Jump to content
IGNORERAD

Hjälp om Prawet & Suan Luang i BKK


Minne00

Recommended Posts

Hallå där ute i världen!

Finns det någon som är bekant med områdena Prawet & Suan Luang i BKK.

Funderar på att studera och har hittat en skola där men enligt googlemaps så finns ingen lokaltrafik ALLS i området, kan detta verkligen stämma?

Tacksam för alla information jag kan få!

 

kram kram

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Public transport är väldigt dåligt utbyggt i Bkk avseende skytrain och tunnelbana, det är buss eller taxi som gäller.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där ute i världen!

Finns det någon som är bekant med områdena Prawet & Suan Luang i BKK.

Funderar på att studera och har hittat en skola där men enligt googlemaps så finns ingen lokaltrafik ALLS i området, kan detta verkligen stämma?

Tacksam för alla information jag kan få!

 

kram kram

Ramkhamhaeng University?

Jag var i Suan luang i söndags och därifrån ner till t.ex Srinakarin / Udomsuk / On nut, Sukhumvit rd kan det inte vara några som helst problem med lokaltrafik, vill minnas att jag såg songthaews, tätt mellan taxi också även moppar. Inte heller från/till skolor brukar det vara några problem.

Songthaews/moppetaxi finns, i mitt tycke, överallt. Oroa dig inte för kommunikationer, i bkk kan du välja på MRT, BTS, buss, taxi (cykel, moppe eller bil), songthaew. Ska du lite längre mellan olika platser i Bkk är det även vanligt med commuter vans, bara att säga vilken del av Bangkok du ska till och de hjälper dig till rätt van som åker när de blir fulla. Smidigt och billigt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off men ändå intressant, hur funkar det som Svensk att studera i Thailand, menar då på universitet, finns det utbytes system eller får man bekosta studierna från egen ficka, kan bli ganska kostsamt om jag har förstått saken rätt.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ramkhamhaeng University?

Jag var i Suan luang i söndags och därifrån ner till t.ex Srinakarin / Udomsuk / On nut, Sukhumvit rd kan det inte vara några som helst problem med lokaltrafik, vill minnas att jag såg songthaews, tätt mellan taxi också även moppar. Inte heller från/till skolor brukar det vara några problem.

Songthaews/moppetaxi finns, i mitt tycke, överallt. Oroa dig inte för kommunikationer, i bkk kan du välja på MRT, BTS, buss, taxi (cykel, moppe eller bil), songthaew. Ska du lite längre mellan olika platser i Bkk är det även vanligt med commuter vans, bara att säga vilken del av Bangkok du ska till och de hjälper dig till rätt van som åker när de blir fulla. Smidigt och billigt.

 

/ SatanG

Fortsättning följer på http://www.maipenrai.se/forum/topic/34745-minnesstudier/

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...