Jump to content
IGNORERAD

Ärliga thaitjejer-finns det sådana?


Guest larbejo

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Kim

    5

  • måne

    5

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest yotinai

Finns en ärlig thailändsk kvinna i alla fall. Omman inte frågar så mycket så får man inte så många lögner till svar heller. Svartsjuka misstänksamma män tvingar nog mer eller mindre många kvinnor till att ljuga. Och skulle man dejta en lögnerska så är det bara att säga hej då och leta vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag måste bara få ställa en fråga,angående det du skrivit.

Om din fru skulle komma på dej med en vit lögn om någon tjejs tel.nr. vilken färg skulle den lögnen ha i hennes ögon?

Svart(sjukt) såklart eftersom hon omöjligt kan känna till den oskyldiga sanningen utan bara kan gissa sig till ett scenario. Och det är ju därför man drar en vit lögn. Allt för att slippa starta ett diskussionskrig över en bagatell som inte betyder nåt överhuvudtaget.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappas GF kom idag till Sverige. Hon har påstått till pappa att hon inte ens har varit utanför Thailand. Pappa var därför super nervös och var rädd att hon skulle bli som Tom Hanks i "Terminal". (googla det)

Nu till min stora förvåning... hon hade en stämpel i sitt pass från Juli 2008 som Friend/Marrige. Är det Australien som ger denna stämpel? Kollar inte svenska ambassaden upp tidigare "stämplar" innan de ger visum till Sverige???

Är otroligt ledsen för pappas skull, självklart kan det nu vara äkta kärlek men ljuger man om en sak så..

Hoppa snälla inte på mig nu grabbar jag är bara otroligt rädd för min pappas skull! Detta är ett forum och jag ställer ju en fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Ställer frågan i denna tråd för förhoppnings vis vinner jag några dagar på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Flores..

Kan det inte vara så att din far inte har berättat allt till dig?

Han kanske tycker det är ett känsligt ämne..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa läser ju här...hmmm

En rad frågetecken väcks dock:

- Varför skulle det ens ha en betydelse för utfärdandet av visum till Sverige, om hon nu har varit någon annanstans? Det är ju inte direkt så att ambassaden säger "aja baja, du har faktiskt varit i ett annat land, glöm Sverige gumman!"

- Varför tittade du i hennes pass?

- Om hon nu ljuger, då hade hon väl bytt pass innan resan hit. Eller?

Tillåt mig tro att det trots allt börjar lukta troll, förlåt mig om jag har fel.

Annars håller jag med Sangwal, han behöver inte berätta allt för ens dotter. Lita på pappas omdöme istället. Ge han stöd ifall det skulle behövas senare. Men att gå och vara misstänksam och i princip förkasta pappas omdöme är ju inget vidare. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pappas GF kom idag till Sverige. Hon har påstått till pappa att hon inte ens har varit utanför Thailand. Pappa var därför super nervös och var rädd att hon skulle bli som Tom Hanks i "Terminal". (googla det)

Nu till min stora förvåning... hon hade en stämpel i sitt pass från Juli 2008 som Friend/Marrige. Är det Australien som ger denna stämpel? Kollar inte svenska ambassaden upp tidigare "stämplar" innan de ger visum till Sverige???

Är otroligt ledsen för pappas skull, självklart kan det nu vara äkta kärlek men ljuger man om en sak så..

Hoppa snälla inte på mig nu grabbar jag är bara otroligt rädd för min pappas skull! Detta är ett forum och jag ställer ju en fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Ställer frågan i denna tråd för förhoppnings vis vinner jag några dagar på detta.

Att man tidigare haft ett visum till Australien hindrar ju inte svenska myndigheter att bevilja ett visum till Sverige.

Verkar som din pappas girlfriend dragit en lite onödigt stor "vit" lögn som nu kanske kommer att innebära ett bakslag för henne. En kvinna i hennes ålder kan väl knappast antas vara utan en historia och i hennes situation hade det självklart varit bättre att köra med öppna kort vad gäller detta. Men det är ju inte säkert att det framstod så självklart för henne att lögner av just den kalibern upprör oss västerlänningar mer än vad det gör med thailändare. Hur som helst, hoppas det ordnar upp sig med tilliten för din far och hans kärlek.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa vet inte om detta än, var jag som var paranoid om hennes ålder och så låg passet på bordet och skrek "Öppna mig" Åldern stämde hon var 39 (ej samma kvinna som i tråden jag öppnade)

Pappa kommer inte kolla maipenrai på några dagar han ska shoppa med henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kunna vara en visa stämpel som tex är utfärdad på ambassaden men av någon anleding så blev resan inte av, vilket skulle innebära att inget ljug har förekommit.

