Jump to content
IGNORED

Lucky Luke utmanar ödet

Luke the Drifter

Recommended Posts

• Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Luke the Drifter

116

• audirs2

11

• Nicholas

6

• kitungmakmak

5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag skriver vi fredagen den trettonde och det är en sådan där dag som brukar betecknas som ovanligt olycksalig av de som är skrockfulla. Om jag vore skrockfull så hade jag bara stannat kvar i sängen

Här får Agne lite tips och goda råd av vietnameserna som tittade på vår batalj Jag räknade snabbt ut att vietnameserna ville spela på vårt bord eftersom det inte fanns något poolbord ledigt. Vi had

Jag får erkänna att det där sista jag skrev inte var riktigt sanningsenligt. Reser man runt som en luffare så kan man för tusan inte åka med en sådan där lyxjet som en annan jetsetare.  Här är det bu

Posted Images

kitungmakmak

Kanhända PP igen? Sitter ju där och häckar till den 17-18e så kanske vi stöter på varann. Men risken är väl försvinnande liten då du nog drar ut på riktiga äventyr än en gång.

Ha en trevlig resa, vartän den nu går. Alltid roligt att följa dina reseberättelser.

Edited by kitungmakmak
  • Fint 3

ทีรัก

clas391

Här i Thailand är 13 ett lucky number helt rätt dag att starta ett äventyr. Själv tänker jag köpa en lott och när vinst pengarna trillar in kanske jag satsar på ett eget privat jet, är så förbaskat trött på Thai air och deras kärror, nej nu ska jag frottera mej med hög adeln i landet som general Atchjoo och Taksen him self...

• Fint 4

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

kungchristian

Hade ju hoppats på en Burmatripp men Cuchi är väl i Vietnam...20 år sen jag var i Vietnam så jag känner säkert inte igen nåt..

Christian

• Fint 2
Scandinaviancorner

Här i Thailand är 13 ett lucky number helt rätt dag att starta ett äventyr. Själv tänker jag köpa en lott och när vinst pengarna trillar in kanske jag satsar på ett eget privat jet, är så förbaskat trött på Thai air och deras kärror, nej nu ska jag frottera mej med hög adeln i landet som general Atchjoo och Taksen him self...

Nummer 9 är Thailändarnas favorit lyckonummer

• Fint 5
stefan5300

När jag kom ner till Phetkasem så hade jag turen att få se en skolparad och det är ju alltid ett lite småtrevligt inslag i trafiken tycker jag. Förmodligen tycker de som har bråttom till jobbet att det inte är fullt lika trevligt men just nu struntar jag i det och stannar och tittar en stund.

DSCF0547.thumb.JPG.77b1263cbca7cc51d701e

DSCF0548.thumb.JPG.3d9042b63740ecc3af1ac

DSCF0549.thumb.JPG.087d1511481c3e222afeb

DSCF0551.thumb.JPG.909f2e0e7217e454241e8

Men titta där ! En gammal hippiebuss  :thumbsup:

DSCF0550.thumb.JPG.3c1e09392f72d4abe2586

Flower Power

Oj ! På tal om bussar, jag skulle ju åka suicide-buss idag. Jag travade bort till den lilla improviserade minibussstationen och fick syn på ett par kärror.

Jag undrar om det möjligen är den där bussen jag skall åka med idag ?

DSCF0552.thumb.JPG.61a861bf66da764654cde

När jag gick fram till disken så mötte jag en söt och trevlig tjej som jag brukar hälsa på då jag promenerar förbi.

- Vart bär det iväg den här gången Luke ?

DSCF0553.thumb.JPG.1b4f2329bed04c167f342

Jag talade om för henne vart jag skulle åka men du som läser får vänta lite innan jag avslöjar mitt resmål.

// Luke the Drifter

Ditt resande börjar ju lovande som vanligt Mr. Loadstone, kör på som vanligt med dina trevliga alster.

• Fint 8

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Äntligen en ny tråd av luffaren. Det enda problemet är att man blir så vansinnigt ressugnen själv. 

Och när jag var borta över jul och nyår förra året får jag så vackert jobba i år...

Edited by wobble
  • Fint 2

"There is never enoough time to do all the nothing you want"
Calvin and Hobbes

Där har vi en kärra från Nok Air och en annan från Air Asia

Vem kan jokern i leken vara månntro ?  :jester:

// Luke the Drifter

Vet ej vem det är, men med tanke på kärrorna så kan man ju utesluta en person........   :P

• Fint 3
Kenneth4618

Spänningen är olidlig nu

• Fint 3

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222