Jump to content
IGNORERAD

Vart i Thailand trivs ni bäst


kenneth073

Recommended Posts

Damnuen saduak tänker du kanske på!?

det är nära!

Ja ,dom ligger bara några km ifrån varandra,Ampha wa ligger längre ned efter floden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    12

  • ellim63

    8

  • kenneth073

    7

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Strax norr om Nakhon Phanom , hemma hos Steffe 5300 där man kan sitta på hans veranda och käka hemmagjorda isterband och lyssna på musik , samtidigt som man bälgar i sig litervis med bira .... och nere i Khao Lak hemma hos den Leo-fryntlige Gotlänningen där det också florerar god mat och dryck .... och lugna stunder nere på beachen :)

Ja visst är livet underbart i obygden Arnoldimages.thumb.jpg.dbc46d44128e296778cbad1ladda_ned.thumb.jpg.ee7441c4a68b81eceb46

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trivs allra bäst i Pattayatrakten. All god mat från hela världen till bra priser och musikstunder och badtunnor mm.

Trots det har jag nu hamnat i södra Phuket men ser det mest som min fasta punkt i tillvaron och ska försöka resa runt på div upptäcktsfärder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ju knappt att man vågar säga det, men jag har inte ångrat en sekund av mina 13 år i Pattis med omnejd. Trivs skitbra!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

just nu så ere Koh chang som jag har som favorit då jag uteslutande åker till Thailand för sol,bad och fina stränder med min snart 4åriga dotter.

 

min_bild.thumb.jpg.cf206264b3764e09939d9

 

och här kommer man snart att sitta o ta en kall igen.

lay_lay.thumb.jpg.1605bd008d81c5969b5b07

 

C;D

 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2015-11-21 at 10:45, skrev kenneth073:

Skulle vara kul att höra vart ni skulle vilja bo eller vart ni trivs bäst i Thailand,motivera gärna varför.

Själv trivs jag bäst i Norra delen pga den vackra naturen och bergen och skulle gärna ta långsemester med basläger i Chiang-mai eller Chiang-rai.

Tyvärr är inte min andra hälft så värst förtjust i att åka dit  så det blir aldrig mer än 1 vecka där uppe.

Har inget emot att bo vid stranden heller men har inte hittat" mitt Place" som passar mig då jag  vill ha fin strand med rent vatten och ändå  liv o rörelse.

Pattaya faller på dåliga stränder ,Patong på höga priser.

Kom igen och skriv vart ni trivs bäst och varför.

 

Våga dej utanför Patong och lär känna Phuket så finns det många fina pärlor att njuta av, jag gillar Phuket men reser gärna runt och ser mej omkring och träffar vänner.

En dag så ska vi bestämma oss för något ställe att tillbringa pensionen på och just nu ligger nog Phuket bäst till.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Prachauap Khiri Khan vinner alla dar i veckan. Thailands pärla.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Phuket Boat Lagoon är baslägret ...men koh jum (koh Pu ) är favorit stället ligger mellan phi pi o Trang....

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Kradan är vackrast, men bara för ett dygn.

Trangs kustlinje för den som gillar hav, sea food och ingenting annars.

 

Tristessen dödar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Våga dej utanför Patong och lär känna Phuket så finns det många fina pärlor att njuta av, jag gillar Phuket men reser gärna runt och ser mej omkring och träffar vänner.

En dag så ska vi bestämma oss för något ställe att tillbringa pensionen på och just nu ligger nog Phuket bäst till.

Har varit i Phuket ett antal ggr och har fortfarande vänner som bor i Patong. Det finns så mycket mera att se av Phuket än Banglaroad Det är kul att ha sett det en gång men inte nåt jag vill ha varenda kväll, det finns andra stränder på Phuket som är lungnare. Som jag skrivit förut åker vi direkt hem till NongOr Nongwauso Udonthani

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev leifen:

Koh Kradan är vackrast, men bara för ett dygn.

Trangs kustlinje för den som gillar hav, sea food och ingenting annars.

 

Tristessen dödar.

Min lilla drömresa vore från Trat - Kambodjakusten, Vietnam och Laos tillbaka till Udon. Är det nån som skulle vilja göra samma sak hör av dej men det blir inte förrän jan 20017

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Min lilla drömresa vore från Trat - Kambodjakusten, Vietnam och Laos tillbaka till Udon. Är det nån som skulle vilja göra samma sak hör av dej men det blir inte förrän jan 20017

Jag är med, väldigt bra val av en Västerbottning. En fantastisk resa  och hoppas du har norra Vietnam med. Medströms till Nong Khai. :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Jag är med, väldigt bra val av en Västerbottning. En fantastisk resa  och hoppas du har norra Vietnam med. Medströms till Nong Khai. :)

Helt suveränt om du hänger med, nu har nåt att se fram emot

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del är de Pattaya för hela slanten. Har prövat några andra städer..men trivdes inte.

Varför jag föredra Pattaya. Är till stordel för att jag har de mesta inom räckhåll som tilltalar mig.

De är storstadslivet med alla deras bekvämligheter, närhet, nöje och pulsen som är igång 24/7.

På min dag ordningen står falang mat, shopping, barer, träning, kvinnor, fiske, sol och bad.

Hotellet skall ligga centralt med gångavstånd till raden ovan. 

Jag åker gärna när de är lågsäsong pågrund av priserna är lägre på de mesta tex fly och hotell.

Och blir man uttråkad så kan man ta en snabb tur till Bangkok på en eller två dagar.

 

Min resa i år blir under EM-fotbollen som startar den 10 juni till 10 juli. 

Jag har prövat de här under några andra VM och EM. Jag tycker de är den bästa tiden man kan vara i Thailand på. De är så jävla trevligt med livet och andan som uppstår runt barerna med de olika ursprungsländernas medborgare som flockas där. De blir mycket fotbollssnack. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Samui, tyvärr är det fler och fler som tycker lika.

Har blivit lite av vårt andra hem sedan 25 år tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svår fråga.

Jag gillar dock inte och bo hos släkten mer än ett par dar vid Nakhon Si Thammarat inte för att de är dumma men hela området äh.

I Bang Sare ville gumman bo pga av närheten till släkt i Bangkok och de jobbar där lite så det blev ett hus.

Skulle jag själv bestämma så skulle det bli mot indiskiska oceanen till .

Rejäl fiske och slippa de värsta maneterna. Fin kust också.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Phuket ett antal ggr och har fortfarande vänner som bor i Patong. Det finns så mycket mera att se av Phuket än Banglaroad Det är kul att ha sett det en gång men inte nåt jag vill ha varenda kväll, det finns andra stränder på Phuket som är lungnare. Som jag skrivit förut åker vi direkt hem till NongOr Nongwauso Udonthani

Phuket är helt klart jäkligt fint men trafiken sabbar allt och man måste fn känna till stället för att hitta prisvärda ställen, det mesta är ju snordyrt rent ut sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...