MVH/Jörn

Link to comment
Dela på andra sajter

På den pass sidan som stämpeln Friend/marrige stod så var det även två andra stämplar, är väl utresa och inresa?

Rent ut sagt var det en massa jävla stämplar på sidorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tänk då på alla de länder hon måste varit i som INTE stämplar passet...?!

Jag tycker inte man ska gräva ner sig i sånt som t.ex. att hon sagt att hon inte varit utomlands.

T.ex. så kan ju ett missförstånd vara i farten igen, händer inte alltför sällan att jag frågar min fru nåt och hon svarar glatt JA/NEJ och 15 sekunder senare så undrar hon vad jag egentligen frågade om. Går det mer än 15 sekunder så är allt glömt. Både svaret och frågan PLUS att man inte får komma dragandes med följdfrågor när dessa 15 sekunder gått ut.

Såna är reglerna!

Alla svar behöver inte tas på 100%-igt allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin: Bullshit!! Jag anser att en lögn är en lögn och självklart kan de graderas. Men att man svarar nej utav misstag på om man har varit uromlands eller nej då anser jag den personen rätt blåst. Jag kan räkna upp vilka länder jag har varit i på direkten... och no misstakes done på den frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ni inte gör mig till boven i dramat. Jag har avsagt mig kontakten med människor för att de just ifrågasatte kvinnan eller rättare sagt thailändskor generellt. Börjar känna att det blir ingen rök utan eld, undra vad procent andelen ligger på med oärliga thailändskor.

Va fan jag har också dragit lögner för pojkvänner men de kommer ju fram så småningom och dessutom har inte jag lämnat en 11-årig son för att starta ett nytt liv på lögner. Jag skulle ha berättat att jag lämnade mitt land 6-7 månader tidigare för en man. Hon är ju nu i Sverige för att förra utlandsflytten/besöket inte funkade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet ju inte hur bra engelska tjejen i fråga kan - inte heller vet jag hur bra Thai din pappa pratar.

Kan väl hålla med om att en fråga som denna är svår att misstolka, hur dåligt man än pratar.

Hon kanske ljög för att göra din pappa glad...?

Så att han skulle känna sig som den första som visade henne utlandet. Vad vet jag...

Tycker ändå inte att den här lögnen är nåt allvarligt.

Värre har man ju hört... t.ex. en kompis vars tjej inte hade några barn. Neeej, jag har inga barn.

Men sen kom det fram att barn, det fanns det gott om.

Den sista av 5, var "kusinen" som bodde hos denna familj. Killen började smått undra (efter flera år) varför kusinen inte gick hem till sina riktiga föräldrar nån gång. Va, faan. Det, kallar jag för lögn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så ni inte gör mig till boven i dramat. Jag har avsagt mig kontakten med människor för att de just ifrågasatte kvinnan eller rättare sagt thailändskor generellt. Börjar känna att det blir ingen rök utan eld, undra vad procent andelen ligger på med oärliga thailändskor.

Va fan jag har också dragit lögner för pojkvänner men de kommer ju fram så småningom och dessutom har inte jag lämnat en 11-årig son för att starta ett nytt liv på lögner. Jag skulle ha berättat att jag lämnade mitt land 6-7 månader tidigare för en man. Hon är ju nu i Sverige för att förra utlandsflytten/besöket inte funkade.

Flores, klart du har all rätt att vara orolig/omtänksam för/om din Pappa.

Jag hade nog fått en ordentlig tankeställare om frugans pass haft en massa stämplar, trots att jag "Visste" att hon aldrig varit utomlands (förutom i Kmer),

innan hon hälsade på i Sverige.

Nu var ju frugans pass helt nytt, så det hade ju inte hjälpt om jag kollat i det, vilket jag inte kan minnas att jag gjort, förutom hennes roliga passfoto, hmm :bag:

Man kan ju fråga sig varför hon väljer att ljuga om en sådan sak?

Flores, jag tror att du behöver tala om detta, med stämplarna, innan din pappa läser det på MPR, för då blir han nog upprörd på BÅDE dej och sin kära!

Önskar Flores och hennes far all lycka, och det finns kanske en förklaring till varför damen inte ville berätta?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hej Flores.

Jag blir varm över din omtanke om din pappa. Han är/borde vara tacksam för att du bryr dig om honom som du gör.

Av det jag läst så är det någon eller båda som har tagit till en vit lögn. Antingen vet din far mer än vad han berättat för dig. Eller så har thai-ladyn gjort sig av med det förgångna. OK de kommer från olika länder vilket gör det lättare att kolla. Men jag tror inte för ett ögonblick att en svensk tjej i hennes ålder skulle vara renare eller tala mer sanning om sina tidigare förhållanden, det är bara det att det inte är lika lätt att kolla i passet…..

