Jump to content
IGNORERAD

Blodbad i Paris


Nemo

Recommended Posts

Det var väldigt vad det haglade ord som okunnig, dum och korkad i ditt ovanstående inlägg, bättre än så kan du väl när du ska sätta namn på dina antagonister.

Vad snäll du är som betraktar mig som hjälte! Tack för det! 

Och jo, bättre kan jag. Men jag ville vara snäll. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    15

  • Sam sip sam

    14

  • Wangthong

    12

  • Buzzen Buz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enl Syriens president finns det gott om is folk i scandinavien ,sedan vad han menar med gott om är en annan sak 

Rebellerna mot regimen utgörs också till stor del av takfirer. I varje fall de stridande motståndarna. Och när Assad pratar om terrorister så menar han både dessa och IS. Eftersom flyende syrier till stor del utgörs av hans motståndare så blir resultatet naturligt att det finns många potentiella takfirer bland de som kommer.

Och det är inte tu tal om att detta inte är ett problem för våra öppna samhällen. Det är ett stort problem som vi behöver ta på allvar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad snäll du är som betraktar mig som hjälte! Tack för det! 

Och jo, bättre kan jag. Men jag ville vara snäll. :)

Nja det var nog att ta i, vet inte riktigt ännu vilket namn jag ska sätta på dig, men hjälte och min dessutom tror jag inte. Du får helt enkelt överlåta namngivningen till mig om den ska kallas för min :-)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Rebellerna mot regimen utgörs också till stor del av takfirer. I varje fall de stridande motståndarna. Och när Assad pratar om terrorister så menar han både dessa och IS. Eftersom flyende syrier till stor del utgörs av hans motståndare så blir resultatet naturligt att det finns många potentiella takfirer bland de som kommer.

Och det är inte tu tal om att detta inte är ett problem för våra öppna samhällen. Det är ett stort problem som vi behöver ta på allvar.

 

 

Helt klart är det så :Yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det var nog att ta i, vet inte riktigt ännu vilket namn jag ska sätta på dig, men hjälte och min dessutom tror jag inte. Du får helt enkelt överlåta namngivningen det till mig om den ska kallas för min :-)

I sådana fall får jag nog förslå en grundkurs i svenska innan du använder olika uttryck så vårdslöst nästa gång. :)

Eller i vart fall en närmare kontroll i vad ordet antagonist har för betydelse och ursprung.

Vi invandrare är lite känsliga för slarvigt språkbruk och har svårt att förstå folk som inte pratar svenska så bra.

Ändrades av Buzzen Buz
Link to comment
Dela på andra sajter

I sådana fall får jag nog förslå en grundkurs i svenska innan du använder olika uttryck så vårdslöst nästa gång. :)

Eller i vart fall en närmare kontroll i vad ordet antagonist har för betydelse och ursprung.

Vi invandrare är lite känsliga för slarvigt språkbruk och har svårt att förstå folk som inte pratar svenska så bra.

Nja det ska nog duga i det sammanhanget som jag satte in det på.

Link to comment
Dela på andra sajter

I sådana fall får jag nog förslå en grundkurs i svenska innan du använder olika uttryck så vårdslöst nästa gång. :)

Eller i vart fall en närmare kontroll i vad ordet antagonist har för betydelse och ursprung.

Vi invandrare är lite känsliga för slarvigt språkbruk och har svårt att förstå folk som inte pratar svenska så bra.

föreslå om jag får be ,från en petig båtflykting ha ha 

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. tog den lång tid att hitta? [emoji4]

En knapp sekund[emoji3]

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

En knapp sekundemoji3.png

 

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

 

 

Det var vasst gjort av en båtflykting :-) (lägg märke till att jag nu lärt mig att lägga till gula gubbar också)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

ISIS utgörs uppskattningsvis av 25.000 utländska krigare idag. Uppskattningar gör gällande att 5.000 kommer från Europa, 11.000 från Asien, 8.000 från Nordafrika och några hundra från Nordamerika. Sverige är inte ens med i top-10 av länder med folk som är ISIS-krigare. Europeiska krigare utgör alltså mindre än en fjärdedel så att tro att detta "har sin grund i EU ländernas flyktingpolitik och stora invandring" är därför oerhört okunnigt och dumt.

