Jump to content
IGNORERAD

Stolar och Parasoll


RobertLin

Recommended Posts

Hej!

En av mina favoritsysselsättningar Thailand är att på eftermiddagen sjunka ner i en stol på "German Beach" ( Ni vet den där lilla snutten mellan Pattaya och Wongamat), läsa lite - kanske, äta lite - "Chang soup" och lata mig på eftermiddagarna. I April var detta inget problem, men hur är det nu? Har man tvingats plocka bort stolar och parasoller även där?

För tillfället är vi på Phuket och skall vidare sedan till Khon Kaen. Men dessa stolars vara eller icke-vara kan vara direkt avgörande för om vi väljer Pattaya eller kanske Sihanoukville eller något annat efter detta.

Så om någon vänlig upplyst själ skulle kunna uppdatera undertecknad om stolsituation så är jag tacksam!

 

/Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

De finns kvar. (har inte varit just där och vetifietat dock) I hela Pattaya området ink Koh Larn har uthyrarna tvingats minska sitt område. Det betyder att i ex. jomtien finns det gott om plats att mullvada på framför solstolarna och bakom lägget thaiarna ut sina mattor i skuggan under palmerna (träden) Onsdagar är det stängt inga stolar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Apknugen!

Här i Karon är det kemiskt fritt från stolar och endast enstaka räddhågsna parasolluthyrare. För oss som slutat tävlingssola och get upp hoppet om den perfekta brännan, och bara vill slappa till ljudet av de sju haven är ju parasoll och stol oumbärliga!

Pattaya den 18:e alltså!

/Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

På wong Amat finns inga parasoll o stolar längre, var där senast i tisdags, hur det är på "German Beach" vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...