Något jag mött hos en thaitjej är att i Thailand verkar det vara så att det som varit innan det finns inte. När jag för henne berättade att jag fortfarande umgås med ett X så blev hon HELT oförstående!?!

I Thailand så talar man inte om eller framför allt inte MED ett X.

Hon hade tidigare varit gift med en blivande thai-polis. Han tyckte att han var så snygg i uniform så han ägnade sin fritid åt galanta damer istället. Min vän tog slutligen ut skilsmässa, återtog sitt gamla efternamn och åkte hem till sin hemby. Där berättade hon för alla att han hade dött….

Antar självfallet att detta dels var för att rädda ansiktet men även för att han numer inte existerar för henne. Hon talar aldrig om honom. Han finns inte för henne längre!

Då jag fortsatte att fråga berättade hon om honom och fick då tårar i ögonen. Sedan dess har jag låtit det bero. Men under ytan finns mycken sorg kvar, men de har en fantastisk förmåga att leva för dagen… och undertrycka det som inte är bra. Som hon brukar säga: ”don’t think to much…..”

OK även OM din pappas flickvän har varit i Australien eller något så behöver hon inte vara sämre för det. Det finns så många dumskallar och det är inte lätt för en thai att veta när det är en bra man eller inte. Dock visar det sig över tiden. Då kan det vara bra att åka hem till Thailand igen. Inte gör det henne sämre för det. Hon kanske bara förtränger detta på ett sådant sätt att det inte finns för henne längre.

Hoppas att allt löser sig för ER. Men som jag sagt tidigare: den som söker lögner han skola finna. Det vet jag av erfarenhet att detta gäller i minst lika hög grad hemma i Sverige. Den som gräver djupt finner…..

Mvh /oldThaimer 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skrivet oldtimer,sen undrar jag om inte Flores bevakar sin far lite väl mycket,är det rädsla för att nya damen ska "ta ifrån"dig din far eller.Jag tror nog att han med ålderns rätt kan bedömma situation på ett annat sätt än du och om hon varit i annat land och prövat sina vingar så är väl detta bara positivt,man lär sig av misstagen,sen kan man väl ha en åsikt om det har gått för fort men hon prövar väl nu om det ska funka med din far(fattar som att din far ska åka tillbaka till LOS i höst)Nä,klipp navelsträngen och lita på din far,han verkar vara en trevlig kille säger dom på Koh Samui.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores, jag tror nog din far inser att det inte ar jungfru Maria han traffat, det ar fa 65-aringar som gor det, men hon kan ju vara bra for honom anda.

Han inser nog att en 39-arig thailandska som valjer att lamna allt for att flytta till en betydligt aldre man, som hon kannt ett par veckor eller manader, pa andra sidan jordklotet med storsta sakerhet har en forhoppning om en battre ekonomi som storsta drivkraft. Jag sager inte att hon skulle vara en dalig kvinna eller att nagon form av karlek inte kan vaxa fram men hon hade nog inte flyttat till en 65-arig majsbonde i Mali om jag uttrycker mig lite krasst.

Da det an sa lange formodligen ar mer business an karlek fran hennes sida sa har hon ju ratt att vara lite liberalare med sanningen och jag antar att hon misstankte att han inte skulle uppskattat att hoera att hon varit i diverse lander da han da formodligen hade dragit slutsatsen att nagon annan man betalat for de resorna och darmed kanske dumpat henne. Han kommer nog att fa hoera det hon tror att han vill hoera ett bra tag till framover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt att klippa av navelstrången när ens far tar hit en kvinna har har känt i 8 dagar och max umgåts med 5 timmar per dag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Flores, han är väl vuxen nog att fatta sina egna genomtänkta beslut? Jag skulle personligen bli ledsen av att min dotter inte litar på mitt omdöme. Men, jag förstår att du bryr dig.

Förresten, jag hade inte känt min fru mer än några dagar då hon en dag, när jag väl var hemma i Sverige igen, mailade över ett Western Union nummer och en summa på 40 000 baht. "Buy a ticket and come to Bangkok this weekend, I would like to meet you..."

Man måste alltså chansa ibland, det kan slå väl ut. Hon chansade och jag hoppas att jag inte har gjort henne besviken, ännu.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores!

Nu ska du vara dig själva och vara snäl och omtängsam

mot din far och hans nya tjej!

Allså gilla läget

Annars syr du i hopa dem mot dig! Och gör den starka ihopa!

Lycka till!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som göms i snö kommer fram i tö och idag är det plusgrader...

Pappa är ingen dumbom, och när visumet har gått ut då kommer han nog kolla igenom hennes pass och fråga henne, kan finnas en bra förklaring men tyvärr är nog just nu motivet endast pengar att hon är i Sverige, så länge pappsen är medveten om detta så är det lungt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...