Jump to content
IGNORERAD

Ärliga thaitjejer-finns det sådana?


Guest larbejo

Recommended Posts

Guest larbejo

En rätt provocerande rubrik,men jag börjar fundera hur det är ställt med ärligheten hos thajtjejer. Ett ljugande i stort och smått,jag vet inte hur många har upplevt detta.Antagligen kommer mina skriverier att betraktas som "gnäll" av de rätttrogna,men det kan jag stå ut med.

Glansen när det gäller thaikvinnor har falnat betydligt under senare tid. Det är för mycket som händer just nu i samband med just thaikvinnor.

Min ex svåger som bor i en mellansvensk stad har berättat för mej att han har utsatts för ryktesspridning av en thaikvinna som är gift med en av hans bästa vänner. Och det är inga snälla saker hon sprider.Bjuder in thailändska vänninor,bjuder på mat och en massa skvaller.

En man här på orten har blivit lurad av sin thaisambo. Hon drog iväg till Thailand och efter sig lämnade hon ett länsat bankkonto.

Senast idag har jag pratat med en kvinnlig bekant från Stockholmstrakten,där hennes son blivit lurad av sin thailändska fru.Hon har bedragit honom med andra män under längre tid.

Själv har jag numera mest negativa erfarenheter av thaikvinnor,visst är de oerhört charmiga och vänliga,men vad finns bakom fasaden. Jag kan mycket väl tänka mej att resa till Thailand igen men är  numera ganska luttrad.

Jag har själv råkat ut för en hel del,något jag tidigare skrivit om.

Blivit avlurad  pengar för flygbiljett

Fått pengar stulna av en thaikvinna jag chattat och besökt

Betalt falska läkarräkningar,åt en thaikvinna jag umgåtts med

Betalt onormalt dyra MC-reparationer.

Senaste i raden är följande:

Jag har tidigare berättat om kvinnan som en tid bodde hos mej,om mina barns dåliga uppförande,möjligen understött av min exfru.

Hon reste tillbaka till Bangkok i december,och vi har haft tät chattkontakt. Vi skulle avvakta en förändring hos mina barn,vilka jag haft diskussioner med. Och thaidamen har varit införstådd med detta.Jag tycker att det verkar som om de ångrar sitt beteende.. Det har varit en kär och nära chatt oss i mellan med sådana  uttryck i chatten.

Men de första dagarna i februari hände något,jag gick in på chatten och hon var där. Hon slog direkt på att hon var upptagen,det hade hon aldrig gjort förut. Jag fick direkt mina funderingar,men lät det vara.Nu var hon borta from chatten några dagar för att sen 4 febr. komma tillbaka och då var hon som vanligt igen.Vi chattade som vanligt igen fram till 8febr.då jag fick ett kort meddelande att hon hoppades att jag skulle hitta en annan god kvinna. Givetsvis frågade jag om hon hade hittat en annan man. Inget svar.

Nu blev det slut på hennes aktiviteter på chatten,men den 20 började hon visa sig igen,dock utan att kontakta mej. Jag försökte kontakta henne men utan att få ett svar.

Ja, vad kan dra för slutsatser av detta?

Troligen att hon har hittat för henne ett bättre objekt,men att hon under en tid kört dubbelspel med mej.

Denna kvinna hade jag träffat genom bekantas,bekanta i Stockholm. Hennes syster var gift med en svensk man och systrarna kom från från relativt välbärgade förhållanden i Bangkok.

Jag har under vår i och för sig korta tid tillsammans upplevt henne som ärlig,men vad vet man?

Kvinnan jag nämde tidigare angående MC reparationerna har varit på mej som en igel sen jag besökte henne I Khonkaen i maj förra året. Hon som dribblade med förhöjda priser på nya MC,allt syften krama ur mer pengar ur ev. givare. En Mc som kostar 40000 bath kostade helt plötsligt 57000. Jag klargjorde att jag skickar inga pengar till Thailand. Kanske hon inbillar sig att jag ska betala om jag kommer till Khon kean.Jag har svarat att jag tycker inte det är någon bra ide att vi chattar. Du ljuger för mej har jag skrivit till henne,men lik förbannat är hon in och skriver.

För någon dag sedan var hon in igen,och i med att jag förstod att det tydligen var finito med Bangkok-tjejen,så svarade jag henne från Khonkean.

