Jump to content
IGNORERAD

Blev hundbiten i morse.


Nemo

Recommended Posts

Inget man kan beskylla dig för dock. Att vara vis alltså 

Nä han är som våran gemensamma vän bukar säga,,,HEN ÄR EN  KORKSKALLE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • L200

    6

  • Horst

    6

  • Cavemannen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men snälla! Avliva hunden så den slipper lida. Visserligen så går vissa miste om hjälteglorian, men vilket är viktigast egentligen?

Jävla djurplågare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev biten av en hund i Thailand för några år sen i handen och blödde yvigt, det var akut in till sjukhuset och fick sen åka in varannan dag under 10 dagar till sjukhuset för omplåstring och behandling, fick 4 sprutor och en påse tabletter som skulle ätas varje dag. Halva långfingret var borta nästan, men det läkte ihop utan att behöva sy.

Löste sig iallafall, lite ärr på två fingrar och blev inte alltför dyrt har jag för mig, 3000-3500 bath totalt eller nåt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev biten av en hund i Thailand för några år sen i handen och blödde yvigt, det var akut in till sjukhuset och fick sen åka in varannan dag under 10 dagar till sjukhuset för omplåstring och behandling, fick 4 sprutor och en påse tabletter som skulle ätas varje dag. Halva långfingret var borta nästan, men det läkte ihop utan att behöva sy.

Löste sig iallafall, lite ärr på två fingrar och blev inte alltför dyrt har jag för mig, 3000-3500 bath totalt eller nåt.

Hur f-n kan ett finger vara borta nästan?

Antingen är det där eller inte!

Du blev "nästan " av med ett finger men utan att behöva sy, du bor nog i samma mirakelby som IL!

Det väsentliga är att du blev bra, hoppas det inte blev för stelt.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur f-n kan ett finger vara borta nästan?

Antingen är det där eller inte!

Du blev "nästan " av med ett finger men utan att behöva sy, du bor nog i samma mirakelby som IL!

Det väsentliga är att du blev bra, hoppas det inte blev för stelt.

Mvh

Amja

Kan man fråga sig. :) Var inte i någon mirakelby. :D

Större delar av långfingret slets itu, inga ben som tur var och man var duktiga på att fixa ihop det på Bangkok Hospital i Chiang Mai.

Det var rätt stelt första 1-2 åren, men nu märker jag inte av det alls.

Jag hade nog rejält med tur.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man fråga sig. :) Var inte i någon mirakelby. :D

Större delar av långfingret slets itu, inga ben som tur var och man var duktiga på att fixa ihop det på Bangkok Hospital i Chiang Mai.

Det var rätt stelt första 1-2 åren, men nu märker jag inte av det alls.

Jag hade nog rejält med tur.

Hade du inte Devil som skydd?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du inte Devil som skydd?

Det var nog han eller hans polare som bet mig. :(

Fick bara ett litet ärr kvar nu efter åren som gått.

IMG_0132.thumb.JPG.49943c1094ba342e617d6

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men snälla! Avliva hunden så den slipper lida. Visserligen så går vissa miste om hjälteglorian, men vilket är viktigast egentligen?

Jävla djurplågare...

Hej

Tycker du att man ska avliva allt och alla bara om dom får ett sår?

Självklart ska man fixa till såret och ge hunden ett fortsatt bra liv.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ute och gick i morse och det fega aset flög på mig bakifrån och bet mig i ankeln/vristen.   :wacko:  Bettet tog mest på fotknölen så det blev liksom inget blodvite, men huden blev ju avskrapad ungefär som ett skrapsår.

Bör jag åka och ta nån form av spruta för detta? Ska ändå iväg och köpa nåt preparat till hunddjävulen som jag ska ge den i morgon, tänkte att jag skulle ta en sväng förbi sjukan samtidigt. Vad tycker ni.

Tycker inte du ska köpa något preparat för att ge hunden, kan få allvarliga konsekvenser för dej, ett ofog det här med hund mördande i Thailand, nu vet jag inte hur gammal du är herr Nemo men Kasikorn Bank förmedlar en väldigt bra olycksfall försäkring för oss utlänningar boende i Thailand, kan tecknas t.om 65 års ålder, endast 2500bht/året, bra villkor!

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det sämsta med Bangsale  är alla jävla hundar .Så jag har alltid en pinne eller nån gren som spatserkäpp ett stamp i marken och höjd gren så backar dom 

När jag är ute och går ska väll tilläggas 

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har  du inte åkt till thai så man får läsa om farmen

Hej

Vi kanske ses där nere?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kom jag ju undan med 2000baht. :)     Men det handlar ju inte om pengarna, utan om att kunna gå min runda utan att bli attackerad av jycken. Nu verkar det som så att ägaren antagligen upptäckte att jag blev biten (fast han reagera inte vid händelsen), för de senaste dagarna har jycken hållt sig inom tomtgränsen. Antingen har han fixat staketet eller har jycken kopplad, skulle kunna tänka mig det senare för man hör ibland att den gnäller och gnyr lite, vilket låter som om den är fastbunden numera.

Får väl se hur det fortlöper.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rabiessmittade kvinnan död
Den 19-åriga svenska kvinna som insjuknat i rabies efter en Thailand-resa är död.
  Hon avled i lördags efter att ha legat i koma i mer än en vecka.

   Kenneth Wall, informationschef på Södersjukhuset, bekräftar för Aftonbladets nättidning att den 19-åriga flickan avled i lördags, men vill i övrigt inte lämna någon information.
  Flickan lades in på Södersjukhuset wför en och en halv vecka sedan. Flickan hade allmänna, svårtolkade symptom. Hon klagade på dålig känsel i armen och hade svårt att greppa saker med händerna.

