Jump to content
IGNORERAD

Ytterligare en fredagsfilosofi


Guest Atom

Recommended Posts

I mitten av veckan så trodde jag fortfarande att jag för första gången i år skulle vara i Thailand två veckor på raken. Jag hann i onsdags tänka så långt som att nästa vecka ska jag starta en riktigt "diskuterbar" tråd varje dag och det ska bli min sista giv på MPR; funkar inte det för att få liv i ett slumrande forum så kan jag med gott samvete logga ut för gott, vetandes att jag gjort mitt bästa.

Torsdagkväll stod det dock klart att det blir Kina igen måndag morgon, sjunde veckan av nio senaste, och jag får skjuta upp mitt "Wilhelmsson-räddar-Mjällby-försök"; lika bra det förmodligen då risken är uppenbar att resultatet blivit detsamma.

Nu vete fan om jag hinner försöka innan min julledighet, Japan i år, och lever vi fortfarande då så behövs det kanske inte i alla fall.

Om någon undrar varför jag startat denna tråd så har jag inget bättre svar än att farsan var här för 3 veckor sedan när dottern fyllde 10. Jag har ett gigantiskt barskåp med finwhiskey men som gammal Tibrobo så tyckte Farsan det var slöseri och köpte en flaska Blend 285 och en 1.5 liters PET-flaska Sprite sista dagen han var här. Trots idogt försökt lyckades vi inte dricka upp den under måndagseftermiddagen innan hans flyg och då flaskan inte riktigt passar in bland finflaskorna, men jag samtidigt är för snål för att hälla ut den, så tvingar jag mig att dricka ur den nu. Lite som andra andningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    7

  • Tommy

    4

  • Khemmarat

    3

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Häll över surspriten i en riktigt fin flaska, för att sedan vaska den. Då kan man nästan känna sig som en riktig stekare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu är jag inte, eller snarare har inte varit tills nu, något större Jerry Williams-fan, men bra är han ju. Men tror du inte att jag lyssnade på en passande Jerka-tolkning ( trots flera timmar mellan trådstarter) även när jag läste denna filosofi-tråd från dig. Måste nog sluta lyssna på Jerka för att bespara Atom en massa filosofiska trådstarter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitten av veckan så trodde jag fortfarande att jag för första gången i år skulle vara i Thailand två veckor på raken. Jag hann i onsdags tänka så långt som att nästa vecka ska jag starta en riktigt "diskuterbar" tråd varje dag och det ska bli min sista giv på MPR; funkar inte det för att få liv i ett slumrande forum så kan jag med gott samvete logga ut för gott, vetandes att jag gjort mitt bästa.

Torsdagkväll stod det dock klart att det blir Kina igen måndag morgon, sjunde veckan av nio senaste, och jag får skjuta upp mitt "Wilhelmsson-räddar-Mjällby-försök"; lika bra det förmodligen då risken är uppenbar att resultatet blivit detsamma.

Nu vete fan om jag hinner försöka innan min julledighet, Japan i år, och lever vi fortfarande då så behövs det kanske inte i alla fall.

Om någon undrar varför jag startat denna tråd så har jag inget bättre svar än att farsan var här för 3 veckor sedan när dottern fyllde 10. Jag har ett gigantiskt barskåp med finwhiskey men som gammal Tibrobo så tyckte Farsan det var slöseri och köpte en flaska Blend 285 och en 1.5 liters PET-flaska Sprite sista dagen han var här. Trots idogt försökt lyckades vi inte dricka upp den under måndagseftermiddagen innan hans flyg och då flaskan inte riktigt passar in bland finflaskorna, men jag samtidigt är för snål för att hälla ut den, så tvingar jag mig att dricka ur den nu. Lite som andra andningen.

Drick upp flaskan och sen skriver du nåt roligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag inte, eller snarare har inte varit tills nu, något större Jerry Williams-fan, men bra är han ju. Men tror du inte att jag lyssnade på en passande Jerka-tolkning ( trots flera timmar mellan trådstarter) även när jag läste denna filosofi-tråd från dig. Måste nog sluta lyssna på Jerka för att bespara Atom en massa filosofiska trådstarter :)

Dags att gå och lägga mig nu, inga fler trådstarter idag, med eller utan JW. 

