Jump to content
IGNORERAD

Ärliga thaitjejer-finns det sådana?


Guest larbejo

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Hej,

Angående damernas ärlighet och eventuella lämplighet.

Jag har nog nämnt det tidigare att jag reste till Thailand för första gången 1981, och faktiskt blev det två resor dit under det första halvåret innan jag tvingades rycka in i lumpen samma år.

Under min andra resa till Pattaya det året blev jag tillsammans med en jämngammal tjej från Chiang Mai som nyligen hade anlänt till staden. Hon hette Pat och var nyanställd i ett etablissemang som hette Chiquita Bar. Denna bar som låg vid Soi Diamond har nog varit en transithall för många olika damer som med tiden har valt att flytta på sig för ett nytt liv i andra delar av världen.

Nåväl, vi blev som sagt ihop under senare delen av min resa. Känslorna svallade och både hon och jag var kära och smått lite galna i varandra. Dagarna spenderades med bad på stranden, mopedutflykter och hand i hand promenader (pinsamt). Pat var så oskuldsfull och snäll, och trots att hon var nästan väl slank i kroppen så var hon gosig som en Koalabjörn.

Och jag var fullständigt övertygad om att ingen annan kvinna i världen skulle kunna vara bättre lämpad för mig än just hon.

Men så gick det som det gick...

Ha de bra,

Siam Nilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Kim

    5

  • måne

    5

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej,

Angående damernas ärlighet och eventuella lämplighet.

Ha de bra,

Siam Nilsson

Har en liknande historia när jag mötte ett ex som kontaktat min dåvarande GF och ville träffa mig igen(trasslig historia minst sagt).

Hade brutit kontakten med henne sedan kommunikationen brakat samman totalt efter försök till påtvingat giftemål m,m.

Nåja till saken, mötte henne på Thaihaket på Soi2 och då hade hon hunnit spendera ett antal år i Tyskland. Hon såg så tärd och "död" ut under allt guld hon bar. Hon hade beställt in en stor pump med öl, jag förstod ingenting och hon ville inget säga, jag sa bara "sorry" och gick. Visste inte hur jag skulle hantera situationen.

Usch finns en del tragiska historier där ute.

BTW mitt ex som jag höll ihop med tillochfrån i fem år levde på att lura folk och hymlade inte med det inför mig. (också en trasslig historia :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det finns en del O-ärliga thai-killar också.

I dagen thailändskspråkiga DailyNews kan man läsa om en FALSK Indisk Prins,

som var på semester i Pattaya.

Hi-Så damerna i de fina kretsarna blev så till sig av den påstådda och pråliga prinsen att de likt löpande tikar slängde sig på rygg för att göra honom glad.

Snubben fick göka så mycket han bara orkade bland societetsbrudarna i Chonburi / Pattayaområdet. Kondom behövde han inte heller använda eftersom han var en fin "Prins"!

Efter genomförd sexakt brukade han också ha den fula ovanan att stjäla saker och pengar från kvinnorna, vilket till slut fick honom på fall, och han blev tagen av polisen.

Han säger till polisen att han har haft oskyddad sex med mellan 20 - 30 olika damer i den högre societeten, vilka mycket väl nu kan vara smittade med HIV, eftersom han själv var smittad vid tiden som han hade sex med dem.

- ”SomNamNa”

Killen var inte ens från Indien!

Han är Thai och kommer från södra Thailand (Nakon Si Tamarath)

Jag skulle tro att Söderkisarna inte blir mer populära nu bland den buddhistiska befolkningen. 

http://www.dailynews...pe=1&Template=1

Ha dé bra

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Flrens. Jag tror att det är 50% löngner och sant, men det har blivit mer negatift om Thaitjejer på senare tid. Det har dom byggt upp själva tyvär. Jag har hört så mycket dåligt om dem så jag börjar tro på fördommar mer nu tyvär. Och mest är det blåsningar för farangerna, byggt hus, och när det är klart har tjejerna börjat bråka om skitsaker för att få falangen att må dåligt och ge upp.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Berättade för pappa om att jag "snackade" av mig härinne. Han blev fly förbannad och tror faktiskt inte på att jag sett några stämplar och vågar han be henne plocka fram passet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är din far bekant med någon som läser här så är det ju inte särskilt juste mot honom även om du vill honom väl.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Thailändska kvinnor är inte annorlunda än sina medbrödrar. Kan de lura en aningslös falang på en summa baht så tvekar de inte en sekund.

Ett lands moral läggs på folket uppifrån makten. Och ett så genomkorrumperat land som Thailand är skapar givetvis en tvivelaktig penningmoral.

Från premiärministrar ner till poliser och tuk tuk förare.

Det är därför jag alltid hävdat att man ska vara försiktig med sina surt förvärvade slantar om man slår sig i slang med lilla miss Noi.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores! Bra gjort, mycket bättre än att han skulle se det själv när han loggar in nästa gång.

Antar att hans reaktion var helt som väntat?

Måste tillägga att jag följer Flores och hennes Pappas inlägg här sedan Flores första, med stor spänning, det är riktigt intressant!

Värsta såpoperan, skulle man kunna säga, där händer allt möjligt...