ISIS har sin bakgrund i al-Zarqawi som precis som al-Qaeda var i Afghanistan för att hjälpa till i kriget mot Sovjet i slutet av 80-talet. Innan någon Europeisk invandring. Målet för al-Zarqawi var sedan 90-talet att etablera ett kalifat baserat på en strikt tolkning av Sunni Islam och därför grundade al-Zarqawi organisationen Jama’at al-Tawhid w’al-Jihad i slutet av 90-talet. Organisationens fiender var inte främst utlänningar eller väst. Den var först och främst Shiamuslimer och andra otrogna i Irak eftersom IS är extrema Takfirer. Om du läser vad IS krigare skriver på twitter och FB så ser du att de hatar Shiamuslimer och Salafister lika mycket som Yazidier och västerländska "infidels".  Så att skriva att IS extremism förmodligen inte har religös bakgrund är därmed också okunnigt och historielöst.

Så.... att tro att bakgrunden till ISIS inte är religiös och att Talibaner, Al-Nusra, Al-Qaeda och ISIS Salafist-Jihadister finns p.g.a Akalla, Tensta och svenska bidragssystem är faktiskt så korkat att klockorna stannar. Och väljer man att vara så korkad att man tror det - istället för att söka alternativa svar i den flora av information som finns - så kan det bara finnas en anledning: nämligen MENA-rädsla och främlingsfientlighet. 

I mina ögon är du därför både dum och främlingsfientlig (MENA-fientlig). Vilket du också bevisat med flera av dina tidigare inlägg.

Tänker inte gå i polemik med dig om det här också eftersom jag vet hur korttänkt du är sedan tidigare så förvänta dig inga fler svar. Att jag ens skrev det här beror på att det finns gott om andra nötter på MPR som tänker precis lika korkat som dig i den här frågan.

Men den postade informationen ovan tar ungefär 10 minuter att leta upp på nätet och vad du behöver fråga dig är varför du inte gjort det - utan istället sitter och gottar dig i din enfaldiga övertygelse om svensk segregation som orsak till extremismen. Och varför du så lätt köper SD's propaganda - skriven specifikt för att lura korkade nötter. 

 

 

 

 

 

 

 

Hej

Uppgifterna om att Sverige har mest frivilliga IS terrorister per capita inom EU gick SVT ut med igår, samtidigt sa man att !välkänt segregerat problem område i Göteborg står för dom flesta IS anslutna ifrån Sverige.

Samma dag rapporterades det på nyheterna att flera av dom tidigare terrotattentat som hade begåtts i Frankrike också hade kopplingar till välkända segregerade område i Paris, det samma gäller tydligen ett liknande område i Bryssel, så det är nog ställt utom all tvivel att segregation och utanförskap är en ingrediens i detta.

Många vill ju framställa detta som ett rent religionskrig men Islam är ju inte för våld, mord på oskyldiga och inte självmord heller, så det är nog inte helt rätt att peka ut religionen som enda skäl till dessa terrordåd.

Allt fler verkar faktiskt vara inne på att Europas segregerade områden, med hög arbetslöshet, bidragsberoende, utanförskap och en upplevd hopplöshet får ungdomar som kanske ens aldrig har varit i dessa länder att radikalisera sig och ansluta sig till IS.

Så om du bestrider SVT.s uppgifter om att Sverige har mest IS anslutna per capita inom EU så är det dessa du ska anklaga för felaktiga uppgifter och inte mig.

Vad tror du själv att det är som får ungdomar med hela livet framför sig, ofta födda i Sverige och EU att fatta beslut om att åka ned och strida för IS, bli självmordsbombare, halshugga och våldta?

Det måste väl bero på något mer än deras religion, många av dom har ju enligt familj och vänner inte ens varit religiösa hemma i Sverige och besökt moskéer här, jag tror att det är fel att helt bortse ifrån kopplingar till flyktingpolitiken, utanförskapet, segregationen och den hopplöshet många uppenbarligen känner.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tillägg.... att svenska utanförskap i muslimska miljöer är en bättre plats att lura ungar att åka ner, än från områdena kring Karlaplan, är väl ändå ganska självklart? 

Men det betyder ju knappast att svenskt utanförskap är bakgrund eller orsak till extremismen inom ISIS.

Hur fan kan man ens vara så dum att man tror det?

Hej

Uppenbarligen tillhör du en av dessa eftersom du inte tror att det finns kopplingar mellan dom segregerade områdena med stort bidragsberoende, utanförskap, kriminalitet, arbetslöshet och en för många hopplös situation där, när det gäller det förhållandevis stora antalet IS anslutna just ifrån såna områden i Sverige och andra EU länder.

