändra sig ganska snabbt.

 

Strandliv är väl inte ett måste, men kan vara kul ett tag. Kallt gillar jag inte alls, men det var ganska kul efteråt på nåt vis att konstatera att det kan vara kallt där åxå. Är nog kontrasterna som är bäst, en vecka med stadsliv och en annan med att filura på om jag överlever nästa besök på dasset utan en balanspinne eller vart jag kan köpa batterier till pannlampan så jag i alla fall ser var jag sätter fötterna på väg till "dasset".

 

Samma som jag gillar i Sverige, dra till stugan och leva lite vildmarksliv med utedass eller gosa på balkongen med gasolgrillen som fixar nästa mål mat medans jag surfar på nätet med WiFi kopplat till lägenheten. Båda skulle bli tråkiga i längden, men jag kan välja.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Har ingen favorit, BKK är lite jobbig tycker jag dock. Och Isaan kan vara för lugnt, mest tycker jag om att kunna flytta på mig om jag så vill utan större problem.

Men några veckor med kycklingarna, eller med myset i Jomtien ligger högt på listan just nu - kan ändra sig ganska snabbt.

 

Strandliv är väl inte ett måste, men kan vara kul ett tag. Kallt gillar jag inte alls, men det var ganska kul efteråt på nåt vis att konstatera att det kan vara kallt där åxå. Är nog kontrasterna som är bäst, en vecka med stadsliv och en annan med att filura på om jag överlever nästa besök på dasset utan en balanspinne eller vart jag kan köpa batterier till pannlampan så jag i alla fall ser var jag sätter fötterna på väg till "dasset".

 

Samma som jag gillar i Sverige, dra till stugan och leva lite vildmarksliv med utedass eller gosa på balkongen med gasolgrillen som fixar nästa mål mat medans jag surfar på nätet med WiFi kopplat till lägenheten. Båda skulle bli tråkiga i längden, men jag kan välja.

Att du har utedass på din stuga hemma förvånar mig. Men kanske är det bara du ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här trivs jag som fisken i vattnet. I våra två hus 30 mil nordväst om Bangkok. Snart 9 år sedan man flyttade från Svedala!

001.JPG.b842315a212ba835ed931641f445c5aa

 

002.JPG.b3dadf613d62df114bb9e421986f438f

 

003.JPG.8103964624b2cf5e9159430d4208bec3

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 timme sedan, skrev Nakhon:

Att du har utedass på din stuga hemma förvånar mig. Men kanske är det bara du ;)

Det är när det är -20 eller kallare ute som man verkligen förstår att uppskatta en frigolitring på dasset. Eller kommer hem och bara kan ställa sig i duschen, istället för att bära vatten från brunnen och elda bastun.

 

Kontrasterna är trevliga, speciellt när man kan välja.

 

Och japp, jag är för det mesta solo. Vissa (Svenska) kvinnor gillar livet i stugan på sommarn i alla fall - nån Thaidam har jag inte testat tvinga hit då jag tycker deras klimat är bättre. Speciellt på vintern, men det finns dagar runt påsk som är magiska åxå. Känslan när man fått lös snöskotern från en fastkörning och svetten rinner kan märkligt nog vara ganska sköna.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev thomas001:

Här trivs jag som fisken i vattnet. I våra två hus 30 mil nordväst om Bangkok. Snart 9 år sedan man flyttade från Svedala!

5 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Det är när det är -20 eller kallare ute som man verkligen förstår att uppskatta en frigolitring på dasset. Eller kommer hem och bara kan ställa sig i duschen, istället för att bära vatten från brunnen och elda bastun.

 

Kontrasterna är trevliga, speciellt när man kan välja.

 

Så vad väljer du, kit..?

 

 

30 mil är mkt. Har

 

 

Du fattade vinken för l

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...