Hon bedyrade att hon älskade mej att jag var den ende,och att hon inte ljög,och hon frågade när jag skulle komma till henne.Jag har tidigare  flera gånger förklarat vad det är hon har ljugit om. Men det är som att hälla vatten på en gås,allt rinner av. Hur ska jag kunna lita på dej?frågade jag. Du kan lita 1000% på mej sa hon. Aha, det var ju väldigt förtroendeingivande.Inte bara 100% utan till och med 1000%. Jag känner mej trött på hur hon håller på. Vi har våra webbkameror på och hon ser så jätteglad ut,full charmoffensiv nu.

Nu händer det att en kompis kommer in på chatten. Jag får en ide. Nu ska jag testa. Jag skriver till tjejen att jag måste ringa,så hon får vänta. Okej skriver hon.Jag ringer upp min kompis och säger till honom att gå in på hennes chatt(han har den sedan tidigare). Sagt och gjort ,han kontaktar henne och hon svarar honom.Han frågar henne om hon har någon vän hon chattar med(kanske lite fult men).Nej det har hon inte!

Jag ser ju att hon skriver så jag skriver till henne och frågar om hon chattar med någon annan man.

Vad blir svaret? Jo , hon chattar inte med någon annan,det är bara med mej.

Är det verkligen så att du inte chattar med någon annan.

Det det gör hon inte.

Ok,Jag säger till kompisen att vi skriver att vi båda chattar med henne och tryck fram meddelanden samtidigt.

Jag kan säja att hennes minspel skulle ha bandats när hon förstår att hon är överbevisad.

Jag säger farväl till henne,ingen ide att fortsätta längre.

Dagen efter lämnar hon meddelande till mej. Hon ber om ursäkt,hon älskar mej,jag är den ende och hon skickar chattblommor till mej.

Suck,vad gör man?

Nästa "besvikelse" är(det blir långt det här) igår. Jag började chatta med en tjej i Udon för någon dag sedan. Hon hade bara yahoo och jag frågade om hon hade hotmail,eftersom jag inte behärskar funktionerna så bra på Yahoo.

Hon hade inte hotmail. Jag frågade om hon hade webbkamera. Nej det hade hon inte.

Men hon ville se mej,nu blev det inte så jag fick inte kameran att fungera. Jag fumlade med någon knapp.

Vi skulle ses,alltså i går för ny chatt.

Jag började chatta med henne och fick dessutom kameran att fungera.

Sedan hände något. Hon dök upp i rutan,tydligen hade hon kamera trots allt.

Jag blev nästan chockad och tryckte på någon knapp så  hon täckte  hela bildrutan .

Dataokunnig som jag är fick jag inte tillbaka till texten,så jag funderade ,hur gör jag nu?

Antagligen feltänkt,jag stängde av allt och startade om.

När jag gick in igen så fungerade inte yahoo så jag kontaktade henne via hotmailen istället,och förklarade och beklagade. Det gör ingenting,du kan få min hotmailadress.så kan vi chatta där säger hon då.

Hoppsan,tänkte jag. Ingen hotmail,ingen kamera hade hon.Jag är knappast så naiv så jag tror hon skulle springa iväg och köpa kamera och fixa hotmailadress för att chatta med mej.

Det kan säkert finnas anledningar varför hon inte vllle berätta för mej,men detta ljug i stort och smått stör mej.

Om ork och kraft finns och det finns intresse här kanske jag presenterar hela historien om tjejen med biljettpengarna.Den blir i så fall lång ,innehållsrik och med ett häftigt slut.Om det nu är slut?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Kim

    5

  • måne

    5

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

chiangmaithai

mycket tråkigt att du har sådana erfarenheter, kan mycket väl tro att det är som du säger men är det speciellt med bara thaikvinnor? tror det är lika med många andra nationaliteter också.

Vore intressant att höra historien om biljetten också om du vill skriva

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde chat racet innan jag gifte mig. Och inte var jag ärlig, nä jag ljög nog ganska hejvillt och chattade med 20-tal olika tjejer. Fast jag lät de tro att de var ensamma om mig. Men så var ju inte fallet på någon sida. Så, vi kör alla våra spel. Men tillslut hittar man den som är ärlig och den som man vill vara ärlig mot. Tillslut.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Chatta och internetdating lessnade jag rätt snabbt på för det tar alldeles för lång tid och i längden blir det tjatigt.

Men dom gånger jag gjort det har jag haft kontakt med flera tjejer på en och samma gång.

Troligtvis har dom flesta tjejer på samma sätt kontakt med flera män, inget att bli upprörd över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

"Fool me once,shame on you.Fool me twice.shame on me..."

