Jump to content
IGNORERAD

Strul på immigration, Suvarnabhumi


biker

Recommended Posts

Hej

Kom till Bangkok i måndags. Redan på planet så informerades det särskilt om

vikten att fylla i "Arrival and Departure Card" korrekt.

Särskilt då om adress för vistelsen i Thailand. Så jag gjorde vad jag kunde, Fyllde i komplett adress

till frugan, som  var första fasta adressen i Thailand.

Står sedan i kön till immigration, och ser hur i stort sett alla avvisas vid luckan, får gå åt sidan

och komplettera sina uppgifter.

Dels krävdes ditt eget telefonnummer på arrival card. Finns ingen ruta för det, men det skulle man

veta att det ska skrivas dit ändå. Många har inte ännu skaffat något sim-kort när de står

i kön till immigration. Men det gick väl att ange vad som helst, kanske.

Men det räcker inte med det. Måste redogöra för vem man avser träffa, och telefonnummer till 

vederbörande.

Jag var ganska långt fram i kön, men när jag äntligen kom vidare så hade bagagekarusellen stängts av.

Alla väskor var avställda på golvet.

Hur det gick för alla som var efter mig i kön, det vet jag inte.

Måste finnas flera på forumet som drabbats av ovanstående.

Det blir ju inte bättre av att endast ett fåtal av passkontroll-burarna är bemannade.

En annan grej, var in på en 7/11 butik för att skaffa ett simkort.

Dessa säljs endast till personer som har ett thai ID-kort, upplyste personalen om.

Så då fick såklart frugan köpa kortet. Vad är då vitsen med registrering av simkorten?

En turist kan således ej längre skaffa ett simkort i Thailand, enligt detta resonemang???

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    20

  • kitungmakmak

    13

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen fara, det är den nya charmoffensiven för att locka fler turister till landet. Forskning (thailändsk, direkt från generalerna själva) från högsta ort har visat att ju sämre man behandlar sina gäster, desto gladare blir de.

Och för att inte göra nån missnöjd kommer det nog fler forskningsrön framöver:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fara, det är den nya charmoffensiven för att locka fler turister till landet. Forskning (thailändsk, direkt från generalerna själva) från högsta ort har visat att ju sämre man behandlar sina gäster, desto gladare blir de.

Och för att inte göra nån missnöjd kommer det nog fler forskningsrön framöver:big_smile:

Ja eller så läser dom MPR och ser hur hyllade dom blir oavsett vad dom  beslutar ...................

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så läser dom MPR och ser hur hyllade dom blir oavsett vad dom  beslutar ...................

 

Mvh Hobbe 

Låter ju inge bra det du beskriver, usha. Var tillbringar du tiden i Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan e problemet? Man väl fasttrack när man anländer?

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan e problemet? Man väl fasttrack när man anländer?

 

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk

 

 

Det är inget som helst problem, varför tror du det?

Ännu ett högklassigt inlägg från L64.

Du går från klarhet till klarhet.

Tycker uppriktigt talat lite synd om dig.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget som helst problem, varför tror du det?

Ännu ett högklassigt inlägg från L64.

Du går från klarhet till klarhet.

Tycker uppriktigt talat lite synd om dig.

/biker

 

L 64 ?? väntar på vad Hobbe har att säga om problemet

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej

Kom till Bangkok i måndags. Redan på planet så informerades det särskilt om

vikten att fylla i "Arrival and Departure Card" korrekt.

Särskilt då om adress för vistelsen i Thailand. Så jag gjorde vad jag kunde, Fyllde i komplett adress

till frugan, som  var första fasta adressen i Thailand.

Står sedan i kön till immigration, och ser hur i stort sett alla avvisas vid luckan, får gå åt sidan

och komplettera sina uppgifter.

Dels krävdes ditt eget telefonnummer på arrival card. Finns ingen ruta för det, men det skulle man

veta att det ska skrivas dit ändå. Många har inte ännu skaffat något sim-kort när de står

i kön till immigration. Men det gick väl att ange vad som helst, kanske.

Men det räcker inte med det. Måste redogöra för vem man avser träffa, och telefonnummer till 

vederbörande.

Jag var ganska långt fram i kön, men när jag äntligen kom vidare så hade bagagekarusellen stängts av.

Alla väskor var avställda på golvet.

Hur det gick för alla som var efter mig i kön, det vet jag inte.

Måste finnas flera på forumet som drabbats av ovanstående.

Det blir ju inte bättre av att endast ett fåtal av passkontroll-burarna är bemannade.

En annan grej, var in på en 7/11 butik för att skaffa ett simkort.

Dessa säljs endast till personer som har ett thai ID-kort, upplyste personalen om.

Så då fick såklart frugan köpa kortet. Vad är då vitsen med registrering av simkorten?

En turist kan således ej längre skaffa ett simkort i Thailand, enligt detta resonemang???

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

angående

 

 

 

 

 

A

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Kom till Bangkok i måndags. Redan på planet så informerades det särskilt om

vikten att fylla i "Arrival and Departure Card" korrekt.

Särskilt då om adress för vistelsen i Thailand. Så jag gjorde vad jag kunde, Fyllde i komplett adress

till frugan, som  var första fasta adressen i Thailand.

Står sedan i kön till immigration, och ser hur i stort sett alla avvisas vid luckan, får gå åt sidan

och komplettera sina uppgifter.

