Jump to content
IGNORERAD

Årets blodtryck avmätt!


audirs2

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    18

  • leifen

    14

  • Nemo

    10

  • Jive

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Måste fundera lite på det innan jag svarar.    :)

Dra igång motorn och öppna lilla locket på ventilkåpan så ser du oljan som far omkring där inne, trycket finns men kommer inte ut! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med puls. Borde man inte få ett högre blodtryck med en högre puls? Jag menar, om man tänker på oljetrycket i en bil med mekanisk oljepump som påverkas av varvtalet, så ökar ju trycket ju snabbare pumpen går (högre varvtal på motorn). Så verkar det inte funka på människokroppen.   :unsure:

Skulle tro att vid lågt blodtryck så ökar hjärtat antal slag för att hålla konstant mängd syresatt blod i omlopp.

En slag (sammandragning) av hjärtat ger nog en konstant volym blod och trycket ger extra skjuts.  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

107/68 60 puls   diabetes....181cm  80kg....Motion MMA thaiboxning  55 bast  slut som artist...

Ändrades av Glenn Phuket
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skulle tro att vid lågt blodtryck så ökar hjärtat antal slag för att hålla konstant mängd syresatt blod i omlopp.

En slag (sammandragning) av hjärtat ger nog en konstant volym blod och trycket ger extra

Nej alkohol ökar blodtrycket och pulsen stiger plus att hjärtat slår snabbare.

Det är ju därför alkohol är så farligt i det långa loppet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med puls. Borde man inte få ett högre blodtryck med en högre puls? Jag menar, om man tänker på oljetrycket i en bil med mekanisk oljepump som påverkas av varvtalet, så ökar ju trycket ju snabbare pumpen går (högre varvtal på motorn). Så verkar det inte funka på människokroppen.   :unsure:

Behöver inte vara så.

När jag fick problem sist så slog hjärtat extraslag och mitt blodtryck var mkt lågt så jag svimmade flera ggr.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkohol är vätskedrivande och sänker blodtrycket. Det blir mindre mängd vatten i blodet så blodvolymen minskar och "ledningsnätet" är lika stort.

Kaffe sänker också trycket. De flesta blodtrycksmediciner innehåller vätskedrivande ingredienser.

Sen är det trevligare att vara en sjukling efter ölintaget. :D 

Konstigt.

Dom få ggr jag haft högt blodtryck är när jag druckit alkohol.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt.

Dom få ggr jag haft högt blodtryck är när jag druckit alkohol.

Jag ska supa till ikväll och testa igen. (Om jag kommer ihåg) Allt för vetenskapen. :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fem stora LEO ger 108/66 och en puls på 75, lägre än mitt medel.

Mina läkare sa att alkohol är vätskedrivande inom rimliga doser samt sänker blodtrycket.

Effekter över lång tid är något annat och likadant med överdosering.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger 145/90 med medicinering.

Efter någon vecka i Thailand går det upp BETYDLIGT och ligger oftast kring 160/115. Men ÖL ÄR GOTT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger 145/90 med medicinering.

Efter någon vecka i Thailand går det upp BETYDLIGT och ligger oftast kring 160/115. Men ÖL ÄR GOTT!

Du kanske borde justera medicineringen något. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske borde justera medicineringen något. 

Medicinera mer för att kunna dricka öl? Njaa.....Blir nog ölen som man får justera i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Medicinera mer för att kunna dricka öl? Njaa.....Blir nog ölen som man får justera i detta fall.

hemligheten ligger i att välja rätt medicin :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Behöver inte vara så.

När jag fick problem sist så slog hjärtat extraslag och mitt blodtryck var mkt lågt så jag svimmade flera ggr.

Inget ovanligt att man får hjärtklappning om blodtrycket sjunker för mycket.

Det brukar gå över när trycket stiger igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fem stora LEO ger 108/66 och en puls på 75, lägre än mitt medel.

Mina läkare sa att alkohol är vätskedrivande inom rimliga doser samt sänker blodtrycket.

Effekter över lång tid är något annat och likadant med överdosering.

Sant och personer med redan lågt blodtryck ska vara försiktiga med alkoholen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja baja ... var till sköterskan på jobbet idag ...144/102 blev det ...förhoppningsvis en tillfällighet då förutsättningarna inte var dom rätta , men det ska kollas om en vecka igen :/

Ändrades av Arnold Layne
felstavning

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja baja ... var till sköterskan på jobbet idag ...144/102 blev det ...förhoppningsvis en tillfällighet då förutsättningarna inte var dom rätta , men det ska kollas om en vecka igen :/

På vilket sätt kan förutsättningarna vara dåliga är det typ om man slarvat med mat och så eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt kan förutsättningarna vara dåliga är det typ om man slarvat med mat och så eller?

Dels en förkylning i kroppen , och ingen vila innan själva provet , utan direkt från arbetsplatsen t.ex ... många faktorer kan spela in sades det.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

102/63 och puls 77 efter midnatt och en konsert med Sec Loso samt en rejäl fight med gf. 

Borde vara högre, men jag har högre blodtryck när jag sover än som aktiv. Min läkare tyckte det var skumt men det är fastställt med utrustning som registrerade i 48 timmar.

 

Morgonen visar oftast 138/89 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt kan förutsättningarna vara dåliga är det typ om man slarvat med mat och så eller?

Sköterskan kanske jobbade topless

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt kan förutsättningarna vara dåliga är det typ om man slarvat med mat och så eller?

Förmodligen en mycket vacker sköterska :wow:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...