Utan eller med högst begränsad portion sunt förnuft.Blir vare sig vardagen eller kärlekslivet lätt.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Larbejo

Jag känner igen det mesta du skriver från bekanta och berättelser man har hört, och delvis upplevt själv som gröngöling.

Men den enda slutsatsen jag tycker man kan dra är att man ska vara på sin vakt,

och gärna vara lite misstänksam om någon aktivt söker kontakt.

Chansen att bli lurad är stor om man är lite godtrogen och inte känner till hur det fungerar i branschen.

Men du har säkert lärt dig mycket genom att gå igenom det här,

och när denna kategori tjejer märker att du har varit med förr och inte är lättlurad längre kommer dom att tappa intresset fort och söka upp nya "offer" utan dina erfarenheter.

Och då ökar dina chanser att träffa tjejen i ditt liv dramatiskt.

Lycka till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är en tjej som gör slut oärlig?

Är en tjej som chattar med två killar samtidigt otrogen?

Anser man det så är i alla fall jag att klassa som en både oärlig och ytterst otrogen man.

Tror du är alldeles för lättstött larbejo, du kan inte förvänta dig att tjejer är mer änglar än dig som uppenbarligen själv chattar med många tjejer. Bättre lycka nästa gång.

Ps Min frus 16 åriga bror köpte en ny mc/moppe på avbetalning för några månader sedan. Ca 40 000 baht kostar den kontant men ca 60 000 när man avbetalar den per mån.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Larbejo,

Det är modigt av dig att berätta om detta! Det tackar jag för, och ser gärna att du berättar om biljettpengarna också. Förhoppningsvis kan det åtminstone hejda någon annan från att göra samma misstag.

Finns ärliga thaitjejer? Tja, det är väl ingen som är 100% ärlig, mig själv inkluderad. Jag vet ju att det finns saker som fru Chang kanske helt i onödan skulle bli lite upprörd av, men som jag som svensk finner vara rena bagateller. Så då berättar jag inte om det.

Likaväl som fru Chang kanske undanhåller vissa saker som skulle uppröra mig. Saker som en thailändare finner helt naturliga, men som inte riktigt passar i min svenska världsbild. Så kallade vita lögner (alternativt inte säga något om överhuvudtaget) från båda håll.

Detta är väl inte mycket att våndas över, så kan det bli när två kulturer möts.

Det finns dock saker som det är helt oacceptabelt att ljuga om oavsett kultur. Det verkar jag ha sluppit hittills i varje fall.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte annat än småle lite...

Tycker det står om likande saker på webben, i tidningar dagligen, ja om hur folk blir blåsta på webben. Skulle detta vara någon skillnad i det här fallet? Nä! Sen är det nog som Swedenfarang skriver.

Sen sitta och dubbelkolla om HON skriver och är kär i dig, det är snudd på patetiskt... du är väl inte 15 år. Nä lägg ner internet chattande och ut och träffa någon i stället och tydligen så verkar det som du gått på en och annan mina så varför utsätta sig för det igen? det finns nog thai tjejer som är singlar i Sverige, kanske träffa någon av dem.

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Larbejo,

Som svar på din fråga säger jag självklart att det finns  ärliga thaitjejer.och dom är säkert i majoritet.

Sen finns det oärliga tjejer och även killar av alla nationaliteter.och speciellt om man kan gömma

sig bakom en dataskärm.

Visst finns det undantag.där man träffats via en chat och allt blir lyckligt..men det är formodligen

inte det bästa sättet, tycker jag iaf, att träffa den stora kärleken.

Du har säkert haft mycket otur i ditt sökande..kanske du ska prova andra vägar nästa gång.

Önskar dig lycka till i fortsättningen!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

HejKim! Det hettade antagligen till ordentligt innanför pannbenet av min rubrik.Kanske så mycket att du inte läste igenom ordentligt.Snacka om fan och hans bibelläsande.Jag ska svara på dina ledande frågor

Nej,det är inte oärligt att göra slut. Därimot sättet att göra slut,samt hur man betett sig innan avslutet.

Nej,det betyder inte att vara otrogen om man chattar med flera samtidigt. Men att ljuga vid en direkt fråga är oärligt.

Om jag är lättstött?Ja kanske det ,i vissa fall,om jag känner mej påhoppad.

Mopeden,mc, du nämner är inte så relevant i sammanhanget när jag vet att den i detta fall kostade 40000bath på avbetalning.Angående mitt chattande,så chattade jag enbart med damen från Bkk under nämda tid.Nu har jag en sporadisk kontakt med 2-3 st.Jag skulle absolut på en direkt fråga svara sanningsenligt om jag chattade med flera.

