Jump to content
IGNORERAD

Årets blodtryck avmätt!


audirs2

Recommended Posts

Fick i år 80 - 140, vad brukar ni andra få? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    18

  • leifen

    14

  • Nemo

    10

  • Jive

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fick i år 80 - 140, vad brukar ni andra få? 

Har ganska lika värden utom när man läser här ibland då stiger det kraftigt eller sjunker beroende på vilken dönick som skriver

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, 160/105 före medicinerna, nu ligger jag på 130/85 i medelvärde men ofta ner mot 120/70 på kvällen.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

var hos doktorn i torsdag  med blodtryckspiller så var det 136/88  Med vänlig hälsning 68 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

130/90 efter medicin, ungefär

145/105 Före medicin.

Medicin förordnad av läkare på BNH i Bkk, som beklagade sig över svenska läkares rykte att inte vilja sätt in medicin tidigt för bla högt blodtryck!

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt värde efter dagens motion,åtta km promenad och inget annat

003.jpg

Vad hade du för värden innan motionsrundan? Jag frågar därför att jag får lägre värden efter att jag har motionerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hade du för värden innan motionsrundan? Jag frågar därför att jag får lägre värden efter att jag har motionerat.

Jag ligger runt 140/80.Motion är ju bra mot högt blodtryck har jag förstått,men jag motionerar för att minska min airbag något. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Frugans syrra hade ordnat hälsoundersökning te maj å tiraken på Srinakarin, trycket vart 131/80, Litta för möed kolesterol samt uppmanades att undvika socker. Skål ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

110/70- 120/82 brukar jag ligga på. Dock med mediciner.  Utan mediciner 160/95-100

Men eftersom jag fick en stor hjärtinfarkt för några år sen så vill man få ner trycket så mycket som möjligt för att avlasta hjärtat.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

japp,så vart det för 40 år sedan ;-)

 

 

 

 

Då har du goda förutsättningar att klara dig undan hjärt och kärlsjukdomar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

120/70,vilopuls 59-Känner mig som 80 men värdena är kanon.Blodsockret(det långa 4,4)dags värdet 5,0-6-0.Äter 4 tabletter(Metformin)för diabetes typ 2 om dagen.alkoholfri i drygt 3 månader och det påverkar naturligtvis mätresultaten.Men till jul så går det åt helvete(igen)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ligga på ca 140/80 och 55 i puls men har kollat några gånger när jag dragit i mig en tio öl eller så och då ligger jag på 120/60 och 70 i puls. Öl är hälsa, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

142/88 idag på Bangkok Hospital i Rayong. Subjektivt värde då det var en mycket vacker 'smågodis' som pillade med utrustningen. Absolut inte död än.

Var där som sällskap till fru Oscar som har råkat ut för en liten infektion.

 

Oscar, snart 77-årig gubbjefvel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ligga på ca 140/80 och 55 i puls men har kollat några gånger när jag dragit i mig en tio öl eller så och då ligger jag på 120/60 och 70 i puls. Öl är hälsa, eller?

IQ värdet brukar sjunka i samma takt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ligga på ca 140/80 och 55 i puls men har kollat några gånger när jag dragit i mig en tio öl eller så och då ligger jag på 120/60 och 70 i puls. Öl är hälsa, eller?

Alkohol är vätskedrivande och sänker blodtrycket. Det blir mindre mängd vatten i blodet så blodvolymen minskar och "ledningsnätet" är lika stort.

Kaffe sänker också trycket. De flesta blodtrycksmediciner innehåller vätskedrivande ingredienser.

Sen är det trevligare att vara en sjukling efter ölintaget. :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med puls. Borde man inte få ett högre blodtryck med en högre puls? Jag menar, om man tänker på oljetrycket i en bil med mekanisk oljepump som påverkas av varvtalet, så ökar ju trycket ju snabbare pumpen går (högre varvtal på motorn). Så verkar det inte funka på människokroppen.   :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med puls. Borde man inte få ett högre blodtryck med en högre puls? Jag menar, om man tänker på oljetrycket i en bil med mekanisk oljepump som påverkas av varvtalet, så ökar ju trycket ju snabbare pumpen går (högre varvtal på motorn). Så verkar det inte funka på människokroppen.   :unsure:

En bils oljesystem är inte ett slutet system.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkohol är vätskedrivande och sänker blodtrycket. Det blir mindre mängd vatten i blodet så blodvolymen minskar och "ledningsnätet" är lika stort.

Kaffe sänker också trycket. De flesta blodtrycksmediciner innehåller vätskedrivande ingredienser.

Sen är det trevligare att vara en sjukling efter ölintaget. :D 

Kaffe(Koffein) och Alkohol i stora mängder ökar blodtrycket!

snabbkurs i blodtryck

 

Lovelos

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...