BTT, det klokaste och mest välformulerade inlägg jag läst av dej på mycket länge!

Budskapet känns igen sedan tidigare, men med en ny "knorr"

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Den här tråden börjar bli lite väl negativ, visst finns det bedragare i Thailand, men en jättestor majoritet är ju ärliga.

Att marknaden för dessa bedragare finns är det ju vi falanger som själva som ligger bakom.

Jag är ganska säker på att om man söker kontakt med tjejer på samma sätt och på samma platser i övriga världen är chanserna också stora att träffa oärliga människor (men undantag finns naturligtvis).

Och utgör dom här kälekstörstande männen ifrån Sverige och övriga världen en speciellt ärlig grupp,

eller har dom också lite i bagaget och ljuger för tjejerna ibland.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej

Den här tråden börjar bli lite väl negativ, visst finns det bedragare i Thailand, men en jättestor majoritet är ju ärliga.

Att marknaden för dessa bedragare finns är det ju vi falanger som själva som ligger bakom.

Jag är ganska säker på att om man söker kontakt med tjejer på samma sätt och på samma platser i övriga världen är chanserna också stora att träffa oärliga människor (men undantag finns naturligtvis).

Och utgör dom här kälekstörstande männen ifrån Sverige och övriga världen en speciellt ärlig grupp,

eller har dom också lite i bagaget och ljuger för tjejerna ibland.

Mvh Isan Lover

Kunne aldrig falla oss in, vad insinuerar du?

[move]Kälekstörstande GD[/move]

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaa

Efter de senaste dagarnas turbolens i familjelivet sa undrar man vilka som ar de mest benagna till logn!

Kompissar? farangerna och eller deras fruar/girlfriends fullstandigt frossar i halvsanningar och rena logner om undertecknad och ett, i deras ogon, snedsteg.

Bara jag vet sanningen och hittintills har INGEN varit i narheten. Det ar latt att fa en stampel i pannan men fan sa svart att tvatta bort den. Logner kommer inte bara fran Thailandskor, aven faranger har ett vitt och brett samvete, bara det inte drabbar dem sjalva.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju inte lätt det här med ärlighet. Men man får ju faktiskt ha i åtanke att det finns väldigt många fattiga i Thailand som sedan barnsben präglats att pengar är allt och ska införskaffas oavsett om det är mer eller mindre ärligt. Detta går ju även i andra länder som lider av fattigdom. Nu är ju Thailand ett land med kontraster. Rikedom och fattigdom sida vid sida. Men att thaitjejer skulle vara mindre ärliga som person pga de just är thai håller inte. Brasilianska tjejer med liknande bakgrund och förhållanden är minst sagt lika oärliga och ärliga. Fattigdom präglar tyvärr människor till ett annat tänk än vad vi är vana vid. Rika thai är ju inte heller mer ärliga pga de just är rika. Det ligger i den thailändska kulturen att pengar ska införskaffas...no matter what. Jag förstår och accepterar detta. Jag skulle själv i en fattig sits ev. överväga bedrägligt beteende för att få pengar till mat och kläder för mig och min familj. Skulle detta även inbringa nya mobiler och guld så vore jag nog inte främmande för att fortsätta på den inslagna linjen. Men tyvärr så får många fattiga thaitjejer som jobbar i exempelvis barer ett oförtjänt rykte. Jag litar faktiskt mycket mer på en bartjej som säger rent ut vad hon sysslar med och varför än en fin liten hi-so kicka.

Jag vill minnas en natt i Bangkok. Jag reste ensam och hade varit i Bangkok redan 5 månader. Hålet var givetvis Nana plaza. Jag satt i samma bar som vanligt och hade blivit bekanta med flera av tjejerna och festat många kvällar med de efter stängningsdags. I varje fall så var det sista kvällen innan jag skulle resa hem till Sverige. Jag drog på extra hårt med sangsom kraetin daeng. Jag förklarade för tjejgänget att det var min sista kväll och att jag reser hem imorgon. Så klart blev det ju det vanliga, "when u come back" osv. I varje fall så fortsatte kvällen längs efter Sukhumvit road där det ställs ut vagnar och plasstolar som får agera barer långt in på natten. Jag hade vid 3-tiden på natten upptäckt det roliga med en brinnande B-52 shot. Ni som inte har provat den så är det i varje fall en shot som man tänder eld på och stoppar ner ett sugrör och suger i sig shoten medans det brinner. Efter ett antal sådana var jag minst sagt onykter och kommer inte ihåg någonting förrän att jag vaknar i ett rum, på ett golv med fullt av tjejer. Bredvid mig låg alltså gänget av tjejer som jag hade hängt ihop med. Så jag väckte Tai som låg bredvid mig och frågade vad som hade hänt. Hon svarade, jo, du blev så otroligt full och visste inte ens vilket hotell du bodde på så vi tog med dig hem. Vi var rädda att det skulle hända dig något. Aha, genast tänkte jag att nu finns det inga pengar kvar i plånboken. Så jag smög in på toan för att kontrollera detta. Jag hade nämligen 4000 kronor i cash. Varenda krona var kvar. Dessa "oärliga" thaitjejer hade med andra ord kunnat rånat mig på varenda krona och visakort kvällen innan då jag var så väck. Dessutom skulle jag ju resa hem samma dag så det hade varit ett lätt byte.