Tack till Herr Chang och Lars 60 för positiv respons.

Chattandet har jag insett att det inte ger så mycket,men jag har fått thailändska vänner,kvinnor numera gifta med andra män. Skillnaden är att dessa kvinnor har skött det hela på ett snyggt sätt,så naturligtsvis finns ärliga thaitjejer. Rubriken var ju provocerande som jag sa.

Sen de som säger att det är bara ut och skaffa thaitjer,ja men hur?Det kanske ses ur ett Storstadsfokus.Ute i övriga delar av landet är det annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

HejKim! Det hettade antagligen till ordentligt innanför pannbenet av min rubrik.Kanske så mycket att du inte läste igenom ordentligt.Snacka om fan och hans bibelläsande.Jag ska svara på dina ledande frågor

Nej,det är inte oärligt att göra slut. Därimot sättet att göra slut,samt hur man betett sig innan avslutet.

Nej,det betyder inte att vara otrogen om man chattar med flera samtidigt. Men att ljuga vid en direkt fråga är oärligt.

Du misstolkar mig, jag är inte uppretad och anklagar inte. Vill bara i all välmening hävda att du handskas vårdslöst med ordet "oärlig".

Tjejen som var hos dig och sedan meddelade dig att du nog borde försöka hitta en annan tjej kan man säkert klassa som feg. Men dom eventuella lögner hon presenterar för dig springer ju ur denna feghet att rakt på sak berätta för dig att du inte var rätt man för henne.

Samma med tjejen som chattade med din kompis, hon tyckte inte att det var någon big deal att hon chattade med flera killar och drog istället en vit lögn (herregud det var ju bara chatt, hur seriöst eller intimt är det på en skala?). Hon ljög ju inte om det för att skada dig utan för att undvika att en bagatell gjorde dig upprörd.

Thaitjejer är inte annorlunda övriga världens tjejer, ärliga, oärliga, elaka, snälla, fula, snygga, trogna, otrogna tjejer, alla finns representerade såväl i Thailand som Sverige. Och likadant bland män.

Hur ser du för övrigt på ditt eget chattande samt dejtande med mängder av thaitjejer? Inte samma sak?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej larbejo,

Som svar på din fråga säger jag självklart att det finns oärliga thaitjejer.och dom är säkert i majoritet. Sen finns det ärliga tjejer och även killar av alla nationaliteter. Frågan är väl vad du menar med att vara ärlig. Får man ta till en "vit lögn" om detta skulle förväntas göra en pinsam situation till det bätttre?

Det finns nog ingen som under en livstid inte har ljugit. Varken syskon, föräldrar eller ens sin partner. Det behöver man inte haka upp sig på. Däremot så håller jag fullständigt med dig i svaret till Kim att det inte är på något sätt oärligt att göra slut,däremot kan man göra det på olika sätt, mer eller mindre ruttet. Själv har jag råkat ut för flera ruttna händelser gjorda av thaitjejer, inte så sällan med drömmar om pengar i bakgrunden.

Jag har även fått mig berättat historier, trovärdiga och tråkiga sådana, hur thaitjejer kan vara. Det är bara att beklaga. Så är nu inte alla. Känner några som jag umgås med ibland. Thaikillar och tjejer som är väldigt trevliga och som jag har roligt tillsammans med. Så inte får man ge upp hoppet även om det svider när man blir påmind om mängden av rötägg stup i ett.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Tack Kim för din välmening och tack även till Isan Loveroch Rospigg för positiv respons. Nu är det ändå så här Kim att vi har olika tolkningar eller har du läst ordentligt igenom vad jag skrivit?

Kanske vi har olika tolkningar i fråga om ärlighet. Du kan säkert ha rätt angående fegheten i detta fall.Men varför skulle hon in i det sista spela att hon ville vara hos mej. Sen kan man fråga sig om feghet ursäktar oärlighet.

Sedan tjejen som chattade med min kompis,så tycker jag som är part i målet att det inte är en bagatell. Chattandet kan i och för sig vara en bagatell. Men att ljuga vid en direkt fråga förstärker även det att hon ljugit  om saker tidigare.

När det gäller mitt  eget chattande så har jag delvis svarat,och det är inga mängder av dejter. Jag är helt införstådd med att den eller de jag chattar med har flera kontakter,likaväl som jag själv.Men har man kommit till det stadiet att man har ett förhållande är det inte ok att gå ut på nätet och dejta

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget tack till mig?