Dels krävdes ditt eget telefonnummer på arrival card. Finns ingen ruta för det, men det skulle man

veta att det ska skrivas dit ändå. Många har inte ännu skaffat något sim-kort när de står

i kön till immigration. Men det gick väl att ange vad som helst, kanske.

Men det räcker inte med det. Måste redogöra för vem man avser träffa, och telefonnummer till 

vederbörande.

Jag var ganska långt fram i kön, men när jag äntligen kom vidare så hade bagagekarusellen stängts av.

Alla väskor var avställda på golvet.

Hur det gick för alla som var efter mig i kön, det vet jag inte.

Måste finnas flera på forumet som drabbats av ovanstående.

Det blir ju inte bättre av att endast ett fåtal av passkontroll-burarna är bemannade.

En annan grej, var in på en 7/11 butik för att skaffa ett simkort.

Dessa säljs endast till personer som har ett thai ID-kort, upplyste personalen om.

Så då fick såklart frugan köpa kortet. Vad är då vitsen med registrering av simkorten?

En turist kan således ej längre skaffa ett simkort i Thailand, enligt detta resonemang???

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har blivit ombedd att skriva vilket hotell jag skulle bo på en gång när jag bara uppgett att jag skulle till Pattaya. Fick hitta på något som jag tidigare bott på eftersom jag tänkte kolla upp ett hotell på plats innan jag bestämde mig för boende. Detta var dock några år sedan och är det enda lilla problem jag haft vid immigrationdiskarna. 

Det du beskriver verkar ju inget vidare. Kan det bero på att du uppgett att du skulle "bo hos friend" eller vad det nu är som står på kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

A

Gissar att ett b föll bort innan a:et och att rtjejer föll bort efter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit ombedd att skriva vilket hotell jag skulle bo på en gång när jag bara uppgett att jag skulle till Pattaya. Fick hitta på något som jag tidigare bott på eftersom jag tänkte kolla upp ett hotell på plats innan jag bestämde mig för boende. Detta var dock några år sedan och är det enda lilla problem jag haft vid immigrationdiskarna. 

Det du beskriver verkar ju inget vidare. Kan det bero på att du uppgett att du skulle "bo hos friend" eller vad det nu är som står på kortet?

Vi är väl många som åkt till Thailand utan veta exakt var vi skaffar rum el. dyl.

Men de krävde absolut en fast adress för vistelsen.

Jovisst, jag angav att jag skulle bo "At friends home"

Men det har jag gjort de senaste resorna.....

Och det förklarar ju inte att de flesta fick gå åt sidan för att komplettera sina uppgifter.

Någonting har ju ändrats rejält, sedan jag var här för 11 månader sedan.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vi är väl många som åkt till Thailand utan veta exakt var vi skaffar rum el. dyl.

Men de krävde absolut en fast adress för vistelsen.

Jovisst, jag angav att jag skulle bo "At friends home"

Men det har jag gjort de senaste resorna.....

Och det förklarar ju inte att de flesta fick gå åt sidan för att komplettera sina uppgifter.

Någonting har ju ändrats rejält, sedan jag var här för 11 månader sedan.

mvh

biker

 

Det måste ha hänt något bara under de senaste två månaderna för då köpte jag både ett nytt sim-kort och angav att jag skulle bo "at friends home" senast utan problem.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner om tre veckor får se om det är samma stul då... dtac gör fortfarande reklam för sina semestersimkort...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget som helst problem, varför tror du det?

Ännu ett högklassigt inlägg från L64.

Du går från klarhet till klarhet.

Tycker uppriktigt talat lite synd om dig.

/biker

 

Tack för omtanken!

Fortsätt du med dina berikande inlägg på forumet, dom uppskattas av många!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för omtanken!

Fortsätt du med dina berikande inlägg på forumet, dom uppskattas av många!

Och dina inlägg är ju väldigt berikande...........tönt!

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Underbart vinägermannen!  hoppas att jag inte blir som dig när jag blir gammal!  :D

 

 

Ja, resa runt med gosedjur och smygfotografera småflickor är inte att förakta.

"oberg"  e du släkt med "biker"?  era inlägg håller samma nivå och berikar forumet ungefär lika mycket  :haha:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha vilken jävla troll tråd, töntigt!

Tror inte ett skit på TS och hans svans, ett gäng troll bara!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha vilken jävla troll tråd, töntigt!

Tror inte ett skit på TS och hans svans, ett gäng troll bara!

Nej för tusan, landade i Bangkok för ett par veckor sen, och redan på flyget informerades om att du var tvungen att

att uppge en adress i Thailand annars kan du nekas inresa. Och immigrationskön tog nästan 2 tim. och telefonnummer

skulle uppges.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej för tusan, landade i Bangkok för ett par veckor sen, och redan på flyget informerades om att du var tvungen att

att uppge en adress i Thailand annars kan du nekas inresa. Och immigrationskön tog nästan 2 tim. och telefonnummer

skulle uppges.

Adress har du vart tvungen att uppge typ de sista tio sista åren!!!"

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för omtanken!

Fortsätt du med dina berikande inlägg på forumet, dom uppskattas av många!

Vad är det for fel att skriva om information om vad som är nytt på immigrationen på flygplatsen i Bangkok?

Har du någonsin lämnat viktig information  här på forumet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...