Jump to content
IGNORERAD

Så var det dax igen Bangkok och Södra Thailand


boanderz

Recommended Posts

Har nu hittat en "billig" biljett (4200 Svk) med Air Berlin från Göteborg. Faktisk bra tider framme i Bangkok morgonen. Åker februari 4 veckor. Detta blir nog sista resan känner att "allt" är gjort där nu. Från norr till söder.

Var förra året i Hua Hin där jag inte varit på över 15 år - riktigt positiv så nu blir det nog en vecka där också övrigt blir runt Krabi  och dess övärld.

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu hittat en "billig" biljett (4200 Svk) med Air Berlin från Göteborg. Faktisk bra tider framme i Bangkok morgonen. Åker februari 4 veckor. Detta blir nog sista resan känner att "allt" är gjort där nu. Från norr till söder.

Var förra året i Hua Hin där jag inte varit på över 15 år - riktigt positiv så nu blir det nog en vecka där också övrigt blir runt Krabi  och dess övärld.

Anders

Sista resan? Vad ska du göra sen, kanarieöarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu hittat en "billig" biljett (4200 Svk) med Air Berlin från Göteborg. Faktisk bra tider framme i Bangkok morgonen. Åker februari 4 veckor. Detta blir nog sista resan känner att "allt" är gjort där nu. Från norr till söder.

Var förra året i Hua Hin där jag inte varit på över 15 år - riktigt positiv så nu blir det nog en vecka där också övrigt blir runt Krabi  och dess övärld.

Anders

Waow, gjort allt.

Skulle vara kul att se bilder på det :)

Personligen känner jag dag för dag hur lite jag gjort och hur lite jag förstår egentligen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rest runt mycket första gången var 1974 - sedan dess har mycket förändrats (på gott ont) Thailand turistindustri är numera väl oljad. 1974 var var det också lätt att resa runt med buss - samtidig började lågprisflyg komma igång blä Air Siam billiga resor till Hong Kong. USA hade byggt upp vägnätet riktigt bra under kriget i Indokina.

Sedan är jag 65 år 2016 känner att det jobbigt med långa flygresor - om man inte vill betala direkt flyg betydligt dyrare biljetter.. Under sommar halvåret i europa har jag tillbringat i den Grekiska övärlden. Förmodligen blir ännu mer nu!

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Khao sok var ju ganska nice om du nu ändå passerar, men grekland eller nånstans inom EU i februari är ju lite för kallt för mig i alla fall. Måste ner söderut.

Jo, restiden är ju inte så förbaskat trevlig - men kan man sova på flyget och hittar ett med bra tider så går det väl an. Nu sover jag inte på nåt som rör på sig förutom hotell på floden som jag faktiskt gillade väldigt mycket när jag testade det i Kanchanaburi. Tja, fast den "båten" satt väl förankrad och rörde sig inte alls.

Lite lustigt att du som erfaren Thairesenär gillar södra Thailand, jag drar mig gärna norröver och stirrar på buffelrövar samt blir väckt av tuppdjävlarna i några veckor bara för att komma i stämning. Alla är vi väl olika.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en del små öar som inte har så mycket "charter" turister i Södra Thailand - var 1978 första gången på Phuket och Patong beach ingen el endast "Gotland Inn"   ett inne ställe på den tiden stranden var nästan tom! Men som du vet har den förändrats på 37 år! Kata beach var en riktigt hippibeach där dom rökte på ordenligt. Senast jag var på Phuket var för 4 år sedan - det blir inget mer besök där.

Var tidigt nere Ao Nang innan charter tog över. Ska nu vara där 2-3 dagar hade jag tänkt - sedan fortsätta ut i  den Thailändska övärlden som är riktigt härlig. Förra året var jag på Ko Lipe - alla snackade om hur underbart det var där - för mig aldrig mer! Allt har sin tid Pattaya 1974 var ett litet paradis hur är det nu - som en stor stad.

Har inte varit uppe  Isan det är väl mest risbönder där - förutom stor flygbas för USA i Udon Thani däremot Norra Thailand CM mm. Det ska säga det är väl inte definitiv "inga mer resor till Thailand" men det kommer nog dröja!

Grekland åker man inte till vinter halvåret utan från maj till oktober sommar kan vara riktigt varm juli, augusti har varit på massor av öar som har små "paradis" sedan kommer charterflyg ( med direkt flyg bla Ao Nang och Phuket i Thailand ) bekvämt 1 timma till Hotellen då kommer horder av folk driver upp priser mm. Sedan har du en växande turism från närområdet Kina, Sydkorea. Indien och många har lika mycket pengar som vi i europa, australien och USA.

Det var ett inlägg om turism globalt 

 

 

 

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har en del på dia - lite några vanliga - ska föröka leta upp dom

 

Ja leta fram allt du har och lägg dom på min tråd..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...