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Jerry Williams,  imitatör av "glad"rock sadlade om och försökte bli en Lundellkopia för att säkra ålderdomen efter

felaktiga investeringar och val av ekonomisk rådgivare.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jerry Williams,  imitatör av "glad"rock sadlade om och försökte bli en Lundellkopia för att säkra ålderdomen efter

felaktiga investeringar och val av ekonomisk rådgivare.

Tycker du ja men du har väl inte haft många rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jerry Williams,  imitatör av "glad"rock sadlade om och försökte bli en Lundellkopia för att säkra ålderdomen efter

felaktiga investeringar och val av ekonomisk rådgivare.

Men en förbannat skön version av Vintersaga gör han och den versionen är enda anledningen till mitt lilla JW-race idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag är den största idioten som går i ett par skor....

:D

Håller med till 100%..

Vad gör vi nu lilla du?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Drick upp flaskan och sen skriver du nåt roligt

Om han dricker upp flaskan så tror jag inte han skriver nåt mer roligt.....fattar du inte det eller??............tokskalle eller troll eller vad du nu är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han dricker upp flaskan så tror jag inte han skriver nåt mer roligt.....fattar du inte det eller??............tokskalle eller troll eller vad du nu är.

Vet du det med säkerhet så backar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att sluta på topp, än försöka tillfredsställa alla med ett enda inlägg.

Verkar vara en DQ varje fredag.

Denna fulsprit :(  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att sluta på topp, än försöka tillfredsställa alla med ett enda inlägg.

Verkar vara en DQ varje fredag.

Denna fulsprit :(

Okej, då vet jag mera

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju lätt påstå att forat var fan så roligare innan den genialiska uppdateringen till grupper och fan och hans moster! Hade minuskarman kommit med den fina uppdateringen så kanske det hade hjälpt forat något?! Men fan vet!?

Ja, det var fan så mycket bättre förr. En klen tröst är väl att man iaf fått träffat några goa gubbar under sin tid på detta forum. Dock har man aldrig varit med i den genuina MPR-familjen.. men den familjen har man avstått från frivilligt. :) 

Whoop! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju lätt påstå att forat var fan så roligare innan den genialiska uppdateringen till grupper och fan och hans moster! Hade minuskarman kommit med den fina uppdateringen så kanske det hade hjälpt forat något?! Men fan vet!?

Ja, det var fan så mycket bättre förr. En klen tröst är väl att man iaf fått träffat några goa gubbar under sin tid på detta forum. Dock har man aldrig varit med i den genuina MPR-familjen.. men den familjen har man avstått från frivilligt. :) 

Whoop! 

 

 

jag är helt säker på att det är inläggen som gör forumet och inte funktionerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är helt säker på att det är inläggen som gör forumet och inte funktionerna. 

Bla bla bla............du har verkligen skygglappar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Wilhelmsson-räddar-Mjällby-försök tyckte jag att tränaren gav ganska skönt svar till Chippen när han kritiserar densamme.

"Skall man gå in på misstag så har jag säkert gjort flera, men det STÖRSTA va när jag lät Chippen spela, för han har varit oduglig", skriver Larsson till tidningen.

http://www.fotbollskanalen.se/superettan/mjallbys-svar-pa-chippens-kritik-han-var-oduglig/

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är jag less på en massa saker så jag fattar vad Herr Atom kommer ifrån.

Men varför hota ett helt forum?

Med att det skall blekna?

Bara ta en paus, skriv när du känner för det, eller, låt bli.

 

IVFSH, Ha det bra/ Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju lätt påstå att forat var fan så roligare innan den genialiska uppdateringen till grupper och fan och hans moster! Hade minuskarman kommit med den fina uppdateringen så kanske det hade hjälpt forat något?! Men fan vet!?

Ja, det var fan så mycket bättre förr. En klen tröst är väl att man iaf fått träffat några goa gubbar under sin tid på detta forum. Dock har man aldrig varit med i den genuina MPR-familjen.. men den familjen har man avstått från frivilligt. :) 

Whoop! 

 

 

Nyfiken kan inte låta bli att undra vilka dessa despoter är!

Strututrustade Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är helt säker på att det är inläggen som gör forumet och inte funktionerna. 

Ovanstående rad är enligt Wikipedia definitionen av Tjurfinne...............

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanstående rad är enligt Wikipedia definitionen av Tjurfinne...............

 

Mvh Hobbe 

Är du grottmannens tvillingbror?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du grottmannens tvillingbror?

Nej det trodde jag att du var .

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det trodde jag att du var .

 

Mvh Hobbe 

Inga mer frågor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...