Jump to content
IGNORERAD

Strul på immigration, Suvarnabhumi


biker

Recommended Posts

Jag brukar gå till fattigstugan och käka rysk kaviar med champagne, medan de hungriga tittar på. De brukar tycka att det är jättekul.........:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    20

  • kitungmakmak

    13

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Tycker det är smått fantastiskt att man på det här forumet inte kan starta en tråd och skriva om förändringar som skett vid inresa till Thailand utan att bli mer eller mindre idi*tförklarad. Ja, fråga om adress har alltid funnits med på TM-kortet men har tidigare räckt med att skriva enbart ort, telefonnummer har aldrig behövts fyllas i, varken sitt egna eller boendets.

Varför denna hånfulla ton mot TS som tar upp en viktig nyhet som påverkar oss alla? Finns det agg mot TS från tidigare trådar så föreslår jag att ni söker upp TS i dessa och fortsätter ert tjafs där. Gudarna ska veta att jag gillar tjafs, men det ska fanimej tjafsas på rätt plats och en informationstråd likt denna är inte en sådan plats.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo eftersom så många tycks må så dåligt av hans resor och bekymra sig, så påpekade han det smidiga i att köra fasttrack.....för att skämta till det med de som så mycket bryr sig om hans förehavanden...

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Är det mig du svarat? Vad har att åka snabbspår med att ta sig igenom immigrationen på en flygplats.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som hände var att det smällde en bomb

Stämmer bra och de som smällde bomben, kom in illegalt till Thailand genom att muta Immi-personalen. Så nu blir det extra 'hårda tag' från deras sida, för att få behålla jobben.

http://aecnewstoday.com/2015/bomber-blame-game-sees-Thailand-immigration-abruptly-change-visa-rules/

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är smått fantastiskt att man på det här forumet inte kan starta en tråd och skriva om förändringar som skett vid inresa till Thailand utan att bli mer eller mindre idi*tförklarad. Ja, fråga om adress har alltid funnits med på TM-kortet men har tidigare räckt med att skriva enbart ort, telefonnummer har aldrig behövts fyllas i, varken sitt egna eller boendets.

Varför denna hånfulla ton mot TS som tar upp en viktig nyhet som påverkar oss alla? Finns det agg mot TS från tidigare trådar så föreslår jag att ni söker upp TS i dessa och fortsätter ert tjafs där. Gudarna ska veta att jag gillar tjafs, men det ska fanimej tjafsas på rätt plats och en informationstråd likt denna är inte en sådan plats.  

Bra inlägg Knasen, tur att en del fattar trådskaparens inläggladda_ned.thumb.jpg.20d7bf0163058da3bcd1

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra att såna här problem tas upp på forumet.

Hoppas fler skriver om hur dom upplever detta. 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det mig du svarat? Vad har att åka snabbspår med att ta sig igenom immigrationen på en flygplats.

Därför det är ett alternativ om man slippa krångel när man landat.

Köpte det till syrran med svåger när de kom på besök i vintras. Funkade kanon så jag kanske beställer det själv nästa gång

http://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.html

Alla kan köpa det

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför det är ett alternativ om man slippa krångel när man landat.

Köpte det till syrran med svåger när de kom på besök i vintras. Funkade kanon så jag kanske beställer det själv nästa gång

http://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.html

Alla kan köpa det

6 Feb 2015 update: much to our regret we will not be able to offer fast track service to passport holders of countries that require Visa On Arrival for now. We will inform as soon as this situation changes again. Our apologies for any inconvenience caused.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför det är ett alternativ om man slippa krångel när man landat.

Köpte det till syrran med svåger när de kom på besök i vintras. Funkade kanon så jag kanske beställer det själv nästa gång

http://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.html

Alla kan köpa det

Så i de snabba köerna är det inte lika viktigt hur man fyller i ankomstkortet, vilket var vad trådskaparen skrev om i sitt forsta inlägg?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så i de snabba köerna är det inte lika viktigt hur man fyller i ankomstkortet, vilket var vad trådskaparen skrev om i sitt forsta inlägg?

