Jump to content
IGNORERAD

Vart i Thailand trivs ni bäst


kenneth073

Recommended Posts

Skulle vara kul att höra vart ni skulle vilja bo eller vart ni trivs bäst i Thailand,motivera gärna varför.

Själv trivs jag bäst i Norra delen pga den vackra naturen och bergen och skulle gärna ta långsemester med basläger i Chiang-mai eller Chiang-rai.

Tyvärr är inte min andra hälft så värst förtjust i att åka dit  så det blir aldrig mer än 1 vecka där uppe.

Har inget emot att bo vid stranden heller men har inte hittat" mitt Place" som passar mig då jag  vill ha fin strand med rent vatten och ändå  liv o rörelse.

Pattaya faller på dåliga stränder ,Patong på höga priser.

Kom igen och skriv vart ni trivs bäst och varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    12

  • ellim63

    8

  • kenneth073

    7

  • Nakhon

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle vara kul att höra vart ni skulle vilja bo eller vart ni trivs bäst i Thailand,motivera gärna varför.

Själv trivs jag bäst i Norra delen pga den vackra naturen och bergen och skulle gärna ta långsemester med basläger i Chiang-mai eller Chiang-rai.

Tyvärr är inte min andra hälft så värst förtjust i att åka dit  så det blir aldrig mer än 1 vecka där uppe.

Har inget emot att bo vid stranden heller men har inte hittat" mitt Place" som passar mig då jag  vill ha fin strand med rent vatten och ändå  liv o rörelse.

Pattaya faller på dåliga stränder ,Patong på höga priser.

Kom igen och skriv vart ni trivs bäst och varför.

Hej

Vi åker ned en mån varje år och har förut åkt till någon turistort med strand och publiv i 3-4 dar men nu åker vi direkt hem till byn, Nong Or. där trivs jag bäst

lite hobby jobb, meka med mina gamla mc, har nu 6 st. Har nu köpt en Tuktuk som är lite jobb på, bygga på nåt eller snickra ett bord, sånt är kul. Tycker även det är skoj att umgås med thaifolket i byn, jaga råttor på natten, en upplevelse och andra tokiga saker dom har för sej. Finns även Svenskar, Norrmän, Engelsmän och andra falanger så vill man prata så finns möjligheten.

Udon Thani är bara ca 4 mil bort om man vill handla saker eller gå på större pubar än vad som finns i byn. Så i byn trivs jag allra bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Strax norr om Nakhon Phanom , hemma hos Steffe 5300 där man kan sitta på hans veranda och käka hemmagjorda isterband och lyssna på musik , samtidigt som man bälgar i sig litervis med bira .... och nere i Khao Lak hemma hos den Leo-fryntlige Gotlänningen där det också florerar god mat och dryck .... och lugna stunder nere på beachen :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som gjort mest intryck är Trangs kuster,

men jag häckar i mitten av ingenting i Chaiyaphum nu och här har vi mycket vackra berg och parker som omväxling till risfält och buffelrövar

Här står alla klockor stilla men tiden går fort.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som gjort mest intryck är Trangs kuster,

men jag häckar i mitten av ingenting i Chaiyaphum nu och här har vi mycket vackra berg och parker som omväxling till risfält och buffelrövar

Här står alla klockor stilla men tiden går fort.

Just att klockorna står stilla är helt gott, jobbet i Sverige är full fart hela dan så när man kommer ner, avslappning

Link to comment
Dela på andra sajter

Trivs bäst i Kumphawapi med frugan o alla syskon till henne.........avslappning på hög nivå......sen så klart blir det väl nån tur ner till BKK o kusten ikring Jomtien o Rayong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite olika, BKK för den kosmopolitiska livsstilen, Koh Chang som har blivit min lilla fristad, Golfbanor var som helst då jag gillar att spela golf. Udon Thani var en positiv överraskning där träffade man på många nyfikna Thai som gillade att bara umgås och hade ett genuint intresse om mig, Sverige och inte mina pengar!
 

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mest hållit till i Issan, Roi et. Har trivts väldigt bra där. Gillar Bkk väldigt mycket också, blev en annan upplevelse där när jag träffade frugan som har mycket familj i Bkk.
Får se om jag gillar Issan lika mycket i vinter då det kommer bli en hel nykter resa :).  Blir första resan på några år så det  ska bli kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mest hållit till i Issan, Roi et. Har trivts väldigt bra där. Gillar Bkk väldigt mycket också, blev en annan upplevelse där när jag träffade frugan som har mycket familj i Bkk.
Får se om jag gillar Issan lika mycket i vinter då det kommer bli en hel nykter resa :).  Blir första resan på några år så det  ska bli kul.

Var i Isan kommer du att resa, nykter helt klart bäst det är mycke att titta på

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Isan kommer du att resa, nykter helt klart bäst det är mycke att titta på

Det blir Roi et igen. Har ju familj och vänner där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir Roi et igen. Har ju familj och vänner där.

Förlåt vet inte var det är, Men det finns jätte mycket att se i Isan, Udonthani finns jag och många gubbar, hör av dej om du vill ha en träff

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ändå inte Suk 7/1 var ligger det

Sukhumvit soi 7/1 Bangkok

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Chiang Mai.

Där finns allt jag behöver och lite till.

Har inget behov av att ligga vid havet.

Går lika bra med en sandstrand vid en insjö.

Har dock inte besökt södra Thailand ännu men det kommer i vinter när jag ska bo hos SC.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag gillar Chiang Mai.

Där finns allt jag behöver och lite till.

Har inget behov av att ligga vid havet.

Går lika bra med en sandstrand vid en insjö.

Har dock inte besökt södra Thailand ännu men det kommer i vinter när jag ska bo hos SC.

när tänkte du du besöka SC?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sukhumvit soi 7/1 Bangkok

 

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

 

 

Låter väl bra om du gillar läget, det är väl det bästa, gilla läget

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer till honom den 16e januari om allt går som det ska.

jag pratade med gotland idag o har preliminärbokat 8-12 februari!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag pratade med gotland idag o har preliminärbokat 8-12 februari!

Jag lämnar SC och Thailand den 24e januari.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...