Jump to content
IGNORERAD

Strul på immigration, Suvarnabhumi


biker

Recommended Posts

Adress har du vart tvungen att uppge typ de sista tio sista åren!!!"

 

Gjorde min första Thailandsresa 1979 och det har alltid funkat med att uppge "hotel" som adress,

men inte denna gång. Så jag drog till med nåt gammalt bekant som, Ambassador.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    20

  • kitungmakmak

    13

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Råkade ut för nåt liknande, men då klottrade jag ner telefonnumret i Sverige (mitt AIS-SIM hade ju dött då det inte var reggat och faktiskt så vet jag inte vad jag hade för nummer heller). Det upplystes om denna extra info i kön av en vänlig dam så det var ju inga problem. Adress har jag alltid angett men skall jag ange telefonnummret dit så blir det nog lite marigare. Att dom tryckte på adress på planet hände mig åxå, hade dom talat om att man skall klottra ner telefonnummret så hade det väl varit ännu bättre.

Får nån dejavú, har jag inte  skrivit om detta nånstans redan... men det kanske var i ett mail eller nånannanstans på nätet.

Men suvvan är organiserat jämfört med det obefintliga kösystemet när man skall in i Kambodja. Där har dom liksom inga rep och grejjor utan alla på en gång i vissa "köer". Då tänker jag på utlämningen av passet efter lite stämplar och sånt. Fast nog går det smidigt när man bara vet om hur det fungerar - problemet är att alla andra inte vet om det.

Men nog fan kan det bli värre på suvvan åxå om dom börjar ringa upp telefonnumret som jag anger. Mitt sverigenummer är ju tex inte nåbart utomlands då jag inte har igång roamingen. Och skaffa ett SIM-kort före Immi och fixa igång det innan man släpps in (eller om man inte har en telefon/laddat den)... Ja det finns saker att förvärra än.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Adress har du vart tvungen att uppge typ de sista tio sista åren!!!"

 

Har aldrig uppgivit adress, någonsin. Ang telefon, så är det bara att dra ett streck och skriva 'No have'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig uppgivit adress, någonsin. Ang telefon, så är det bara att dra ett streck och skriva 'No have'.

Tja, dra ett streck vart? Det finns inte ens ett ställe att fylla i telefonnummer på arrival-card...

Adress har jag fyllt i varenda gång men sen att den inte stämmer är ju en annan femma.

Säker på att du tänker på samma arrival card som jag antar att TS fick komplettera...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

Felcitat, nått med citeringen suger!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Gjorde min första Thailandsresa 1979 och det har alltid funkat med att uppge "hotel" som adress,

men inte denna gång. Så jag drog till med nåt gammalt bekant som, Ambassador.

Ja men då har du ju i drygt 35 år skrivit fel, hur svårt kan det vara?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma "problem" vid min inresa från Osmach för tre månader sen.

Komplett adress och telefonnummer var riktigt viktigt. Ganska roligt var att passkontrollanten inte riktigt kunde uttala adressen tills jag påpekade att han kanske inte skulle läsa den på "engelska", utan thailändska. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nått är bara förnamnet.

Nja, det är bara en sak ig.

Om man först citerar någon och tänker skriva ett inlägg, men sen ångrar sig och skiter i det, tex trycker på 24h knappen utan att publicera så blir det tokigt nästa gång i samma tråd man får för sig att citera någon och publicerar det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är bara en sak ig.

Om man först citerar någon och tänker skriva ett inlägg, men sen ångrar sig och skiter i det, tex trycker på 24h knappen utan att publicera så blir det tokigt nästa gång i samma tråd man får för sig att citera någon och publicerar det.

Det finns flera andra saker, men i ditt fall skulle du ha tryckt Ctrl+F5 för att rensa det gamla. Det får man göra varje gång man ångrar sig med att citera, räcker inte med att trycka på bakåtpilen (ångraknappen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är bara en sak ig.

Om man först citerar någon och tänker skriva ett inlägg, men sen ångrar sig och skiter i det, tex trycker på 24h knappen utan att publicera så blir det tokigt nästa gång i samma tråd man får för sig att citera någon och publicerar det.

Lite utmanande är det ju, men det finns en ikon som ser ut som ett SIM-kort man kan trycka på för att i alla fall försöka råda bot på problemet.

Då borde det vara ett rent men hur det fungerar tillsammans med ett citat har jag faktiskt inte testat (gissar att citatet försvinner åxå). Jag hade ju en bild som förföljde mig i det jag skrev ett tag. Nåt jag lagt upp tidigare som nu dök upp både lite här och där när jag skrev tyckte jag.

Lite lurigt för bilden låg redan på servern så om jag raderade den i mitt inlägg så kanske den skulle tas bort i originalinlägget. Forskade inte vidare i hur det hela fungerade i verkligheten heller.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

(En annan grej, var in på en 7/11 butik för att skaffa ett simkort.

Dessa säljs endast till personer som har ett thai ID-kort, upplyste personalen om.)

Att alla kontantkort skall reggas är en lag sedan mitten av detta året och att inte 7/11 säljer kort beror på att de är inte anslutna till systemet att regga korten,men alla mobilbutiker har det systemet så man får ju köpa där då.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

(En annan grej, var in på en 7/11 butik för att skaffa ett simkort.