Kvinnan föll i koma
  När läkarna förstod att det handlade om den dödliga sjukdomen rabies var det för sent. Kvinnan föll i koma och hoppet om att hon skulle överleva var obefintligt redan i början av förra veckan.
  Symptomen uppträdde tre månader efter smittotillfället, då 19-åringen och hennes familj befann sig i Thailand. Flickan skötte där om några hundar med valpar.
  En valp som smitit återkom svårt skadad av ett hundbett. Den 19-åringen vårdade valpen som senare dog. Då trodde man att dödsfallet berodde på bettet, men det var rabies.
  Kvinnan smittades när valpen slickade eller nafsade henne

Jens Kärrman

Måndag 10 juli 2000

MÅNDAG 10 JULI 2000

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0007/10/rabies.html

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja nu kom jag ju undan med 2000baht. :)     Men det handlar ju inte om pengarna, utan om att kunna gå min runda utan att bli attackerad av jycken. Nu verkar det som så att ägaren antagligen upptäckte att jag blev biten (fast han reagera inte vid händelsen), för de senaste dagarna har jycken hållt sig inom tomtgränsen. Antingen har han fixat staketet eller har jycken kopplad, skulle kunna tänka mig det senare för man hör ibland att den gnäller och gnyr lite, vilket låter som om den är fastbunden numera.

Får väl se hur det fortlöper.

 

Hej

Ta med en lagom grov bambukäpp när du är ute och går, bara att du har den i handen gör att okända hundar kommer att undvika dig.

Dom har förmodligen alla fått smaka på käppen tidigare och vet vad som väntar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ta med en lagom grov bambukäpp när du är ute och går, bara att du har den i handen gör att okända hundar kommer att undvika dig.

Dom har förmodligen alla fått smaka på käppen tidigare och vet vad som väntar.

Mvh isan lover

Jo en pinne är bra att ha med sig, fast nu finns det inga direkt okända hundar på den sträckan jag går. De känner igen mig och bryr sig inte. Den här speciella jycken kände jag till redan när den var liten, men ägarna flyttade från huset i några månader och kom nyligen tillbaks (hunden medföljde). Den hade blivit ordentligt stor (fan va snabbt de växer här, värmen?) och hade tydligen glömt bort att jag brukade passera den dagligen förut.

Men som du och andra har sagt, går man omkring i områden där man inte känner till hundarna, ska man helst ha med sig ett tillhygge av något slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ta med en lagom grov bambukäpp när du är ute och går, bara att du har den i handen gör att okända hundar kommer att undvika dig.

Dom har förmodligen alla fått smaka på käppen tidigare och vet vad som väntar.

Mvh isan lover

Jo en pinne är bra att ha med sig, fast nu finns det inga direkt okända hundar på den sträckan jag går. De känner igen mig och bryr sig inte. Den här speciella jycken kände jag till redan när den var liten, men ägarna flyttade från huset i några månader och kom nyligen tillbaks (hunden medföljde). Den hade blivit ordentligt stor (fan va snabbt de växer här, värmen?) och hade tydligen glömt bort att jag brukade passera den dagligen förut.

Men som du och andra har sagt, går man omkring i områden där man inte känner till hundarna, ska man helst ha med sig ett tillhygge av något slag.

Ta med något att avliva hundsatan med, en hund som attackerar bakifrån är knäpp i huvudet och ska avlivas.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ta med något att avliva hundsatan med, en hund som attackerar bakifrån är knäpp i huvudet och ska avlivas.

Har det i åtanke. Provar med tillvänjningsvarianten först. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ta med något att avliva hundsatan med, en hund som attackerar bakifrån är knäpp i huvudet och ska avlivas.

En hund som är "ma baa/No God" brukar väl hundägaren ta bort ganska fort, om inte annat så blir det dyrt för han.....klart som tusan att han betalar, gå till byhövdingen med kvittona

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ta med något att avliva hundsatan med, en hund som attackerar bakifrån är knäpp i huvudet och ska avlivas.

Ja dom som anfaller framifrån är ju "ärligt" aggressiva, men fan så mycket jobbigare att råka ut för.... .. måste erkänna att jag vänt på klacken el moppen om det är ett

stort gäng som vaktar soien... jäkligt läskigt men ska skaffa mej en bra bambukäpp, tror du har en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen mer avvancerad apparatur, något med obehagliga ljud eller obehaglig lukt? Hundar är ju väldigt känsliga, så det borde finnas något som inte skadar dem men ändå skrämmer bort dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna funkar perfekt för att skrämma galna hundar. För ett jävla liv och sprakar som fan. Inköpt i feskebyn.

elpistol.thumb.jpg.eae006a885785f77473b0

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen mer avvancerad apparatur, något med obehagliga ljud eller obehaglig lukt? Hundar är ju väldigt känsliga, så det borde finnas något som inte skadar dem men ändå skrämmer bort dem?

En gammal hederlig slangbella med adekvat ammnution bör räcka. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna funkar perfekt för att skrämma galna hundar. För ett jävla liv och sprakar som fan. Inköpt i feskebyn.

elpistol.thumb.jpg.eae006a885785f77473b0

men det är väl mer en närstridsvapen?, då är ju hund fan redan i knät på en.. ...eller hur funkar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna funkar perfekt för att skrämma galna hundar. För ett jävla liv och sprakar som fan. Inköpt i feskebyn.

elpistol.thumb.jpg.eae006a885785f77473b0

Jisses, den där ser livsfarlig ut. High voltage rockn roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...