Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....


Minne00

Recommended Posts

Har du en finne i arslet som du inte når att klämma eller? 

Vi finnar sitter nog på finare ställen! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 783
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    136

  • Nemo

    52

  • Chan2014

    46

  • Benjamas

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade tänkt följa denna tråd då man mest är i Huset i Bangkok eller Condon i Hua Hin när man är i Thailand, lite kul att läsa bildtrådar när man sitter i Sverige i kasst väder. Tyvärr så hoppar jag nog över detta pga allt skit som "songsing" fyller tråd efter tråd, så även i denna.

Hoppas ni får kul och hittar trevliga ställen i Bkk, det finns en massa kul i stan om man bara tar tid att gå runt.

Ha kul och njut i värmen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kan vara så, men de har sina poänger.....lite egentagna mus o tutt-bilder hade man inte fått se på mpr annars, och det e ju inte fy skam :)

Ja det är ju bara hoppas att brudarna inte har ett liknande forum där farangerna lyckligt ovetandes stolt poserar med sina ölmagar, ihopskrupna små PetterNiklas, manboobs och hängpungar som senare visas upp till allmän beskådan :rotfl: 

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för egen del så skulle jag aldrig betala extra för en resa :sure:

Med vänlig hälsning fatti pensionären

Är man en halvmeter lång och väger 50 kg så är nog även apklassen buissnes ;)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju bara hoppas att brudarna inte har ett liknande forum där farangerna lyckligt ovetandes stolt poserar med sina ölmagar, ihopskrupna små PetterNiklas, manboobs och hängpungar som senare visas upp till allmän beskådan :rotfl: 

Finns nog något finsk bastu forum 555555

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt följa denna tråd då man mest är i Huset i Bangkok eller Condon i Hua Hin när man är i Thailand, lite kul att läsa bildtrådar när man sitter i Sverige i kasst väder. Tyvärr så hoppar jag nog över detta pga allt skit som "songsing" fyller tråd efter tråd, så även i denna.

Hoppas ni får kul och hittar trevliga ställen i Bkk, det finns en massa kul i stan om man bara tar tid att gå runt.

Ha kul och njut i värmen.

 

Men snyft då din satans patetiska DQ som är inne o skvätter ditt gnäll i var och varannan tråd......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man en halvmeter lång och väger 50 kg så är nog även apklassen buissnes [emoji6]

Sjunker du så här lågt Måne?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2016-02-07 at 01:30, skrev FF:

Passar hjälper bra på ditt huvud, den ska sitta hårt..

Om den inte gör det så,skyddar den inte som den ska göra..

    FF

 

En integralhjälm ska sitta tight utan att göra ont.

På Roadracing tävlingar SKA hjälmen kollas på föraren innan race genom att hjälmen sättes på huvudet utan att hakremmen sätts fast, då ska hjälmen inte gå att föra av huvudet genom att lyfta hjälmen i nacken, detta test är internationellt godkänt inom roadracing.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
On ‎2015‎-‎11‎-‎04 at 18:59, skrev Minne00:

Jag tänkte att det var dags för mig att avsluta mina trådar om livs äventyr och irrfärder och påbörja en ny eftersom vi beslutat att livet skall gå in i en helt ny fas.

I Juni är tanken att jag skall börja studera vid Stamford International University i BKK, självförtroendet har sjunkit så lågt att jag insett att jag måste sikta högt!

Jag skall ta en Bachelor of Business Administration in Business Administration med inriktning på Human Resources.... och dessutom lägga på lite extra internationella kurser som kan vara bra att ha. Thailändska ingår i undervisningen (tack och lov) så på 4 och ett halvt år tänker jag baske mig vara något vettigt! Och förhoppningen är givetvis att bli kvar i Thailand!

Micke får snällt följa med :) Han börjar med att läsa upp sin engelska under ett år sedan skall vi nog hitta något annat som passar när han väl är trygg med sin engelska och lärt sig lite Thai.

CSN är jättesnälla och ser till att så länge skolan och utbildningen är godkända så får vi belåna oss över öronen..... men å andra sidan, här i Sverige hade jag aldrig haft en chans att ha råd att plugga.

Studerar man i Thailand så får man låna till Tuitions, två t&r resor per år (kommer vi inte utnyttja, vi åker för att stanna!) Dessutom får man ca 12000 SEK/månad om man läser minst 15 timmar i veckan och det kommer man långt på även om man fortfarande har kvar en del utgifter i Sverige. Försäkringen får man också låna till... det man behöver betala själv är papper & penna (en dator till mig....), ev studiematerial, boende och mat. Får man studiemedel för 39 v på ett år så får man ca 120 000 SEK/per person att leva på och eftersom vi är två om boende mm så skall vi nog inte svälta men inte heller leva i lyx... boende och internet ligger på ca 11000 i månaden, inklusive tvättavgifter *ler* och obligatorisk städning varannan vecka.

Hyr vi ut lägenheten i andrahand möblerad så kanske utgifter och inkomster här hemma går på ett ut :) Skall bara övertyga min hyresvärd om att fyra och ett halvt års studier är en bra anledning att hyra ut och att vi tänker komma tillbaka...(inte...)

Ärligt talat så var ju BKK ett av de sista valen men eftersom det vi vill studera bara finns där så får det vara okay, gissa om vi kommer pendla mellan Jomtien och Hua Hin!

 

Det här kommer att bli en långdragen tråd men vi kanske kan stötta någon annan!

Nu har vi bara ett STORT problem! Vad skall vi göra med våra älskade katter? De två små kunde vi väl ta med en den stora är ju döv och får inte lov att vara ute.....

Helst hade vi sett att de fått stanna tillsammans men huvudsaken är att vi hittar bra hem åt dem innan vi åker. Intresserad eller känner någon annan som vill ha tre tonåriga kastrerade och vaccinerade hankatter? Bibben;)?

 

Just nu är vi i akut behov av en scanner och två personer som inte får skrivkramp i första taget för att  kunna skicka betyg och passkopior till skolan... inget vi tänker köpa när vi skall ge oss av! Snarare skall väl så mycket som möjligt säljas av!

Ja, så här får det bli och ni får  hänga med på hela resan från beslut till examen :)

 

Kram kram

 

 

 

Nu är det snart ett år sen du började tråden skulle vara kul och intressant och få en uppdatering av vad som hänt.

Bra, dåligt, roligt ,tråkigt gärna med bilder.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...