Än idag är jag vänner med flera av dem och de ställer alltid upp och det är aldrig, aldrig snack om några pengar.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Swedenfarang

Det var ett bra exempel du tog upp, härlig läsning.

Och det är nog såna erfarenheter som dom flesta av oss har av thaitjejer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Sluta gnäll och tänk efter istället!

Om inte en massa Faranger hade så förtvivlat bråttom att springa iväg och gifta sig med sina nyss träffade thaibrudar, och sedan vräka ut en massa pengar över dem i fråga om investeringar mm i hennes eget namn.

- Ja då skulle också fler slippa att bli blåsta.

Ta det lite piano och låt tjejen under några år bevisa att hon är något att satsa på innan ni bestämmer er för att " henne ska jag ha! ".

Om det hade varit så att hon kunde få någon bättre i Thailand,

ja inte fanken hade hon då letat efter en partner på andra sidan jordklotet.

Håll na lite på halster,vett ja!

Då har hon allt att vinna på att uppföra sig väl tills ni bestämmer er för gott.

Ger ni henne allt på en gång, så är det naturligt att det sedan tröttnas, och att det sedan blir tack och adjö!

(Det gäller för den delen även svenska damer)

Nu till ett ännu mer kontroversiellt uttalande!

En i våra ögon snäll person likställs ju som någonting bra och fint,

men i Thailand där människor får kämpa och klara sig mer på egen hand,

liktyds ofta en "snäll" person som en lite korkad person,

och en korkad person får också skylla sig själv om denna person blir lurad.

Därför får man vara lite försiktig med att vara "för snäll"

i kontakten med nya personkontakter från Thailand eftersom

dessa oftast har ett helt annat synsätt på hur snällhet ska belönas.

Hur otroligt detta än kan låta i vissas öron, så får man nog bita i det sura äpplet och acceptera att Thailändare inte riktigt är och funderar som vi svenskar.

Själv tycker jag det är bra att det finns dessa olikheter,

för det bidrar till Thailands charm.

Nog sagt om detta,

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha Siam Nilsson.

Eller för att citera en annan här vanligt förekommande skribent EXAKTEMENTE.

där satte du pennan i ögat på vissa. Det finns ett annat uttryck ``sunt bonnförnuft´´//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ha ha Siam Nilsson.

Eller för att citera en annan här vanligt förekommande skribent EXAKTEMENTE.

där satte du pennan i ögat på vissa. Det finns ett annat uttryck ``sunt bonnförnuft´´//Janne

EXAKTEMENTE från mig med!  :great::great:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra inlägg från Siam-Nilsson!

Exakt min inställning, man kan vara villig att ge damen en del pengar. Men det måste inte ske NU GENAST som en del opportunistiska thaidamer är så benägna att begära.

Fru Chang vill gärna bygga hus i Thailand, och det kan jag väl bidra till. Men inte en klumpsumma, utan jag har gett lämpligt belopp varje månad i tre år för att se om hon verkligen kan spara dessa pengar till ett hus. Och ja, det kunde och kan hon uppenbarligen.

Jag har också lyckats få fru Chang att inse att det inte är så jämrans bråttom att få upp ett skrytbygge i Thailand om vi nu ändå planerar att stanna i Sverige de närmaste fem åren. Ett hus som vi sannolikt skulle använda max en månad om året...

Också helt rätt att snällhet ses på annat sätt i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

:hi:

Jag med, är nu tvungen och hålla med Mr. Siam-Nilsson här!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vill bara säga om man nu träffat en tjej i typ bar branschen och vill att hon slutar ,så är det väl nästen självklart att man ska bidra med lite kosing. Hon är ju där för att ett ekonomiskt behov finns. Och bara för att hon slutar försvinner väl inte pengabehovet. Sen om man vill stötta henne eller inte kan ju bara ens egen ekonomi, lust och förnuft avgöra. Och sen finns det ju alltid mer eller mindre ärliga personer.

Vill avsluta med att säga är det nåt du vill , tror och hoppas på från ditt hjärta så måste man ju satsa, sen om nån lurar dig kan ju va svårt att veta, man får gå på känsla. Folk brukar säga att har man varit med ett tag ser man igenom lurendrejarna. Visst det stämmer till en viss grad! Men jag säger att gillar man verkligen nån så  kan man alltid bli lurad igen. för är den personen duktig på att ljuga och spela teater, och du verkligen satsar på henne/honom så kan det hända den bäste ännu en gång. sorgligt men sant!  Detta tror jag stämmer in på oss flesta. annars kan man ju aldrig anförtro sig och lita på nån.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

vill därmed säga vill man satsa på en dam i Thailand och liknande länder. så självklart är det en stor chansning. Men helt klart värt att testa. För många av dom är ju underbara.

Snucke :drinks::yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam-Nilsson, var du Skipper på TT? Tycker du skriver vettigt och avataren passar på en "Skipper" :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...