Jag skrev ju "som man bäddar...". Och det var också i all välmening. Nu är jag ledsen.

Du kan få köpa mig en flygbiljett som tröst om du vill. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Hej Buzzen! Jo, du kan väl få ett tack du också. När det gäller biljetten så tar jag själv gärna mot ett bidrag. Vi kanske vänder på det hela och du köper en åt mej som tröst

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilket tröstlöst tiggeri som pågår här.

GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Är väl alldeles för gammal och "analog" av mig för att haja det här med chatdejting, men att som i ditt fall Larbejo att bli lurad

mitt framför snoken av en tjej som sen skickar chatblommor (lol) till dig verkar ju helt befängt.

Hoppas det löser sig i alla fall.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack Kim för din välmening och tack även till Isan Loveroch Rospigg för positiv respons. Nu är det ändå så här Kim att vi har olika tolkningar eller har du läst ordentligt igenom vad jag skrivit?

Kanske vi har olika tolkningar i fråga om ärlighet. Du kan säkert ha rätt angående fegheten i detta fall.Men varför skulle hon in i det sista spela att hon ville vara hos mej. Sen kan man fråga sig om feghet ursäktar oärlighet.

Sedan tjejen som chattade med min kompis,så tycker jag som är part i målet att det inte är en bagatell. Chattandet kan i och för sig vara en bagatell. Men att ljuga vid en direkt fråga förstärker även det att hon ljugit  om saker tidigare.

När det gäller mitt  eget chattande så har jag delvis svarat,och det är inga mängder av dejter. Jag är helt införstådd med att den eller de jag chattar med har flera kontakter,likaväl som jag själv.Men har man kommit till det stadiet att man har ett förhållande är det inte ok att gå ut på nätet och dejta

Oärlighet är väl aldrig bra men jag tycker man måste inse att det även finns olika allvarliga grader av oärlighet. Om någon tjej är oärlig i syfte att "sol och våra" dig på så mycket som möjligt så är det ju oärlighet av ytterst allvarligt art. Men drar någon tjej en "vit lögn" för att inte i onödan skapa en konflikt över vad dom tycker är en bagatell så är det ju inte alls lika oärligt.

Om man av princip avpolleterar alla tänkbara livspartner för att dom någon gång drar en vit lögn så får man nog kallt räkna med att aldrig kunna ha ett längre förhållande. Alla drar vita lögner eller undanhåller sanningar någon gång och det ofta av ren omtänksamhet mot sin partner.

Om jag t ex är ute någonstans på egen hand i Thailand (på dagen) och kommer i samspråk med någon tjej (restaurangservitris eller dyl) över något helt alldagligt så händer det ibland att dom vill både ge och få telnr. Kan vara av någon lika oskyldig anledning.

Men eftersom jag vet att ett samtal från en okänd tjej innebär stora humörproblem för hustrun, men inte vill vara oartig så drar jag en vit lögn om att jag inte har telefon med och att jag inte kommer ihåg numret.

Då ger tjejen ifråga istället sitt eget telnr på en lapp som jag visserligen artigt tar emot men kastar så fort jag lämnat platsen. Vill som sagt var inte ha problem med en hustru som hittar lapper med telnr och kvinnonamn på.

Talar jag då om för frun att jag, när jag åkte till marknaden talade med en tjej som prompt ville ge mig sitt telnr för att jag skulle bla bla bla (något oskyldigt)?   

Nej, naturligtvis håller jag tyst om den saken för husfridens skull eftersom jag ändå vet att jag inte hade något intresse av tjejen, inte ville ha något telnr av henne men tog emot det ändå av artighetsskäl.

Och på en eventuell direkt fråga av frun om jag fick telnr av någon tjej på marknaden så skulle jag nog oärligt svara nej eftersom jag inte skulle ha någon lust att tillbringa tre timmar med att förklara hur oskyldigt det hela gick till.

Vita lögner till två personer alltså, oärligt javisst, men OÄRLIGT, nej!

Vita lögner kan man acceptera av sin partner/blivande partner och t o m föredra framför total ärlighet. Om någon kille i skolan eller på jobbet visar intresse för, samt flörtar med, min fru och hon känner sig smickrad av det men inte visar intresse tillbaka så kan det ju som äkta man vara skönt att slippa veta om det alls.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärliga thaitjejer-finns det sådana?

Det hoppas jag!  :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...