Själv är tvärt emot dig helt övertygad om att denna koppling finns och att det inte alls är någon slump att IS hittar sina rekryter just där, hade dessa haft ett bra, jämlikt, rättvist och väl integrerat liv i Sverige med framtidstro, bra jobb, en bra inkomst och en väntande ljus framtid hade dom naturligtvis inte varit så benägna att riskera sitt eget liv, åka ned och begå grova övergrepp och kanske t.o.m spränga sig som självmordsbombare.

Jag har följt nyheterna dom senaste dagarna och experter runt om i Europa är allt mer inne på att dom segregerade områdena i Europas storstäder utgör en bra grogrund för radikalisering, fanatism och att dessa områden i princip utgör en stor risk om inget görs för att bryta detta utanförskap, men ingen har väl någon bra och enkel lösning på detta problem, det är väl det mest allvarliga och skrämmande för framtiden.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser på Al Jazira nyheterna, och det påstås för varje civilt dödsoffer från franska, amerikanska eller ryska bomber så ansluter sig 10 nya krigare till IS.

Ett dödat barn ger 25 nya IS krigare. 

Lite som att släcka bränder med bensin.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med om det du skriver men tror ändå att vi kommer att få uppleva detta i Sverige också.

Själv tycker jag nog att man med visst fog kan säga att muslimerna ligger bakom mycket av våldet i världen just nu både i Europa, Afrika och Asien, vissa tror ju att ett tredje världskrig kan bli följden av deras intolerans mot andra, helt omöjligt är det nog inte.

Dom som är för en ohämmad, oreglerad och fri invandring till Sverige och EU bör nog tänka efter lite.

Med vänlig hälsning isan lover

Tredje Världskriget har redan börjat. Och det är Religons krig.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tredje Världskriget har redan börjat. Och det är Religons krig.

Sakaeo

Hej

Det är nog lätt att se det så eftersom dom kallar sig muslimer, många av dom är säkert övertygade om att paradiset väntar o.s.v, men jag har ändå svårt att se hur ungdomar födda i Europeiska demokratier skulle kunna vara så lättlurade.

Det måste ligga något mer bakom deras hat, vilja att riskera livet och t.o.m dö.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog lätt att se det så eftersom dom kallar sig muslimer, många av dom är säkert övertygade om att paradiset väntar o.s.v, men jag har ändå svårt att se hur ungdomar födda i Europeiska demokratier skulle kunna vara så lättlurade.

Det måste ligga något mer bakom deras hat, vilja att riskera livet och t.o.m dö.

Mvh isan lover

Lyssna på dom första 30 sekunderna...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Europa har tagit hand miljoner muslimska flyktingar gett dom mat husrum skola till barnen..

Och ert sätt att visa tack är verkligen märkligt i mina ögon, får man verkligen så här.

     FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte inte skriva mer i tråden eftersom jag vet vad ni går för.. men det där var lite för spännande inlägg så jag kunde inte låta bli. 

Utveckla gärna, Börje, hur jag är kåt på att sälja ut ditt land och exakt på vilket sätt detta är korkat eftersom jag är invandrare.

Använd gärna de bästa av dina förmågor för att göra detta så extra tydligt du bara kan. Så att det inte kan missförstås.

 

 

Jag vet inte riktigt hur det ska gå till i ditt fall, för att du ska förstå... Du påstår att du är en bildad man, vilket är möjligt. Uppenbarligen har då utbildning inte något med intelligens att göra...

Eftersom du tycker att dessa "berikare" tillför mitt land något positivt. Har man som mina släktingar varit med att bygga upp detta, till ett ganska bra samhälle, anser jag det är jävligt korkat, att som inflyttad berätta för allt pack: - Kom till oss Svenskarna betalar allt -

( Hoppas verkligen din utbildning hjälpte dig att förstå, så att inte intelligensen hämmade dig... )

 

Mvh. borje222

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt hur det ska gå till i ditt fall, för att du ska förstå... Du påstår att du är en bildad man, vilket är möjligt. Uppenbarligen har då utbildning inte något med intelligens att göra...

Eftersom du tycker att dessa "berikare" tillför mitt land något positivt. Har man som mina släktingar varit med att bygga upp detta, till ett ganska bra samhälle, anser jag det är jävligt korkat, att som inflyttad berätta för allt pack: - Kom till oss Svenskarna betalar allt -

( Hoppas verkligen din utbildning hjälpte dig att förstå, så att inte intelligensen hämmade dig... )

 

Mvh. borje222

 

Tja... Det där var ju iofs inte så tydligt... men jag tror att jag lyckades dechiffrera någon slags logik. :)

Låt mig se om det gick bra..