Dessa säljs endast till personer som har ett thai ID-kort, upplyste personalen om.)

Att alla kontantkort skall reggas är en lag sedan mitten av detta året och att inte 7/11 säljer kort beror på att de är inte anslutna till systemet att regga korten,men alla mobilbutiker har det systemet så man får ju köpa där då.

 

 

Jag köpte SIM card på 7/11 i Chiang Mai gick hur bra som helst. 

De använde mitt pass för att regga sim, inga minsta problem 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man ska ange första hotellet har det väl varit länge?

Jag brukar dra till med Landmark hotel och det har alltid funkat och ingen har velat se någon bokningsbekräftelse. Vad gäller telefonnummer så kan man ju alltid ange sitt svenska nummer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är mer TS som har problem ;)

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är mer TS som har problem ;)

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

Varför skulle TS ha problem, han beskriver vad han upplever när han anländer Thailand, vänligen ha förståelse för att kanske inte alla har klippkort till Thailand, TS kanske inte är så frekvent besökare i Thailand som du är och kanske lite osäker, vidare kommer det in sådana stolpskott som L64 och skrävlar om han går minsann på FastTrack och då behöver man självklart inte fylla i några dokument.......jävla korkat inlägg om jag nu får uttrycka mej så utan att få hela hans retards till beundrar skara efter mej och du tillhör väl den svansen också kanske.

Chan2014 

Link to comment
Dela på andra sajter

Beundrar bara mig själv, men tycker L64 är en hygglig kille.

Sen att det finns en massa stolpskott som inte fattade hans lilla skämt, är ju bara tragiskt....men dessa herrar är ju inte de spetsigaste pennorna i pennskrinet precis ;)

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja eller så läser dom MPR och ser hur hyllade dom blir oavsett vad dom  beslutar ...................

 

Mvh Hobbe 

Hej

Ja det ska bli spännande att se hur forumets kuppvänner ska försöka vända detta till något positivt eller skylla detta på Thaksin som avsattes redan 2006?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har blivit ombedd att skriva vilket hotell jag skulle bo på en gång när jag bara uppgett att jag skulle till Pattaya. Fick hitta på något som jag tidigare bott på eftersom jag tänkte kolla upp ett hotell på plats innan jag bestämde mig för boende. Detta var dock några år sedan och är det enda lilla problem jag haft vid immigrationdiskarna. 

Det du beskriver verkar ju inget vidare. Kan det bero på att du uppgett att du skulle "bo hos friend" eller vad det nu är som står på kortet?

Hej

Uppger ju inte heller något hotell som adress utan huset i byn och hittills har det aldrig varit något som har ifrågasatts, inte heller något telefonnummer har begärts.

Snsrt är vi ju där och då får vi självs se hur det fungerar numera, men stämmer det att juntan ligger bakom det här så är det ännu ett hinder i planerna på att attrahera fler turister till landet.

M Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle TS ha problem, han beskriver vad han upplever när han anländer Thailand, vänligen ha förståelse för att kanske inte alla har klippkort till Thailand, TS kanske inte är så frekvent besökare i Thailand som du är och kanske lite osäker, vidare kommer det in sådana stolpskott som L64 och skrävlar om han går minsann på FastTrack och då behöver man självklart inte fylla i några dokument.......jävla korkat inlägg om jag nu får uttrycka mej så utan att få hela hans retards till beundrar skara efter mej och du tillhör väl den svansen också kanske.

Chan2014 

Ha ha ha snacka om "retards" när man drar så stora växlar över en liten skämtsam kommentar om Fasttrack  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det ska bli spännande att se hur forumets kuppvänner ska försöka vända detta till något positivt eller skylla detta på Thaksin som avsattes redan 2006?

Mvh isan lover

Haha du fick in Tahksin här också, du e makalös ibland

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Ja det ska bli spännande att se hur forumets kuppvänner ska försöka vända detta till något positivt eller skylla detta på Thaksin som avsattes redan 2006?

Mvh isan lover

Det var väl det stolpskottet som såg till att bygga flygplatsen i fråga, så visst är det Thaksins fel när det krånglar på Suvvan :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Beundrar bara mig själv, men tycker L64 är en hygglig kille.

Sen att det finns en massa stolpskott som inte fattade hans lilla skämt, är ju bara tragiskt....men dessa herrar är ju inte de spetsigaste pennorna i pennskrinet precis ;)

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Fattar inte heller skämtet som det stora skämtet skrev, så jag får väl sälla mig till stolpskottsskaran, skulle gärna vilja veta skämtet., det L 64 skrev handlar ju inte ett dugg om ett svar till det trådskaparen skrev om vad som hände på flygplatsen, Jo jag har sett gubben

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo eftersom så många tycks må så dåligt av hans resor och bekymra sig, så påpekade han det smidiga i att köra fasttrack.....för att skämta till det med de som så mycket bryr sig om hans förehavanden...

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom till Suvvan för ca 4 veckor sen och det enda dom sa till om va telefon nummer på immigrations kortet (dom skrev med pennan där det skulle stå). Sitter i Jakarta nu och ska tebaks på lördag så då får man välan se vad som ändrats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...