Jo självklart men du får hjälp med allt

Det var bara ett litet tips om man vill slippa krångel

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo självklart men du får hjälp med allt

Ok, ja vissa kan ju behöva hjälp, påstår dock inte att dina nära och kära behöver det3d-confused-smiley-emoticon-14427856.thu

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det var deras första tripp till Thailand och de landade 05:30 och nästa flyg gick 07.10  så de var väldigt glada för hjälpen.

En chaffis och en som som tog hand om allt stod och väntade vid gaten vid ankomst.

Det gick så snabbt att de även hann med att fika innan nästa plan gick

 

J

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Feb 2015 update: much to our regret we will not be able to offer fast track service to passport holders of countries that require Visa On Arrival for now. We will inform as soon as this situation changes again. Our apologies for any inconvenience caused.

Men om redan har skaffat ett visa går det tydligen bra

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo självklart men du får hjälp med allt

Det var bara ett litet tips om man vill slippa krångel

Minns du vad denna hjälp kostade?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det ska bli spännande att se hur forumets kuppvänner ska försöka vända detta till något positivt eller skylla detta på Thaksin som avsattes redan 2006?

Mvh isan lover

Ja självklart är ju detta något politiskt som dom hittat på för att djävlas......

Var själv ungefär ett par kvarter i från smällen när det hände. Och har utifrån dessa perspektiv större förståelse för att man skärper upp kontrollen på vem som kommer in i landet.

Jag tycker att vi utifrån detta kan vara djävligt glada att man inte tar bort möjligheten att komma in i landet utan visum.

Jag är ganska övertygad om att dessa åtgärder hade kommit huruvida vilken typ av regering som Thailand haft.

Och faktum är ju att Immigration fick stor kritik efter bombattentatet för att man så slappt efterlevt dom regler som fanns.

Sen att detta i princip är ett slag i luften är en annan femma. Men jag tror nog att kritiken skulle vara massiv om dom inte gjorde nånting i förändring för att skärpa säkerheten efter det som hände i augusti.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns du vad denna hjälp kostade?

Jag betalde då 800 svenska för två personer och då ingick även en "golfbil" med chaffis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalde då 800 svenska för två personer och då ingick även en "golfbil" med chaffis

Fan det var billigt och bra, då kan man ju supa sig dyngrak nästa gång man flyger med Thai.images.thumb.jpg.b44e4e0cfdc3dddb04f8897ladda_ned.thumb.jpg.6fb698ff46d30e2ff1a7100.thumb.jpg.749066f4154c461fbb41f34789

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Feb 2015 update: much to our regret we will not be able to offer fast track service to passport holders of countries that require Visa On Arrival for now. We will inform as soon as this situation changes again. Our apologies for any inconvenience caused.

Det gäller väl inte oss då?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ditt inlägg är svårtolkat. Men jag håller med i det mesta du skriver.

/biker

 

Det jag skulle skriva innan bokstäverna föll bort var att det är väl ingen konst att fylla i ett fejkar telefonnummer på arrival card. Ex kan man ju dra till med ett 038 Pattaya nummer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det var väl det stolpskottet som såg till att bygga flygplatsen i fråga, så visst är det Thaksins fel när det krånglar på Suvvan :D

Hela flygplatsen är en katastrof.

Något mer opersonligt har åtminstone inte jag upplevt.

Men det värsta är alla dessa jättelika air-con som sprutar kall luft över en var 5e meter.

Har man inte varit sjuk innan så blir man det på suvvan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var faktiskt ytterligare diskussion på immigration, utöver det jag nämnde i trådstarten

Enligt tjänstemannen var mitt visum ej ok.

Ett 60 dagars turistvisum utfärdat på Thailands konsulat i Göteborg.

Han frågade mig, hur många inresor jag tänkt göra på detta visum.

En inresa, förklarade jag, och pekade på "No. of entries" på visumet.

Där står "S", som betyder "single entry".

Han påstår att det står "3", ej "S".

Enligt honom ska det stå "1", om det gäller en inresa.

Visade honom äldre turistvisum i mitt pass, där det står

samma tjusiga "S". 

Kan tänka mig ytterligare bekymmer om han fortsatt hävda att

det står "3", då gäller det väl att uppvisa färdplaner mm.

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Var på "Arrival card" ville dom att ni skulle skriva telefonnummer?

Jag brukar skriva mitt svenska mobilnummer och det har funkat än så länge.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...