Du tycker att jag säljer ut "ditt" land - eftersom jag tycker att "berikare" tillför "ditt" land något positivt? 

Jag är ju invandrare.. eller en sådan "berikare".. som du pratar om. Menar du att jag borde tycka att jag, och andra invandrare (så som t.ex dina och mina flickvänner), tillför "ditt" land något negativt? Eller är det bara vissa människor du ogillar? (Tänk på hur du svarar nu Einstein..)

Menar du att det är korkat att ropa hit fler eftersom jag skulle riskera att få det sämre? Du? Alla? Och att jag borde vara glad och tacksam över att dina föräldrar gjort det så fint för mig och att jag fått det så bra, och att det är korkat att förstöra det? Det är nämligen vad jag tror att du menar. Eftersom det är vad de flesta med mindre än 90 i IQ brukar tycka. Har jag rätt? :)

Jag tycker som jag tycker för att vi alla ska få det bättre. Inklusive du (även om jag i ditt fall inte riktigt ser poängen med ett slöseri av resurser....).

Och eftersom mina avsikter är goda, för alla, så ser jag det inte som att jag "säljer ut" någons land. Varken ditt patetiska bakåtsträvarsverige eller mitt framtidssverige. Snarare så ser jag det som att jag engagerar och anstränger mig för att försöka rädda det. Inte för att det innehåller 20% nötter. Utan för att det innehåller 80% riktiga, hela, humana människor. De som jag kallar positiva svenskar som bygger Sverige. Er andra kallar jag sverigefientliga hatare. 

Till sist så undrar jag var du fick det där sista ifrån. Det där att jag ropar "kom hit - svenskarna betalar allt". Jag gör inte det, tycker inte det och förstår inte var det kommer ifrån. Det där är något din sjuka hjärna hittar på eftersom den inte klarar av att tänka längre än dina inrutade banor.

Det är synd att du sänker dig själv så mycket Börje. Brukar du föresten kalla din thailändska flickvän för "berikare" med? Eller är det bara andra människor (som du varken känner eller har tillräckligt med inlevelseförmåga för att förstå) som du tilldelar dessa epitet?

PS.. Jag vet svaren på frågorna... så du behöver inte svara.. även om du mot förmodan förstod dem.

 

Ändrades av Buzzen Buz
Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, vi har ju (och har haft) en mycket kraftig invandring från Mellanöstern och Afrika de senaste åren, är denna invandring positiv för Sverige (om man ser till landets bästa)?

Om ja, på vilket sätt är den det och överväger det positiva det negativa?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, vi har ju (och har haft) en mycket kraftig invandring från Mellanöstern och Afrika de senaste åren, är denna invandring positiv för Sverige (om man ser till landets bästa)?

Om ja, på vilket sätt är den det och överväger det positiva det negativa?

Bananen,

Det är så många potentiella faktorer och kontext gömda i frågan att den blir för generell och omöjlig att besvara.

Vilket kontext tänker du på? Nationalekonomiskt? Kulturellt? Socialt. Säkerhetsmässigt? Genetiskt? Demografiskt?  

Vilket tidsperspektiv pratar vi om? 5 år? 30 år? 100 år?

Kan vi beakta förändringar i integrationspolitik eller utgår vi ifrån att inget kommer att förändras utifrån saker natur just nu? 

Ska jag beskriva vad jag tror givet alla kontext och olika förutsättningar så kommer det bli ett väldigt lååååångt svar. Som jag kan börja på nu och vara klar med någon gång efter jul.

Och då blir nästa fråga - varför skulle jag ödsla så mycket tid på ryggdunkande snubbar som inte söker förståelse, utan egentligen redan är övertygade och bara vill cementera sin övertygelse? Och som egentligen vill hitta något att såga - snarare än att vidga sin egna syn?

Det korta svaret på frågan "är denna invandring positiv för Sverige?" är:  - Jag har ingen aning! 

Och när du läser det svaret så kan du ha i beaktande att min syrra blev slagen och våldtagen av en libanes som hette Josef när vi växte upp i Malmö. Och att min egyptiske barndomsvän som hette Tarek och som bodde i lägenheten ovanför oss på brukade sängväta tills han var 20. Av rädsla för sin pappa som spöade både honom, hans bror och hans otroligt snälla mamma var och varannan dag.

Och du kan också ha i beaktande att vi i familjen haft enorma problem med kriminella turkar som försökt sno våra verksamheter. Att jag blivit bestulen i Egypten, hatar respektlösa marockanska läderförsäljare och t.o.m har svårt för Judar. :)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...